Miten desinfioitte ovenkahvat ja valokoskettimet ja kaiteet? Toisissa paikoissa käytetään näköjään kertakäyttöpaperia pyyhintään, mutta sehän taas lisää roskan määrää.
Siivousliinaa joutunee taas kokoajan vaihtamaan, jos pintoja on paljon, ei riitä kovin pitkälle, vaikka puolta vaihtaisi.
Entä desinfiointisuihke, ensin liinaan, vai suoraan pinnalle ja pyyhintä?
Koronasiivous ovenkahvat ym.
5
161
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kertakäyttöliinoja tai paperia kantsi käyttää, ja niissä, kuten talouspaperissa, on valmiina jo pöpöjä. (luin jonkin tutkimuksen mm eri talouspapereista) Minä vedän kostutettuun liinaan pirtua. Vessanovenkahvoihin taas mieto kloori, kuten itse vessaan muutoinkin. Yhtä mikroliinaa yhdensorttisiin asioihin, värikoodaus helpottaa. Ja liinan voi halutessaan välillä pesaista klooriaineella. Minullakaan kun ei ole liinoja liikaa, niin noin teen. Mutta vessaliina on vessaliina. Oviliina on oviliina, taukotupaliinat on erikseen, ja niinpäinpois.
- Anonyymi
Kertakäyttöisillä vain eristykset. Muissa tiloissa siivousliina ja normaali puhdistusaine. 8 puolta riittää moneen kahvaan.
- Anonyymi
Eikös näitä miten tehdään -kysymyksiä pitäisi kysyä esimieheltä, ja sitten toimia firman ohjeiden mukaan? Vai oletko yksinyrittäjä vailla alan koulutusta?
- Anonyymi
En ole nyt siinä firmassa, missä aiemmin olen ollut, en ole ollut koko korona-aikana siivoamassa, vaan harjoittelupaikassa toisessa työssä, missä joutuu myös hieman siivoamaan, etenkin juuri desinfioimaan, mutta jossa esimies ei tiedä siivouksesta juuri mitään, kun ei varsinaisesti ole hänelle kuuluvaa. Siivouksesta vastaava lomalla ja sijaiset eivät ole ammattilaisia, kuten en itsekään ole koulutettu. Mun pitäis kuitenkin periaatteessa osata enemmän kuin he, mutta en kovin paljon osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole nyt siinä firmassa, missä aiemmin olen ollut, en ole ollut koko korona-aikana siivoamassa, vaan harjoittelupaikassa toisessa työssä, missä joutuu myös hieman siivoamaan, etenkin juuri desinfioimaan, mutta jossa esimies ei tiedä siivouksesta juuri mitään, kun ei varsinaisesti ole hänelle kuuluvaa. Siivouksesta vastaava lomalla ja sijaiset eivät ole ammattilaisia, kuten en itsekään ole koulutettu. Mun pitäis kuitenkin periaatteessa osata enemmän kuin he, mutta en kovin paljon osaa.
Klooripitoiben aine vessat. Muissa tiloissa normaalit pesuaineet. Työjärjestys,ja tilasta toiseen siirryttäessä kärsineiden vaihto,kertakäyttö. Jytäkämmät käsineet lattianpesuun,nekin voi kloorilla pesaista päältä päin päivän kuluessa välillä. Erityisesti kaikki kosketuspunnat pyyhitään vähintään kertapv,esim yrityksissä missä vakihenkilökuntaa on. Vilkkaasti liikutuissa tiloissa useammin,mutta onko hysteriaa aihetta? Se kättenpesuohjehan on toimiva,eli ei kaikkea hinnasta kymmenkertaisesti,tai jos on tarkoitus,niin siivoojia täytyy olla kohteisiin lisää. Esim moni yritys käyttää yhtä vuoroa siivoojaa,mutta oma tuotanto menee monessa vuorossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1902708Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482417Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061132- 1011007
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait243834Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20820Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka288791Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies91786Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22718