Olisi ok-talon tiilokatto jonkinlaista huoltoa vailla. Talo Pirkanmaalla puolijyrkkä harja,kattopinta-ala n.200m2 tiilessä mm. sammalta ym. likaa. Katto valmistunut n 14vuotta sitten,eikä aiempaa huoltoa. Mitähän pitäisi tehdä ja keneltä uskaltaa tiedustella aiheesta. On niin montaa suoja-ainetta ja pinnoitetta maalimaisena ja värittömänä tarjolla. Heittäkää joku sieltä vähän neuvoja ja tietoja.
Yksin koti katolla.
Tiilikatto pesu ja jokin pinnoite hinta
5
270
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla pesi, myrkytti ja pinnoitti Vartti-katon LA-kattohuollon mies. Onhan sitä firmaa haukuttu, mutta olen tyytyväinen tulokseen. Kolmisen tonnia tuo maksoi joku vuosi sitten. Tekevät saman tiilikatoillekin.
- Anonyymi
pesurilla puhtaaksi 2-3v välein, ei se muuta tarvii
- Anonyymi
Jos maalipinta on lähtenyt tiilestä niin sammal kasvaa nopeasti takaisin ja saa tosiaan pestä 2v vuoden välein.
Pesu on helppo tehdä itsekkin perus painepesurilla mutta kannattaa olla tarkkana ettei pesuvedet valu vintille.
Ammattilaisen tekemänä pelkän pesun hinta pyörii siinä 600€ paikkeella eikä työhönkään menee matkoineen kuin puoli päivää.
Jos haluaa uutta ilmettä talolle tai ei jaksa olla joka kevät kattoa pesemässä, niin kannattaa maalata katto esim GVK:n Katto airistolla (sopii myös mineriittikatoille) tarkemmat ohjeet löytyy heidän verkkosivuiltaan. - Anonyymi
Enpä ole koskaan kuullutkaan värittömästä tiilikaton pinnoitteesta. Aina oppii uutta. Tarkka määritelmä: puolijyrkkä harja. Mikähän on tasaharja?
- Anonyymi
Pesu ja suoja-aine perään, rikkinäiset tiilet vaihtoon. Jos ei itseltä onnistu, kannattaa aina vähintään 2-3tarjousta pyytää, niin saa käsityksen todellisesta hintatasosta. Nykyään rautakaupatkin auttaa tekijöiden/tarjousten saamisessa ja ovat luotettavia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475500Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351443