Monesti huomaan, että kaikkein toimellisimpana esiintyvät ne joilla siihen on vähiten syytä.
Heillä on taimumus suurennella asioitaan ja leuhkia töillään
- usein tekemättömillä !
Ei ole syytä lainata kultakynää kirjoittaakseen roskaa viisaitten inhoksi !
LAISKA TÖITÄÄN LUETTELEE !
27
2153
Vastaukset
- jokunen
heräsin
nousin ylös
sydän takoi
henki vinkui
siirryin kahvipöytään
join sumpit
luin lehdet
kävin tortulla
nukutti
painuin takasin petiin
käänsin kylkeä
Ja kaikki tuli tehtyä. Ei tekemättä jäänyt!- Ajomies
Uni on nuorelle
kuin rahaa panis pankkiin !
Illan virkku, aamun torkku
- se tapa talon hävittää. - Ajatellen ihmeissään
Te samat nimimerkit jopa rekattuna . Kirjottelette jatkuvasti juttuja ,joissa ,tuskin paljon päätä tai häntää,vain oman itsen korostusta on
Miksi ihmeessä ?.
Laiskuus ainakin tulee hyvin esille ,kun teillä on aikaa kirjotella täällä suomi24 palstoilla jokapäivä ja moneen kertaan vielä.
Ulos nyt ja aurinkoiseen päivään nauttimaan keväästä . Lenkillä oli niin mukavaa ja lämmintä tänään . Raitis ilma tekee ihmeitä ja tuntuu olo niin hyvältä ,piristi .Tuntuu kesältä ,krookukset kukkii raikkaina, kirkkaina ,kauniina talonseinsutalla ,kohta saa alkaa puutarhatöihin . - niinpä niin
Ajatellen ihmeissään kirjoitti:
Te samat nimimerkit jopa rekattuna . Kirjottelette jatkuvasti juttuja ,joissa ,tuskin paljon päätä tai häntää,vain oman itsen korostusta on
Miksi ihmeessä ?.
Laiskuus ainakin tulee hyvin esille ,kun teillä on aikaa kirjotella täällä suomi24 palstoilla jokapäivä ja moneen kertaan vielä.
Ulos nyt ja aurinkoiseen päivään nauttimaan keväästä . Lenkillä oli niin mukavaa ja lämmintä tänään . Raitis ilma tekee ihmeitä ja tuntuu olo niin hyvältä ,piristi .Tuntuu kesältä ,krookukset kukkii raikkaina, kirkkaina ,kauniina talonseinsutalla ,kohta saa alkaa puutarhatöihin .Avaaja taisi osua oikeaan jälleen kerran.
Kukahan se mahtoi kertoa niistä viinitarhurin pojista ja jossain toisaalla sanoi:
"Miten sinä näet olemattoman roskan toisen silmässä huomaamatta tukkia, joka on omassa silmässäsi?" - jokunen
Miksi ihmeessä ?.
Ulos nyt ja aurinkoiseen päivään nauttimaan keväästä . Lenkillä oli niin mukavaa ja lämmintä tänään . Raitis ilma tekee ihmeitä ja tuntuu olo niin hyvältä ,piristi .Tuntuu kesältä ,krookukset kukkii raikkaina, kirkkaina ,kauniina talonseinsutalla ,kohta saa alkaa puutarhatöihin .raahautuminen puoliltapäivin ylös
pukeutuminen
autokauppaan ajo
auton vaihto isompaan ja paremmin ilmastoituun
ajo takaisin luukulle
lounas
takasin petiin
Kaikki tehtiin mitä suunniteltiin. Ajatellen ihmeissään kirjoitti:
Miksi ihmeessä ?.
Ulos nyt ja aurinkoiseen päivään nauttimaan keväästä . Lenkillä oli niin mukavaa ja lämmintä tänään . Raitis ilma tekee ihmeitä ja tuntuu olo niin hyvältä ,piristi .Tuntuu kesältä ,krookukset kukkii raikkaina, kirkkaina ,kauniina talonseinsutalla ,kohta saa alkaa puutarhatöihin .Valistaisitko ystävällisesti tietämätöntä, ja kertoisit mitä tarkoittaa "rekattuna"?
Olen muutamia kertoja nähnyt sanan, mutta sen merkitys on jäänyt epäselväksi.
Kiitos etukäteen. :)- eli siis
optimisti-orvokki kirjoitti:
Valistaisitko ystävällisesti tietämätöntä, ja kertoisit mitä tarkoittaa "rekattuna"?
Olen muutamia kertoja nähnyt sanan, mutta sen merkitys on jäänyt epäselväksi.
Kiitos etukäteen. :)rekisteröity!
eli siis kirjoitti:
rekisteröity!
En ole objekti vaan subjekti.;)
Eli olen itse vapaaehtoisesti rekisteröitynyt, koska olen tottunut seisomaan sanojeni ja tekojeni takana.
(Itse asiassa luulin ensimmäisellä kerralla kirjoittaessani sen kuuluvan asiaan täälläkin.)
Kiitos sinulle ystävällisestä vastauksestasi - on kiva oppia uutta.- Ajomies
eli siis kirjoitti:
rekisteröity!
EU:n myötä palkattiin kaikenlaisia "laronlaskijoita" isäntien kiusaksi ja harmiksi. Näissä palstakeskusteluissa on eräänä riesana "nikinlaskijat."
Joillekin on maailman tärkein asia kuka puhuu eikä suinkaan se
- mitä puhuu ! - partaradikaali
Miksi ihmeessä ?.
Ulos nyt ja aurinkoiseen päivään nauttimaan keväästä . Lenkillä oli niin mukavaa ja lämmintä tänään . Raitis ilma tekee ihmeitä ja tuntuu olo niin hyvältä ,piristi .Tuntuu kesältä ,krookukset kukkii raikkaina, kirkkaina ,kauniina talonseinsutalla ,kohta saa alkaa puutarhatöihin .on sullakin sitten aikaa juoksennella koiranpaskojen seassa ja lukea meidän tyhmiä juttuja. Get a life, juu tuu
- Ajomies
partaradikaali kirjoitti:
on sullakin sitten aikaa juoksennella koiranpaskojen seassa ja lukea meidän tyhmiä juttuja. Get a life, juu tuu
- Meit´on yhyreksääkymmentäyhyreksää eri soorttia ja mökkihöperöt päälle.
- Naisellaki on yhyreksänkymmentä yhyreksän erilaasta juonta, mutta sitä saratta ei oo pirukaa vielä havaannu.
- plunger
Kirjoituksesi ymmärrän ja itse olen monta kertaa todennut saman: kun kehuu että tekee paljon ja on sen näköinen että aina on kiire ja paperia pöytä täynä, on helppo antaa kuva että paljon suorittaa. Jotkut ovat tosi mestareita, eivät aikaan saa mutta ovat työtä tekevän näköiset.
Yksi mutta asiassa on. Kaikki työ ei ole sitä mikä käsien kautta syntyy. On aivotyötä, se voi näyttää että mitään ei tapahdu, ihminen vain istuu, mutta silti tärkeitä asioita pohtii. On hiljaa, keskittynyt - ja tekee ehkä enemmän kuin vieressä istuva paperin kääntäjä.
Minä olen tällä palstalla kertonut tekeväni ison panoksen, sitä en ole sanonut että se olisi kehu, se on elämän tilanteen kuvaus. Minun ei työssä ole tarvinnut nostaa itseä, ovat esimiehet ja työtoverit ymmärtäneet mitä olen aikaan saanut, vaikka paljon siitä tapahtuu istuen silmät kiinni.- Ajomies
Muistan äskettäin erään nuoren naisen, jonka toiset siosarukset olivat kovin huolissaan kun opinnot eivät näytä sujuvan, oikeata työtäkään ei hän heidän mielestään juuri tehnyt.
Hänen isukkinsa kertoi taannoin asiasta ja hymyillen näytti Hesarissa olevaa aukeamaa....
"Shakkimestarista.." näyttää Pilmarikin profiilisivullaan mielellään lukevansa .....
- Ajomies
Monia asioita olisi hyvä joskus katsella vaikkapa "Taivaan mittakaavassa"
"Shakkimestarin ikävä" voi näyttää hieman erilaiselta kun katselee sitä
- lintuperspektiivistä ! - Ahkeroimaton
Mikään ei saa minua niin tehokkaasti tuntemaan itseäni surkeaksi kun työtovereissani olevat tehopakkaukset.
Joutuu kuuntelemaan tahtomattaan aina saman kaavan.
Joka Perjantai siivotaan koti katosta lattiaan.
Lauantaina leivotaan pullat, kakut ja piirakat.
Sitten kudotaan töppösiä koko suvulle.
Säilötään kaikki metsästä löytyneet marjat ja sienet.
Lisäksi käydään lenkillä ja kuntosalilla ja kaikissa sivistävissä tilaisuuksissa.
Olen käynyt monen kotona ei heillä ole sen kummempaa kun minullakaan,pyydellään anteeksi kun ei ole mitään kahvin kans tarjottavaa.
Mutta aina he pystyvät vain minut syyllistämään.- Vai niin
Heillä on vain pätemisen tarve,oma äitini oli sellainen,siivosi pois puolet elämästään eikä hänellä koskaan ollut aikaa tehdä mitään hauskaa meidän lasten kanssa
- Ajomies
- Kaikki oli suhteellista jo "Tiina-vainaan" mielestä.
E = m c\2
Tässä on muutamalla merkillä ilmaistu Albert Einsteinin suhteellisuusteoria, jonka merkitystä
useimmat meistä eivät tule lainkaan ajatelleeksi
Voisiko sanoa viisaasti:
- Lyhyestä virsi kaunis !
Joillain on aina niin kiire, ettei ehdi tehdä yhtään mitään ja joku toinen näennäisen kiireettömästi saa moninverroin enemmän aikaan.
Työpaikalla pikkupiru aina virnistelee olkapäälläni kun tapaan erityisesti tietyille ihmisille vastata: "Ei minulla koskaan niin kiire ole, etten ehtisi töitä tehdä". Tekemättömillä töillä on tapana kulkea mukana jopa uniinkin, ei ihme että ihmiset jaksavat niistä "valitella".
Erityisen kiireisiä kuuluvat olevan eläkeläiset, joiden aikataulut ovat erityisen kiireisiä. Usein saattaa jokaiselle päivällekin olla ihan oma merkintänsä.;) - Joskus herää mieleen kysymys, miten ihmeessä samat ihmiset ovat joskus ehtineet käydä töissäkin.
Kannattaisikohan meidän pohtia omia arvojamme, jos alamme pitää kiirettä hyveenä. Ainakin itse yritän silloin tällöin katsoa peiliin ja miettiä, kuka minuakin potkii kiireeseen. Yritän myöspitää huolta, että tärkeille asioille olisi aina aikaa - välillä myös ihan itselle.- Ajomies
- Kun Jumala loin maan niin ei puhunut kiireestä mitään.
- Ei hoppu hyväksi eikä kiire kunniaksi.
- "Hätäälemällä ei tuu ku kusipääkersoja", sanottihin kotopuoles ennen.
- Harvoon meillä hätäällähän,
suotta silloonki. - Kakku
Eläkeläiset aina puhuvat kiireistänsä. Itse olen tullut siihen tulokseen että kiireitten takana on yksinkertaisesti vanhuus. Vanha tekee kaiken paljon hitaammin kuin nuori. Lisäksi aikaa menee ylimääräiseen "tokkuloittemiseen", kun lanttu ei enää leikkaa niinkuin ennen. Elikkästen tekee myös paljon ylimääräistä turhaa työtä.
- Ajomies
Kakku kirjoitti:
Eläkeläiset aina puhuvat kiireistänsä. Itse olen tullut siihen tulokseen että kiireitten takana on yksinkertaisesti vanhuus. Vanha tekee kaiken paljon hitaammin kuin nuori. Lisäksi aikaa menee ylimääräiseen "tokkuloittemiseen", kun lanttu ei enää leikkaa niinkuin ennen. Elikkästen tekee myös paljon ylimääräistä turhaa työtä.
"Kellä esteenä emäntänsä..."
Tuskinpa syy on pelkästään ikääntymisessä tähän kiireisyyteen. Yleinen rauhattomuus alkaa jo aivan vauvasta lähtien. Ajattelehan minun sukupolveani, jolloin maassamme oltiin sodan jaloissa ja kaikki hommat hoituivat.
Rauhan tultua rakennettiin, asutettiin ja siinä sivussa synnytettiin v. 1948 peräti 108.000 lasta
useimmat kotona, hoidettiin sairaat ja sotien runtelemat invaliditkin.
Muistan miten mummun ja paapan kanssa saatettiin mennä hevosreellä lähes parinkymmenen kilometrin päähän kyläilemään ja iltasella takaisin - usein yövyttiinkin.
En vain muista tuolloin olleen tällaista hässäkkää kuin nykyaikana. Vauvat lennätetään hoitoon ja töitten jälkeen kotiin.
Kouluun mennessä on lapsista kitketty ilo ja leikkimielisyys viimeistään "eskarilla".
Minusta tänä aikana vanhukset ovat vielä enimmän tasapainoisia ihmisiä, mitä näille palstoille näyttää ikääntyneitten puolelle etsiytyneen kaikkein pahimmat häiriköt, mitä maa voi päällään kantaa. - vanhempi vonkamies
Ajomies kirjoitti:
"Kellä esteenä emäntänsä..."
Tuskinpa syy on pelkästään ikääntymisessä tähän kiireisyyteen. Yleinen rauhattomuus alkaa jo aivan vauvasta lähtien. Ajattelehan minun sukupolveani, jolloin maassamme oltiin sodan jaloissa ja kaikki hommat hoituivat.
Rauhan tultua rakennettiin, asutettiin ja siinä sivussa synnytettiin v. 1948 peräti 108.000 lasta
useimmat kotona, hoidettiin sairaat ja sotien runtelemat invaliditkin.
Muistan miten mummun ja paapan kanssa saatettiin mennä hevosreellä lähes parinkymmenen kilometrin päähän kyläilemään ja iltasella takaisin - usein yövyttiinkin.
En vain muista tuolloin olleen tällaista hässäkkää kuin nykyaikana. Vauvat lennätetään hoitoon ja töitten jälkeen kotiin.
Kouluun mennessä on lapsista kitketty ilo ja leikkimielisyys viimeistään "eskarilla".
Minusta tänä aikana vanhukset ovat vielä enimmän tasapainoisia ihmisiä, mitä näille palstoille näyttää ikääntyneitten puolelle etsiytyneen kaikkein pahimmat häiriköt, mitä maa voi päällään kantaa.oikeasha sie oot. siuta pahempaa ei oo montaa täl palstal törisemässä.
- Ajomies
vanhempi vonkamies kirjoitti:
oikeasha sie oot. siuta pahempaa ei oo montaa täl palstal törisemässä.
- Happamia, ylen happamia ovat !
- Suutari pysyköön lestissään - sinulle saattaa jo lestin heittokin olla aivan liian ylivoimaista
- todellinen vonkamies tuskin olet ollut koskaan.
- Ei kirottu kuole, se kuolee joka kiroaa./Ambo
- helppinki
pilmarille. tuleeha niitä töitä lueteltua, ajatellen kai että joku olisi niin ahkera että lähtisi jelppimään. tv, työllistetty
- Ajomies
Kyllä tässä jotkut koettavat työllistää kun tulee jopa kymmenen meiliä yhdeltä nikiltä päivässä, joissa kysellään menneen talven lumitilannetta...
Kaikkiaan kait satakunta.
Jotkut haluaisivat chatissa jutella, mesellä ja soittavat sitten. Nytkin juuri tuli puhelu, joka kesti 40:57 eikä varmaan olisi lopettanut ellen sanonu, että taidan hypätä junaan....
- Mulla ei oo mitää vierahan varaa, tuu vasta huomenna....saunaki lämpiää silloon...
- Lupasin nyt nukkua yön yli ja tuumata asiaa huomenna tai ylihuomenna...
Jossain välissä pitäisi tehdä nämä kotiaskareet kun on niin pieni perhe, että kun oven laitan perässäni kiinni niin ei jää kuin muutama villakoira johonkin nurkkaan...aina ei niitäkään.
Tv on auki, jos sattuisi vaikka tulemaan ylimääräinen uutislähetys... - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Kyllä tässä jotkut koettavat työllistää kun tulee jopa kymmenen meiliä yhdeltä nikiltä päivässä, joissa kysellään menneen talven lumitilannetta...
Kaikkiaan kait satakunta.
Jotkut haluaisivat chatissa jutella, mesellä ja soittavat sitten. Nytkin juuri tuli puhelu, joka kesti 40:57 eikä varmaan olisi lopettanut ellen sanonu, että taidan hypätä junaan....
- Mulla ei oo mitää vierahan varaa, tuu vasta huomenna....saunaki lämpiää silloon...
- Lupasin nyt nukkua yön yli ja tuumata asiaa huomenna tai ylihuomenna...
Jossain välissä pitäisi tehdä nämä kotiaskareet kun on niin pieni perhe, että kun oven laitan perässäni kiinni niin ei jää kuin muutama villakoira johonkin nurkkaan...aina ei niitäkään.
Tv on auki, jos sattuisi vaikka tulemaan ylimääräinen uutislähetys...Pilmaria on eräs palstalainen lähestynyt tänään 13. viestillä - ja kaikkiaan niitä on niin pirusti,
jotten todellakaan ennätä edes "töitäni" luettelemaan. Asianomainen tietänee ja ottaa yhteyttä, jos puhun omiani niin ruusun lähetän oitis.
Joku kehtaa vielä väittää, että kirjoittelen "miljoonalla nikillä" ja muuallekin. Omasta mielestäni kirjoittelen enimmäkseen muualle.
- sani
kyllä vähän ärsyttää, yleensä töissä.
Eräskin, hyvä ettei mainosta p..kalla käyntiäänkin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja16922165Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant669027Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va656222SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1785812Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3215330Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot294846Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.204702HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.794452Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm804241"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153760