Lahoaako kesäpaikkasi käyttämättömänä

Anonyymi

Tätäkin mahdollisuutta kannattaisi miettiä, ennen kuin kesäpaikka lahoaa.

Hämmästyttää tälläinen asia, että miksi ihmiset antavat kesämökkejensä lahota metsiin ja rannoille käyttämättöminä? Tälläisiä paikkoja näkee paljon.
Jos omistajat eivät siellä itse pysty, tai halua jostain syystä käydä.
Monet kesämökittömät perheelliset, tai pariskunnat vuokraisivat mielellään tälläisen kesäpaikan. Sellaiset toimeliaat ihmiset, jotka pitäisivät mökin vuokralaisina paikat kunnossa ja ihan aikansa kuluksi siellä kunnostaisivat huonoon kuntoon päässeitä paikkoja. Siitä kiitollisina, että pääsevät kesällä jonkinlaiselle mökille.
Nauttimaan luonnosta, saunomaan ja uimaan ja soutelemaan ym. Vuoramökkejäkin toki on tarjolla. Mutta ne on sesonkiaikaan niin varattuja, ettei niitä saa vuokrattua. Vkl ja vko- vuokratkin on niissä, tasosta riippumatta aika huikeita.

Monet yksityismökinomistajat hyötyisivät tälläisistä, väliaikaisista vuokralaisistaan.
Jotka tulisivat mielellään mökille, kunnossapitoa ja vaikka pientä rahallistakin lisäkorvausta vastaan. Kun mökkiä asuttaa joku. Sinne ei mene varkaat, eikä sitä valtaa hämähäkit ja hiiret. Paikat pysyy kunnossa ja sinne on mukava sitten itsekin joskus mennä, sitten kun sitä tarvitsee. Kannattaa vaan etsiä/kysellä ilmoituksella, tälläisiä autioituvia, vähänkäytettyjä kesäpaikkoja vuokrattavaksi. Tai mökkien omistajienkin itse etsiä, aikaansaavia ja kunnollisia vuokralaisia.
Kaikki ei halua kesämökillä vaan laiskotella.
Siellä on mukavaa puuhailla kaikenlaista. Hommaa aina toimeliaalle riittää.
Halkojen hakkaamista ja pihojen kunnossapitoa ja kaikenlaista pikku remonttia ja siivoamista ym. Mielummin ihmisten luulisi tarjoavan käyttämätöntä kesäpaikkaansa jonkun tälläisen vuokralaisen käyttöön, kuin että antaa sen lahota käytön puutteessa. Ei aina pelätä vuokralaisten, vain tuhoavan omaisuuttaan.
He voivat sopimuksen mukaan, myös huolehtia hyvin omaisuudestasi.

3

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei riskiä rapistumisesta, mutta välillä mökki pitkiäkin aikoja käyttämättä ja vuokraamista on pohdittu.

Se mikä mietityttää on miten arvioida toimiiko vuokraaja vastuullisesti. Ettei yhtäkkiä mökki olekin kuin räjähdyksen jäljiltä. Haastetta lisää sekin ettei itse pääse tarkistamaan paikkaa vuokralaisten lähdettyä kun etäisyyttä on >1000km.

• Anonyymi

Hämmästyttää tälläinen asia, että miksi ihmiset tekevät muiden asioista tänne aloituksia?

• Anonyymi

7km Tampereen keskustasta kuivan maan mökki.
      Päärakennus, aitta, saunamökki ja huussi. Aurinkokennot ja kaivo varusteina.
      Paljonko sais fyffee jos vuokraa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1299
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      62
      1068
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      988
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe