Olen yksinäinen mies.

Anonyymi

Olen miettinyt viime aikoina kenelle/mihin luovutan omaisuuteni kun joudun esim hoitokotiin, kenelle testamenttaan mm. taloni?
Kummilapsi kyllä on mutta koska ei pidä mitään yhteyttä niin hänet olen pudottanut pois, sukulaisten lapset sama juttu, eivät pidä yhteyttä.
Olen ajatellut että teen testamentin jollekin fiksulle nuorelle joka on ollut esimerkiksi tyttö/poikakodissa ja oma perhe ollut rikkonainen. Ehkä joku tällainen jostain putkahtaa esim. jotenkin julkisuuden kautta tai no..en tiedä..vaikea juttu..

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahjoita vaikka seurakunnalle.
      Tekevät hyvää työtä.....

      • Anonyymi

        Mutta ei luterilaiselle kirkolle. Maksakoot papit itse viinansa.


    • Anonyymi

      Tarkoitin testamenttaa.......

    • Anonyymi

      Jos sinulla on rahaksi muutettava mammonaa, niin miksi haaveilet hoivakodista. Voit palkata henkilökohtaisen hoitajan itsellesi ja asustella siinä onakotitalossasi loppuun asti. Ne on yksinäisiä ja onnettomia paikkoja nuo hoivakodit. Ja sinulle ei jää mitään testamentattavaa, jos niihin menet asumaan.

    • Anonyymi

      Tuolla joku antoikin aika viisaan neuvon, huomioimatta kuitenkaan sitä seikkaa, ettei välttämättä sitä varallisuutta ole palkata hoitajaa loppu elämäksi, ilman etteikö joudu jotain myymään.

      Myytte talon, pidätätte asumisoikeuden elämänne loppuun asti ilman vuokranmaksuvelvollisuutta, mutta velvollisuus pitää talo omin varoin siinä kunnossa kuin se on myyntihetkellä ollut, niin näin saatte rahavarallisuutta hoitajan palkkaamiseen ja asumisen ns. omassa talossa kuolemaanne asti.

      Pitänee kuitenkin muistaa hautaamiskulut, että hautapaikka vuokran 50v asti.

      Noita on paljon kerjääjiä tehdä testamentti jonkun spr taikka vastaavan hyväksi, noihin en suostuisi, mutta jokainenhan tekee kuinka haluaa, huomioiden se seikka, että esim. spr johtajisto saa jokainen noin sadantonnin vuosipalkkaa eli oikeammin kerätyt varannot menee moppen persiiseen.

      Testamenttaus ihan oudolle ei kuullosta minusta oikein hyvältä jutulta, vaikka olisi minkälaiset lähtökohdat.

      Tässähän tätä olisi, T. Lawetorder

    • Anonyymi

      Lawandorder antoi loistoidean!!,

      • Anonyymi

        Paitsi, että käytti monikkoa, vaikka aloittaja kertoi olevansa yksinäinen mies. Maalla taidetaan vielä haudata, isommissa paikoissa lähes kaikki vainajat tuhkataan.
        Jos sukulaiset ja heidän lapsensa ovat niin kaukaisia, etteivät he peri, niin ilman testamenttia talo menee kunnalle, tosin tekee kierroksen Valtiokonttorin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että käytti monikkoa, vaikka aloittaja kertoi olevansa yksinäinen mies. Maalla taidetaan vielä haudata, isommissa paikoissa lähes kaikki vainajat tuhkataan.
        Jos sukulaiset ja heidän lapsensa ovat niin kaukaisia, etteivät he peri, niin ilman testamenttia talo menee kunnalle, tosin tekee kierroksen Valtiokonttorin kautta.

        Missähän monikkomuodossa?

        Maksaa se uurnapaikkakin, kilpi uurnalehdon muuriin, vai meinaatko että nuo kuuluu nykyään veroetuihin?

        Tuo "myytte" ei ole monikkomuoto, äidinkieltä taitamattomalle se on.

        On teitittely sana tuntemattomasta ihmisestä jota ei tunne, "te myytte, he myyvät, ne myivät", eli yksikköä tarkoittava sana muototuu monikkosanan omaiseksi käyttöyhteyden mukaan, vaikkei tarkoittaisi kahta taikka useampaa yksikköä.

        Olisihan yksinkertaisempaa sanoa/kirjoittaa tokaista, "myyt sen ruumenenperseen pirulle, mitä sitä säästelet", mutta oliskohan kohteliaasti sanottu?

        Mars mars, opiskeleen lisää, sanoo kouluttamaton Lawetorder


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän monikkomuodossa?

        Maksaa se uurnapaikkakin, kilpi uurnalehdon muuriin, vai meinaatko että nuo kuuluu nykyään veroetuihin?

        Tuo "myytte" ei ole monikkomuoto, äidinkieltä taitamattomalle se on.

        On teitittely sana tuntemattomasta ihmisestä jota ei tunne, "te myytte, he myyvät, ne myivät", eli yksikköä tarkoittava sana muototuu monikkosanan omaiseksi käyttöyhteyden mukaan, vaikkei tarkoittaisi kahta taikka useampaa yksikköä.

        Olisihan yksinkertaisempaa sanoa/kirjoittaa tokaista, "myyt sen ruumenenperseen pirulle, mitä sitä säästelet", mutta oliskohan kohteliaasti sanottu?

        Mars mars, opiskeleen lisää, sanoo kouluttamaton Lawetorder

        Tuhkat voi heittää järveen, tai metsään ja uurnan jäteastiaan.


    • Anonyymi

      Voin sanoa, että siirrä varoja ulkomaisiin pankkehin... Ei mene valtiolle.

    • Anonyymi

      Yleensä julkisuuden henkilöt jotka valittavat kurjaa kohtaloaan,ovat itse syyllisiä omaan kurjuuteensa,huumeet,uhkapelaaminen,mieletön rahan tuhlaus ja järjetön velanotto,lasten syöpäsairaalalle voisit lahjoittaa T:hiihtäjä 47 härmästä

    • Anonyymi

      Minä olen paljon kovia koettelemuksia kokenut naishenkilö olen kunnollinen ja rehti testamenttaa minulle. Olen ollut hyväntekeväisyysjärjestössä assistenttina sellaiseen ei kannata antaa kun olen nähnyt kuinka laiskoja korkeapallkaiset johtajat olivat. Jos haluat niin voidaan tutustua ja luovutus menee hyviin käsiin:)

    • Anonyymi

      Pitääkö rikkonaisen kodin huostaanotetun nuoren toimia vastineeksi seuraneitinä? Kuulostaa siltä että etsit hyväksi käytettävää nuorta.

    • Anonyymi

      Olen samassa tilanteessa, yksinäinen ja perheetön nainen. Lähisukua eli siskoja on, mutta välit on ihan poikki heidän perheisiinsä ikävän petturuuden takia. Sumplivat vanhempien perinnön itselleen ja sitten jättivät minut ilman apua kun sitä tarvitsin.

      Itse tein niin, että otin taloani vastaan lainaa (eli ikäänkuin kiinnitin sen kokonaan useiden vaikeiden vuosien aikana) ja pyrin myymään myös irtaimiston pois tässä lähivuosina. Mitään en jätä pettureille, vaikka varmasti luulevat saavansa ison potin tädiltä aikanaan. Jonkun osan voisin vielä testamentata vähävaraisten ja asunnottomien hyväksi, tosin luulen ettei mitään jää jäljelle. Mutta ajatuksen tasolla mieluummin näin.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä asiasta. Olen lunastanut jo nyt hautapaikan ja kiveen omistuksen, kyseessä on siis sukuhauta. Tällä varmistan, ettei sukulaiset skippaa pois siitäkin. Sisko yritti kehottaa minua jo kaivertamaan nimenikin, mutta siitä kieltäydyin. Olisi ollut varsin tökeröä, tosin sekin ilkeily kertoo heistä enemmän kuin minusta :)

        Käärinliinoissa ei ole taskuja, joten kaikki mahdollinen rahoiksi ja myyntiin kun vielä ehtii. Jos elinaika piteneekin (sekin on mahdollista, olemme pitkäikäistä sukua), yhteiskunta hoitakoon. Pienellä 800 euron eläkkeellä ei juhlita silloinkaan, mutta nyt vielä kun jalat kantaa, voi ainakin syödä kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä asiasta. Olen lunastanut jo nyt hautapaikan ja kiveen omistuksen, kyseessä on siis sukuhauta. Tällä varmistan, ettei sukulaiset skippaa pois siitäkin. Sisko yritti kehottaa minua jo kaivertamaan nimenikin, mutta siitä kieltäydyin. Olisi ollut varsin tökeröä, tosin sekin ilkeily kertoo heistä enemmän kuin minusta :)

        Käärinliinoissa ei ole taskuja, joten kaikki mahdollinen rahoiksi ja myyntiin kun vielä ehtii. Jos elinaika piteneekin (sekin on mahdollista, olemme pitkäikäistä sukua), yhteiskunta hoitakoon. Pienellä 800 euron eläkkeellä ei juhlita silloinkaan, mutta nyt vielä kun jalat kantaa, voi ainakin syödä kunnolla.

        Älä missään nimessä testamenttaa mitään millekkään hyväntekeväisjärjestölle, se menee kuin moppen persiiseen.

        Tee kuten tuolla aiempana ehdotin, myyt ja pidät itselläsi asumisoikeuden, palkkaat kotiisi hoitajan, niin voit asua omassa kodissa ja tutussa ympäristössä kuolemaasi asti.


    • Anonyymi

      Kohdallasi talosi kyllä realisoidaan,hoitokoti maksuihin,900 euron/vuorokausi.
      Älä vaivaa päätäsi perintöasioilla.Perijöinä olemme kiitollisia ettei vaan meille jää maksettavaa,olisi kovin ikävää jos hoitokotiin jouduttaisiin takiasi anomaan "Toimeentulotukea" asuinkunnastasi hoitomenojen kattamiseksi.
      No joskus täältä lähdetään näyttävästi!

      • Anonyymi

        Ota selville joku yhdistys joka tekee hyvää työtä, tai edistää aatteellisesti kulttuuria, ja testamenttaa sinne.

        Ehkä voisit kysellä vaikka kunnalta, mikä olisi sellainen yhdistys.


    • Anonyymi

      Joku yhdistys voi tehdä tärkeää työtä tai joku säätiö, heille voi ohjata ja rajata mihin haluaa sen kohdistuvan. Turha kummilapselle tai sukulaislapselle kannattaa jos ei mitään yhteyttä pidä.

    • Anonyymi

      Monella se silti jää aikomukseksi,testamentin teko.Ei vain saa aikaseksi.Kun ei tiedä kelle sen tekis.Itse huolehdin yhdestä yksineläjästä,jonka perii valtio.Ei ymmärrä tehdä minulle testamenttia,vaikka huolehdin kaikista hänen asioista,onhan hän ainoa elossa oleva sukulainen.No onpahan hulehdittu,ei ole heitteille jätetty.Tänään käyn leikkamassa hiukset,teen kasvohoidon,ja vien mustikka piirakkaa...

      • Anonyymi

        Ainoa sukulainen, kuinkahan etäinen?

        Perintökaaren mukaan serkut eivät enään peri, mutta sitä lähemmät sukulaiset perii ilman testamenttiakin.. eli jos hän on isäsi taikka äitisi sisar, niin silloin perit ilman testamenttiakin.

        Kommentistasi päätellen taitaa olla serkkusi, pikkuserkku/isoserkku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa sukulainen, kuinkahan etäinen?

        Perintökaaren mukaan serkut eivät enään peri, mutta sitä lähemmät sukulaiset perii ilman testamenttiakin.. eli jos hän on isäsi taikka äitisi sisar, niin silloin perit ilman testamenttiakin.

        Kommentistasi päätellen taitaa olla serkkusi, pikkuserkku/isoserkku?

        Niin kaukanen etten peri.Mutta siitä huolimatta huolehdin hänestä loppuun asti,jokainen on ansainnut vierelleen jonkun jonka kanssa kulkea loppumatka.


    • Anonyymi

      Jos mahdollista ja on voimia niin kannattaa jo nyt käyttää rahojaan omaksi tai muiden hyväksi. Tällöin pystyy paremmin valvomaan rahojen oikeaa käyttöä.
      Minullakaan ei todennäköisesti tule olemaan perillistä ja kiinostaisi keskustella ja pitää yhteyttä sellaisiin ihmisiin jotka haluaa että jälkeenjäävä tavara ja omaisuus menee järkevään käyttöön ja testamentin mukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe