Naapuri kyttää

Hermot menee

Sanokaapa joku hyvä vinkki, miten saa naapurin muijan kyttäämisen loppumaan. Kyttäilee jo aamusta alkaen ehtooseen asti ikkunastaan ellei sitten satu olemaan pois kotoaan. Kyseessä ei ole mikään ikäloppu muija, vaan nuorehko ja lapseton ukon omaava muija.

Alkaa jo mennä hermot, kun ei omassa pihassaan saa enää olla rauhassa, kun aina ikkunassa vilahtaa pää. Pitäisikö ruveta heiluttelemaan hänelle vai mitä ?! Kesäkin on taas tulossa...

65

9653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin akkasi!

      Eikohän jokainen saa katsella omasta ikkunasta niin paljon kuin itse haluaa! Ajattele kun liikut kaupungilla kuin moni kamera sua kuvaa.
      Juoruaminen ja ikkunasta katselu on ihan eri asioita!

    • Naapuri kans

      Kokeile katsomista takaisin, sillä se usein auttaa ainakin vähäksi aikaa. Ellei sekään tuo muutosta, niin heiluttele aina takaisin, kun näet hänet ikkunassa. Jospa hän onkin vailla seuraa.

      • d.u.

        juttu täällä. Aina kun tekee pihatöitä tai kulkee pihassa naapurissa vain verhot heiluvat. Ja välillä otetaan oikein tuoli ikkunan eteen, että on mukavampi kyönätä.

        Eikä aina riitä ikkunoista kyylääminenkään! Esim. reilu vuosi takaperin remontoidessamme leikkimökkiä naapuripariskunta tuli oikein pihalle remonttipaikkaamme vastapäätä omalla tontillaan olevalle suurelle kivelle. Kiipesivät sen päälle istumaan ja sieltä sitten tölläsivät tunnin verran, että mitä nuo tekee. Onko tuo sitä mitä kutsutaan työksi...

        Viime kesänä, kun toimme huvimajan elementit kotiin peräkärryssä, piti tulla oikein ulko-ovelle katsomaan mitä kärryissä mahtoi olla. (Tuntuu yleensä muutenkin kiinnostavan, kun peräkärryn kanssa ajelee.) Kun aloimme huvimajaa pystyttää naapurissa ei ollut kukaan kotona. Olimme saaneet pari seinää pystyyn, kun äijä ajoi kotiin. Vaikka siitä etupihasta oli suora näköyhteys, se ei riittänyt, vaan piti mennä ulkorakennuksen taakse tölläämään. Ja varmaankin kuvitteli, ettemme huomaa mitään.


    • Virtanen vaan

      Meillä on ollut tuota samaa ilmiötä kuvioissa. Minä sanoin kakaroille, että aina kun muijan naama vilahtaa akkunassa, niin huiskutatte iloisesti kättänne hänelle. Näin sitten tehtiin ja muija lopetti vähäksi aikaa kyttäilyt.

      • Anonyymi

        Joka puolella Suomea näitä riittää😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka puolella Suomea näitä riittää😀

        Mitenkä tämä aloitus juuri NYT kirjoitettiin,eläkää omaa paska elämäänne VAAN


    • hermot

      Meillä ei välitetä naapurien katseista mitään. Ihan kivaa jos katsellaan muttei häiritä. Kyllä on heikko- itsetunto jos ihmisten katseita alkaa pelkään. Mitä ihminen oikein häpee ja piilottelee...?

      Meillä ja monilla muillakin naapureilla on toimisto pöydät ikkunan edessä, ja onkin mukava tehdä töitä ikkunasta välillä luontoo katsellen. Lapsetkin tykkää tehdä läksynsä ikkunan ääressä.

      Muuttakaa johonkin sellaiseen paikkaan missä ei ole naapureita näköetäisyydellä, piilopirttiin.

      • d.u.

        minulta hermot mene. Ihmetyttää ja huvituttaa vain eikö naapurilla ole muuta elämää. Miten joku esimerkiksi viitsii pari tuntia taukoamatta katsella, kun maalaan kasvihuoneen runkoa???


      • haittaa
        d.u. kirjoitti:

        minulta hermot mene. Ihmetyttää ja huvituttaa vain eikö naapurilla ole muuta elämää. Miten joku esimerkiksi viitsii pari tuntia taukoamatta katsella, kun maalaan kasvihuoneen runkoa???

        Ei minua ainakaan haittaa jos työskentelyä pihassani seurataan naapurien ikkunoista. Siinähän katselkoon ihan rauhassa. Joskus olen saanut niin hyviä ideoita että naapuritkin ottaa mallia. Itsekkin voin saada hyviä ideoita naapurien pihoista.


      • Anonyymi
        d.u. kirjoitti:

        minulta hermot mene. Ihmetyttää ja huvituttaa vain eikö naapurilla ole muuta elämää. Miten joku esimerkiksi viitsii pari tuntia taukoamatta katsella, kun maalaan kasvihuoneen runkoa???

        hän arvioi työtäsi huonoa vai hyvää.


      • Anonyymi
        d.u. kirjoitti:

        minulta hermot mene. Ihmetyttää ja huvituttaa vain eikö naapurilla ole muuta elämää. Miten joku esimerkiksi viitsii pari tuntia taukoamatta katsella, kun maalaan kasvihuoneen runkoa???

        No kun ei ole töissä se kyylä, 24/7 kotona,ehkä päihteitä vielä kuviossa.


      • Anonyymi
        haittaa kirjoitti:

        Ei minua ainakaan haittaa jos työskentelyä pihassani seurataan naapurien ikkunoista. Siinähän katselkoon ihan rauhassa. Joskus olen saanut niin hyviä ideoita että naapuritkin ottaa mallia. Itsekkin voin saada hyviä ideoita naapurien pihoista.

        Vilkuta aina !


    • naapuri kans

      oletko nyt aivan varma et se naapurin muija edes sinua kyttää!!!! vai oletko vain vainoharhainen yksilö. Omasta kokemuksesta voin sanoa käyn kerrostalon pihalla tupakalla ja naapuri rapustani kaksi rouvaa rupesi juoruamaan että kyttään heitä.Haloo en voi sisällä polttaa ja ei ole parveketta enkä minä saakeli väittäny että nämä kaksi kyttäävät minun tupakointiani ja mihin minä tupakan tumppini viskaan. Katsos minulla ei ole vainoharhaisuuksia!!!

    • kauheaa

      Olen tätä joskus miettinyt ja tullut päätelmään, että taajamissa talot tulee rakentaa ilman ikkunoita.
      Nyt taloissa olevat ikkunat kun ovat vain päivänvaloa antamassa eikä niistä saa katsoa ulos, ei edes ohimennessään.

      Kaikki eivät tätä tiedä ja toisaalta ihmisen katse hakeutuu myös aivan automaattisesti ikkunan suuntaan (Koittakaapa vaikka kun istutte autossa matkustajana niin aivan väkisin katse hakeutuu ikkunan suuntaan vaikka kuinka pyristelisi vastaan.) ja mikä pahinta siitä näkee läpi ja kaikkein hirveintä jos itse on pihalla ja näkee jonkun ikkunassa.. hrrr puistattaa oikein.

      Joo, ainoa oikea ratkaisu on akkunattomat talot tai sitten sellaiset joista vain valo kajastaa mutta mitään ei näy suuntaan eikä toiseen.

      Itse ratkaisin pulman muuraamalla ikkunat umpeen ja töhertelemällä niihin sitten tageja, eipä tee mieli katsella edes entisen ikkunan suuntaan. Suosittelen.

      • Näin meillä

        Me ollaan ajateltu rakentaa autotalli tohon naapurin ikkunan eteen jahka tässä varoihimme päästään. Saavatpa sitten katsella autotallin seinää ja muu näkyvyys menee heiltä saman tien.


      • kestävä !

        Itse ainakin ajattelen, että olemmepahan mielenkiintoisia ihmisiä jos naapurit viitsivät katsella elämäämme. Onhan se turvallisempaa asua kun naapurit valvoo. En misään tapauksessa voisi asua misään erakkona korvessa. Pelkäsisin yksin olla jos ei olisi naapureita lähellä.

        Onkohan se syy siinä että suomalaiset häpee aivan kaikkee. Ei osata olla rennosti välittämättä siitä jos joku ikkunoistaan näkee mitä harrastelet pihassasi.

        Minä katselen ikkunoista silloin kun huvittaa ja ei häiritse jos minuakin katsellaan. Menkööt hoitoon sellaiset joiden mielestä ihmisten piäisi elää asunnoissaan verhot ikkunoiden edessä. Meillä ei ainakaan missään pimeessä pirtissä aleta elään, eikä tarvi naapurienkaan.


      • hohhoijaa
        kestävä ! kirjoitti:

        Itse ainakin ajattelen, että olemmepahan mielenkiintoisia ihmisiä jos naapurit viitsivät katsella elämäämme. Onhan se turvallisempaa asua kun naapurit valvoo. En misään tapauksessa voisi asua misään erakkona korvessa. Pelkäsisin yksin olla jos ei olisi naapureita lähellä.

        Onkohan se syy siinä että suomalaiset häpee aivan kaikkee. Ei osata olla rennosti välittämättä siitä jos joku ikkunoistaan näkee mitä harrastelet pihassasi.

        Minä katselen ikkunoista silloin kun huvittaa ja ei häiritse jos minuakin katsellaan. Menkööt hoitoon sellaiset joiden mielestä ihmisten piäisi elää asunnoissaan verhot ikkunoiden edessä. Meillä ei ainakaan missään pimeessä pirtissä aleta elään, eikä tarvi naapurienkaan.

        eri asia katsella ikkunasta vain maisemia kuin tarkoituksella kyttäillä naapureita tuntitolkulla.

        Taisi muutamalle kyttääjälle osua ja upota...;)


      • huhhuijaa
        hohhoijaa kirjoitti:

        eri asia katsella ikkunasta vain maisemia kuin tarkoituksella kyttäillä naapureita tuntitolkulla.

        Taisi muutamalle kyttääjälle osua ja upota...;)

        Selvitäppä miten on katseltava ikkunasta jotta silmät sensuroivat muut paitsi maiseman ja miten sinä tunnet itsessäsi sen että sinua kytätään??

        Esim. 82 vuotias äitini istuu lähes kaiken valveillaolo aikansa keittiön pöydän ääressä pelaten pasianssia, lukien tai mitä milloinkin. Samalla hän silmäilee ikkunasta ulos. Onko hän mielestäsi kyttääjä?


      • hohhoijaa
        huhhuijaa kirjoitti:

        Selvitäppä miten on katseltava ikkunasta jotta silmät sensuroivat muut paitsi maiseman ja miten sinä tunnet itsessäsi sen että sinua kytätään??

        Esim. 82 vuotias äitini istuu lähes kaiken valveillaolo aikansa keittiön pöydän ääressä pelaten pasianssia, lukien tai mitä milloinkin. Samalla hän silmäilee ikkunasta ulos. Onko hän mielestäsi kyttääjä?

        alkaa oikein rautalangasta vääntämään... En jaksa. Luulen, että suurin osa täällä ymmärtää milloin joku kyylää ikkunasta naapureita ja milloin muuten vain ihailee ikkunasta avautuvia maisemia.

        Meilläkin naapurissa asuu yksi kyttääjä. Mistäkö tiedän? Esimerkiksi siitä, että tässäkin yksi kerta, kun postia hain, tuli minulle juttelemaan, että mikähän nainen naapurin poikamiehellä tällä kertaa mahtaa olla kierroksessa. Oli illalla jonkun naisen kanssa istuskellut kuistillaan, mutta tämä kyttääjä ei saanut selvää kuka mahtoi olla. Ja kertoipa vielä senkin, että kun hän vaatehuoneen ikkunan tietystä kulmasta katsoo, hän näkee tämän poikamiehen kuistille.

        Enpä kehtaisi kenellekään mennä puhumaan, että kun tietystä kulmasta katselen, niin johan näkyy.


      • huhhuijaa
        hohhoijaa kirjoitti:

        alkaa oikein rautalangasta vääntämään... En jaksa. Luulen, että suurin osa täällä ymmärtää milloin joku kyylää ikkunasta naapureita ja milloin muuten vain ihailee ikkunasta avautuvia maisemia.

        Meilläkin naapurissa asuu yksi kyttääjä. Mistäkö tiedän? Esimerkiksi siitä, että tässäkin yksi kerta, kun postia hain, tuli minulle juttelemaan, että mikähän nainen naapurin poikamiehellä tällä kertaa mahtaa olla kierroksessa. Oli illalla jonkun naisen kanssa istuskellut kuistillaan, mutta tämä kyttääjä ei saanut selvää kuka mahtoi olla. Ja kertoipa vielä senkin, että kun hän vaatehuoneen ikkunan tietystä kulmasta katsoo, hän näkee tämän poikamiehen kuistille.

        Enpä kehtaisi kenellekään mennä puhumaan, että kun tietystä kulmasta katselen, niin johan näkyy.

        Älä suotta tärvää rautalankaasi.

        Jos joku, kuka tahansa, katselee harvoin/usein/jatkuvasti ikkunastaan, et sinä eikä kukaan muukaan pysty sanomaan kyttääkö hän vai onko mainitsemasi maisemain ihailija.

        Kuten esimerkissäsikin toit ilmi tarvitaan kyttääjäksi leimaamiseen se, että ikkunastaan katselija ilmaisee vasiten seuraavansa pihalla liikuskelijoiden touhuja. Pelkkä asuntonsa ikkunasta katselu ei tee kenestäkään kyttääjää vaikkakin moni skitsofreenikko tai sellaiseksi aikova näkeekin kyttääjän jokaisessa ikkunassa ja jokaisessa ihmisessä.


      • hohhoijaa
        huhhuijaa kirjoitti:

        Älä suotta tärvää rautalankaasi.

        Jos joku, kuka tahansa, katselee harvoin/usein/jatkuvasti ikkunastaan, et sinä eikä kukaan muukaan pysty sanomaan kyttääkö hän vai onko mainitsemasi maisemain ihailija.

        Kuten esimerkissäsikin toit ilmi tarvitaan kyttääjäksi leimaamiseen se, että ikkunastaan katselija ilmaisee vasiten seuraavansa pihalla liikuskelijoiden touhuja. Pelkkä asuntonsa ikkunasta katselu ei tee kenestäkään kyttääjää vaikkakin moni skitsofreenikko tai sellaiseksi aikova näkeekin kyttääjän jokaisessa ikkunassa ja jokaisessa ihmisessä.

        sinä kuitenkin sitä rautalankaa tarvitsisit. Vaikket sitä myönnäkään...

        Tuokin mainitsemani tapaus tiedettiin kyttääjäksi jo ennen tuota juttua.


      • mieltä
        huhhuijaa kirjoitti:

        Älä suotta tärvää rautalankaasi.

        Jos joku, kuka tahansa, katselee harvoin/usein/jatkuvasti ikkunastaan, et sinä eikä kukaan muukaan pysty sanomaan kyttääkö hän vai onko mainitsemasi maisemain ihailija.

        Kuten esimerkissäsikin toit ilmi tarvitaan kyttääjäksi leimaamiseen se, että ikkunastaan katselija ilmaisee vasiten seuraavansa pihalla liikuskelijoiden touhuja. Pelkkä asuntonsa ikkunasta katselu ei tee kenestäkään kyttääjää vaikkakin moni skitsofreenikko tai sellaiseksi aikova näkeekin kyttääjän jokaisessa ikkunassa ja jokaisessa ihmisessä.

        Skitsofreenikko kuvittelee kaikkien kyttäävän itseään. Kamalaa jos sairastuu niin ettei siedä ihmisiä ympärillään. Mitä salattavaa ihmisellä on silloin? Täytyyhän sitä tottua kaupoissakin kameroihin ja kaikkialla muuallakin yleisillä paikoilla.

        Onko joku skitsofreenikko aivan varma että hänen elämänsä on niin kiinnostavaa että naapurit jaksaa seurata sitä niin kuin kauniita ja rohkeita televisiosta? vaikka koitamme kuinka mielenkiintoista tapahtumarikasta elämää elää niin on aivan luulotautista kuvitella sen olevan naapureita kiinnostavaa. Ihminen vain usein kuvittelee niin ja vahtaa sairaalloisesti ettei vaan joku naapuri katsele hänen puuhiaan.

        Minä jos teen töitäni pihassa en välitä siitä vaikka sitä katseltaisiin. En edes vahtaa naapurien ikkunoihin onko siellä mahdollisesti joku katselemassa. Katselkoon kuka lystää mutta toisten asioista juoruilemisesta en tykkää. En koskaan keskustele naapurien asioista toisten naapurien kanssa. En levittele toisten asioita jos jotain näenkin. Juoruämmää minusta ei saa tekemälläkään. Kunnioitan toisten yksityisyyttä.


      • Anonyymi
        mieltä kirjoitti:

        Skitsofreenikko kuvittelee kaikkien kyttäävän itseään. Kamalaa jos sairastuu niin ettei siedä ihmisiä ympärillään. Mitä salattavaa ihmisellä on silloin? Täytyyhän sitä tottua kaupoissakin kameroihin ja kaikkialla muuallakin yleisillä paikoilla.

        Onko joku skitsofreenikko aivan varma että hänen elämänsä on niin kiinnostavaa että naapurit jaksaa seurata sitä niin kuin kauniita ja rohkeita televisiosta? vaikka koitamme kuinka mielenkiintoista tapahtumarikasta elämää elää niin on aivan luulotautista kuvitella sen olevan naapureita kiinnostavaa. Ihminen vain usein kuvittelee niin ja vahtaa sairaalloisesti ettei vaan joku naapuri katsele hänen puuhiaan.

        Minä jos teen töitäni pihassa en välitä siitä vaikka sitä katseltaisiin. En edes vahtaa naapurien ikkunoihin onko siellä mahdollisesti joku katselemassa. Katselkoon kuka lystää mutta toisten asioista juoruilemisesta en tykkää. En koskaan keskustele naapurien asioista toisten naapurien kanssa. En levittele toisten asioita jos jotain näenkin. Juoruämmää minusta ei saa tekemälläkään. Kunnioitan toisten yksityisyyttä.

        Koko kerrostalo pelkkiä tiedustelupalveluita kyttäämässä 24/7 jotain viatonta, ei niin tärkeää ihmistä aamusta iltaan keksien mitä mielenkiintoisempia perättömiä sepustuksia. Koittaisit sinäkin elää DDR-talossa


    • sille

      mammalle helikopteri.

    • näköesteeksi

      Oletko varma ettet sinäkään vahtaa naapuriasi kun niin tarkkaan tiedät hänen olevan ikkunoiden edessä? Jos sinun pihaasi näkyy niin varmasti näet myös naapurin pihaan.

      kyylä olet itsekkin jos olet huomannut sinua katseltavan. Sillä täytyyhän sinun katsoo naapurin ikkunoihin jotta edes huomaat jotakin. Jos touhusi ei kestä katseita ole sitten tekemättä mitään tai muuta korpeen jossa ei ole naapurin ikkunoita lähistöllä.

      • ei häiritse

        jos tuntuu että joku kyttää silloinhan kyttää itsekkin!


    • Sanna@

      Joo..."mun" vahtaaja-eukko puolestaan omistaa seka ukon etta lapsen, mutta se ei menoa hillitse - painvastoin!

      Eika ole tassakaan tapauksessa kyse mistaan elakelaisesta, vaan keski-ikaisesta "tantasta", joka keksii UUSIA VAINOHARHOJA joka paiva ja kaataa niita esim. minun "niskaani"...!

      KAIKKEA mahdollista pitaa tietysti vahdata ja vahtia. Sitten kun ei todella tiedeta mitaan minusta, niin JUORUT ovat sitakin "hienompia"...!

      • kivaa !!!

        Jos naapurisikin vahtii penskojasi? Jos taas annat aihetta juoruihin niin sehän on pelkästään omaa syytäsi! Kukaan ei mitään turhasta keksi. Aiheutat vaan omilla toiminnallasi niitä juoruja. Sanot ettei se menoa hillitse, niin teehän vaan lisää haittaa itsellesi. On hyvä että otetaan lapset pois tuollaisilta jotka ei niistä pysty huolehtiin.

        Sinua ei tietenkään pidä vahtia, että saat viettää mitä tahansa hulvatonta elämää välittämättä lapsistasi. Häiriinnyt siitä jos napurisi näkee miten laiminlyöt lapsiasi, eikö niin?


      • pienet murheet
        kivaa !!! kirjoitti:

        Jos naapurisikin vahtii penskojasi? Jos taas annat aihetta juoruihin niin sehän on pelkästään omaa syytäsi! Kukaan ei mitään turhasta keksi. Aiheutat vaan omilla toiminnallasi niitä juoruja. Sanot ettei se menoa hillitse, niin teehän vaan lisää haittaa itsellesi. On hyvä että otetaan lapset pois tuollaisilta jotka ei niistä pysty huolehtiin.

        Sinua ei tietenkään pidä vahtia, että saat viettää mitä tahansa hulvatonta elämää välittämättä lapsistasi. Häiriinnyt siitä jos napurisi näkee miten laiminlyöt lapsiasi, eikö niin?

        jokaisella oikeus ikkunoistaan katsella ihan niin paljon kuin sielu sietää. Kyllä niistä näkymistä jokainen maksaakin jotain. Kun sekään ei ole ilmaista.Mitä sitten vaikka katselis vuorokaudet ympäri tuntitolkulla. Taitaa olla itselläs hermo huonossa kunnossa kun et moista kestä.Rauhottavat auttaa joskus kummasti.Itse en niitä kylläkään joudu käyttämään kun en ota stressiä noista ikkunasta katselijoista. Sehän on ihan luonnollinen toiminto ja sitähän varten ne ikkunat on olemassa.Vai onko sulla ehkä jotakin salattavaa naapureiltas, jotain hämärähommia ja sellasia mitä ei kellekään kehtaa näyttää. Menisit nyt itseesi hiukan.Elämää tää vaan on. Se voi jollekin olla vaikka päivän kohokohta kun näkee sun käpyttelevän onnellisena siellä pihamaalla.Täytyis ihmisen sentään normaaleja asioita kestää, muuten on elämä aika ankeeta.


      • Edellinen
        kivaa !!! kirjoitti:

        Jos naapurisikin vahtii penskojasi? Jos taas annat aihetta juoruihin niin sehän on pelkästään omaa syytäsi! Kukaan ei mitään turhasta keksi. Aiheutat vaan omilla toiminnallasi niitä juoruja. Sanot ettei se menoa hillitse, niin teehän vaan lisää haittaa itsellesi. On hyvä että otetaan lapset pois tuollaisilta jotka ei niistä pysty huolehtiin.

        Sinua ei tietenkään pidä vahtia, että saat viettää mitä tahansa hulvatonta elämää välittämättä lapsistasi. Häiriinnyt siitä jos napurisi näkee miten laiminlyöt lapsiasi, eikö niin?

        Sori vaan - "kaikkitietaja" - mutta mulla EI EDES OO LAPSIA!

        (...tanan idiootti!)


      • Edellinen
        pienet murheet kirjoitti:

        jokaisella oikeus ikkunoistaan katsella ihan niin paljon kuin sielu sietää. Kyllä niistä näkymistä jokainen maksaakin jotain. Kun sekään ei ole ilmaista.Mitä sitten vaikka katselis vuorokaudet ympäri tuntitolkulla. Taitaa olla itselläs hermo huonossa kunnossa kun et moista kestä.Rauhottavat auttaa joskus kummasti.Itse en niitä kylläkään joudu käyttämään kun en ota stressiä noista ikkunasta katselijoista. Sehän on ihan luonnollinen toiminto ja sitähän varten ne ikkunat on olemassa.Vai onko sulla ehkä jotakin salattavaa naapureiltas, jotain hämärähommia ja sellasia mitä ei kellekään kehtaa näyttää. Menisit nyt itseesi hiukan.Elämää tää vaan on. Se voi jollekin olla vaikka päivän kohokohta kun näkee sun käpyttelevän onnellisena siellä pihamaalla.Täytyis ihmisen sentään normaaleja asioita kestää, muuten on elämä aika ankeeta.

        No mutta - siellahan PUHUU ITSE VAHTAAJA!!

        Hekohek...no kun nyt tassa kerrankin ollaan ns. "kasvotusten", niin sanonpahan sinulle, etta KESKITY (juntti) OMAAN ELAMAASI, ALAKA MINUN ELAMAANI!!!


    • istuskelija

      On se kumma tuo naapuri, kun pitää kokoajan kytätä meitä. Aina se keksii muka jotain askaretta pihalla, jotta voisi vilkuilla ikkunoitamme. Ei auta vaikka olen ollut näkyvästi esillä ikkunassamme tuntikaupalla, niin silti se vaan kehtaa aina välillä kurkistaa tännepäin.

      Alkaa jo mennä hermot, kun ei omassa ikkunassaan saa enää olla rauhassa, kun aina pihassa vilahtaa pää.
      Pitäisikö ruveta heiluttelemaan hänelle vai mitä ?! Kesäkin on taas tulossa...

      • hehhehheh

        huomaa, että muutamalle kyttääjälle meni tästä viestiketjusta herne nenään.


      • Naapurisi

        Kait sitä nyt omassa pihassaan saa askareita tehdä. Jos sitä nyt syrjäsilmällä sattuu katselemaan ikkunoihin, niin ei se vielä ole kyttäämistä.

        Mitäs olet näytillä siellä ikkunassasi. Vetäisit jo verhot eteen. Heiluttele pois vaan ja kesä tullee...


      • Seisoja

        Verhokangas, verhonipsit ja verhotanko ei paljon maksa. Ei kun ostoksille ja sitten verhot kiinni, kun naapurin pihalla tehdään askareita.
        Näin helppoa se on, kun sen osaa...jos ei osaa ommella verhoja, niin kaupassa ommellaan nekin mittojen mukaan valmiiksi.


      • syö silliä

        Ei tämän kirjoittajalla kuitenkaan mitään naapureita ole.


      • naapuri
        syö silliä kirjoitti:

        Ei tämän kirjoittajalla kuitenkaan mitään naapureita ole.

        Kuuluu tampereen alueelle tuo sivistys


      • Sanna@

        Tee nain (omasta ikkunastasi siis):

        Ekat pari kertaa:

        a) hymyile irvistaen ja heiluta samalla

        Seuraavat pari kertaa:

        b) nayta keskaria

        Sitten (jos nuo edellamainitut eivat tehoa):

        c) nayta persetta

        Eikohan sitten viesti mene jo perille...?


      • Anonyymi
        Seisoja kirjoitti:

        Verhokangas, verhonipsit ja verhotanko ei paljon maksa. Ei kun ostoksille ja sitten verhot kiinni, kun naapurin pihalla tehdään askareita.
        Näin helppoa se on, kun sen osaa...jos ei osaa ommella verhoja, niin kaupassa ommellaan nekin mittojen mukaan valmiiksi.

        Tarkoitatko, että kaikkien taajamanaapureidesi on laitettava verhonsa kiinni, kun olet pihassasi, joka ei ole suojainen vaan sinne näköyhteys toisten ikkunoista?

        Ilmoitatko etukäteen puuhasteluhetkesi jotta tietävät sulkea verhonsa? Kauanko puuhaat pihassa eli joutuvatko toiset esim säännöllisesti päivittäin sulkea verhonsa?

        Joutuuko näin tehdä vain sinun kohdalla vai kaikkien kohdalla eli suljetko itse verhosi aina jos yksikään ihminen tekee "askareita"?


      • Anonyymi
        Naapurisi kirjoitti:

        Kait sitä nyt omassa pihassaan saa askareita tehdä. Jos sitä nyt syrjäsilmällä sattuu katselemaan ikkunoihin, niin ei se vielä ole kyttäämistä.

        Mitäs olet näytillä siellä ikkunassasi. Vetäisit jo verhot eteen. Heiluttele pois vaan ja kesä tullee...

        Milso olet näytillä pihassasi? Istuttaisit/ rakentaisit aidan eteen.


    • Anonyymi

      Miten huomaat että hän kyttää jos et itsekin kyttää ?:p

    • Anonyymi

      Jos liikun ulkona, ihmisillä on oikeus katsella ikkunoistaan niin paljon kuin sielu sietää. Täytyy muutenkin olla omituinen ihminen, jos oleskelee tai puuhastelee toisten ikkunoiden edessä suojaamattomalla pihalla (ulkomailla muuten monesti on talot rakennettu kiinni toisiinsa ja asuntojen välissä korkea aita joka puolella pientä pihaa) ja väittää itseään kytättävän. Ihminen on rakennettu niin että hän reagoi ääniin ja rempat tai lapset ulkona nostavat stressihormonin ja ihminen katsoo ulos tietääkseen mikä aiheuttaa melun.

      Sen sijaan minulle on opetettu( tai luonnostaan kunnioitan) kunnioittamaan ihmisten koteja ja kotirauhaa ja verhojen liikettä ulkona seuraava on mielestäni kyllä oudompi kuin se mummo, joka lukee ja tekee koko päivän ristikoita keittiössään ikkunan ääressä.

    • Anonyymi

      No niin.

      Vaikka "verhot eivät heilu" tai "päätä ei näy", ei se tarkoita että sinua ei kukaan katsele ollessasi ulkona. Useimmissa sisustuskuvissa esim nojatuoli on sijoitettu esim huoneen nurkkaan, jossa istuja näkee ulos mutta "verhot eivät heilu" tai "päätä ei näy".

      Vain kaihtimien ja verhojen ollessa kiinni joka huoneessa ehkä sinua ei katsella. Mutta näin on lähinnä hiljaisilla alueilla, joissa kulkijoita tai pihalla olijoita ei ole. Melu aiheuttaa sen että halutaan tietää melun lähde oman turvallisuuden ym vuoksi.

      Lisäksi, joku ehdotti yllä että olet skitsofreenikko kun pelkäät katseita ollessasi ulkona. Oletko?

      Vai psykopaattinarsisti/vallanhaluinen/kontrolloinninhaluinen.

      Miksi ajattelet, että sinulla on oikeus määrätä muiden verhoista, kaihtiimista ja ikkunastaan katsomisesta? Mutta itse käyskentelet ulkona näkyvillä ja todennäköisesti tuotat melua, joka kantautuu naapuriisi ja se on syy miksi hän katsoo? Jos et halua tulla katselluksi, eikö kannata tosiaan muuttaa metsän keskelle jota joku ylempänä ehdotti.

    • Anonyymi

      Meidän talossa psykoosissa oleva kyttää ja haukkuu kaikki. Lisäksi on rasistinen. Hiljainen ulkomaalaisperhe on hänen ykköskohde. Töissä käyvät vanhemmat ja lapset koulussa ja itse tämä kyttääjä jollain varhaiseläkkeellä pään takia. Että tämmöistä. Hän jopa raportoi,että Ei taida olla kotona nyt nuo ja nuo,kun on hiljaista😀

    • Anonyymi

      Miten maaseudulla tehdään, kun ajellaan maatilojen ohitse?

      Suurin osa maalla kai asuu suojassa pienten teiden varsilla, jossa liikkuu vain ne, jotka asuvat tien varrella.

      Mutta jotkut tilat ovat jääneet logistisesti huonoon saumaan, eli iso tie on tehty pihapiirin viereen kun jonnekin ne tiet on tehtävä ihmisille, jotka haluavat ajaa autolla.

      Kuski ei tietenkään voi katsoa pihoihin. Hän katsoo tietä. Mutta saako matkustaja katsoa pihoihin, vai pitääkö jotenkin peittää näkymä?

      • Anonyymi

        Kysymys onhypoteettinen. Moniko on nähnyt ihmisen haja-asutusalueella pihassa?

        (Aika harvinaista. Maalla on työtä ja työmatkat, metsästys, kalastus, lasten kuskaukset, ei aikaa puuhastella. )


    • Anonyymi

      Käyt antamassa naapurille aisaa, pyytämättä ja yllättäen, sitä se on vailla.

    • Anonyymi

      Minulla naapuri on käynyt asentamassa kaasuaseen asuntoni pistorasioihin ja ampuu minua mikroaalto ääniaseella päivittäin. Tästä koituu tinnitusta ja jatkuvaa paskan hajua. Dronet lentelevät harva se päivä ikkunani takana ja tarkkailevat minua lämpökameralla. Luulen että naapurini on jonkinlainen liskoihminen koska hän saalistaa jyrsijöitä iltaisin parvekkeeni alla ja sähisee minulle.

      • Anonyymi

        Minulla on vähän samanlainen ongelma. Taloni katolla nelistää joka yö eräs sammakomies joka murisee helvetin kovaan ääneen ja kiljuu kuin vuohi. Olen nyt tarkkaillut tätä kaveria jo muutaman vuoden ja hän on alkanut jo kiipeilemään pitkin seiniä viime aikoina. Välillä hän tunkeutuu ilmanvaihtokanavaan ja virtsaa sekä ulostaa pimeässä hohtavaa ainetta asuntoni venttiileistä. Olen yrittänyt virittää karhunrautoja ja muita ansoja mutta tämä elukka on liian älykäs jäädäkseen ansaan. Mitä tehdä? Pelkään että jossain vaiheessa tämä perkele vielä lisääntyy naaraspuolisen lajikumppaninsa kanssa ja kohta katolla ja ilmanvaihtokanavissa juoksentelee kymmenittäin näitä maanvaivoja.


    • Anonyymi

      Onko espoossa se kyylä.?

      • Anonyymi

        Miksi kukaan olisi vapaaehtoisesti Espoossa?


    • Anonyymi

      Meillä ihanat Parvekekyttääjät tarkkailee, juoruaa, arvostelee ohitsekulkijoita
      aamuista iltoihin on vahti päällä joka päiivä töissä ei käy koskaan ja parvekkeelle
      riennetään välittömästi kun joku/jotkut havaitaan...

      • Anonyymi

        Ihanaa. Olisipa minullakin aikaa vain keskittyä joka päivä pelkkiin ohikulkijoihin. On se helppoa joillakin tuo elämä.


    • Anonyymi

      Näytä vehkeitäs jos joku kyttää tai kaiva takalistoa niin että naapuri näkee jos silloin saa kyttäyksen loppumaan .

    • Anonyymi

      Hoitele sitä muijaa, ehkä se on vailla jormaa.

      • Anonyymi

        Nussi nyt sitten jotain helvetin sisiliskoa


    • Anonyymi

      Olen kuullut sisiliskojen olevan petoja vällyissä.
      Aivan täysiä elikoita.

    • Anonyymi

      Jos ei ole omassa elämässä mitään ei siis mitään mielenkiintoista pitää kytätä ja vainota muita. Yhtä asiaa en ymmärrä kuinka ne on löytänyt toisensa samanlaiset kyttääjät sekä ukko että akka.

    • Anonyymi

      Minkä ikäinen olet? Eläkeläinenkö, kun et pihaa kauemmas pääse ja istuskelet päivän penkillä vahtimassa kun naapurisi puuhaa keittiössä?

      Tosin eläkeläisetkin liikkuvat paljon tuonne 85-vuotiaaksi, ja jos olet 90 vuitias, niin jopa jaksat olla ilkeä vielä tuissa iässä ja hyvä näkö.

    • Anonyymi

      Taas se saatana nelistää pitkin välikattoa, ropina vaan käy. Kerran kohtasin sen myöhään illalla talon takana, ja ilmeisesti säikäytin sen, koska se alkoi sähistä ja näyttää hampaitaan. Otin muutaman rivakan askeleen kohti sitä perkelettä, jolloin se lähti kiipeämään talon seinää pitkin ja luikki välittömästi pakoon ja sisään välikattoon pienestä raosta. Aion hankkia karhunrautoja ja isoja veitsiä, joilla heitän sitä päähän ja laitan pisteen tälle helvetin invaasiolle

    • Anonyymi

      Soita sen ovikelloa alasti ja kyrpä ojossa, niin eiköhän se siitä tokene, kun vetelet menemään parisen tuntia. Paras keino usko pois, kokemusta on.

    • Anonyymi

      Niin mutta onko sillä erektio?

    • Anonyymi

      Juopot ukot kovia kyttäämään kun ovat kateellisia ja katkeria paskoja, oma muija lähtenyt lätkimään viinan takia.

    • Anonyymi

      Tuo naapuri asuu videokameran kanssa ja runkkaa kun käyn missä tahansa oikia peräkammarin poika .

    • Anonyymi

      Naapuri kyttääjät ovat pahimpia kaupungin vuokrataloissa. Ja isännöitsijän puhelin soi taas.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe