Ampiaispesä ilmestyi viimekesänä vintille, se on n jalkapallon kokoinen. Siivekkäät tulleet räystään alla olevasta raosta. Mitä tehdä sille? Hirvittää alkaa repiä sitä, mutta eihän se oikein voisi sinne jäädäkään.
Vintissä ampiaispesä
13
15024
Vastaukset
- hyvä aika
Poista nyt ei vielä kukaan lentele ja tuoreen saat pois parhaiten rakennusimurilla tai tavallisella ja sinne sitten myrkyt imu päällä. Tehtiin joskus näin ja hyvin toimii.
- häädänkö
Jos laittaisi sen pussiin ja veisi sisällön jonnekin metsään? Mies on luvannut 'tehdä jotakin', mutta luulen että sitä saan odottaa hamaan tulevaisuuteen. Tilkittäisiin rakoja (vaikka se tuskin onnistuu, vanha talo tämä, loukkoa jos minkälaista vintissä, verannan yliset ja parruja, romua peränurkissa. Kuitenkin siellä käydään harva se päivä..
Siellähän on eläviä sisällä?.. =( - amppari
häädänkö kirjoitti:
Jos laittaisi sen pussiin ja veisi sisällön jonnekin metsään? Mies on luvannut 'tehdä jotakin', mutta luulen että sitä saan odottaa hamaan tulevaisuuteen. Tilkittäisiin rakoja (vaikka se tuskin onnistuu, vanha talo tämä, loukkoa jos minkälaista vintissä, verannan yliset ja parruja, romua peränurkissa. Kuitenkin siellä käydään harva se päivä..
Siellähän on eläviä sisällä?.. =(Se olisi kannattanut poistaa kovien pakkasten aikana, silloin siellä ei varmasti ole mitään liikettä. Nyt voi olla jo myöhäistä. Suihkuttele raidia reilusti ja siirrä se sen jälkeen. Mutta ole varovainen ja pidä raid valmiina vieressä. Äläkä enää odottele, että ilmat lämpiävät lisää.
- Mielipide...
amppari kirjoitti:
Se olisi kannattanut poistaa kovien pakkasten aikana, silloin siellä ei varmasti ole mitään liikettä. Nyt voi olla jo myöhäistä. Suihkuttele raidia reilusti ja siirrä se sen jälkeen. Mutta ole varovainen ja pidä raid valmiina vieressä. Äläkä enää odottele, että ilmat lämpiävät lisää.
Eikös ampiaiset tee aina uuden pesän keväällä ???
Mielestäni pesässä ei ole ketään. En ole aivan varma tästä eli kannattaa olla varovainen...
- ampiaisista
Ota pölynimuri ja teippaa letku keppiin ja vie se paikkaan, josta ampiaiset menevät vinttiin. Imu päälle ilta-aikaan kun ampiaiset tulevat kotiin. Pari iltaa kun imuroi niin pesä loppuu.
Pölypussin voit lahjoittaa anopille tai naapurille tai....- häädänkö
Mies on vienyt sen roskikseen, puukolla irrotti, pudotti muovikassiin ja vei roskiin. Nyt vasta kertoi. Pari päivää sitten se oli siellä vielä. Näin ne asiat selviää, puhumalla.. heh..
Mutta täytyy nyt tarkkailla, mistä ne tulevat sisälle ja yrittää estää se. - aika
häädänkö kirjoitti:
Mies on vienyt sen roskikseen, puukolla irrotti, pudotti muovikassiin ja vei roskiin. Nyt vasta kertoi. Pari päivää sitten se oli siellä vielä. Näin ne asiat selviää, puhumalla.. heh..
Mutta täytyy nyt tarkkailla, mistä ne tulevat sisälle ja yrittää estää se.Pelkäättekö te ampiaisia? Antaisit pesän olla ja ajattelisit sitä ystävänä.
Minä asuin ennen omakotitalossa ja pelkäsin kauheesti niitä ampiaisia, mutta mun isän kans mentiin vintille ja liikuttiin rauhallisesti eikä häiritty niitten elämää. Ampiainen hermostuu hyökkäyksestä ja jos olet rauhallinen vaikka se tulee sun iholle, niin säilytä malttisi, silloin se ei pistä, vaan tulee tutkiskelemaan kuka sä oot.
Tilkitsemällä ei onnistu, kun vintin tuuletus pitää toimia.
Meilläkin oli niitä pesiä noin 5 tai 6 ja eivät haitanneet. Tosin meidän mummolassa oli hiirii ja kaikenmoisii lutikoitakin. Ei ne mua ole purreet, kato kun mä oon niitten ystävä.
Polttokusiaiset kerran rupes riesaks, niin ne lähtee spray-maalinpoistoaineella ja hitto kaikki kuoli! - p.n.
häädänkö kirjoitti:
Mutta täytyy nyt tarkkailla, mistä ne tulevat sisälle ja yrittää estää se.vaimo pelkää niitä hirveesti.Ei uskalla mennä vessaan jos sinne on ilmestynyt pesä.Keväällä suihkutan vessan kattoon vähän öljyistä tököttiä,sellaista mitä käytetään autoissa ja ruohonleikkureissa ym.
Tiedätkö,että ampiaiset ovat"rakennustarkastajia".Tuhat kertaa parempia kuin se virallinen.Ne eivät viihdy huonossa talossa.Jos alat tukkimaan niitten kulkureittejä ne muuttaa pois.Silloin niitten tilalle tulee muurahaisia.Sellaisia mustia,pieniä,jotka viihtyvät kosteassa paikassa.Ne kuljeskelevat pitkin lattioita ja seiniä.Ne tulevat keittiön pöydälle syömään kanssasi.Saattavat tulla yöllä sänkyysi.
Kannattaa olla ampiaisten kaveri.Ne valvoo talon kuntoa. - ninni
aika kirjoitti:
Pelkäättekö te ampiaisia? Antaisit pesän olla ja ajattelisit sitä ystävänä.
Minä asuin ennen omakotitalossa ja pelkäsin kauheesti niitä ampiaisia, mutta mun isän kans mentiin vintille ja liikuttiin rauhallisesti eikä häiritty niitten elämää. Ampiainen hermostuu hyökkäyksestä ja jos olet rauhallinen vaikka se tulee sun iholle, niin säilytä malttisi, silloin se ei pistä, vaan tulee tutkiskelemaan kuka sä oot.
Tilkitsemällä ei onnistu, kun vintin tuuletus pitää toimia.
Meilläkin oli niitä pesiä noin 5 tai 6 ja eivät haitanneet. Tosin meidän mummolassa oli hiirii ja kaikenmoisii lutikoitakin. Ei ne mua ole purreet, kato kun mä oon niitten ystävä.
Polttokusiaiset kerran rupes riesaks, niin ne lähtee spray-maalinpoistoaineella ja hitto kaikki kuoli!taloihin laiteta jotku ötökkäverkot välikatolle??? ainakin meidän uuteen ok taloon tulee just tollasten varalta verkko...
- ampparit123
p.n. kirjoitti:
vaimo pelkää niitä hirveesti.Ei uskalla mennä vessaan jos sinne on ilmestynyt pesä.Keväällä suihkutan vessan kattoon vähän öljyistä tököttiä,sellaista mitä käytetään autoissa ja ruohonleikkureissa ym.
Tiedätkö,että ampiaiset ovat"rakennustarkastajia".Tuhat kertaa parempia kuin se virallinen.Ne eivät viihdy huonossa talossa.Jos alat tukkimaan niitten kulkureittejä ne muuttaa pois.Silloin niitten tilalle tulee muurahaisia.Sellaisia mustia,pieniä,jotka viihtyvät kosteassa paikassa.Ne kuljeskelevat pitkin lattioita ja seiniä.Ne tulevat keittiön pöydälle syömään kanssasi.Saattavat tulla yöllä sänkyysi.
Kannattaa olla ampiaisten kaveri.Ne valvoo talon kuntoa.Tarttisi seinä maalata ja lautojen välistä tulee ampiaisia. paljon. Ei ole raidi auttanut, nyt olen ruvennut vetämään teippiä reikien päälle. Hetkeksi tulee hiljaista, sitten tuo taas jatkuu. tänään oli parvekkeella kasa eristeen purua, olivat perkule syöneet seinään uuden reiän. Rouske vaan kuuluu! Oikeasti! Petoja nuo on, ei vaikuta miltään kavereilta! Sisälläkin jo kuuluu ropina, taidan laittaa tuon imurin huutamaan...
- Maalla maan asukit ;)
ninni kirjoitti:
taloihin laiteta jotku ötökkäverkot välikatolle??? ainakin meidän uuteen ok taloon tulee just tollasten varalta verkko...
Höppänät kaupunkilaiset
- Amppari
Kertokaa nyt joku viisas siellä , mistä kummasta ampiaiset rakentavat pesänsä ja mistä saa lisäinfoa asiasta,kiitos teille ja sille joka näkee vaivaa hakia sitä tietoa.
- _make_
Mut iloisesti ja herkästi ainaskin leimahtaa tuleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601782Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1411511Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka721258La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt12883- 67840
- 86762
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39551- 55548
- 38524
- 55486