Miten desinfioitte ovenkahvat ja valokoskettimet ja kaiteet? Toisissa paikoissa käytetään näköjään kertakäyttöpaperia pyyhintään, mutta sehän taas lisää roskan määrää.
Siivousliinaa joutunee taas kokoajan vaihtamaan, jos pintoja on paljon, ei riitä kovin pitkälle, vaikka puolta vaihtaisi.
Entä desinfiointisuihke, ensin liinaan, vai suoraan pinnalle ja pyyhintä?
Koronasiivous ovenkahvat ym.
5
95
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kertakäyttöliinoja tai paperia kantsi käyttää, ja niissä, kuten talouspaperissa, on valmiina jo pöpöjä. (luin jonkin tutkimuksen mm eri talouspapereista) Minä vedän kostutettuun liinaan pirtua. Vessanovenkahvoihin taas mieto kloori, kuten itse vessaan muutoinkin. Yhtä mikroliinaa yhdensorttisiin asioihin, värikoodaus helpottaa. Ja liinan voi halutessaan välillä pesaista klooriaineella. Minullakaan kun ei ole liinoja liikaa, niin noin teen. Mutta vessaliina on vessaliina. Oviliina on oviliina, taukotupaliinat on erikseen, ja niinpäinpois.
- Anonyymi
Kertakäyttöisillä vain eristykset. Muissa tiloissa siivousliina ja normaali puhdistusaine. 8 puolta riittää moneen kahvaan.
- Anonyymi
Eikös näitä miten tehdään -kysymyksiä pitäisi kysyä esimieheltä, ja sitten toimia firman ohjeiden mukaan? Vai oletko yksinyrittäjä vailla alan koulutusta?
- Anonyymi
En ole nyt siinä firmassa, missä aiemmin olen ollut, en ole ollut koko korona-aikana siivoamassa, vaan harjoittelupaikassa toisessa työssä, missä joutuu myös hieman siivoamaan, etenkin juuri desinfioimaan, mutta jossa esimies ei tiedä siivouksesta juuri mitään, kun ei varsinaisesti ole hänelle kuuluvaa. Siivouksesta vastaava lomalla ja sijaiset eivät ole ammattilaisia, kuten en itsekään ole koulutettu. Mun pitäis kuitenkin periaatteessa osata enemmän kuin he, mutta en kovin paljon osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole nyt siinä firmassa, missä aiemmin olen ollut, en ole ollut koko korona-aikana siivoamassa, vaan harjoittelupaikassa toisessa työssä, missä joutuu myös hieman siivoamaan, etenkin juuri desinfioimaan, mutta jossa esimies ei tiedä siivouksesta juuri mitään, kun ei varsinaisesti ole hänelle kuuluvaa. Siivouksesta vastaava lomalla ja sijaiset eivät ole ammattilaisia, kuten en itsekään ole koulutettu. Mun pitäis kuitenkin periaatteessa osata enemmän kuin he, mutta en kovin paljon osaa.
Klooripitoiben aine vessat. Muissa tiloissa normaalit pesuaineet. Työjärjestys,ja tilasta toiseen siirryttäessä kärsineiden vaihto,kertakäyttö. Jytäkämmät käsineet lattianpesuun,nekin voi kloorilla pesaista päältä päin päivän kuluessa välillä. Erityisesti kaikki kosketuspunnat pyyhitään vähintään kertapv,esim yrityksissä missä vakihenkilökuntaa on. Vilkkaasti liikutuissa tiloissa useammin,mutta onko hysteriaa aihetta? Se kättenpesuohjehan on toimiva,eli ei kaikkea hinnasta kymmenkertaisesti,tai jos on tarkoitus,niin siivoojia täytyy olla kohteisiin lisää. Esim moni yritys käyttää yhtä vuoroa siivoojaa,mutta oma tuotanto menee monessa vuorossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108