Huomasin tuossa vähän alempana keskustelun kissojen riehumisesta. Ajattelin tehdä kuitenkin oman, uuden keskustelun, koska ongelmana tässä ei sinänsä ole se, että kissa on alkanut riehumaan. Kaipaisin apua ja neuvoja muilta, jotka omistavat kissan ja joilla ehkä samanlaisia mietteitä. Tai sitten jotain, joka saisi ajatukseni kääntymään. Kissani on 6-vuotias kolli.
Eli ongelmani on, että lähipiirissäni kissoilla on ollut kaiken näköistä harmia, sairastumista ja loukkaantumista. Tästä johtuen olen alkanut pelkäämään oman kissani puolesta. Jotenkin aikaisemmin olen ajatellut, että jos pitää myrkyt yms kissan ulottumattomissa, se elää kotona sisäkissana täysin turvallisesti. Kuitenkin ajauduin netistä lukemaan kauhutarinoita siitä, että kissa on juostessaan ja leikkiessään loukannut itsensä (tarkemmin päänsä) törmäämällä johonkin. Olen alkanut pelätä, että se leikkiessään ja jahdatessaan esimerkiksi leluhiiriä, törmää pöytään tai seinään tai mihin tahansa ja loukkaa päänsä pahasti.
Aikaisemmin nautin siitä, kun kissa leikki leluillaan ja juoksi aivan villinä huoneesta toiseen ja hyppeli raapimispuihin. Nyt kuitenkin olen alkanut pelätä jokaista kolahdusta, joka kuuluu sen leikkiessä. Pelkään myös aina, kun kissa on ollut yksin kotona, että se on sillä aikaa loukannut itsensä. Erityisesti pään osuminen johonkin pelottaa, sillä luin netistä kissojen aivotärähdyksistä ja aivoverenvuodoista yms. Aina kissan pään vähänkään osuessa johonkin, alan pelätä aina pahinta.
Haluaisinkin kuulla, onko jollain muulla ollut samanlaisia ajatuksia ja miten on päässyt niistä eroon...
Pelko siitä, että kissa loukkaa itsensä
Anonyymi
2
131
Vastaukset
- Anonyymi
Leikitä hiukan rauhallisemmin😉
Hienoa,ettet jätä sitä yksin ulos vaaroihin.Monet tekee niinkin, vaikka laki sen kieltää.Heiltä sitten kissat hukassa, menehtyy ja loukkaantuu.
Eli oot krskiverokissan pitäjää fiksumpi.Kun osaat pitää kissaa lakien mukaan,kaikki ei osaa😇 - Anonyymi
Pidät vain kodin turvallisena kissalle. Ja niin,ettei aiheuta vahingossa tulipaloa(hella). Niin kissan kuuluukin vähän riehua välillä. Se purkaa energiaa siten,ja harjoittelee. Olisin yhteydessä el jos kissa vain maksaisi kaiken aikaa,eikä tekisi muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384750Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092434- 641568
- 581310
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101186- 2611177
Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34877Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39810