Käytetyn Almeran osto

Anonyymi

Onko nyt niin, että jos yhtään haluaa edes vähän toimivan Almeran, se pitäisi olla 1.5 koneella, vähintään 2003.vm eteenpäin oleva ja ajettu alle 200 000km?

Tuossa on eliminoitu 1,8 koneen vuodot/sylinteriviat.
ennen 2003 valmistettujen laatikkoviat/jakopääviat.

Vai vieläkö pitäisi tietää jotain?

29

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos luotettavaa hakee, niin kannattaisiko vaihtaa merkkiä?

      • Anonyymi

        Ehkä, mutta jos näistä Almeroista kuitenkin löytyisi edes yksi siedettävillä, normaaleilla vioilla varustettu, niin hieno juttu. Näitä kuitenkin saa suht edullisesti käyttöautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta jos näistä Almeroista kuitenkin löytyisi edes yksi siedettävillä, normaaleilla vioilla varustettu, niin hieno juttu. Näitä kuitenkin saa suht edullisesti käyttöautoksi.

        Aika montaa muutakin tuon ikäistä autoa saa "suht edullisesti" käyttöautoksi...

        Minkä merkin ongelmien kanssa sitten pystyy elämään. Itselleni almeran ruostuminen on ongelma johon en halua sekaantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika montaa muutakin tuon ikäistä autoa saa "suht edullisesti" käyttöautoksi...

        Minkä merkin ongelmien kanssa sitten pystyy elämään. Itselleni almeran ruostuminen on ongelma johon en halua sekaantua.

        Jos jätetään nämä selvästi öö luokan autot, hyundait, fiatit, rellut yms pois, niin melkeinpä ne Almerat on sitten seuraavia tässä hintaluokassa. Toyotasta saat pulittaa heti jo huomattavasti enemmän ja tyytyä vanhempaan vuosimalliin. Almeraa saa alle 150 tkm ajettuna jo -03 tai uudempaakin, muutamalla tonnilla. Mutta, ehkä tuo hinta selittyy juuri sillä, kun nämä on niin arvaamattomia. Vai onko se vain näillä foorumeilla luotu illuusio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jätetään nämä selvästi öö luokan autot, hyundait, fiatit, rellut yms pois, niin melkeinpä ne Almerat on sitten seuraavia tässä hintaluokassa. Toyotasta saat pulittaa heti jo huomattavasti enemmän ja tyytyä vanhempaan vuosimalliin. Almeraa saa alle 150 tkm ajettuna jo -03 tai uudempaakin, muutamalla tonnilla. Mutta, ehkä tuo hinta selittyy juuri sillä, kun nämä on niin arvaamattomia. Vai onko se vain näillä foorumeilla luotu illuusio?

        Määrittelisin almeran melkein siihen öö luokkaan. Eihän siinä juurikaan ole mitään ominaisuuksia, kylmä talvella, meluisa, ajo-ominaisuudet olemattomia ja ruostuu helposti.

        Parempiakin on samassa hintaluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittelisin almeran melkein siihen öö luokkaan. Eihän siinä juurikaan ole mitään ominaisuuksia, kylmä talvella, meluisa, ajo-ominaisuudet olemattomia ja ruostuu helposti.

        Parempiakin on samassa hintaluokassa.

        No mitkäs merkit näitä parempia sitten on??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitkäs merkit näitä parempia sitten on??

        En lähde mitään merkkiä sanomaan paremmaksi, kun jokaisen merkin eri kokoluokissa olevilla, ja jopa eri moottori/vaihdelaatikko/varusteluvaihtoehdoilla voi saada joko loistavan tai erittäin ongelmaisen auton.

        Mutta jos kori on taipuvainen ruostumaan, sitä on hankala kiertää sitä ongelmaa.

        Eli kiteytän oman edullisen autonetsintä tapani. Asiat menee painoarvoltaan näin:

        -korin kestävyys
        -yleinen kulutaso: vuosimaksut ja polttoainekulutus
        -auton ominaisuudet: ajo-ominaisuudet, lämpimyys, äänettömyys
        -tyyppivikojen määrä ja niiden vaikeus/kustannustaso
        -varaosien hinta ja saatavuus

        Tiedän omalla kohdallani mihin tuo ajatusketju vie, ja se on ranskalainen valmiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lähde mitään merkkiä sanomaan paremmaksi, kun jokaisen merkin eri kokoluokissa olevilla, ja jopa eri moottori/vaihdelaatikko/varusteluvaihtoehdoilla voi saada joko loistavan tai erittäin ongelmaisen auton.

        Mutta jos kori on taipuvainen ruostumaan, sitä on hankala kiertää sitä ongelmaa.

        Eli kiteytän oman edullisen autonetsintä tapani. Asiat menee painoarvoltaan näin:

        -korin kestävyys
        -yleinen kulutaso: vuosimaksut ja polttoainekulutus
        -auton ominaisuudet: ajo-ominaisuudet, lämpimyys, äänettömyys
        -tyyppivikojen määrä ja niiden vaikeus/kustannustaso
        -varaosien hinta ja saatavuus

        Tiedän omalla kohdallani mihin tuo ajatusketju vie, ja se on ranskalainen valmiste.

        Ranskalainen ei voi kelvata kuin elintarvikkeeksi. Autojen yhteydessä ei voi edes puhua niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskalainen ei voi kelvata kuin elintarvikkeeksi. Autojen yhteydessä ei voi edes puhua niistä.

        Kiitos.

        Juurikin mainitun kaltaiset ennakkoluulot pitää niiden hinnat käytettynä edullisina ja minä kiitän.

        Oletko koskaan ajanut ranskalaista autoa tai omistanut? Tuskinpa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.

        Juurikin mainitun kaltaiset ennakkoluulot pitää niiden hinnat käytettynä edullisina ja minä kiitän.

        Oletko koskaan ajanut ranskalaista autoa tai omistanut? Tuskinpa vaan.

        Se mikä pitää ranskalaisten hinnat alhaisena on sen huonous. Kun sen kaikki tietävät, kukaan ei osta. Siksihän näitä Almeroitakin saa edullisesti, kun alkaa olla yleisessä tiedossa, että ne ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika montaa muutakin tuon ikäistä autoa saa "suht edullisesti" käyttöautoksi...

        Minkä merkin ongelmien kanssa sitten pystyy elämään. Itselleni almeran ruostuminen on ongelma johon en halua sekaantua.

        Luin hiljan artikkelin jostain saksalaisesta autolehdestä käytetyn almera n16 kokemuksista. Siinä todettiin, että ruostesuojaus olisi almera n16 keskimääräistä parempi tämän hintaluokan autoista. Ovatko Saksaan toimitetut almerat paremmin ruostesuojatut kuin Suomeen toimitetut. Outoa mielestäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin hiljan artikkelin jostain saksalaisesta autolehdestä käytetyn almera n16 kokemuksista. Siinä todettiin, että ruostesuojaus olisi almera n16 keskimääräistä parempi tämän hintaluokan autoista. Ovatko Saksaan toimitetut almerat paremmin ruostesuojatut kuin Suomeen toimitetut. Outoa mielestäni

        Ainakin kun katselee vuosikohtaisia katsastustilastoja, on almeran yksi kolmesta yleisimmästä ongelmasta pohjalevyn ruostuminen. Kun muissa samanikäisissä toisenmerkkisissä autoissa, vastaavaa ei ole mainittu kuin muutaman merkin kohdalla.

        En muista mitä ne muut oli, mutta jotakin fiat / korean chevrolet linjaa jotka on tunnetusti ruostuvaa tavaraa.


      • Anonyymi

        Kyllä!


    • Anonyymi

      Käytetyn auton kuntoon vaikuttaa eniten miten se on huollettu. Tarkista huoltokirja.

      • Anonyymi

        Miten huolto vaikuttaa siihen, että auto on rakennettu jo tehtaalla väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten huolto vaikuttaa siihen, että auto on rakennettu jo tehtaalla väärin?

        Mulla on juuri 2003 vm Almera 200 000 ajettu ja säännöllisesti huollettu ja aina on mennyt ekakerralla katasatuksesta läpi. Etupyörien jarrusylinterit ja laakerit korjattu ja pakoputken takaosa vaihdettu, siinä korjaukset. Kaippa siinä on jotain oikein rakenettu.


    • Anonyymi

      Mulla ollut 2 kpl 1.8 Almeroita. Molemmat 2003 ja aikaisemmalla ajelin huoletta tuonne 200 tkm pintaan ja nyt tämän toisen mittarissa 190 tkm. Aikaisemmalla ajelin useamman vuoden ja nyt tämä on ollut myös useamman vuoden. Ei kummassakaan minkäänlaista moottoriongelmaa, eikä ole kuluttanut öljyä nimeksikään. Musta tuntuu, että jos niitä ongelmatapauksia on ollut, ne on jo aikaa sitten joko paalattu tai sitten ne on korjattu. Sentään nyt jo kohta 20 v vanhoja menopelejä. Jarrut laitatin täysin uusiksi kun alkoi toinen etupyörä ajoittain jumittaan. Muuten jarrut ovat auton ehdottomasti parasta antia ja jousitus sieltä toisesta päästä, mutta senkin kanssa pärjää. MItäs sitten voi noin yleensä odottaa n. 200 tkm ja kohta 20 v vanhalta tonnin ehkä parin autolta. Vaikea on varmaan jo sinänsä löytää hyvää yksilöä, mutta kait niitäkin löytyy (muiltakin kuin itseltäni) jos ei ihan sitä Nettiauton halvinta osta.

    • Anonyymi

      Jostain luin/kuulin, että vm.2003 eteenpäin olisi rautaa vahvistettu jakopään ja vaihteiston osalta, pitääkö tämä tieto paikkansa?

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa englantilaisen nissanfoorumin mukaan. Äänekkyys johtuu taas enimmäkseen Suomen järkyttävän karkeasta ja huonosta asfaltista. Esim Saksassa almeraa ei pidetä erityisen äänekkäänä. Sileämmät tiet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa englantilaisen nissanfoorumin mukaan. Äänekkyys johtuu taas enimmäkseen Suomen järkyttävän karkeasta ja huonosta asfaltista. Esim Saksassa almeraa ei pidetä erityisen äänekkäänä. Sileämmät tiet.

        Kyllä käytetyn hyvän Almeran tohtii ostaa ei erityisen arka ruostumaan uudemmat vuosimallit.. 1.8 moottorissa on lievää öljynkulutusta mutta paljon tehokkaampi ajossa mitä 1.5 joka on jo laiskanlainen. Varaosat tuppaa vaan Nissanissa olemaan ainakin alkuperäisinä kalliita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä käytetyn hyvän Almeran tohtii ostaa ei erityisen arka ruostumaan uudemmat vuosimallit.. 1.8 moottorissa on lievää öljynkulutusta mutta paljon tehokkaampi ajossa mitä 1.5 joka on jo laiskanlainen. Varaosat tuppaa vaan Nissanissa olemaan ainakin alkuperäisinä kalliita..

        1.5 moottori on luotettavampi...


    • Anonyymi

      Täällä päin näyttää olevan aika pirusti myynnissä vähän alle 250 tuhatta ajettuja Almeroita. Joskus vähän Almeraa harkitsin mutta alkoi epäilyttämään tuo kuvio. Jotain kamalaa vissiin tulossa noilla kilsoilla, joku iso huoltoko vai onko se jo loppuun ajettu?

      • Anonyymi

        Kuka tuollaista vanhaa ruostekasaa edes harkitsee? Vanhat autot on merkistä riippumatta yksilöitä joten kunto ratkaisee eikä niinkään kilometrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuollaista vanhaa ruostekasaa edes harkitsee? Vanhat autot on merkistä riippumatta yksilöitä joten kunto ratkaisee eikä niinkään kilometrit.

        Kyllähän tuollainen 15v ja tuon verran ajettu on yleensä vielä ihan kopsakka peli. Ei minulla sen tuoreempia ole olleet muutkaan autot.

        Yksilöitähän ne on yleensä, siksipä jotenkin kiinnittikin huomiota noin identtisen oloinen tarjonta, että onko noissa joku erityinen jutska.

        Mutta joo, eipä nyt Almeraa tullut.


    • Anonyymi

      Itellä Allu N16 vm2004 1.5koneella

      Takana kilsoja 250000

      Olen ollut tyytyväinen. Ratkaisevaa ruostesuojauksen kannalta on ollut, että pohja on massattu kunnolla uutena. sen jälkeen käsittelyä ei ole uusittu. Lisäksi on ne muoviset lisälokasuojat. Myös moottorin alapuolella oleva vaakapalkki on ehjä, ja tämä ilmeisesti on se useimmite ruostuva osa.

      Moottori kuluttaa öljyä n. 8dl /15000km.mikä on aivan kohtuulista. Odotan,että koneella voi ajaa sen 300-400tkm alkuperäiselleä ketjulla.

      • Anonyymi

        Mikäs sen Allun sukunimi mahtaa olla?


    • Anonyymi

      Vaimon Almeralla 2005 ajettu kaksattaantuhatta ja ei mitään vikoja ole ollut
      normaalihuollot ja ei kertaakaan hylsyä katsastuksessa. Eihän tuo mikään loistokärry muuten ole mutta työmatkat varmasti kuljettanu

    • Anonyymi

      Aiheuttaako toimiva almera kanssa ihmisissä kateutta???

    • Anonyymi

      Itse ostin toukokuussa vm.2002, 1,5-litraisella koneella olevan Almeran ja ihan hyvin on toiminut.
      Olen ajanut sillä jo noin 11000km, tänään tuli just 170000km täyteen, noin 159000km oli ajettu kun sen ostin.
      Ainoa, mitä jouduin tekemään, oli tuon pyyhkimien moottori kun meni vaihtoon, mutta sekin on näissä tyyppivika, että se alkaa yleensä ronaamaan siinä 150-200tkm välillä. Ei ollut edes paha remppa, 40€ maksoi tuo moottori purkuosana(uusia ei enää kait saa edes tarvikeosanakaan) ja oli aika helppo laittaa paikalleen.
      Tää nyt tuli siinä mielessä mulle vähän pikaostona. Olin kyllä vaihtamassa autoa, edellinen autoni oli vm.2003 oleva 323f-mallin Mazda ja se oli jo niin mätä koriltaan, ettei ollut järkeä enää edes yrittääkään pitää sitä. Tekniikan puolesta sillä olisi ajellut kyllä vaikka miten kauan tahansa vielä.
      Ja Nissania kyllä ensisijaisesti etsinkin, niitä nyt on ollut kolme jo aiemmin ennen tuota Mazdaa. Ihan sillä, kun Nissan on tuttu automerkki ja olin ihan tyytyväinen noihin aikaisempiinkin, mitä mulla oli.
      Mutta tosiaan, etsiskelin noin 5000€ hintaluokkaista autoa, mutta tää Almera oli naapurikunnassa myynnissä hyvinkin edulliseen hintaan. Lisäksi oli ekalta omistajalta ja täysin ruosteeton yksilö. Niin ei siinä nyt kauheammin tarvinnut sitten miettiä, lähdin katsomaan&koeajamaan ja se olikin siinä sitten. Pääsin matukasta vielä aikas kivuttomasti eroon vielä ja paremmalla hinnalla lisäksi kuin mitä ajattelin siitä saavani. Ja eiköhän tällä nyt varmaankin jo mun ajomäärilläkin mene aika huolettomasti sen 2-3 vuotta, ellei enempikin jopa.
      Tuohon öljynsyöntiin.. Tää vei yhdessä vaiheessa aika reilusti öljyä, mutta olettaisin sen johtuneen ainakin osaksi siitä, kun öljy oli jo hivenen vanhaa ja mulla määräaikaishuoltoon meno venähti hieman yli. Kulutus taisi olla ainakin liki sen litran luokkaa siinä 5000-6000km aikana.
      Tietty kun mulla on tullutkin kilsoja aika reilusti enempi kuin yleensä tämän oston jälkeen. Ja nyt sen jälkeen, kun käytin tämän määräaikaishuollossa, öljyä ei ole kulunut yhtään ja olen ajanut tällä kuitenkin jo reilu 2000km sen jälkeen.
      Eli nyt ainakaan ei ole ollut mitään ongelmia myöskään tuon asian tiimoilta.
      Lukot tässä nyt tuntuu olevan aika helkkarin pakkasherkkiä ja jotain tällaisia pikkujuttuja on, muttei nyt mitään isompia. Ja hanskalokeron laitan varmaan vaihtoon tässä jossain vaiheessa, kun tää alkuperäinen on vähän "klonkku" jo. Mutta niitäkin saa purkuosana ihan hyväkuntoisia noin 30 eurolla, joten sekään ei ole iso menoerä.
      EI tämä nyt tosiaan mikään maailman mahtavin maantielaiva ole eikä muutenkaan mikään meganautinto autona, mutta ihan hyvin toimii ja kyllä tällä nyt menot pääsee ihan yhtä lailla menemään kuin jollakin kalliimmallakin, kuten mersulla tai bemarilla. Kun mulle nyt autossa on olennaista vain se, että se toimii ja on mahdollisimman luotettava toiminnaltaan ja edullinen ylläpitää. Ja maantieajossa tämä on ihmeenkin mukava ajettava, yllätyin oikein, kun odotin kyllä rehellisesti sanoen tämän olevan aika onneton ajettava. Mutta tosiaan, maantieajossa ainakin satasen vauhdissa vielä mukava ajettava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe