Hyvä kiertämään

2lesken

" Suomalaisen Työn Liitto ja Vanhustyön keskusliitto haluavat laittaa hyvän kiertämään.
Liitot kokosivat suomalaisten yritysten kanssa kasaan suuren tuotepaketin.
Paketteja lähetetään ympäri maan yhteensä 425 palvelutaloyksikköön."

Tuo pieni huomaavaisuus palvelutaloille lämmittää kovasti sydäntäni.
Yksiköissä henkilökunta on tosi kovilla tämän koronan aikana ja muutenkin.
Heitä tarvitsisi huomioida palkankorotuksilla ja henkilökuntaa lisäämällä.
Tekevät niin arvokasta ja raskasta työtä.

Myös asukkaat saavat ainakin suun makeaksi ja heitä ei ole unohdettu.
Tänään kun menen palvelutaloon, hoitajat tuovat asukkaita pyörätuoleissa ala-aulaan.
Heillä on työt vain lisääntyneet.
Vapaahetket ovat kortilla.
He hakevat asukkaat ja desinfioivat tuolin ennen osastolle viemistä.

Edellisellä käynnilläni hoitaja oli leikannut kauniisti veljeni hiukset ja vienyt sairaalapuolelle jalkahoitoon.
Kuivaa hiuspohjaa oli hoidettu lääkärin kirjoittamalla lääkeellä.

Olin liikuttunut, kun näin hoitajia visiirit päässä tuomassa vanhuksia omaisten luo.
Ulkona näin hämmentyneitä kasvoja, kun vihdoin he näkivät auringon ja kuulivat lintujen laulua.

Veljeni oli maaliskuusta lähtien haaveillut,ulkona nautitusta munkkikaffeista ja sen ostin sairaalan kanttiinista.
Pienet asiat ovat välillä suuria.

9

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin me ihmiset suhtudumme eri tavalla. Minä taas ajattelin paketin ruokatarjonnasta, Ei. Miksi sinne tyrkätään makeita ja karamellejä kun ainakin tuttavani kohdalla olevat syövät muutenkin huonosti. Se mitä syövät, pitäisi olla kunnon ruokaa eikä karkkia. Tuttavalla oli hiljattain ientulehdus kun ei osaa itse hyvin harjajata enää hampaitaan eikä hoitaja jouda. Muu tavara kyllä ok, tosin ei ainakaan tuossa kodissa kukaan enää käsitöitä tee, että tulevatko langat käyttöön.
      Mutta ajatus on hieno, hatunnosto sille.

      • Ano
        Mielestäni hoitohenkilökunta voi syödä karkit ja makeat.
        Kunnon ruokaa omaiselleni tarjotaan aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä.
        Vielä iltapala päälle.

        Päiväkahvilla on aina jotain, pullasta, pipariin ja hyvin halukkaasti useimmat niitä nauttivat.

        Ientulehdukset hoidetaan hammaslääkärissä tai suuhygienistillä.

        Virkistysohjaajat tekevät paljon käsitöitä ja opastavat ja neuvovat asukkaita.

        Jospa ajatus tästä lähtee, niin seuraava paketti sisältää T-paitoja, legginsejä sekä ainoja että reinoja.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Mielestäni hoitohenkilökunta voi syödä karkit ja makeat.
        Kunnon ruokaa omaiselleni tarjotaan aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä.
        Vielä iltapala päälle.

        Päiväkahvilla on aina jotain, pullasta, pipariin ja hyvin halukkaasti useimmat niitä nauttivat.

        Ientulehdukset hoidetaan hammaslääkärissä tai suuhygienistillä.

        Virkistysohjaajat tekevät paljon käsitöitä ja opastavat ja neuvovat asukkaita.

        Jospa ajatus tästä lähtee, niin seuraava paketti sisältää T-paitoja, legginsejä sekä ainoja että reinoja.

        Voi jestas sitä vanhushössötystä! Oikein huonoa tekee.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Mielestäni hoitohenkilökunta voi syödä karkit ja makeat.
        Kunnon ruokaa omaiselleni tarjotaan aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä.
        Vielä iltapala päälle.

        Päiväkahvilla on aina jotain, pullasta, pipariin ja hyvin halukkaasti useimmat niitä nauttivat.

        Ientulehdukset hoidetaan hammaslääkärissä tai suuhygienistillä.

        Virkistysohjaajat tekevät paljon käsitöitä ja opastavat ja neuvovat asukkaita.

        Jospa ajatus tästä lähtee, niin seuraava paketti sisältää T-paitoja, legginsejä sekä ainoja että reinoja.

        Ientulehdusta ei saisi päästää tulemaan, se on joskus vaikea hoitaa pois ja pitkällinen hoito
        ja voi irrottaa viimeisetkin hampaat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi jestas sitä vanhushössötystä! Oikein huonoa tekee.

        Ano
        Kannattaa siirtyä oman ikäisten palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ientulehdusta ei saisi päästää tulemaan, se on joskus vaikea hoitaa pois ja pitkällinen hoito
        ja voi irrottaa viimeisetkin hampaat.

        Ientulehdus on pitkäaikainen vaiva, hoitona huolellinen puhdistus, hampaiden välit ja riittävästi harjausta. Suuhygienisti antaa ohjeet, muttei pysty parantamaan. Ei hammaslääkärikään. Suun desinfioiva huuhteluainekuuri ei saa kestää kuin 10 päivää pahimpaan tulehdukseen ja sen jälkeen huolellinen puhdistus kaksi kertaa päivässä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jestas sitä vanhushössötystä! Oikein huonoa tekee.

        Hoitokodissa on asukkaita iästä riippumatta, mm. muistisairaus iskee n. 65 vuotiaile. Monet muutkin sairaudet saattavat viedä hoitokotiin n. 70:n iässä. Sen iän allekin siellä on. Ikävää vai mitä. Meitä on tällä palstalla muutama, jotka hoitavat heitä, läheisiään tai muuten rakkaita, joille haluaa mahdollisimman hyvän loppuelämän.


    • Anonyymi

      Eikö sinne hoitopaikkoihin saa mennä vapaaehtoiset töihin?
      Täällähän saa vapaaehtoiset mennä nyt sairaaloihin töihin vaikka siivoojiksi covid-19 hoito-osastoille.
      Hytinäx1

      • Hyti
        Mitä hommia vapaaehtoinen voi tehdä hoitopaikassa?

        Laitoshuoltajakoulu on käytävä, ennenkuin pääsee sairaalaan siivoamaan.

        Ruotsissa kaikki onkin niin vapaata.
        Eihän siellä sitä koronaakaan viljellä, kuin eniten Euroopassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe