kamerassa on srgb. siellä on myös stantard jossain valikossa (siellä missä vivid neutral jne.
photarissa camera rawissa on tietysti valinta profilissa kamera tavallinen..
väriprofiili photarissa luonnollisesti uer yleis ja srgb
kuiteni kun alan vaaleita ja varjostusta säätään rawissa lähtee värit alkuperäisestä tiedosta huitsin hettuun, automaatilla vielä enmmän..onko hyvää ohjetta? olen huomannu että luontokuvissa tärkein säätö on vaaleat äärivasemmalle jotta taivalta erottuu väri ja puista oksat...
raw kuvankäsittelyohjeita minulle
2
819
Vastaukset
- Anonyymi
Ei värien pitäisi mihinkään originaalista hävitä, vaikka miten säädät.
Voit aina palauttaa RAWin alkuperäiseen tilaan, ellet käytä DNG:tä.
Siinä tapauksessa käytä aina kopiota muokkaukseen ja originaali turvaan varmaan paikkaan.
Katso histogrammista, että vaaleat kohdat on oikeassa reunassa, mutta ei mene yli sen.
Säädä sitten kameraa, jos on tarvetta. Äärivasemmalla on tummat sävyt.
Löytyyhän sieltä säätö vaaleiden sävyjen korjaamiseen, mutta jos alue on palanut puhki ei mikään auta.
Hanki kirja ja netistäkin löytyy ohjeita, valitettavsti parhaiten vain Lontooksi. - Anonyymi
Jaahas.. ylläpito on poistanut vastaukseni "asiattomana kommenttina" kysyjälle:
raw kuvankäsittelyohjeita minulle
Olisipa kiva tietää mitä asiatonta vastauksessani oli!
-Koperneekkus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74846Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796- 57790
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43766Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757