Opiskelupaikka eri paikkakunnalla kuin omistusasunto, onko kokemuksia?

Anonyymi

Olen jo vuoden käynyt Tampereella koulua ja majoittunut ensimmäisen lukuvuoden perhetutun asunnossa kun hän oli vaihdossa ja toisen lukuvuoden tuttavaperheen luona aina osan viikosta. Jälleen kerran olen tilanteen edessä, ettei majoitus paikkaa ole lukuvuoden alkaessa.

Olen aikuisopiskelija päivätoteutuksessa, minulla on omistusasunto, perhe, sitova harrastus pääkaupunkiseudun laidalla. Miehellä hyvä työ ja myös kaikki pääkaupunkiseudulla. Emme mitenkään päin voi muuttaa tampereelle.

Koulua edelleen jäljellä 3 vuotta ja ainakin tämä tuleva vuosi vaatii läsnäoloa paljon. Edellisestä lukukaudesta oppineena joka päivä edestakaisin matkustaminen ei ole vaihtoehto rahallisesti, eikä edes oman jaksamisen puitteissa. Sillä edes takaisin matkaaminen vaatii useita julkisten vaihtoja ja aikaa kuluu yli 2h per suunta.

Koulutuslinjaani ei ole tarjolla pääkaupinkiseudulla vastaavalla toteutuksella. Opiskelen pitkäaikaista haaveammattia enkä ole lopettamassa koulutusta.

Tiedän, että asioilla on tapana järjestyä, mutta juuri nyt valo tunnelin päässä tuntuu sammuneen.

Onko jollain vastaavaa kokemusta? Miten sain tämän paletin pyörimään?

8

1252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan meitä perheellisiä, jotka opiskelevat ”unelma-ammattiin” toisella paikkakunnalla. Ihan normisti onnistuu. Opiskelija-asunto esim. solusta opiskelupaikkakunnalta, viikonloput vietetään perheen kanssa kotikaupungissa. Sitovat harrastukset laitetaan opiskelujen ajaksi tauolle, koska ihan kaikkea ei vaan pysty.

      • Anonyymi

        Sitova harrastus on tauolla, omistajasuhde pitää kuitenkin kiinni pk-seudulla. Tämä ei kuitenkaan ole ongelmana.


    • Anonyymi

      Onko opiskelijasolu mahdoton ajatus? Miksi majailla tuttavien nurkissa?