Miten käyttäydytte?
Siivoan toimistokohdetta. Siellä on pitkät rivit toimistokoppeja. Kopit siivotaan silloin, kun ihmiset työskentelevät niissä. Meille on annettu ohjeistus, että kaikkia asiakkaita tervehditään, ollaan kohteliaita jne.
Suurin osa on ystävällisiä ja useammat jopa siirtyvät kokonaan pois (!) toimistosta, että sen saa siivottua. Siinä menee kuitenkin vaan pari minuuttia.
Sitten on näitä naamannyrpistelijöitä. Menen huoneeseen ja tervehdin, niin istutaan vaan hiljaa ja möllötetään suu auki. Yhtään ei väistetä ja istutaan naama nyrpeänä.
Yleensä nämä möllöttäjät ovat noin 50-vuotiaita miehiä. Ilmapiiri huoneessa on todella jäätävä ja vaivaantunut.
Itse olen siivonnut kohdetta noin puoli vuotta ja olen oppinut, ketkä ihmiset ovat sellaisia, joille tervehditään ja jutellaan. Sitten on ne ihmiset, joita ei saa (!) tervehtiä.
Miten itse käyttäydytte tällaisiä ihmisiä kohtaan?
Ylimieliset asiakkaat?
5
204
Vastaukset
- Anonyymi
Issillä taas epätoivoinen haku päällä.
- Anonyymi
Issin kannattaisi kaikki turhat ja epätoivoiset lahjus-ja tiedustelurahat käyttää suoraan työntekijöiden palkkoihin. Kuinka alas voi työnantaja vajota?
- Anonyymi
Minulla oli omassa kohteessani 200 toimistokoppia, joista piti ottaa joka päivä roskat ja kerran viikossa parempi siivous. Todella ahdistavaa ja noloa tunkea joka päivä niihin koppeihin. Ratkaisin asian niin, että aloitin työpäiväni jo tuntia normaalia aikaisemmin, jotta ehdin juosta roskat läpi ennen varsinaisia aamuhommia. Viikkosiivoukset pyrin ajoittamaan lounasaikaan ja pahimpien nyrpistelijöiden kopit otin nekin aamuisin sitten aina joskus kun ehdin.
Tuollaisessa isossa toimistokohteessa pitäisi siivoojan olla topakka ja äänekäs, että olisi säännöt selvät kaikille - tai sitten jää siivoamatta. Sitten taas jos on tällainen sosiaalisia kontakteja välttelevä hiljainen autisti-ahdistuja, niin vaikeaa on. Nykyään teen töitä yksin ilta-yöaikaan, sopii mulle paremmin. - Anonyymi
Siivoustyö on mielestäni ihan mukavaa, Mutta se, mikä tekee juurikin raskaaksi työn on asiakkaat. Itsekin olen kokenut, että parhaimpia kohteita on sellaiset, missä ei tarvitse tavata yhtään ihmistä. Myös työt saa tehtyä paljon nopeammin ja siistimmin.
- Anonyymi
Tuollaisessa kohteessa on järkevää aloittaa työpäivä niin, että ehtii toimistokopit ottaa ennen kuin työntekijät tulevat, tai tehdä kun työläiset lähtevät kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718