Moikka, ajattelin tulla tutkimaan löytyisikö täältä kohtalotovereitani. Tämän vuoden lääkiksen pääsykoe osoittautui kaikille meille tuntemattomaksi uhaksi, johon sopeutumiseen ei aikaa annettu. Omalla kohdallani isku oli erittäin tuntuva, sillä kolmatta kertaa täyspäiväisesti lukeneena olin enemmän kuin valmis suorittamaan normaalin lääkiksen pääsykokeen. Viime vuonna olin nimittäin vain 2 pistettä sisäänpääsyrajasta, joten vuoden pänttäämisen jälkeen olisin ylivoimainen. Osallistuin myös kolmatta kertaa valmennuskurssille, jossa harjoituskokeissa pääsin 90% onnistumisprosentilla kouluun.
Tämän vuoden sähköinen kahden tunnin koe kuitenkin sotki suunnitelmani ja jäin rannalle 1,5 pistettä vaaditusta yleislääketieteen rajasta...
Vielä on vaikea ymmärtää ja käsitellä asiaa. Toivoisin, että mikäli olet kulkenut samankaltaisen matkan ja haluaisit jakaa sen, osallistuisit tähän keskusteluun. Olisi voimaannuttavaa meille kaikille löytää toisemme ja nousta kohti uutta taistoa yhdessä.
Kolmas hylkäys lääkikseen
4
165
Vastaukset
- Anonyymi
Olet varmasti lukenut Hanna-Maria Seppälän tilityksiä aiheesta. Ehkä ne tuovat ainakin vähän lohtua. On valtava pettymys, kun ei kovan työn jälkeen pääse sisään. Itse pääsin toisella yrittämällä, mutta sen ekan kerran jälkeen minusta ei olisi ollut Seppälän tyyliin hymyilemään kauniisti lehtikuvaajalle ja sivistyneesti harmittelemaan asiaa. Se miltä tuntui tuolloin, oli täysin painokelvotonta.
- Anonyymi
Kohtalotovereita löytyy. Minä ainakin nyt päätin, etten enää tuhlaa aikaani ja elämääni lääkikseen pyrkimiseen.
- Anonyymi
On sinne vaikee päästä.
- Anonyymi
Et sä toki mihinkään lääkikseen olisi päässyt vaikka 1,5p lisää olisitkin saanut. Olisit päässyt vain toiseen vaiheeseen tekemään 4h koetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4726723Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1983998Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112553Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit302164Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1481521Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?791376Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861228- 711204
- 681196
- 481129