Moikka! Aattelin täällä kysästä asiasta ja jospa vaikka joku samassa tilanteessa oleva/joskus ollut kertois omia kokemuksia.
Eli olen siis 16-vuotias ja menossa syksyllä lukioon. Olisin mahdollisesti saamassa omaa koiraa (portygalinvesikoira), mutta nyt mietinnän alla on se, että onkohan koiranpentua järkevää ottaa lukion päälle, koska tietysti lukio vie huomattavasti enemmän aikaa kuin esimerkiksi peruskoulu..? Mulla toi lukio on ihan 2min matkan päässä ja asumme siis maalla, että matkoihin ei ainakaan aikaa mene ja en tosiaan ole mikään bile ihminen tai muutenkaan hengaile missään lukuunottamatta poikaystävää, että päivisin mulla kyllä olisi mielestäni aikaa hyvin ja intoakin riittää, toki en tiedä kuinka rankkaa ja aikaa vievää lukio oikeasti on, mutta koirien kanssa olen aina ollut tekemisissä ja perheessämme ollut muutenkin aina koiria ja vanhemmat luvanneet auttaa tämänkin hoidossa, jos siihen päädymme, mutta kysymys kuuluukin, kannattaakohan oma koira ottaa lukion lisäksi?
Lukio ja koira?
3
185
Vastaukset
- Anonyymi
Pistä se poikaystävä vastuuseen Cao deAquasta. Hyväksi suhteeseen teidän kolmen kanssa.
- Anonyymi
Jos mietityttää jaksatko niin ota koira vasta kun opinnot ovat käynnissä ja ainakin yksi tai kaksi koeviikkoa mennyt. Hyvä jos muut auttaa. En tiedä lukion rankkuudesta mutta itse amiksessa (aikuispuoli kylläkin) ja mä otin koiran just alkuvuodesta, nyt penikka 5 kk ja hyvin on mennyt työssäoppimiset yms. Myös raha on kysymys, riittääkö se? Varsinkin pentu ajan ruokintaan kannattaa panostaa ja eläinlääkärikäynnit jos jotain sattuu, jotain voi ehkäistä valitsemalla suht terveen rodun. Ja varusteet, itse koiran myötä innostuin kokeilemaan vetohommia ja arkitokoa ja vaellusta, ja kaikki kamat ja harkka maksut ei oo halpoja, ei mullakaan vielä oo edes puolia kamoista mitä tarvin noihin, kohta aloitetaan arkitokoa kun harkka antaa myöten. Onnea koiran hankintaan jos sellainen on tulossa! Ja harkitse vakavasti jaksatko, se on sinun sekä koitan etu!
- Anonyymi
Mun mielestä sun pitäs ensin rauhassa katsoo kuin paljon aikaa koulu vie ja vasta sitten miettiä pentua.Sosiaalistaminen ym.koulutus vie aikaa,ei riitä pelkät pissalenkit.Uskon vahvasti et on liikaa molemmat.Ja tosiaan raha,jos tarvii eläinlääkäriä,on kallista ja ruuat muut tarvikkeet syö rahaa.MIETI TARKKAAN enenkun pennun otat,ootko varmasti valmis vastuuseen koirasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206