HELLETTTÄ JA LÄMPENEE.

Seinustalla auringon paisteessa 30. Lämpö on ihanaa ja auringon paiste pitkän rospuuton jälkeen. Kasvit kaipaavat sadetta.

19

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      täytyy odotella koska viilenee, harava on hyvä laittaa taas haukkumaan sadetta
      nj

    • Anonyymi

      Omalla etuseinustalla, täysin tiiliverhoiltu seinä, on ollut aurinkoa jopa 38 astetta parina päivänä. Tänään viisari ei noussut kuin kuin 31-32. Aamupäivisin siis.

    • Anonyymi

      Seinustajuttujahan ei lasketa. Ellei haluu :)
      Ilman lämpötila on just se mikä on, mutta jossakin seinustalla lämpö tuntuu lämpöisemmältä. Seinät hohkaa lämpöä. Se selvä.

      Mukavaa, kun lämpö lähtee lähenemään.
      Kovin kuumasta ilmasta en piittaa, mutta kylmäkään ei miellytä.

      En ole auringon palvoja. En löhöile auringossa. En koskaan ole..

      Olen istutellut takapihalle jos jotakin. Hitto kun ne kasvaa enemmästi (he ovat monivuotisia), niin sieluni silmät näkevät lopputuloksen. Mun takapihasta tullee tulemaan ihan ÄLYTTÖMÄN hieno. Ehkä sitten kun alan kuolemaan:) On sitten lapsilla kiva myydä tämä asunto, kun pravuurina on hiton hieano piha. Näin arvelen.
      Arvelen kyllä myös, että ennen kuolemaanikin toi piha on ihan kiva munkin silmilleni.
      Ans katoo.
      Huomenna jatkan touhuiluja pihalla. Vielä on tekemistä, vaikka lähes viittä vaille onkin.
      Piharuukkuihin en ole vielä laittanut kesäkukkia. Ne kerkiää myöhemminkin.

      Kesä on tavattoman mukavaa aikaa.
      Ma näin sanon.

      Heikunkeikku

      • Puutarhasta on ollut viihdettä korona kevääksi. Oma terassi on auki, joten siinä voi siemaista kylmän juoman ja katsella aikaan saannoksiaan. Hyvää kesän aikaa .


    • Anonyymi

      Lopultakin lumi lähti. Yksi varmoja kesän merkkejä näyttää olevan joka kevät sama uutinen teksti-tv:ssa
      " tänä kesänä runsaasti hyttysiä".

      • Anonyymi

        Ihanaa, kun voi istua terassillani hihattomassa ja hameessa koivet paljaana.
        Siivoukseni jälkeen on varsin pyhäisä olo.
        Eilen tempoilin liikoja terttuseljoja Rhodon alta.
        Ballerinaomena puu, joka ei enää ole Uotinen, vaan puhkeaa kukkaan näillä metreillä, on yli 4 metriä. En ole yhtään leikellyt. Sato on kappaleissa ei kiloissa. Jännä, että kun yhtenä talvena pupujussikat vähän järsivät sitä alkoi tulla 'satoa'.
        Mutta nyt kukkimista odotellen.
        Siis hyvää alkukesän aamua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa, kun voi istua terassillani hihattomassa ja hameessa koivet paljaana.
        Siivoukseni jälkeen on varsin pyhäisä olo.
        Eilen tempoilin liikoja terttuseljoja Rhodon alta.
        Ballerinaomena puu, joka ei enää ole Uotinen, vaan puhkeaa kukkaan näillä metreillä, on yli 4 metriä. En ole yhtään leikellyt. Sato on kappaleissa ei kiloissa. Jännä, että kun yhtenä talvena pupujussikat vähän järsivät sitä alkoi tulla 'satoa'.
        Mutta nyt kukkimista odotellen.
        Siis hyvää alkukesän aamua!

        Kirsikkapuut jo kukkivat - omenapuu antaa odottaa kukintoa.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Kirsikkapuut jo kukkivat - omenapuu antaa odottaa kukintoa.

        Kyllä omenapuut jo kukkii. Onneksi ei sitä hellettä tullutkaan, tai riippuu missä asuu, mutta ei minun asuinpaikalleni.


    • Kyllä lämmin sade tekisi kesän.Kuivaa on.
      Sateen jälkeen ilma on raikas ja tuoksuu kesältä. Tosin sateen jälkeen sikiää itikat.
      Kai niilläkin jokin merkitys luonnon kiertokulussa on.

      • Rukouksesi on kuultu. Sateita saatu. "Pörriäisetkin" tulossa.


    • Anonyymi

      Säätiedotus tulee mediassa 12 kertaa päivässä.

    • Anonyymi

      Jokaisella on silmät päässä.

      • Anonyymi

        No, missä niiden pitäisi olla?
        Siomät selällään....👀👀


      • Rapulaisella "äyskijällä" on kiukku herkässä.


    • Anonyymi

      Ei tartte kertoa että on lehdet puissa ja ne on vihreitä.
      Jokainen näkee sen.

      • Anonyymi

        "Ei tartte kertoa että on lehdet...."
        Haittaako jos sanoskelee?
        Jos noin puunaamainen on, niin onko niin, että jos joku sanoo tavatessaan, että onpas ihanan aurinkoinen sää, niin vastaatko, että "Helevetti pitääkö sitä sanoa, jos jokainen näkee että aurinko paistaa?"

        Minusta voi sanoa, jos nauttii jostakin asiasta.
        Usein sanon kaverille, että hitto ku ihanaa, kun nuo koivut jo noin vihertää.
        Jep ja joo, hän on sen jo itsekin huomannut, mutta ihan kivaa, jos vastaa että joo aivan ihanaa, kuin jos vastais, että näänhän mä ittekin että mitä sä paasaat.

        Joskus huvittaa ihmisten erilaiset suhtautumiset keskusteluihin.
        :)

        Tänään on Vaasassa riittänyt aurinkoa. Kivan lämmintä ollut koko päivän.
        Nautitaan kesästä ja nautitaan ihmisistä, jotka siitä tahtoo keskustella.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tartte kertoa että on lehdet...."
        Haittaako jos sanoskelee?
        Jos noin puunaamainen on, niin onko niin, että jos joku sanoo tavatessaan, että onpas ihanan aurinkoinen sää, niin vastaatko, että "Helevetti pitääkö sitä sanoa, jos jokainen näkee että aurinko paistaa?"

        Minusta voi sanoa, jos nauttii jostakin asiasta.
        Usein sanon kaverille, että hitto ku ihanaa, kun nuo koivut jo noin vihertää.
        Jep ja joo, hän on sen jo itsekin huomannut, mutta ihan kivaa, jos vastaa että joo aivan ihanaa, kuin jos vastais, että näänhän mä ittekin että mitä sä paasaat.

        Joskus huvittaa ihmisten erilaiset suhtautumiset keskusteluihin.
        :)

        Tänään on Vaasassa riittänyt aurinkoa. Kivan lämmintä ollut koko päivän.
        Nautitaan kesästä ja nautitaan ihmisistä, jotka siitä tahtoo keskustella.

        Heikunkeikku

        Teki jo mieli kirjoittaa, että tulis sateinen ja kylmä kesä, kun korona on pilannut jokoko vuoden.. Omakin mieliala jotenkin äreä.
        Mutta sitten muistin, että päivällä kuului tientakaa sellaista kurnutusta, että kurkipariskunta on tuomassa poikastaan/poikasiaan minun ruokittavaksi.
        Nyt olisi hyvä olla lämmintä, että poikaset vahvistuisi ja niille kasvaisi kunnon höyhenpeite.
        Ei ne tyhmiä lintuja ole, näin ne on tehneet vuosikaudet. Perunat ja ruantähteet maistuu, Eivät ole vaatineet vielä ruuan lämmittämistä.
        Huomenna olisi tarkoitus laittaa peruna maahan. En minä paljoa tarvitsisi, mutta nuo kurjet syö niin paljon, että niille pitää laittaa useampi aari.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Teki jo mieli kirjoittaa, että tulis sateinen ja kylmä kesä, kun korona on pilannut jokoko vuoden.. Omakin mieliala jotenkin äreä.
        Mutta sitten muistin, että päivällä kuului tientakaa sellaista kurnutusta, että kurkipariskunta on tuomassa poikastaan/poikasiaan minun ruokittavaksi.
        Nyt olisi hyvä olla lämmintä, että poikaset vahvistuisi ja niille kasvaisi kunnon höyhenpeite.
        Ei ne tyhmiä lintuja ole, näin ne on tehneet vuosikaudet. Perunat ja ruantähteet maistuu, Eivät ole vaatineet vielä ruuan lämmittämistä.
        Huomenna olisi tarkoitus laittaa peruna maahan. En minä paljoa tarvitsisi, mutta nuo kurjet syö niin paljon, että niille pitää laittaa useampi aari.

        "k-kotton"
        Korona on muokannut myös minun elämääni, mutta en anna sen suuremmin häiritä, kun otan tilalle muita systeemeitä.
        Ihanaa, että sun (SUN) kurjet ovat saapuneet. Pistä vaan perunoota itämään tarpeeksi. Kurjet sinua tarvitsevat. Luottavat sinuun ja sinun ruokintaasi. Itseasiassa minäkin luotan :)
        Tiedän että nautit kurjistasi.

        Minulla on myös perunamaa. Meidän kesken sanon, että perunamaahan istutin 14 peruaa. Hyvin idätettyä. Että en ihan huono viljelijä ole :)
        Toki JOS kurjet norkoilis mun tienoolla, niin laittaisin monesti enemmästi perunoita tulemaan :)

        Minulla ei ole aareja, sulla on.
        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        "k-kotton"
        Korona on muokannut myös minun elämääni, mutta en anna sen suuremmin häiritä, kun otan tilalle muita systeemeitä.
        Ihanaa, että sun (SUN) kurjet ovat saapuneet. Pistä vaan perunoota itämään tarpeeksi. Kurjet sinua tarvitsevat. Luottavat sinuun ja sinun ruokintaasi. Itseasiassa minäkin luotan :)
        Tiedän että nautit kurjistasi.

        Minulla on myös perunamaa. Meidän kesken sanon, että perunamaahan istutin 14 peruaa. Hyvin idätettyä. Että en ihan huono viljelijä ole :)
        Toki JOS kurjet norkoilis mun tienoolla, niin laittaisin monesti enemmästi perunoita tulemaan :)

        Minulla ei ole aareja, sulla on.
        Heikunkeikku

        Voisiko lintuja huijata perunamaasta? Maalasimme mansikan punaiseksi kiviä mansikkamaalle ja räksät jättivät mansikat rauhaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe