Sähköasennukset ym. putkitukset valuseinään?

Anonyymi

Miten käytännössä ko. asennukset tehdään valettavaan betoniseinään? Ymmärtääkseni kahden vanerimuotin väliin, jossa raudoitus, valetaan betonia joten miten rasiat kiinnityvät valun sisään?

16

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiviseinästä jätetään yksi kivi vekka poksin tähen.

• Anonyymi

Opettele lukemaan ja vielä lisäksi ymmärtämään lukemasi. (voi olla ylivoimainen tehtävä).

• Anonyymi

No ne naulataan siihen muottivaneriin.

• Anonyymi

OK, tämä selvä.

• Anonyymi

... ja tarttuvat betoniin kun betoni kovettuu.

Mutta naulojen sijasta kait käytetään ruuveja?

-raksaaja(sh)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... ja tarttuvat betoniin kun betoni kovettuu.

Mutta naulojen sijasta kait käytetään ruuveja?

-raksaaja(sh)

No ei, muottivanereiden poistaminen ehjänä olisi silloin mahdotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei, muottivanereiden poistaminen ehjänä olisi silloin mahdotonta.

niinpä se onkin. yleisesti ottaen kaikenlaisiin piikkauksiin ja korjauksiin pitää valurungossa varata 2 päivää per kerros. hölmöläisten hommaa

• Anonyymi

Valuun asennetaan yleensä taipuisa muoviputki. Jos rasia pitää jostain syystä saada valun ulkopinnan tasoon, kolon sille voi rakentaa esim. puusta tai styroksista.

• Anonyymi

Betonivalussa nimenomaan ei saa käyttää taipuisaa muoviputkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Betonivalussa nimenomaan ei saa käyttää taipuisaa muoviputkea.

eeehehehhheee ... tätä se on... valuharkkorakentaminen. säätöä säätöä ja vielä vähän säätöä. Lammi "säätö" kivitalot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eeehehehhheee ... tätä se on... valuharkkorakentaminen. säätöä säätöä ja vielä vähän säätöä. Lammi "säätö" kivitalot.

Kuka valuHARKOISTA on kirjoittanut???

• Anonyymi

Miksihän tänne kommentoivat sellaiset jotka eivät ole ikinä edes nähneet tehtävän sähköputkituksia paikalla muottityönä valettaviin betonirakenteisiin.

• Anonyymi

Aivan totta, mielestäni vain sellaiset saavat kommentoida jotka ovat itse tehneet: suunnitelmat, maanrakennustyöt, muotit, raudoitukset, putkitukset, johtojen vedot, seinäpinnoitukset ja sähkötyöt.

Sitten kun on itse tehnyt kaikeken alusta loppuun saa kommentoida täällä insinöörien palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan totta, mielestäni vain sellaiset saavat kommentoida jotka ovat itse tehneet: suunnitelmat, maanrakennustyöt, muotit, raudoitukset, putkitukset, johtojen vedot, seinäpinnoitukset ja sähkötyöt.

Sitten kun on itse tehnyt kaikeken alusta loppuun saa kommentoida täällä insinöörien palstalla.

Kaiken siis, tiedä siitä Kekestä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on tyylinä että ne jotka vähiten tietää mölisee eniten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tarkoitettu: Mielenterveysongelmaisille, juopoille, narkkareille, pitkäaikaistyöttömille, vuokra-asujille. Jos ei kuulu noista vähintään kahteen ryhmään niin ei muuta kuin helvettiin täältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1703
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      138
      1696
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      270
      1250
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      962
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      897
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      878
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      875
    Aihe