Miten käyttäydytte?
Siivoan toimistokohdetta. Siellä on pitkät rivit toimistokoppeja. Kopit siivotaan silloin, kun ihmiset työskentelevät niissä. Meille on annettu ohjeistus, että kaikkia asiakkaita tervehditään, ollaan kohteliaita jne.
Suurin osa on ystävällisiä ja useammat jopa siirtyvät kokonaan pois (!) toimistosta, että sen saa siivottua. Siinä menee kuitenkin vaan pari minuuttia.
Sitten on näitä naamannyrpistelijöitä. Menen huoneeseen ja tervehdin, niin istutaan vaan hiljaa ja möllötetään suu auki. Yhtään ei väistetä ja istutaan naama nyrpeänä.
Yleensä nämä möllöttäjät ovat noin 50-vuotiaita miehiä. Ilmapiiri huoneessa on todella jäätävä ja vaivaantunut.
Itse olen siivonnut kohdetta noin puoli vuotta ja olen oppinut, ketkä ihmiset ovat sellaisia, joille tervehditään ja jutellaan. Sitten on ne ihmiset, joita ei saa (!) tervehtiä.
Miten itse käyttäydytte tällaisiä ihmisiä kohtaan?
Ylimieliset asiakkaat?
5
350
Vastaukset
- Anonyymi
Issillä taas epätoivoinen haku päällä.
- Anonyymi
Issin kannattaisi kaikki turhat ja epätoivoiset lahjus-ja tiedustelurahat käyttää suoraan työntekijöiden palkkoihin. Kuinka alas voi työnantaja vajota?
- Anonyymi
Minulla oli omassa kohteessani 200 toimistokoppia, joista piti ottaa joka päivä roskat ja kerran viikossa parempi siivous. Todella ahdistavaa ja noloa tunkea joka päivä niihin koppeihin. Ratkaisin asian niin, että aloitin työpäiväni jo tuntia normaalia aikaisemmin, jotta ehdin juosta roskat läpi ennen varsinaisia aamuhommia. Viikkosiivoukset pyrin ajoittamaan lounasaikaan ja pahimpien nyrpistelijöiden kopit otin nekin aamuisin sitten aina joskus kun ehdin.
Tuollaisessa isossa toimistokohteessa pitäisi siivoojan olla topakka ja äänekäs, että olisi säännöt selvät kaikille - tai sitten jää siivoamatta. Sitten taas jos on tällainen sosiaalisia kontakteja välttelevä hiljainen autisti-ahdistuja, niin vaikeaa on. Nykyään teen töitä yksin ilta-yöaikaan, sopii mulle paremmin. - Anonyymi
Siivoustyö on mielestäni ihan mukavaa, Mutta se, mikä tekee juurikin raskaaksi työn on asiakkaat. Itsekin olen kokenut, että parhaimpia kohteita on sellaiset, missä ei tarvitse tavata yhtään ihmistä. Myös työt saa tehtyä paljon nopeammin ja siistimmin.
- Anonyymi
Tuollaisessa kohteessa on järkevää aloittaa työpäivä niin, että ehtii toimistokopit ottaa ennen kuin työntekijät tulevat, tai tehdä kun työläiset lähtevät kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2267047Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p3464954"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1503720Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1233520Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m763456Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi562965Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2702769Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.842480- 252406
Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1092078