Tapetointiurakka - onko kallis?

Kake

urakoitsija tarjosi tapetointityötä hintaan 7,3€ neliö. Onko paljon vai vähän? Tulee vaan melko kalliiksi kun tapetoitavaa on reilut 200 neliötä. Pohjat on valmiiksi tasoitettu ja pohjamaalattu.

15

7389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinta..

      Tarkoitatko seinäpintaa vai talon pinta alaa??

      Meillä 165m2 talo. Kaikki huoneet tapetoitiin paitsi keittiö (ja kylppärit tietysti).

      Kesti 3 päivää, ~30h x 20€/h = 600€.

      Se on alle puolet teidän tarjouksesta joten hieman kallista on.

      • Kake

        Joo seinäpintaa tarkoitan. Meillä 130 neliön talo, ja tapetoitavia seiniä tosiaan reilut 200 neliötä jolloin päästään sinne reippaaseen 1500€ hintaan. Yllätti vähän, olin kuvitellut pääseväni alle tonnilla.


      • erkki

        Taisi olla pöydänalta maksettu tuo 20 eetua. kuullostaa kovin halvalta.


      • hinta..
        erkki kirjoitti:

        Taisi olla pöydänalta maksettu tuo 20 eetua. kuullostaa kovin halvalta.

        Onko 20€ tapetointihommasta liian vähän???

        Maksettiin 20€ /tunti sis. alv. Hyvää jälkeä tuli ammattimieheltä.


      • hinnoista vielä
        hinta.. kirjoitti:

        Onko 20€ tapetointihommasta liian vähän???

        Maksettiin 20€ /tunti sis. alv. Hyvää jälkeä tuli ammattimieheltä.

        Jos "firma" ottaa 20 ja vielä sis alv, niin paljonkohan siitä jää sille ammattimiehelle kysyn vaan?


    • Taskulaskin

      hinta pelkän työn vai työn ja tapetit liimat?
      Jos oli tapetitkin, niin millaiset?

      Jos oli pelkkä työ, niin tuo kuulostaa sellaiselta hinnoittelulta, mitä kiskotaan uusien asuntojen 'lisätöistä', joissa asiakkaallla ei ole mahdollista kilpailuttaa tekijää. Alle tonnin pitäisi päästä.

      • Kake

        Eli sisältää pelkän työn. Tapetit olen itse ostanut. Liimat pitäisi vielä ostaa itse. Pitääpä kysellä vielä tarjouksia muualta.


    • ammattimaalari

      tapetoinnin pitäisi saada valmiille pohjille noin 25 - 32 € verollisena ammattimieheltä per rulla (4 vuotaa)

    • tappari

      Tämmönen rähmäkäpälä puolitapetiseeraaja saa tehtyä huoneen päivässä. jos 4 huonetta = 4 päivää, palkka 90 € päivä= 360 €

      bruttona tarttis saada siis 360 eli virman kanssa 600 eurosta ylöspäin.

    • että semmosta

      Joo. Nää hintakyselyt on aina tätä että joku on tehnyt pimeesti tai tuttavalla ja saanut halvalla ja sitä pitää kehua täällä. Mutta sen tapettimiehen tarttis elää sillä hommalla, eli pakko saada joku 100 erkkiä per päivä jäämään kaikkien alvien ja kulujen jälkeen käteen, sekin on vasta 20 tonnia vuodessa (ilman sosiaalidemokraattisia lisiä ja lomapalkkoja, eläkkeitä ym) eli aika matala palkka nykyään. Et jos on köyhä siipeilijä niin teettää sit tutulla ja maksaa harmaasti niin maailma "pelastuu" ja eläkeläiset jätetään hoitamatta jne...mut jos tajuu muutakin kun oman nahan ja tätä päivää pitemmälle nin sit se työ maksaa mitä maksaa.
      200 euroo päivä nin alkaa kannattaa olla yrittäjä , pystyy joskus lomaileen ja maksaan ittelleen eläkettä ja vakuutuksia, verot ok jne.

    • työtönmies

      Tapetoin yhen naisen kolme huonetta. 300 egee sain palkkaa. Alle kaks päivää kesti.

    • kari789

      Yhdellä rullalla tapetoi 2,5 m x 4 x 0,5m = 5 m2. ( kun lasketaan, että joka vuodasta menee hukkaan 3 cm).

      200 neliötä on siis 200 / 5 = 40 rullaa.

      Hinta oli 200 x 7,3=1460.

      Yhden rullan tapetointihinnaksi tulee1460 / 40 = 36,50.

    • werftgyhj

      Olisiko aloittaja saanut tapetit seinille 8 vuoden aikana?

      • kari789

        Kyllä se aloittaja varmaankin on tapettinsa jo seinälle saanut, mutta ei tuo tapetointihomma vieläkään ole täysin loppunut, joten sikäli keskustelu tapetoinnin hinnoista on yhä ajankohtainten asia.

        Esim minä tapetoin viimeksi edellispäivänä eli perjantaina ja homma jatkuu huomenna maanantaina.


      • 12+2
        kari789 kirjoitti:

        Kyllä se aloittaja varmaankin on tapettinsa jo seinälle saanut, mutta ei tuo tapetointihomma vieläkään ole täysin loppunut, joten sikäli keskustelu tapetoinnin hinnoista on yhä ajankohtainten asia.

        Esim minä tapetoin viimeksi edellispäivänä eli perjantaina ja homma jatkuu huomenna maanantaina.

        Ja hyödyttää tosi paljon vastailla johonkin vanhoihin viesteihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe