Voisiko joku kertoa tismallee, tai niin hyvin kun pystyy että mitä tehdään ennen leikkausta, (polvileikkaus) oon 16v ja haluisin tietää että mitä neuloja ja putkia muhun tökitään. Eli kaikki mitä mä tunnen ennen leikkausta ja sen jälkeen (en tarkota polvea) koska mua jännittää aivan sairaasti kaikki neulat. Ja että saanko lähteä kotiin sen jälkeen vai pitääkö jäädö sairaalaan
Mitä tapahtuu ennen leikkausta
1
179
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu täysin minkälainen "polvileikkaus" tehdään. Jos kyse on vaikkapa polven tähystyksestä, se voidaan tehdä ehkäpä päiväkirurgisesti (pääsee lähtemään kotiin myöhemmin saattajan kanssa) tai ollaan yön yli sairaalassa. Jos taas on kyse suuremmasta varsinaisesta leikkauksesta, sairaalassa voi joutua olemaan pitkäänkin toipumassa ja kuntoutettavana.
Ennen operaatiota laitetaan kanyyli (neula) kyynärtaipeeseen ja/tai kämmenselkään ja sen kautta annetaan tarvittavat lääkkeet leikkauksen ja jälkihoidon aikana. Kanyylien laitto pistää hiukan, mutta ennen leikkausta ja sen aikana annetaan puudutusaineita jolloin ei tunne mitään.
Tuollaiseen ympäripyöreään kysymykseen polvileikkauksesta ei voi antaa tyhjentäviä neuvoja koska toimenpiteet voivat olla hyvin erilaisia. Minullakin on tehty tähystys polveen ja jopa laitettu tekonivel polveen ja kummassakin oli aivan erilaiset hoitotoimenpiteet ja sairaalassa olot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778