Muuten, olen sitä mieltä

että Kartago on hävitettävä " lopetti roomalainen senaattori Cato vanhempi aina puheenvuoronsa siihen saakka kun sai tahtonsa läpi.
Me olemme aina jotain mieltä ja oikeutemme ilmaista mielipiteemme asiasta kuin asiasta on perustuslakiimme kirjoitettu. Hyvä niin. En haluaisi elää sellaisessa maailmassa missä mielipiteitä sensuroidaan.
Joskus kyllä tuntuu siltä että on tullut kohtuuttoman tärkeäksi tuoda julki juuri se minun OMA mielipide vaikka faktat puhuisivat sitä vastaan. "Olen nyt kuitenkin tätä mieltä, sanot sinä mitä tahansa" ja vasta-argumentit soljuvat korvien ohi kuin kevättulva joessa. Anti-intellektualismi rehottaa, mielipiteet ovat tärkeitä. Mielipiteiden manipulointi ja muokkaus ei ole mitään uutta, sitä on tehty maailman sivu, mutta nyt meidän aikanamme siitä on tullut massiivinen ilmiö, ammatti ja rahapaja. Kaikki yrittävät vaikuttaa koko ajan kaikkeen: poliitikot, kampanjoijat (lobbyistit), ympäristöaktivistit, tuotemarkkinoijat, somevaikuttajat (usein vain nuoria, kauniita hengittäviä ja käveleviä firmojen mainospilareita, jotka ansaitsevat hyvin myymällä illuusioita), listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Korviemme väliin on asettunut asumaan suuri määrä vaikuttajia, joiden tuotteet olemme "ostaneet" harkitsematta.
Ja olemmehan me vaikka mitä mieltä ja minun mielipiteeni on aina oikea ja parempi kuin sinun, vaikka en tietäisi asiasta oikeastaan paljon mitään.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi sitten sensuroit Suomessa toimivaa keskustelupalstaa ?
      Kommenttien poisto ilman pätevää syytä on sensuuria. Ihmisten leimaaminen heidän mielipiteidensä takia heikommaksi ainekseksi tai pohjasakkaan kuuluvaksi on mitä pahinta mielipiteen vapauden polkemista. Omien mielipiteiden pitäminen ylivertaisena on narsismia .

      • et tainnut sitten lukea aloitustani, silleen ajatuksella?


    • Anonyymi

      Minä tiedän mikä on meidän perustuslaki, mutta en valitettavasti ole tietoinen mikä on teidän (Ruotsin).

      Luonnollisesti minulla on omat mielipiteeni Kuka on sitten se suuri "Jumala" joka väittää mielipiteeni olevan väärä? Mielipiteeni tuon julki myös yksikössä, en käytä esim. sanoja meidän, meillä. (paitsi jos puhun perheeni asioista)

      Minun korvien väliin ei ole tullut ketään vaikuttajaa.

      -pp-

      • Et sitten ole vain tietoinen siitä miten sinun mielipiteitäsi muokataan jatkuvasti joka taholta? Korviesi välissä asuu vaikka ketaä.
        Mielipiteeni tuon yksilönä yksikössä, mutta kun puhun mielipiteistä ja niiden muodostumisesta yleisesti käytän "me" passiivissa. Luulin sen olevan itsestään selvää.
        Mielipiteet ovat vain mielipiteitä, eikä ne ole koskaan vääriä, jos ne esitetään mielipiteinä ja jos keskustelussa otetaan huomioon toisten esittämät vasta-argumentit ja punnitaan niitä, harkitaan ja mietitään olisiko se toinen kuitenkin oikeassa. Saadaan aikaan keskustelu joka voi johtaa johonkin, tai sitten ei.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Et sitten ole vain tietoinen siitä miten sinun mielipiteitäsi muokataan jatkuvasti joka taholta? Korviesi välissä asuu vaikka ketaä.
        Mielipiteeni tuon yksilönä yksikössä, mutta kun puhun mielipiteistä ja niiden muodostumisesta yleisesti käytän "me" passiivissa. Luulin sen olevan itsestään selvää.
        Mielipiteet ovat vain mielipiteitä, eikä ne ole koskaan vääriä, jos ne esitetään mielipiteinä ja jos keskustelussa otetaan huomioon toisten esittämät vasta-argumentit ja punnitaan niitä, harkitaan ja mietitään olisiko se toinen kuitenkin oikeassa. Saadaan aikaan keskustelu joka voi johtaa johonkin, tai sitten ei.

        "Et sitten ole vain tietoinen siitä miten sinun mielipiteitäsi muokataan jatkuvasti joka taholta? Korviesi välissä asuu vaikka ketaä."

        En alennu väitteleen kanssasi tuosta, vaikka tuntuu oudolta, että SINÄ tietäisit korvien välit,
        mutta kirjoitithan tuossa aloituksessasi näin: "Ja olemmehan me vaikka mitä mieltä ja minun mielipiteeni on aina oikea ja parempi kuin sinun, vaikka en tietäisi asiasta oikeastaan paljon mitään."


        -pp-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et sitten ole vain tietoinen siitä miten sinun mielipiteitäsi muokataan jatkuvasti joka taholta? Korviesi välissä asuu vaikka ketaä."

        En alennu väitteleen kanssasi tuosta, vaikka tuntuu oudolta, että SINÄ tietäisit korvien välit,
        mutta kirjoitithan tuossa aloituksessasi näin: "Ja olemmehan me vaikka mitä mieltä ja minun mielipiteeni on aina oikea ja parempi kuin sinun, vaikka en tietäisi asiasta oikeastaan paljon mitään."


        -pp-

        Ehkäpä kyseessä oli humoristinen toteamus ? Huumori, iva, sarkasmi, tms. ovat hieman vaikeita näin tekstinä toteuttaa.....


    • Anonyymi

      Somen sensurointi, Trumppi ei hyväksynyt Twitterin fakta tarkistusta ja on uhkaillut toimenpiteillä.
      Onko kansalaiset tasavertaisia ?

    • Aika isohan tuo verkostohäkkyrä ympärilläni on ja koko ajan
      verkostoni yrittää ohjailla mielipiteitäni,
      jokainen piuha syöttää jatkuvasti jotain tänne mielipidearkistooni,
      välillä sitä siivoilen ja tarkistan, välillä saan uuden ja hylkään vanhaksi todetun ja aikansa eläneen mielipiteen. napsin yhden sieltä ja toisen mielipiteen täältä, sehän elää koko ajan, vaikken mikään tuulella käyvä mielipiteissä olekaan, päin vastoin aika itsepäinen ja se on sukuvika, kerran punnittu ja hyväksi havaittu niin siitä ei hevin luovuta.
      Mielipiteet on aika tiukasti kiinni elämänkatsomuksessa , aina oppii uutta ja kasvaa, lukee ja opiskelee, kasvaako oikeaan vai väärään, se on taas punnitsemisen paikka.

      Onko loppujen lopuksi ihmisellä omia mielipiteitä edes nimeksi, kun ei mitään suuria ajattelijoita olla, hyviä matkijoita vaan. Mutta oikeassa aina olen ja piiruakaan en anna periksi tästä minun oikeasta mielipiteestäni, niinhän se on ja piste.

      • "Onko loppujen lopuksi ihmisellä omia mielipiteitä edes nimeksi, kun ei mitään suuria ajattelijoita olla, hyviä matkijoita vaan", kysyy ja toteaa maissii.

        Samaa asiaa olen minäkin pohtinut, kun joku korostaa OMAA mielipidettä. Miten se on muodostunut, mikä siinä lopulta on omaa ? Olen myös aina ihmetellyt niitä, joilla on VARMAT mielipiteet asioista. Ymmärrän, että tätä pidetään jopa ansiona, vahvan persoonan tunnusmerkkinä, mutta eikö se voi yhtä hyvin kertoa tuosta, mihin Paloma viittasi:
        halusta vaikuttaa toisen mielipiteeseen tai ainakin korostaa omaa mielipidettä "ainoana oikeana" ? Vuorovaikutusta varman mielipiteen esittäjä ei minusta yleensä hae.

        Toinen kirjoittaja otti esille mainonnan ja sen vaikutuksen. Uskon, että meidän ikäiset haistavat mainonnan tarkoituseperät ja ylisanat aika hyvin, eivätkä välttämättä ole manipuloitavissa sitä kautta.

        Heikommilla mielestäni ollaan silloin kun oma henkilöhistoria painaa ja vaikuttaa omaan kykyyn suhtautua avoimesti muiden näkemyksiin ja mielipiteisiin. Meidän kasvatus on saattanut aiheuttaa itsetunnon vaurioita, nuoremman sukupolven rasite taas voi olla liiallinen minäkeskeisyys, kyvyttömyys kuunnella ja arvostaa muita.

        Vaikka suomalaisten kommunikointitaitojen katsotaan kasvaneen, ei olla enää "tuppisuusuomalaisia", en pidä niitä edelleenkään häävinä. Ihmiset puhuvat paljon, yleensä kuitenkin itsestään..)) esittely ja esittämishengessä vielä.


    • Anonyymi

      Kannattaa ehkä mennä 50-60-vuotta taaksepäin,
      niin on helpompi huomata, miten viimeisinä vuosikymmeninä
      mielipiteisiimme on alettu myöhempinä vuosikymmeninä vaikuttaa
      joka suunnalta lähes koko ajan.
      "Takavuosina" ei tarvinnut alituisesti epäillä puhuuko tai kirjoittaako media
      totta vai valhetta. Puoluelehdillä oli ideologiansa, mutta se tiedettiin.
      Nyt eräskin puolue kertoo suoranaisia valheita ja vääristelee härskisti asioita.

      Mainonta ja markkinointi muokkaa mielipiteitämme
      vaikka emme sitä huomaa.

      Yhtenä esimerkkinä mainonnan mieliämuokkaavasta tehosta
      on vitamiinien ja hivenaineitten räjähdysmäisesti kasvanut myynti.
      Harva 60-luvulla popsi päivittäin erilaisia "ihmeaineita", jotka "torjuvat" kaikki taudit, sairaudet ja vanhenemisenkin.

      Mainontaa tulee tuutin täydeltä ja mainonta antaa kuvaa,
      ettei ihminen voi terveenä elää ilman lisäravinteita
      ja se aivopesu mennyt ihmisiin kuin h ä k ä.

      En muista yhtäkään luontaistuotekauppaa 60-luvulta.
      Nyt niitä on joka kadunkulmassa.

      Tämä siis yhtenä esimerkkinä miten tehokkaasti meihin huomaamattamme
      voidaan vaikuttaa, vaikka kiellämme sen.

      Olemme myös koko ajan Ideologisen ja poliittisen asennemuokkauksen aivopesun objekteina/uhreina.
      Mielikuvilla voidaan myydä mitä vain - rasismiakin.

    • Anonyymi

      Jos on vakuuttunut, ettei mikään voi vaikuttaa minun mielipiteeseeni,
      ei todennäköisesti tiedosta ollenkaan miten manipuloitu on.

      Itseriittoiset jääräpäät ovat yleensä sitä mieltä, että "minun mielipiteeseeni
      ei voi mikään eikä kukaan vaikuttaa" ja siinä joustamattomassa ajattelussa
      on yksi huono puoli, se estää ihmistä kehittymästä.

      Mielipide on vain mielipide, miten se voi koskaan olla ainoa "oikea" ?
      Mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmistä.

      Faktoista voi väitellä, mutta miksi väitellä mielipiteistä ?
      Itse kunkin on hyvä perustella oma mielipiteensä ja hyväksyä toisten perustellut mielipiteet.
      Eikö se olisi sopuisaa ja järkevää keskustelua ?

      • Anonyymi

        Joillekin tärkeämpää todistaa olevansa oikeassa kuin hyväksyä toisen mielipide.
        Miksi joillekin on niin vaikeaa hyväksyä toisenlaisia mielipiteitä ?


    • Aiheesta poiketen.
      Miksi aloittajalla on profiilikuvassaan mustat pikkupöksyt farkkujen päällä?
      Vai onko se uimapuku tikkitakin alla ja farkkujen päällä varalta, jos putoaa veneestä?

      • Anonyymi

        Erikoinen vaatetus tosiaan. Toppatakin avointa etumusta pitää koossa komentohihna. On niin lyhkäset jalat että tuskin veneen pohjalle ulottuu ja liika pitkät lahkeet kääritty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen vaatetus tosiaan. Toppatakin avointa etumusta pitää koossa komentohihna. On niin lyhkäset jalat että tuskin veneen pohjalle ulottuu ja liika pitkät lahkeet kääritty.

        Kuvassa pikku-nainen , vaikeuksia airojen kaa.
        Vene on ilmeisesti isompaa mallia , tuskin järin hyvä soutaa vrt savolaismalli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvassa pikku-nainen , vaikeuksia airojen kaa.
        Vene on ilmeisesti isompaa mallia , tuskin järin hyvä soutaa vrt savolaismalli.

        :)
        Vene on suurehko alumiinivene, yleensä me ajellaan perämoottorilla, mutta halusin kokeilla airoja, en ole soutanut ainakaan pariinkymmeneen vuoteen, mutta nuorena olin taitava veneen käyttäjä, järvenrantatalossa syntynyt ja kasvanut. (En tosin kovin suureksi)


    • Anonyymi

      Koska alkaa kesäalennusmyynnit ?

    • Anonyymi

      Nythän olis se Corona hävitettävä , en tiedä miksi kesti niin kauan ?

    • Anonyymi

      Muuten olen sitä mieltä, että Suomi hyötyy Covid-19 taudista enemmän kuin menettää.
      Meillä sattui olemaan jämäkkä hallitus, joka opposition räksyttämisestä huolimatta pani toimeen virustaudin leviämistä ehkäiseviä toimenpiteitä. Näin säästimme ihmishenkiä ja henkistä kärsimystä.

      Myös rokotteiden kehittämisessä olemme kansakuntana hyvää tasoa.
      Jätkänä minusta on hienoa, että nuoret naiset pystyivät tähän. Se kohottaa opiskelevien suomalaisten tyttöjen ja naisten itsetuntoa.

      Merkillistä ja uuden historian kirjoitusta, että voimme olla rinnan mitan ylpeämpiä globaalin pandemian aikoina.

      • Muuten olen sitä mieltä, että mielipiteesi oli varmaanihan hyvä, mutta en ymmärtänyt sitä. Miten niin, että Suomi hyötyy?
        Kyllä Suomen naisvoittoine hallitus olisi osannut hoitaa maan asioita ilman koronaakin, vai ei?


      • Anonyymi

        Viisikkokirjat oli kivoja 60-luvulla. Koko ajan on odottanut, että keltä " hermo" ensin pettää. Olisin kyllä veikannut toista . Suorittajilta pettää aina, ennemmin tai myöhemmin. Koska ihminen ei ole kone. On nähty ja koettu työelämässä 40 v aikana. Kyllä vastuullisella paikalla pitää olla takana vähän enempi elettyä elämää, vaikka olisi kuinka fixu ja kirjoja lukenut. Jämäkkyyttä ei jaksa näytellä loputtomiin. Tytöistä tulee kyllä hyviä, varsinkin tämän myllyn jälkeen. Katsotaan, jos eletään.


    • Anonyymi

      alotukseen :

      silloin elämä on turha,
      kun ei ole osannu kasvattaa jälkeläisiä oikein,
      kaikki riitelee, eivät pidä yhteyksiä toistensa kanssa,
      menvät naimisiin, sitten erotaan, lasten ei anneta pitää yhteyttä omiin vanhempiin, ei anneta tavata isovanhempia,
      ym.

      • Anonyymi

        Tuo on paras kommentti ! Kiitos ! 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on paras kommentti ! Kiitos ! 👍

        Muuten,
        ihan hyvä mielipide, mutta väärässä ketjussa :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terno Hedman Oy

      Onko kokemuksia tästä yrityksestä?
      Tampere
      35
      4150
    2. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      19
      3298
    3. Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."

      Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm
      Vain elämää
      21
      2706
    4. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      207
      2373
    5. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      36
      2157
    6. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      51
      1958
    7. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      60
      1955
    8. Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko
      Parkano
      21
      1864
    9. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      34
      1735
    10. Luovutitko jo nainen?

      En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja
      Ikävä
      70
      1638
    Aihe