YLE: EU-keskustelu on puhdasta propagandaa

Anonyymi

Ylen Politiikkaradion aiheena oli tänään: ”Kannattaako Suomen kannattaa komission esitystä koronaelpymisrahastoksi?” Toimittaja Tapio Pajunen oli hankkinut asiantuntijoiksi Vihreiden kansanedustaja Satu Hassin ja Kokoomuksen Elina Lepomäen.

Arvioitiinko rahastoehdotusta ohjelmassa eri puolilta, puolesta ja vastaan. Tuotiinko esiin sen ongelmallisia puolia kuten se, että EU:lle annetaan verotusoikeus jäsenmaihin kansalaisiin, siitä tulee siis todellinen valtio, joka on verottajana Suomen yläpuolella? Tästä seuraisi uhka etenkin pienille valtioille joutua verotuksessa valtakeskuksen alaisuuteen, samaan asemaan, mitä kunnat ovat suhteessa Suoman valtioon. Viimeistään tämän jälkeen olisi turha puhua Suomen itsenäisyydestä.

Tällaisia pohdintoja oli keskustelijoilta turha olettaa. Sen sijaan ammuttiin täydeltä laidalta paksuinta mahdollista EU-propagandaa. Vihreiden Hassilta tällaista voi tietenkin odottaa, heillehän kansallisvaltiot ovat pahan alkujuuri, joka tulee hävittää, jotta suomalaisetkin pääsevät varakkaiden saksalaisten ja sivistyneitten ranskalaisten hallinnon alle. Mutta entä Kokoomuksen kansanedustaja Lepomäki. Ennen vahaa Kokoomus mainosti itseään isänmaallisena puolueena. Isänmaa taitaa nykyään olla Bryssel ja Trumpin Amerikka.

Entä sitten YLE:n toimituspoliittinen linja? Toimittaja Pajusen mielestä oikea tapa tuoda esiin EU:n hanketta on kutsua studioon kaksi vannoutunutta eurokiihkoilijaa propagoimaan komission valtiokaappausesityksen puolesta. Tasapuolisuuteen ja objektiivisuuteen ei ole edes pienen pientä yritystä.

1

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

EUvostoliiton pravdat kehtaavat väittää, että kyse olisi EU:n pelastuspaketista eli rahoista!?

Vaikka nuo rahat tulevat jäsenmailta eli niiden veronmaksajilta!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      38
      1940
    2. Taas pedofiliatuomio Haapaveelle

Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot
      Haapavesi
      39
      1516
    3. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      60
      1495
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      173
      1386
    5. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      68
      1229
    6. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1211
    7. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      906
    8. Me ei voida olla yhdessä

Järki päähän ja realiteetit huomioon ottaen.
      Ikävä
      58
      848
    9. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      13
      844
    10. Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla

Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee
      Kuhmo
      14
      815
    Aihe