oulun kosmetologikoulu

...

Onko tietoa kuinka paljon opiskelijoita otetaan kerralla sisääs ja kuinka paljon hakijoita on?
Ja onko kouluun vaikea päästä?

56

17317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut

      kirjoitin tästä aiheesta tuonne ammattikorkeakoulupalstallekin. Olen itse valmistunut Oulun kosmetologikoulusta ja sanon kaikille, ettei sinne kannata mennä.

      Ensinnäkin, oppilaita kohdeltiin epäoikeudenmukaisesti. Haukuttiin pienestäkin syystä, joskus syyttäkin. esim. tilanteessa, jossa oppilaan olisi pitänyt osata jotain, mitä ei oltu opetettu. Ensin luvattiin loma ja sitten väitettiin, ettei mitään lomaa ole luvattu.

      Kurssi saatettiin jättää pitämättä ja rehtori väitti, että on pidetty. Kaikki oppilaat olivat sitä mieltä, ettei oltu pidetty.

      Muutenkin koulu on härskiä rahastusta niin oppilailta kuin asiakkailtakin.

      Jotenkin pelottaa vieläkin edes kirjoittaa näitä asioita tähän, tullaanko vieläkin syyttämään... En ole uskaltanut juurikaan puhua koulun huonoista puolista, koska pelkään vieläkin koulun rehtoria.

      Jos et usko minua, kysy keltä vain ko. koulun käyneeltä.

      • Neiti_K

        Monilla hekinen terveys on menny pahasti miinukselle, eikä lääkkeetkään helpottavan oloa. "Säänöjä" tulee jatkuvasti uusia, muttei kaikille ilmoiteta niistä, esim. terveysside saa vain kerran työpvä aikana vaihtaa, side piti pyytää kassalta ja laittaa nimi vihkoon kuka on ottanut, lauantaisin ei saa syödä eväitä, hoitojen välissä ei saa pitää taukoja, hoitolaiteet pitää hallita täydellisesti, muttei saa harjoitella toisille kun asiakkaita ei ole hoitolassa. Meidän pitää käteisenä maksaa 100€ plagioidusta oppimateriaalista käteisenä, josta ei edes lue infopaketissa (maksu on kuitenkin pitänyt suorittaa aina ennenkin). Johtajan pätevyys on erittäin kysenalainen. Hän haukkuu ja piikittelee oppilaita, uhkaa heitä poliisilla, antaa poissaoloa vaikka onkin paikalla ja valehtelee kaikista mahdollisesta vedoten johonkin virastoihin tai opintoministeriöön.
        Älkää hakeko tähän kouluun jos ette ole valmis laskeutuun orjan tasolle. Käyn itse juuri koulua. Olen vain sen takia siellä koska maksoin niin paljon siitä ja jouduin ottamaan opintolainaakin. Kyllä oma asenne ratkaisee monesti, mutta tämmösen simputuksen kohteen oleminen koettelee kaikkia aika kovaakin.


      • 0212

        Minulla myös on huonoja kokemuksia asiakkaana Oulun kosmetologikoulusta.

        Puhelimeen vastataan miten sattuu ja tosi tympeästi ja sivistymättömästi.

        Oppilaita ei tueta työskennellessä, he tekenät töitä omin päin.

        Minulla tuli palovamma huulen yläpuolelle ihohoidossa. Sen paraneminen kesti 2 kuukautta, eli punainen läiskä kasvoissa hoidon jälkeen. Kun yritin saada kiinni johtaaa tai opettajaa, he eivät tulleet puhelimeen.


      • Rahastettu
        Neiti_K kirjoitti:

        Monilla hekinen terveys on menny pahasti miinukselle, eikä lääkkeetkään helpottavan oloa. "Säänöjä" tulee jatkuvasti uusia, muttei kaikille ilmoiteta niistä, esim. terveysside saa vain kerran työpvä aikana vaihtaa, side piti pyytää kassalta ja laittaa nimi vihkoon kuka on ottanut, lauantaisin ei saa syödä eväitä, hoitojen välissä ei saa pitää taukoja, hoitolaiteet pitää hallita täydellisesti, muttei saa harjoitella toisille kun asiakkaita ei ole hoitolassa. Meidän pitää käteisenä maksaa 100€ plagioidusta oppimateriaalista käteisenä, josta ei edes lue infopaketissa (maksu on kuitenkin pitänyt suorittaa aina ennenkin). Johtajan pätevyys on erittäin kysenalainen. Hän haukkuu ja piikittelee oppilaita, uhkaa heitä poliisilla, antaa poissaoloa vaikka onkin paikalla ja valehtelee kaikista mahdollisesta vedoten johonkin virastoihin tai opintoministeriöön.
        Älkää hakeko tähän kouluun jos ette ole valmis laskeutuun orjan tasolle. Käyn itse juuri koulua. Olen vain sen takia siellä koska maksoin niin paljon siitä ja jouduin ottamaan opintolainaakin. Kyllä oma asenne ratkaisee monesti, mutta tämmösen simputuksen kohteen oleminen koettelee kaikkia aika kovaakin.

        Minä olen opiskellut siellä ja maksoin ison summan rahaa. En kuitenkaan käynyt sitä loppuun, koska hyvinvointini kärsi niin paljon. Minulle laitettiin outoja "tuplapoissaoloja" ja sairauslomatkin piti korvata. Siinä koulun esitteessä ei lukenut mitään monistemaksusta (plagioidusta oppimateriaalista) joka oli n.100€ muistaakseni. Meidän piti maksaa se käteisenä, eikä tilisiirtona. Osa ei meinannut suostua maksamaan sitä, mutta rehtori alkoi kiristämään perintätoimistoilla. Eräs luokkakaverini maksoi sen tilisiirtona, mutta rehtori palautti rahat ja käski maksaa sen käteisellä kassalle. Se on varmaan verojen kiertämistä? :O Kyseinen koulu rikkoo lakia.

        Ei minunkaan opiskeluaikana lauantaisin saanut pitää ruokataukoa. Ohjaaja sanoi, että jos syöt, syö nopeasti, ennen kuin Liisa tulee paikalle. Sillä muuten syttyy sellaiset tupenrapinat että oksat pois. Monet lopettivat koulun kesken ja monet söivät masennuslääkkeitä. Rehtorilla oli aina joku silmätikkuna. Hän puuttui oppilaiden henkilökohtaisiin asioihin ja tekemisiin. Hän kävi jopa käsiksi yhteen oppilaaseen, jolla oli vahingossa jäänyt kynsilakkaa kynsiinsä. Naamataulu ratkaisee, pääsetko rehtorin suosioon, vai hänen inhokkien joukkoon. Teoriajaksolla opiskelu on vielä mielekästä, mutta odottakaahan kun pääsette hoitolan puolelle töihin, niin käytös muuttuu kummasti! Koulussa oli alle 18-vuotiaita oppilaita ja lain mukaan alaikäisellä ei saa teetättää 8h työpäiviä. Siinäkin asiassa koulu rikkoo lakia.

        Koulun omistaja keksi aina ihmeellisiä sääntöjä ja ilmeisesti se meno on muuttumassa pahempaan suuntaan, kun nykyään puututaan terveyssiteiden käyttöönkin. Olen kuullut juttua, että "taukohuoneessa" on kuuntelulaite, jonka avulla oppilaita vakoillaan. Kynsilakat ovat vanhentuneita ja osa asiakkaista tietävät sen ja tuovat omia lakkoja mukanaan.

        Minä maksoin koulumaksut, mutta rehtori ei suostu antamaan minkäänlaista todistusta siitä, että olen opiskellut siellä. Onneksi olen säilyttänyt kaikki laput ja kuitit, niin voisin tehdä oikeusjutun. Jos te haaveilette kosmetologin uraa, menkää tavalliseen ammattikouluun. Siitä maskeerauskurssista vielä: se ei anna maskeeraajan ammattinimikettä, vaan se on pelkkä kurssi. Sen käynyt oppilas on kosmetologi, joka on käynyt maskeerauskurssin.. siitäki pitää maksaa 1000€ ylimääräistä.


      • ei-koskaan-enää
        0212 kirjoitti:

        Minulla myös on huonoja kokemuksia asiakkaana Oulun kosmetologikoulusta.

        Puhelimeen vastataan miten sattuu ja tosi tympeästi ja sivistymättömästi.

        Oppilaita ei tueta työskennellessä, he tekenät töitä omin päin.

        Minulla tuli palovamma huulen yläpuolelle ihohoidossa. Sen paraneminen kesti 2 kuukautta, eli punainen läiskä kasvoissa hoidon jälkeen. Kun yritin saada kiinni johtaaa tai opettajaa, he eivät tulleet puhelimeen.

        Ota ihmeessa yhteyttä jonnekin kuluttajasuoja lautakuntaan tai jonnekin korkeampaan virastoon. Koululla on VELVOLLISUUS korvata asiakkaille hoiton aikana aiheutunutta haittaa.


    • minä

      Onkohan noi kaikki yksityiset koulut samanlaisia? Itse pääsin Hämeen Kosmetologikouluun, pitäs alottaa syksyllä. Olen kyllä ennenkin kuullut huonoa palautetta kyseisistä kouluista!

      • Kokenut

        En osaa sanoa yhtään muista kuin oulun koulusta. Yritä saada joku joka on koulua käynyt tai käy parhaillaan, kertomaan millaista siellä on.


      • minä
        Kokenut kirjoitti:

        En osaa sanoa yhtään muista kuin oulun koulusta. Yritä saada joku joka on koulua käynyt tai käy parhaillaan, kertomaan millaista siellä on.

        Oletko muuten saanut alaasi vastaavaa työtä? Täällä Pirkanmaalla tilanne näyttää huonolta.


      • Kokenut
        minä kirjoitti:

        Oletko muuten saanut alaasi vastaavaa työtä? Täällä Pirkanmaalla tilanne näyttää huonolta.

        mielenkiintoisia yöitä, joten en juuri hakenutkaan


      • opiskelija

        eiköhän tuo asia ole niin että oma asenne on kaiken a ja o! myönnän että kaikki ei todellakaan ole ollut kuin ruusuilla tanssimista,mutta mitäs sitten, elämä opettaa.
        eikä sata varmasti ole ainoa paikka josta paskaa puhutaan. jos kuuntelee vaan huonoja kokemuksia niin eiköhän se oma asenne siinä samalla luisu vähän väärille poluille.
        jos oikeasti haluaa kouluun niin ei muuta kun sisään vaan,jos pääsee!:)


      • Sanoo kosmetologiksi tahtova
        opiskelija kirjoitti:

        eiköhän tuo asia ole niin että oma asenne on kaiken a ja o! myönnän että kaikki ei todellakaan ole ollut kuin ruusuilla tanssimista,mutta mitäs sitten, elämä opettaa.
        eikä sata varmasti ole ainoa paikka josta paskaa puhutaan. jos kuuntelee vaan huonoja kokemuksia niin eiköhän se oma asenne siinä samalla luisu vähän väärille poluille.
        jos oikeasti haluaa kouluun niin ei muuta kun sisään vaan,jos pääsee!:)

        Suunnittelin, mutta en missään nimessä haekaan.

        En tahdo opiskelemaan kouluun, jossa ihmisiä ei kohdella ihmisinä. Siitä on kokemuksia ja se saa riittää!

        Olen nyt lukenut täältä netistä paljon juttua tuosta oulun kosmetologikoulusta, enkä halua sinne enää.

        En ota mitään riskejä!

        Minä sijoitan vain viisaasti!


      • Hämeen kosmetologiko

        Hei ite haen hämeen kosmetologikouluun niin haluisin kysellä millanen maku jäi koulusta?=) kun noita keskusteluja lukee niin kuulostaa aika pelottavalta.
        Ja entäs millanen se haastattelu kouluun oli?

        Tää on kyllä vanha keskustelu mutta toivottavasti vastaat :))


    • asiakaspalvelija

      Asiakkaana voin kertoa,että en ole missään kohdannut huonompaa asiakaspalvelijaa,kuin mitä rouva Niemi-Appelgren. Rouva tiuski ja korotti ääntänsä minulle puhelimessa,vaikka itse olin rauhallinen ja kohtelias ja kuka vain yrittäjä tietää ja haluaa,että asiakas lähtee positiivisin mielin palvelutilanteesta. Hän saa syyttää itseään siitä,että hänellä on 1 asiakas vähemmän ja koska puheet kulkevat nopeaa,enemmänkin. Asiakaspalvelijana voin kertoa,että asiakkaanakin hän on erittäin tyly ja odottaa että häntä palvellaan ennen muita.
      Kosmetologi kouluihin sen verran,että Osao myllytullin yksikkö on ainakin hyvä koulu, jossa on kosmetologi opiskelijat pärjänneet Taitaja- kilpailuissakin mitaleille.

      • hyvä koulu

        ovat huomattavasti taitavampia kuin Osao Myllytullin. Eivät vain jostain syystä osallistu taitajakisoihin.. Mutta mitaleja sieltä tulisi jos osallistuisivat!


    • da

      Olen käynyt neljä kertaa Oulun Kosmetologikoulun asiakkaana. Minä en ainakaan voi sanoa mitään huonoa opiskelijoiden tekemistä hoidoista. Ohjaajat tosin eivät kauhen tarkkaan katso sitä, miten opiskelijat tekevät juttuja.

      Opettaja esimerkiksi neuvoi, että eräs hoito pitää tehdä tietyllä tavalla, mutta opiskelija ei enää toisella kerralla ilmeisesti muistanut, että hoito piti tehdä tietyssä järjestyksessä.

    • ei sinne

      olen käynyt oulun kosmetologikoulun, en voi suositella kenellekään. ihmeellisiä sääntöjä, tyhjää istumista, eikä lupaa poistua edes kahville vaikka asiakkaita ei ollut. outoja lisämaksuja ja huonoa kohtelua, keskutseluyhteys johtajan kanssa täysin mahdoton.

      ottakaa tarkkaan selvää mihin rahanne käytätte jos haluatte kosmetologiksi.

      jos toi terveyssiteen lupaa pyytäminen on tapahtunut ilmoittakaa heti opetusministeriöön valvojille!

    • hmmmmm &hmm

      Näin on!! Epäasiallista käytöstä näin kun olin Oulun kosmetologikoulussa..
      Johtajatar, iäkäs rouva jolla luulisi olevan kauniimmat käytöstavat keksi sääntöjä, nöyryytti julkisesti yms. Itse säästyin kaikelta siltä kauheudelta, koska otin neutraalin asenteen ja olin vain opiskelemassa.

      • ??-

        Uskomatonta.


    • Hyvät eväät työelämä

      Olen valmistunut Oulun Kosmetologikoulusta jo muutamia vuosia sitten ja ainakin itse olen erittäin tyytyväinen koulutukseen. Opettajat olivat asiansa osaavia ja koulusta oppimillani tiedoilla & taidoilla olen pärjännyt erittäin hyvin työelämässä. Johtajatar oli vahva persoona, jonka kanssa kaikki eivät tulleet toimeen, mutta voin vakuuttaa että tilanne on sama työelämässäkin eli haastavia tyyppejä esimiehinä(naisina) riittää. Olen kuullut huhuja että johtajatar on jäämässä eläkkeelle, joten uskallan suositella ;)

      • Hei vaan!

        Hei koulutuksen järjestäjän puolesta!

        Ajattelin vahvistaa huhun, että koulun johdossa on tapahtunut muutoksia. Koulun perustaja Liisa Niemi-Appelgren on virallisesti jäänyt eläkkeelle ja koulun toiminnasta vastaa nuorempi sukupolvi yhdessä henkilökunnan kanssa. Koulu toimi rautaisen johtajattaremme huomassa 52 vuotta ja nyt aloittavan tiimin slogan onkin: "perinteitä ja nykyaikaa". Toimivaksi koeteltuja asioita ei ole tarkoitus muuttaa, mutta uudet tuulet puhaltelevat koulumme käytävillä sellaisissa asioissa, joihin muutosta on tarvittu ja toivottu. Näillä eväillä ja opiskelijoiden palautetta kuunnellen jatkamme työtämme toivottavasti seuraavat 52 vuotta. Hyvää syksyä kaikille, Eva Appelgren


    • Tuleva opiskelija?

      Ohhoh... Itse soitin juuri kyseiseen kouluun täydennyshausta, ja minulle luvattiin lähettää huomiseksi kaikki esitteet kyseisestä koulutuksesta. Ensin olin aivan innoissani, mutta tätä keskustelua luettuani alkoi hieman arvelluttaa...

      Ensinnäkin missään koulun kotisivuilla eikä missään lue, että koulu olisi maksullinen - ainoastaan, että oikeuttaa Kelan opintotukeen. Se jo hieman pistää ihmetyttämään, jos koulu kuitenkin onkin maksullinen. Minusta siitä tulisi ilmoittaa selkeästi kotisivuilla.

      Meinaan nyt kuitenkin katsoa ne huomenna tulevat esitteet ja pohtia asiaa sitten uudemman kerran... Onko täällä ketään tänä syksynä tuota koulua aloittavaa tai juuri koulusta valmistunutta? Olisi mielenkiintoista kuulla "ajantasaista" tietoa ko. oppilaitoksesta.

    • opiskelia!!

      hei!esitteet jotka postissa tulee niin siellä on koulun hinnasto.

    • Zarah_

      Olin myös innoissani tästä koulutuksesta, mutta nämä viestit lukiessani epäröin.. Haluaisin tietää millainen on koulun nykyinen ilmapiiri, kun johtaja on vaihtunut?

    • Kosmetologi(ksi)?

      Minuakin kiinnostaisi tietää, onko asiat muuttuneet kun johtaja on vaihtunut? Ei haluttaisi maksaa tuhansia euroja jos sekä koulutuksen taso että opiskelijoiden kohtelua on huonoa.. voiko joku ilmoittaa tänne myös paljonko tarkalleen koulutuksen hinta on?

    • Erittäin tyytyväinen

      Minä olen kuullut että tämä Liisa viettää vieläkin aika paljon aikaa siellä koululla. Muuta en osaa ko koulusta sanoa. Itse olen opiskellut kosmetologiksi Myllytullissa ja sitä voin kyllä suositella aivan kaikille :)

    • KT

      Minä opiskelen tälläkin hetkellä kyseisessä koulussa ja olen ihan tyytyväinen. En opiskellut Liisan aikana, mutta nykyään ei ole oikeastaan moittimista. Onhan koulu melko raskas kovan opiskelutahdin takia, mutta minusta koulu on erittäin hyvä. Puolen vuoden teoriajakso on kovalla tahdilla opiskelua, mutta puoli vuotta menee nopeasti ja ilman ongelmia jos vain jaksaa lukea ja päntätä kokeisiin. Työssäoppiminen koulun hoitolassa valmistaa hyvin oikeaan työelämään, koska siellä pelataan "oikeilla työelämän säännöillä". Ja niinhän sitä sanotaan että tekemällä oppii ja minusta asia onkin niin. Jos pitää huolen että ei ole paljon turhia poissaoloja, jaksaa tehdä tehtävät ajallaan ja käydä koulussa niin hyvin menee. Tunnen ainakin itse saavani todella hyvän ammattitaidon kyseisestä koulusta. Suosittelen kaikille joilla on tarpeeksi motivaatiota koska koulu on raskas mutta palkitseva...

      • KT

        Ja lisään viestiin vielä sen että Liisaa harvoin näkee koululla ja silloinkin kun hän siellä vierailee, niin on yleensä asiakkaana. :)


      • Zaruia

        Hei !

        Olisin kiinnostunut kuulemaan, että millaisia päiviä sinulla on yleensä ollut koulussa ja onko ilmapiiri parantunut, mitä nyt on täältä lukenut ? Olisi sääli olla hakematta pelkästään näiden seitsemän vuoden takaisten viestien takia, jolloin sanottiin ilmapiirin olevan näinkin inhottava. Millaisia koulupäiviä sinulla on, oletko tyytyväinen opetuksen laatuun, millaisia opettajia koulussa on ja millaista kohtelua olet saanut ? Kiitoksia jo näin etukäteen.


    • tyär

      hei! itsekkin tilasin tänään esitteet kyseisestä koulusta, voisivatko oulun kosmetologikoulussa opiskelleet kertoa kuinka paljon koulutukselle tuli hintaa? kiinnostaa kovasti tietää!!:)

    • pahg

      Apua, olin ihan innoissani ko. koulusta mutta enpä oo enää! en taida hakea ollenkaan!

    • zao

      Hello! Käyn kyseistä koulua tällähetkellä, tänne ei jaksa näpytellä mittää pitkiä vastauksia nii mulle voi laittaa kysymyksiä [email protected]

    • Janeeeeeeeeeeeee

      Ai kauhia :O En edes harkitse tuonne hakemista... Haastaviin ihmisiin törmää joka paikassa mutta itse henk.koht. en voi sietää mitään kuningattaria, jotka kuvittelee olevansa kaiken yläpuolella vaan siksi, että sattuu olevamaan Rouva Johtaja ja tuollaista sairasta simputtamista. Okse!

    • pettynyt5

      Siihen aikaan kun opiskelin kyseisessä koulussa ei ollut nettiä mistä olisin lukenut näitä kertomuksia,olisin saanut kovasti lohtua, sillä sain itse tuta tämän rouvan kohtelusta ja moni muukin sai.Lopetin koulun kesken kun en kertakaikkiaan kelvannut.Siellä yhtäkin työntekijää väitettiin varkaaksi!!!Meikit olivat vanhentuneita tönkköjä.Olen työskennellyt 25 vuotta hoitoalalla ja en ikinä ole törmännyt koulutuksessa enkä töissä niin nöyryyttävään kohteluun.kuin tässä lafkassa.Touhu oli jo silloinkin rahastusta ja opetus pintapuolista,mutta sen sanon että opin jotain siellä koulussa etten anna kenenkään kohdella iseäni kyseisellä tavalla.Ihmsttelen ettei näinä vuosina ole opittu tukemaan opiskelijoita ihmisinä ja yrittää ymmärtää nuoria opiskelijoita.
      EN SUOSITTELE!

    • käytösopas

      Onko oikein et sairaanakaan ei saa olla kyseises koulus ei missään työelämäs
      sairaslomia tarvi korvata JA lisäksi ku ilmoittaa sinne lomasta ei saa ketään kiinni.toivottavasti tämä kyseinen alistaja ite sairastuu .OMISTA TEOISTAAN MAKSAMAAN......EI OLE MIKÄÄN JUMALA VAIKKA SITÄ YRITTÄÄ..???????
      opettajat käytos kouluun on jäänyt se käymättä.Seuraava teksti menee lehtiin ja tv ohjelmiin.

    • opiskelija

      Opiskelen parhaillaan kyseisessä koulussa ja suosittelen kyllä lämpimästi! Koulu on kyllä raskas, mutta jos todella haluaa kosmetologiksi ja motivaatiota riittää niin kyllä pärjää :) opetus on erinomaista ja ilmapiiri opiskelijoiden ja ohjaajien/opettajien välillä on loistava. Hoitolan puolella ohjaajat eivät kyttää opiskelijoiden työskentelyä koko ajan, vaan käyvät tarkistamassa hoitosuunnitelmat yms. hoidon alussa, opiskelijat kuitenkin osaavat hoidot, joita tehdään ja ohjaajat ovat koko ajan saatavilla avuksi jos tarvetta on. Hoitolassa on normaalit työelämäsäännöt joita on noudatettava. Tottakai sairaana ollaan pois, lääkärintodistuksella ja turhat poissaolot on korvattava, jotta kaikkilla tulee opiskelu ja työharjoittelupäiviä suunnilleen samanverran. Koulun on yksityinen, joten tietenkin se on maksullinen. Hoitolassa on paljon eri laitteita käytössä yms. joiden käyttö opetellaan koulun aikana. Työelämässä arvostetaan monipuolista ja vahvaa osaamista, mitä tästä koulusta kyllä saa! :)

      • exkosmetologi

        Olen opiskellut lähivuosina tässä koulussa ja ainut asia mitä siitä voin sanoa on ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE HYVÄT IHMISET!
        Kaikki poissa olot tulee korvata vaikka sinulla olisi lääkärin kirjoittama sairasloma.. jos olet viikon kipeänä, poissa tulee 45h. Viikolla olet ma-pe koulussa klo9-17 tai 11-19. Eli toisin sanoen päivässä voit korvata korkeintaan kaksi tuntia mikä taas tekee kymmentuntisia työpäiviä pakolliset lauantait.. Kuka jaksaa sellaista?
        Koulu maksaa paljon lisäksi ylimääräisiä mainitsemattomia maksuja. Esim uusintakoe maksut, monistemaksu, näyttömaksu...
        Ainut positiivinen asia, nyt uudessa koulussa nautin kaikesta täysillä enkä valita turhista! Aivan outoa kun työharjoittelussakin sinua opastetaan koko ajan ja kannustetaan :)
        Kivaa kesää kaikille!


    • olipas linkki

      huhhuh.

    • Uskokaa huviksenne

      Uskokaa näitä kirjoituksia ihmiset! Voi toki olla, että Suomi24:sen teksteihin ei ole luottamista tai on vaikea niitä todesta ottaa, mutta kyllä tämän puljun kohdalla lähes kaikki nämä negatiiviset kokemukset ovat - valitettavasti kyllä - totta. Hyvä ystäväni on juuri opiskelemassa ko. oppilaitoksessa ja hän on monet kerrat melkein itkenyt, että jos olisi tiennyt mihin on menossa niin ei olisi lähtenyt! Kyllä siellä kuulostaa olevan niin härskiä/epäammattimaista toimintaa, että pitäisi oikeasti jonkun tehdä kuluttaja-asiamiehelle tms. valitus!

    • plääplää

      Poissaolot tottakai pitää korvata, sillä koulu kestää niin vähän aikaa. miksi me oltais oikeutettuja olemaan poissa jonkun flunssan takia korvaamatta niitä kun ei työelämässäkään villaisella painettas. Eikoulussa mitään erikoista oo, se on raskasta ekat puolvuotta, mutta sitten helpottaa. jos ei oo rahkeita siihen niin kotona saa pysyä, jokaisen oma asia mitä tekee.

    • opiskelija2

      Opiskelen koulussa parhaillaan ja voin sanoa että omasta asenteesta se vain on kiinni! Puolen vuoden teoriajakso on toki raskas mutta hoitolajakso sitten onkin mukava. Koulussa opitaan oikeaan työelämään jossa ei ole esim. yksityisyrittäjänä varaa paljoa olla poissa. Eikä se oikein ole muitakaan oppilaita kohtaan jos toinen saa olla poissa korvaamatta ja itse jos et satu sairastelemaan niin joudut tekemään enemmän viikkoja. Suosittelen kyllä kaikille !! Ei tämä tietystikkään laiskoille kitisijöille sovi mutta ei sovi silloin myöskään oikea työelämä!

      • bamaluu

        Joopa-joo... Kuuluuko lainmukaiseen työelämään työntekijöiden seuranta salaisella raporttivihkolla, josta työntekijä ei itse tiedä mitään-ellei sattumalta vahingossa sitä saa tietää.. haha... Näin tehdään korkeatasoisessa Oulun kosmetologikoulussa... Jopa ennenvanhaan peruskoulussa myöhästymiset yms. merkattiin JULKISEEN päiväkirjaan, mutta kyseisessä puljussa opiskelijoista tehdään muistiinpanoja "saliseen vihkoon", joka on ohjaajien/opettajien piilossa eikä sitä saa opiskelijat nähdä (siis merkintöjä "rikkomuksista" tehdään tähän vihkoon)...Entäpä työsuojeluasiat...päin hevon häntää....mafia jyrää, vaikka vanha rouva onkin kuvioista pois, hänellä on kyllä manttelinperijätär talossa, jika mielellään käyttää hänelle annettua valtaa ja todella mielivaltaisesti. No, jos et tiedä työsuojelulaista tai mistään muustakaan mitään vaan uskot kaiken,mitä ylhäältä sanotaan ,niin hyvinhän se menee. Ja jos jotakin tiedätkin, se yritetään mitätöidä kaikin keinoin, keinoja kaihtamatta. Ohjaajina usein vastavalmistuneita entisiä opiskelijoita, kun ei saada kokeneita ammatti-ihmisiä riittävästi. Entäpä opiskelijoiden valintakriteerit....valintaan voi vaikuttaa mikä tahansa "mielivaltainen" asia...jos tätä lukee yksikään, joka ei ole tullut valituksi, ole siitä vain kiitollinen, sillä pelastuit paljolta pahalta. Ei ole "tuulet" muuttuneet juuri millään tavoin, vaikka tällä palstalla oli niin kauniisti koulun puolesta kommentoitu maineen puhdistamiseksi. Pitäkää ääntä, jotka kärsitte ja viekää asioita mahdollisimman korkealle taholle, herrallekin kun löytyy aina herra.


      • positiivista
        bamaluu kirjoitti:

        Joopa-joo... Kuuluuko lainmukaiseen työelämään työntekijöiden seuranta salaisella raporttivihkolla, josta työntekijä ei itse tiedä mitään-ellei sattumalta vahingossa sitä saa tietää.. haha... Näin tehdään korkeatasoisessa Oulun kosmetologikoulussa... Jopa ennenvanhaan peruskoulussa myöhästymiset yms. merkattiin JULKISEEN päiväkirjaan, mutta kyseisessä puljussa opiskelijoista tehdään muistiinpanoja "saliseen vihkoon", joka on ohjaajien/opettajien piilossa eikä sitä saa opiskelijat nähdä (siis merkintöjä "rikkomuksista" tehdään tähän vihkoon)...Entäpä työsuojeluasiat...päin hevon häntää....mafia jyrää, vaikka vanha rouva onkin kuvioista pois, hänellä on kyllä manttelinperijätär talossa, jika mielellään käyttää hänelle annettua valtaa ja todella mielivaltaisesti. No, jos et tiedä työsuojelulaista tai mistään muustakaan mitään vaan uskot kaiken,mitä ylhäältä sanotaan ,niin hyvinhän se menee. Ja jos jotakin tiedätkin, se yritetään mitätöidä kaikin keinoin, keinoja kaihtamatta. Ohjaajina usein vastavalmistuneita entisiä opiskelijoita, kun ei saada kokeneita ammatti-ihmisiä riittävästi. Entäpä opiskelijoiden valintakriteerit....valintaan voi vaikuttaa mikä tahansa "mielivaltainen" asia...jos tätä lukee yksikään, joka ei ole tullut valituksi, ole siitä vain kiitollinen, sillä pelastuit paljolta pahalta. Ei ole "tuulet" muuttuneet juuri millään tavoin, vaikka tällä palstalla oli niin kauniisti koulun puolesta kommentoitu maineen puhdistamiseksi. Pitäkää ääntä, jotka kärsitte ja viekää asioita mahdollisimman korkealle taholle, herrallekin kun löytyy aina herra.

        Itse opiskelen ko koulussa tällä hetkellä enkä kyllä tunnista bamaluun tekstistä montakaan kohtaa. Asioita voi tulkita niin monin eri tavoin. Tällä hetkellä työnohjaajia on 4, joista yksi sijaisena toimiva on vasta valmistunut, mutta hyvin on hänkin mielestäni selvinnyt. Uusin ohjaajista oli monta vuotta hoitolayrittäjänä ja muillakin ammatillinen osaminen kohdallaan.Itse ole kokenut saaneeni koulusta hyvät opit ja ilolla siirryn kohta työelämään :) kohti uusia seikkailuja!


    • Kokemusta on!

      Opiskelijat miettikää miten työlistytte koulutuksen jälkeen, tiedän ettei moni saa kosmetolgintöitä ja sopimusyrittäjänä tienaa huonosti, jos liikkeessä ei käy asiakkaita ja omistaja ottaa itselle parhaat asiakkaat palkka jä pieneksi kaikkien maksujen jälkeen. Moni kosmetologi lähtee opiskelemaan jatkoa toiselle alalle, että tienaisi paremmin. Nyt laman aikana on tosi hiljaista tällä palvelualalla. Miettikää kannattaako maksaa montatuhtatta tuosta kosmetologin koulutuksesta, koska työlistyy huonosti.

    • bo6

      BusinessOulu on koonnut sivuston, joka tarjoaa kattavasti tietoa koulutusmahdollisuuksista Oulussa. Sivustonta löytyy myös tietoa Oulun tulevista tapahtumista, asumismahdollisuuksista, työpaijoista jne. Tutustu os. http://oulu.com/koulutus/

    • lumiala

      Oulun kosmetologikoulu hmm.osa on hyviä opettajia,ei kaikki.
      Mutta hyviäkin opettajia on aivan liia vähän.Opiskelijat tekevät itsekseen kosmetologin töitä-ei kukaan katso tekeekö oikein...liian iso ryhmä-liian meluisa ryhmä...oppia saa mutta paljon jää hämärää käytönnön tunneilla

    • anjov

      Kallis..hintaan nähden pitäisi saada parempaa opetusta...opetus sinänsä voi olla hyvää mutta mitä siinä hälinässä oppii...ja ohjaajia aivan liian vähän...

    • ihmekoulu

      kuulemma hometta siellä,hoitolassa,moni menettäny opiskelukyvyn.

    • Anonyymi

      Oulun kosmetologikouluun ei kannata mennä. Vuosia sitten koulun rehtori potki minut pihalle koulusta, vaikka tein parhaani ja olin maksanut koulumaksut. Täysin mielivaltaista. Kannan kaunaa koulua kohtaan ja aion hankkia sen mikä minulle kuuluu -kosmetologin tutkinnon.

    • Anonyymi

      En suosittele kyseistä koulua kenellekkään! Opettajista puolet epäasiallisia tiettyjä opiskelijoita kohtaan ja opettajat ottavat silmätikkuja. Itsensä puolustaminen tai palautteen antaminen on hirveää syntiä, jolloin asiat käännetään opiskelijan syyksi. Suoraansanottuna pitäisi vaan niellä kaikki paska. Joutuu myös laskeutumaan orjan tasolle, roskien vienti jne. Eli maksat lähes 2 tonnia siitä, että pääset osittain siivoojaksi :)

    • Anonyymi

      Kaverini on kyseisessä koulussa ja mitä häneltä olen kuullut kouluun ei kannata mennä. Yhteishenki on todella huono ja opettajat eivät ota kantaa kiusaamiseen ja kiusaavat itsekkin oppilaita. Myös aiheettomia varoituksia annetaan ja kiusaaminen on tässä hienossa koulussa täysin fine. Ohjaajia myös liian vähän.

    • Anonyymi

      Oulun kosmetologikoulu on surkein paikka missä voi käydä koulua!!!!
      Opettajat ja oppilaat puhuu paskaa jatkuvalla syötöllä toisista ja ASIAKKAISTA!
      Opettajat ei puutu koulukiusaukseen mitenkään vaan selkttävät asian ”sellaista se on kun on paljon naisia saman katon alla”. Sekö on joku syy!?
      Toisia oppilaita syrjitään ja jauhetaan seläntakana paskaa niin kauan ku kerkeää vaikka ei tiedä mistään mitään edes siitä henkilöstä.
      Toiset oppilaat jopa uhkailee toisia oppilaita ja opettaja ei sano siihen MITÄÄN!!

    • Anonyymi

      Olen lukenut kaikki mielipiteet Oulun Kosmetologi koulusta ja koulun käyneenä voin kaikki asiat allekirjoittaa todeksi. Kohtelu opiskelijoita kohtaan aivan törkeää, poissaoloja keksittiin mitä valheellisin keinokn ja ajankohtiin, vaikka pystyit todistamaan että olit silloin koulussa, haukkumista, parjausta jopa siististä ulkoisesta näöstä ja pukeutumisesta, pakko ostamista koulun kautta hoitovälineitä jotka eivät olleet ns. Perus tarpeeseen, jos olis kipeä ja esitit siitä lääkärin todistuksen johtaja luki sen kaikkien opiskelijoiden kuullen, ilman lupaa, kaikkein pahinta oli henkinen jokapäiväinen ahdistelu ja panettelu, todistukset arvosteltiin ”pärstä ”kertoimen mukaan. ellet pokkuroinut tai ”nulleskellut” johtajaa. Hiljaisina aikoina opiskelijat joutuivat olemaan hoitolassa, vakkka asiakkaita ei ollut koko päivän ja silloin piti kuurata ja jynssätä kahta kerrospinta-alaa samoja paikkoja päivä päivän jälkeen. jopa peräjälkeen heti uudelleen.
      Kymmenien vuosien jälkeenkin tulee ahdistavat muistot mieleen. Hakekaa Ammattikoulun kosmetologin linjalle tai oppisopimuksella jos joku ottais. Kyseistä koulua en voi suositella kenellekkään, orjuus on kielletty koko maailmassa.

    • Anonyymi

      Oulun Kosmetologikoulu itsessään oli psykologisesti mielenkiintoinen "ilmiö". Koulun johtajatar oli pahis, joka yhdisti koulun oppilaat häntä vastaan ja siksi siellä vallitsi aikoinaan opiskelijoiden kesken hyvä tiivis ilmapiiri ja ystävyyssuhteitakin luotiin. Joka vuosikurssilla oli aina joku, joka valittiin silmätikuksi ja silmätikut savustettiin johtajan toimesta ulos koulusta.

      • Anonyymi

        Paikkahan näyttää olevan lopetettu. Itsekin aikoinaan opiskelin tuolla.


    • Anonyymi

      Hyvä että loppui.

      • Anonyymi

        Varmasti ollut aivan turhanpäiväinen koulu. Sattumalta näin tämän ketjun. Koulusta en osaa sanoa. Johtaja oli kyllä tunnettu Oulun keskustan liikkeissä. Kouluaikoina olin myyjänä yhdessä liikkeessä ja kavereita oli esim. Stockmannilla. Kyllähän sille naurettiin paljon selän takana. Todella huvittava ja outo nainen. Teki itse itsensä tärkeäksi esimerkiksi tekemällä pieniä tilauksia ennakkoon. Legenda oli myös vaikka jouluruuhkassa, että Appelgrenin pää ilmestyi aina jostain näkyville. On menehtynyt nyt ennen joulua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe