Valintakokeet

Anonyymi

Milloin AMK-valintakokeen ensimmäinen vaihe tulokset julkistetaan?

166

7768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ens viikolla, muistaakseni 16.6 mennessä.

    • Anonyymi

      Riippuu mihin oot hakenu. Moniin yliopistoihi kutsut kakkosvaiheeseen on jo lähteny. Ite oottelen kutsua tulevaksi tänään tai huomenna (yo). Amk kutsut tulee 15.6 alkavalla viikolla. Sama koe ollut käytössä siis about kaikkialla, vaikka sen nimi nyt onkin amk- valintakoe.

      • Anonyymi

        "Ammattikorkeakoulut lähettävät kutsut omille hakijoilleen sähköpostitse 16.6. mennessä. Kutsu sisältää koepaikan, koeajan sekä tiedon siitä, milloin sinun tulee saapua paikalle. Kutsussa ilmoitettua koepaikkaa ja -aikaa et voi vaihtaa. Lisäksi kutsussa kerrotaan ammattikorkeakoulukohtaiset ohjeet."

        Lähde: ammattikorkeakouluun. fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ammattikorkeakoulut lähettävät kutsut omille hakijoilleen sähköpostitse 16.6. mennessä. Kutsu sisältää koepaikan, koeajan sekä tiedon siitä, milloin sinun tulee saapua paikalle. Kutsussa ilmoitettua koepaikkaa ja -aikaa et voi vaihtaa. Lisäksi kutsussa kerrotaan ammattikorkeakoulukohtaiset ohjeet."

        Lähde: ammattikorkeakouluun. fi

        Ilmoitetaanko samaan aikaan mikäli ei pääse toiseen vaiheeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitetaanko samaan aikaan mikäli ei pääse toiseen vaiheeseen?

        Toivottavasti, niin ei tarvi koko viikkoa odotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti, niin ei tarvi koko viikkoa odotella.

        16.6 viimeistään. Jos ei ensiviikon tiistaina kello 23.59 ole tullut viestiä niin uusi vuonna uudestaan sitten.


    • Anonyymi

      Entä mistäs ne oikeat vastaukset näkee? Tuleeko siitä kokeesta minkäänlaista ns. yhteenvetoa että missä onnistui ja missä ei?
      Nimimerkki ekaa kertaa hakenut

      • Anonyymi

        Ei ainakaan viime vuonna, tosi ärsyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan viime vuonna, tosi ärsyttävää.

        Niin varmaan. Mutta ku valintakokeen tarkoitus on vain ja ainoastaan jakaa hakijat kahteen ryhmään, niihin jotka valitaan ja niihin joita ei tällä kertaa valita. Ei siinä sen yksilöllisempää palautetta voida kaikille kymmenilletuhansille antaa, kun se kerran ei ole valintakokeen tarkoitus.

        AMK:sta en tiedä, mutta yliopistossa sitten ainakin on tavallista, että ainoa palaute tentistä on arvosana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan. Mutta ku valintakokeen tarkoitus on vain ja ainoastaan jakaa hakijat kahteen ryhmään, niihin jotka valitaan ja niihin joita ei tällä kertaa valita. Ei siinä sen yksilöllisempää palautetta voida kaikille kymmenilletuhansille antaa, kun se kerran ei ole valintakokeen tarkoitus.

        AMK:sta en tiedä, mutta yliopistossa sitten ainakin on tavallista, että ainoa palaute tentistä on arvosana.

        No mut kai nyt oikeat vastaukset vois antaa, en mitää romaaneja sentäs kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mut kai nyt oikeat vastaukset vois antaa, en mitää romaaneja sentäs kaipaa.

        Ihan samaa mieltä oon, eihän siinä tarvitse jokaiselle kirjoittaa erilaista palautepaperia kun vaan kerrotaan oikeat vastaukset ja joukkopostina kaikille hakijoille 🤔


    • Anonyymi

      Voisko jotkut ilmoitella tähän viestiketjuun kun ovat saaneet kutsun sinne pääsykokeisiin, kiitos.
      Ilmoitetaanko siitäkin hakijalle tällä viikolla jos ei pääse niihin pääsykokeisiin vai pelkästään ne saavat ilmoituksen jotka pääsevät?
      Sillä vain että ei ihan turhaan odottelis

      • Anonyymi

        Ilmoitan jos saan kutsun 2. osaan👍


    • Anonyymi

      Opintopolku.fi löytyi että et saanut opiskelupaikkaa. :(Lukeeko muilla siinä jo jotain?

      • Anonyymi

        Mulla lukee opiskelijavalinta kesken. Mihin hait? Harmi juttu, syksyllä uudestaan 🙂


      • Anonyymi

        Kesken vielä. Mihin hait?


      • Anonyymi

        Kesken, siinä opintopolussa on ensimmmäisenä mulla ainakin ne viimevuoden hakutulokset. Vasta alempana tämän vuoden tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla lukee opiskelijavalinta kesken. Mihin hait? Harmi juttu, syksyllä uudestaan 🙂

        Jyväskylä sairaanhoitaja, monimuotokoylutus


    • Anonyymi

      Kuka sai kutsun amk ?

    • Anonyymi

      Voi jee
      Pitikö siihen toiseen vaiheeseen hakea erikseen sen ensimäisen pääsykokeen jälkeen

      • Anonyymi

        Ei, tulee sitten kutsu toiseen kokeeseen, jos ekasta pääsi läpi. Kaikki menee samalla haulla


    • Anonyymi

      Onkohan tänään tulossa tieto jo...
      Aikamoista odottamista.
      Onkohan toisessa vaiheessa jonkinlainen haastattelu sosiaalipuolen hommiin.
      Ihmettelen jos ei mitään haastattelua ole

      • Anonyymi

        Ei ole. Ei ollut viime syksynäkään. Sama amk koe kaikille aloille ilman haastatteluja.


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti että olis jo tullut tietoa että et ole päässyt.
      Toivottavasti ei lukenut vahingossa hätäissää niistä yö kohdista kun siinä mullakin lukee että et ole päässyt.

    • Anonyymi

      OLETTEKO JO SAANEET PÄÄTÖKSEN SIITÄ ETTÄ PÄÄSITTEKÖ JATKOON ???

      • Anonyymi

        Ei oo mitää kuulunu...


      • Anonyymi

        Ei oo mulle tullu tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo mulle tullu tietoa

        Ei oo mullekaan tullu vielä, toivottavasti saadaan pian viestiä.
        Tsemppiä kaikille!


    • Anonyymi

      Laittakaahan tänne heti tietoa kun päätökset tulee.
      Niin ei tartte jatkuvaan ite olla kirkastumassa opintopolkuun

      • Anonyymi

        Itselleni tuli joskus klo 14 jälkeen, että minut oltiin valittu 2 vaiheeseen :) Kyseessä siis tradenomi tietojenkäsittely :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni tuli joskus klo 14 jälkeen, että minut oltiin valittu 2 vaiheeseen :) Kyseessä siis tradenomi tietojenkäsittely :)

        Okei onnea! Täytyypä käydä vilkaseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei onnea! Täytyypä käydä vilkaseen

        Okei mulle ei ollu tullu.
        Jospa ne ei vielä ilmoittele niille jotka ei oo päässy...
        Aika kehnosti meni ne kokeet varmasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei mulle ei ollu tullu.
        Jospa ne ei vielä ilmoittele niille jotka ei oo päässy...
        Aika kehnosti meni ne kokeet varmasti

        Sitä samaa minäkin toivon, itse hain sosionomiksi pieksämäelle ja Mikkeliin.. Vielä ei oo kuulunut mitään... Apuva


    • Anonyymi

      TULIKO TEILLE TIETO TÄNÄÄ MYÖS SÄHKÖPOSTILLA SIITÅ JOS SAIT PAIKA ???

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut Seamkista kutsua?

      • Anonyymi

        SeAMK:n sivuilla lukee, että kutsuja lähetetään alkavallla viikolla 15.6 eteenpäin ja päivitetty viimeeksi 8.6. - ei oo tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SeAMK:n sivuilla lukee, että kutsuja lähetetään alkavallla viikolla 15.6 eteenpäin ja päivitetty viimeeksi 8.6. - ei oo tullut.

        Viimeistään huomenna sitten. Jännittää niin kovasti ettei malta enää odottaa. :)


    • Anonyymi

      Nyt tuli, jatkoon mentiin!

      • Anonyymi

        Mistä paikasta sulle tuli kutsu?


      • Anonyymi

        Mihin amkiin?


    • Anonyymi

      TULEEKO KUTSUT SÄHKÖPOSTILLA VAI ????

    • Anonyymi

      Ei oo tullu mitään

    • Anonyymi

      Tuliko teille sähköpostilla vai opintopolkuun tieto siitä pääsittekö kakkos vaiheeseen ??
      Lukeeko se tieto siinä valintatilanteen kohdalla ? Itselläni on siinä kohtaa vain että opiskelijavalinta kesken.

      • Anonyymi

        Opintopolun sivuilla tieto ettei ekan vaiheen tulokset näy opintopolussa ollenkaan.


    • Anonyymi

      Osa ilmeisesti saanut jo sähköpostia, itselle ei oo tullu mitään.. Nyt kuumottaa että onkohan kaikille jatkoon päässeille jo ilmoitettu vai meneekö huomisellekkin osa..

      • Anonyymi

        Toivottavasti huomiselle ja täälläkin jo odoteltu.


      • Anonyymi

        Niimpä! Kovassa jännityksessä saa vaan olla koko ajan.


      • Anonyymi

        Ammattikorkeakouluun,fi sivuilla lista jossa lukee pistemäärä ja pääsikö sisään: PDF-tiedostosta näet hakemusnumerosi (hakemus OID), osiokohtaiset pisteesi sekä tiedon kutsusta toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikorkeakouluun,fi sivuilla lista jossa lukee pistemäärä ja pääsikö sisään: PDF-tiedostosta näet hakemusnumerosi (hakemus OID), osiokohtaiset pisteesi sekä tiedon kutsusta toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen.

        60 000 ihmisen tuloksetko :D iso saa olla tiedosto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 000 ihmisen tuloksetko :D iso saa olla tiedosto.

        käy ite kattomassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikorkeakouluun,fi sivuilla lista jossa lukee pistemäärä ja pääsikö sisään: PDF-tiedostosta näet hakemusnumerosi (hakemus OID), osiokohtaiset pisteesi sekä tiedon kutsusta toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen.

        Kävin katsomassa. Löysin omani ja näyttää etten saa kutsua 2 vaiheeseen vaikka yllätyin kuinka hyvät pisteet tuli, joku päässyt vaikka huonommat pisteet. No ei tartte ainakaan odottaa enää kutsua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin katsomassa. Löysin omani ja näyttää etten saa kutsua 2 vaiheeseen vaikka yllätyin kuinka hyvät pisteet tuli, joku päässyt vaikka huonommat pisteet. No ei tartte ainakaan odottaa enää kutsua.

        Mulla luki että tulee kutsu jatkoon, mutta en oo vielä saanut sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin katsomassa. Löysin omani ja näyttää etten saa kutsua 2 vaiheeseen vaikka yllätyin kuinka hyvät pisteet tuli, joku päässyt vaikka huonommat pisteet. No ei tartte ainakaan odottaa enää kutsua.

        Mistä tämän löytää? En löydä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla luki että tulee kutsu jatkoon, mutta en oo vielä saanut sitä

        Sama mullakin. Eikä tietoa mihin kutsu tulee, hain kuuteen koulutukseen. No, tietoa odotellessa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin katsomassa. Löysin omani ja näyttää etten saa kutsua 2 vaiheeseen vaikka yllätyin kuinka hyvät pisteet tuli, joku päässyt vaikka huonommat pisteet. No ei tartte ainakaan odottaa enää kutsua.

        Sama mulla, ihmisiä päässyt jatkoon huonommilla pisteillä, mä en. Luulen että tohon vaikuttaa paljon mihin haki, jos esimerkiksi haki johonkin pienemmän kaupungin paikkaan, luultavasti sinne hakijoita niin paljon vähemmän että huonommilla pisteillä pääsee jatkoon. Itse hain nyt ekaa kertaa ja hain vain Helsinkiin ja mulle selvisi vasta jälkikäteen kuinka moni hakee Helsinkiin ja miten paljon vaikeampaa sinne on päästä. Taidan hakea seuraavalla kerralla pienemmän kaupungin kouluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikorkeakouluun,fi sivuilla lista jossa lukee pistemäärä ja pääsikö sisään: PDF-tiedostosta näet hakemusnumerosi (hakemus OID), osiokohtaiset pisteesi sekä tiedon kutsusta toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen.

        Täältä tosiaan löytyi tieto.


    • Anonyymi

      Kutsu rakennusinsinööriin 2. Vaiheeseen ei ole vieläkään tullut ( turku ja tampere)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistä näkee oman hakemus OID:in?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näkee oman hakemus OID:in?

        Vahvistusviesti jonka olet saanut kun hait opiskelupaikkaa opintopolusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistusviesti jonka olet saanut kun hait opiskelupaikkaa opintopolusta.

        Se on hakemusnumero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näkee oman hakemus OID:in?

        Voit mennä opintopolkuun, valitse sieltä se hakemuskirje ja se koodi joka on yläpalkissa on oma hakemusnumero


    • Anonyymi

      En löydä sit OID koodia.
      Kuinkahan se mahtaa löytyä oointopolusta ?

      • Anonyymi

        Osoiteriviltä kun avaat oman hakemuksesi, se on se numerosarja.


    • Anonyymi

      Se koodi löytyy myös sähköpostista. Sillon kuin teki hakemuksen kouluun niin siitä tuli viesti että hakemuksesi on vastaanotettu niin siellä lukee sun oma koodi.

    • Anonyymi

      Tiedot kaikkien amk kokeista ammattikorkeakouluun.fi sivustolla. Todella ihmeellisesti porukka päässyt sisään, toiset huonommillakin pisteillä päässyt toiseen vaiheeseen kun taas toiset eivät ole päässeet toiseen vaiheeseen vaikka paremmat pisteet. Eli olis kenties kannattanut hakea 6. Vaihtoehtona johonkin minne ns.kukaan ei juurikaan halua niin ehkä olis saanut kutsun kokeeseen sentään.

      • Anonyymi

        Tätä minäkin ihmettelin


      • Anonyymi

        Riippuu ihan minne hakee, esim helsingissä Ensihoitaja (AMK) vaati vähintään 54,52 pistettä ja Sairaanhoitaja 31,18 pistettä että pääsi opiskelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan minne hakee, esim helsingissä Ensihoitaja (AMK) vaati vähintään 54,52 pistettä ja Sairaanhoitaja 31,18 pistettä että pääsi opiskelemaan.

        Hain sairaanhoitajakoulutukseen seamkiin, sain pisteitä 41,5 enkä saa kutsua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain sairaanhoitajakoulutukseen seamkiin, sain pisteitä 41,5 enkä saa kutsua

        Kyseiset numerot olivat siis vuodelta 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan minne hakee, esim helsingissä Ensihoitaja (AMK) vaati vähintään 54,52 pistettä ja Sairaanhoitaja 31,18 pistettä että pääsi opiskelemaan.

        Mistä sen näkee mitkä pisterajat on milläkin koululla? Tietääkö kukaan?


    • Anonyymi

      Pääsin Laureaan Terveydenhoitajakoulutuksen 2. vaiheeseen!! Olen ei-kertalainen.

      • Anonyymi

        Hait siis ilmeisesti monimuotoon otaniemen laureaan? Saanko kysyä millä pisteillä sait kutsun toiseen vaiheeseen? Hain meinaan samaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hait siis ilmeisesti monimuotoon otaniemen laureaan? Saanko kysyä millä pisteillä sait kutsun toiseen vaiheeseen? Hain meinaan samaan..

        Otaniemeen joo, 54,5 p.


    • Anonyymi

      En päässyt!

    • Anonyymi

      Paljastuukohan monta ensimmäisessä huijannutta toisessa vaiheessa? Voi tulla läjäpäin lisähakuun paikkoja

      • Anonyymi

        Mikä on lisähaku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lisähaku?

        Lisähaku on vapaiksi jääneiden opiskelupaikkojen täyttämistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisähaku on vapaiksi jääneiden opiskelupaikkojen täyttämistä

        Oi tästä en ole kuullutkaan! Onko näistä enempään tietoa? Koska esim. Tulevat hakuun ja millä systeemillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi tästä en ole kuullutkaan! Onko näistä enempään tietoa? Koska esim. Tulevat hakuun ja millä systeemillä?

        Tulevat heinäkuun lopulla tai elokuun alussa hakuun. Valintakoe sinnekkin mutta en tiedä millainen


    • Anonyymi

      Ei jatkoon tuon linkin mukaan. Kyllä harmittaa ihan älyttömästi! Onkohan joku saanut postia Savoniasta?

    • Anonyymi

      Mistä näkee vaaditut pisteet, 2 vaiheeseen pääsyyn?

      • Anonyymi

        Sen minäkin haluaisin tietää


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan kuinka moni 62 000 kokeen tehneistä pääsee 2. Vaiheeseen?

      • Anonyymi

        Sen voi laskea niistä tuloksista mutta mä en ainakaan jaksais laskee :D


      • Anonyymi

        Joka koululla oli oma määrä monta ne ottaa sisään ja jos nyt oikein käsitin niin toiseen vaiheeseen kutsutaan tuplamäärä. Hain itse kouluun jonne otetaan 75 sisään, kutsuivat siis 150 toiseen vaiheeseen. En oo varma onko näin joka koululla mutta näin itse käsitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka koululla oli oma määrä monta ne ottaa sisään ja jos nyt oikein käsitin niin toiseen vaiheeseen kutsutaan tuplamäärä. Hain itse kouluun jonne otetaan 75 sisään, kutsuivat siis 150 toiseen vaiheeseen. En oo varma onko näin joka koululla mutta näin itse käsitin.

        TAMK ainakin kutsuu Ensihoidon 2. vaiheeseen 4-kertaisen määrän hakijoita... Vähän jännittää ku en oo ensikertalainen et mitenköhän käy ku jo useamman kerran yrittäny päästä ja aina ois pisteet riittäny mut kaatunu joko tasatilanteesee tai ensikertalaisuuskiintiöön..


    • Anonyymi

      Kusetus kokeet nämä oli..Vaikka paikka lohkesikin vasta 4. vaihtoehdosta Seamk..

      • Anonyymi

        Mihin alaan ja millä pisteillä?


      • Anonyymi

        Kyllä! Olet täysin oikeassa!


    • Anonyymi

      Aika arpapeliä :D Osuisikohan lotto paremmin kohdilleen!

      • Anonyymi

        Onkohan syksyn haussa samanlainen 2 vaiheinen koe?


    • Anonyymi

      Näyttää kohdallani "EI" kutsua valintakokeisiin😥 Hyvät pisteet mielestäni vaan ei riitä.. Olis kiva tietää mitkä rajat ollut.. 47 pistettä laskin saavani.. Sanotaanko että nämä kokeet ei kyllä kertonut ihmisestä, sen soveltuvuudesta ja opiskelumotivaatiosta mitään.. Varsinkaan jos teki kokeen vielä rehellisin keinoin..

      • Anonyymi

        Noh, jos joku on huijannut saadakseen tosi hyvät pisteet niin hän tulee olemaan kusi sukassa pääsykokeissa. ;)


      • Anonyymi

        Mulla oli 48-50 pistettä, en jaksanut tarkempaa laittaa kun alkas "Ei" vituttamaan liikaa. Ei jatkoon, hain ensihoitaksi, SH, TH ja kätilö Tampereella. Aikamoista kusetusta koko koe. Huomaa että on ihan pelleilyä ympäri Suomea nämä ja vielä viitti mainostaa itseään kuinka on piilotettu vilpin esto tehtäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 48-50 pistettä, en jaksanut tarkempaa laittaa kun alkas "Ei" vituttamaan liikaa. Ei jatkoon, hain ensihoitaksi, SH, TH ja kätilö Tampereella. Aikamoista kusetusta koko koe. Huomaa että on ihan pelleilyä ympäri Suomea nämä ja vielä viitti mainostaa itseään kuinka on piilotettu vilpin esto tehtäviä.

        Epäreilua on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 48-50 pistettä, en jaksanut tarkempaa laittaa kun alkas "Ei" vituttamaan liikaa. Ei jatkoon, hain ensihoitaksi, SH, TH ja kätilö Tampereella. Aikamoista kusetusta koko koe. Huomaa että on ihan pelleilyä ympäri Suomea nämä ja vielä viitti mainostaa itseään kuinka on piilotettu vilpin esto tehtäviä.

        Koomisintahan on vielä se että yleisen käsityksen vastaisesti laskintahan SAI käyttää myös siinä ihan tavallisessa matematiikkaosiossa, jonka ainakin itse näin ainoaksi mahdolliseksi osioksi jossa huijarit olisivat voineet jäädä kiinni :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 48-50 pistettä, en jaksanut tarkempaa laittaa kun alkas "Ei" vituttamaan liikaa. Ei jatkoon, hain ensihoitaksi, SH, TH ja kätilö Tampereella. Aikamoista kusetusta koko koe. Huomaa että on ihan pelleilyä ympäri Suomea nämä ja vielä viitti mainostaa itseään kuinka on piilotettu vilpin esto tehtäviä.

        Tästä voisi valittaa kyllä! En ymmärrä kuinka pisteytykset on katsottu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koomisintahan on vielä se että yleisen käsityksen vastaisesti laskintahan SAI käyttää myös siinä ihan tavallisessa matematiikkaosiossa, jonka ainakin itse näin ainoaksi mahdolliseksi osioksi jossa huijarit olisivat voineet jäädä kiinni :D

        Ei laskinta saanu käyttää kuin luonnontiede matikka osiossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laskinta saanu käyttää kuin luonnontiede matikka osiossa

        Kyllä sai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sai

        Vaikeeta tulee olemaan jos pääs jatkoon, koska siellä paikan päällä ei saa laskinta käyttää ns normi matikan osiossa, ei saanut syksyn kokeessakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sai

        Ei saanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeeta tulee olemaan jos pääs jatkoon, koska siellä paikan päällä ei saa laskinta käyttää ns normi matikan osiossa, ei saanut syksyn kokeessakaan

        Tämä on kyllä niin totta! Jos ei päässälasku onnistu niin on kyllä pulassa 2. vaiheen kokeessa. https://opintoneuvoja.fi/1opintoblogi/amk-valintakokeen-ohjeistus-tai-oikeastaan-sen-puute
        Tuollaisesta osoitteesta löytyy tietoa kuinka kouluilla on ollut paljon epäselvyyksiä etenkin laskeminen käytöstä. Yhteinen linjaus on ilmeisesti ollut että laskimen käyttö oli sallittua kun ei sen valvominen olisi kuitenkaan mitenkään onnistunut. Olisin kyllä toivonut kouluilta vähän parempaa infoa asiasta, sillä nyt harmillisesti ne todella hyvät ja rehelliset osaajat saattoivat jäädä ihan vain tämän matematiikkaosionkin takia pois tokan vaiheen kokeesta :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saanut

        Ei kyllä munkaan käsityksen mukaan saanut laskinta käyttää, missä siellä luki että saisi? Jos ei paikan päällä saa käyttää niin miksi etänä saisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kyllä niin totta! Jos ei päässälasku onnistu niin on kyllä pulassa 2. vaiheen kokeessa. https://opintoneuvoja.fi/1opintoblogi/amk-valintakokeen-ohjeistus-tai-oikeastaan-sen-puute
        Tuollaisesta osoitteesta löytyy tietoa kuinka kouluilla on ollut paljon epäselvyyksiä etenkin laskeminen käytöstä. Yhteinen linjaus on ilmeisesti ollut että laskimen käyttö oli sallittua kun ei sen valvominen olisi kuitenkaan mitenkään onnistunut. Olisin kyllä toivonut kouluilta vähän parempaa infoa asiasta, sillä nyt harmillisesti ne todella hyvät ja rehelliset osaajat saattoivat jäädä ihan vain tämän matematiikkaosionkin takia pois tokan vaiheen kokeesta :/

        Mutta ei kai ne ois pärjännyt tokassakaan vaiheessa jos ei osaa laskea päässä ekassakaan?


    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut tekniikan alalta kutsua Tamkiin?

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut Seamkista sosiaali- ja terveysalalle kutsua toiseen vaiheeseen?

    • Anonyymi

      Mistä tietää, että onko toi kutsu toiseen vaiheeseen ylempään hakutoiveeseen vai alempaan.

      • Anonyymi

        Jos oot saanu kutsun spostiin niin siitä varmaan näkyy? Jos et, niin odottele spostia, siinä varmaan näkyy


    • Anonyymi

      Samk sosionomi pisteitä?

      • Anonyymi

        55,8!


      • Anonyymi

        52,03 itsellä ja kutsu tuli


    • Anonyymi

      Olisi kiva saada virallista tietoa jotta voisi infota työnantajaa onko ensi viikolle pakko löytää sijainen ja mille päivälle jos "pieni" ajomatka etelästä Lappiin.

    • Anonyymi

      Vähän päälle 45 pistettä ja jatkoon, mut S-postia ei oo vielä tullut eli määränpää auki. Tekniikan ala kuitenkin kyseessä...

    • Anonyymi

      Millä pisteillä sairaanhoitaja verkkoopintoihin (Turun amk) pääsitte?

    • Anonyymi

      Näyttää että pääsin jatkoon mutta ei oo vieläkään tullut sähköpostia.

      • Anonyymi

        Ei oo mullekkaan


    • Anonyymi

      Jos tavoitteli korkeampaa hakukohdetta eikä päässy mutta sai kutsun alemman hakutoiveen Seamkkiin niin täytyykö se koe mennä tekemään siä vaikka todistusvalinnalla sinne oltais jo hyväksytty.

      • Anonyymi

        Jos on jo paikka niin ymmärsin ite ettei ole pakko osallistua. Jos tavoittelet sitä ylempää niin kannattaa osallistua.
        Itellä on jo kans, mut ajattelin kuitenki yrittää ylempään vielä tavoitella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jo paikka niin ymmärsin ite ettei ole pakko osallistua. Jos tavoittelet sitä ylempää niin kannattaa osallistua.
        Itellä on jo kans, mut ajattelin kuitenki yrittää ylempään vielä tavoitella

        Eli vaikka 1. vaiheessa pisteet ei riittänyt tamk 2. vaiheeseen niin sinne voi silti päästä. Miksi tamkissa ne julkaisi sitten alimmat pisterajat, jos sinne voi päästä vaikkei raja ylittyisi. Onko tässä sellainen takana, että jos jokku kusee sen 2.vaiheen niin pahasti siä tamkissa nii niiden paikat korvattaisiin näillä jotka ei päässy tamk jatkoon 1.vaiheessa.


    • Anonyymi

      Taulukon mukaan mäkin pääsin jatkoon eikä vieläkään oo sähköpostia tullut.. joillekin muille on kuulemma Laureasta tullut jo.

      • Anonyymi

        En päässy jatkoon. Tein kokeen yksin. En käyttäny googlea enkä laskinta. Sain pisteitä 24/80. Aika helkkarin huonosti meni. Taisin olla yks huonoimmista. Mut yritin parhaani. Olisin hyvä sairaanhoitaja, koska osaan lukea ihmisiä, olen empaattinen ja täsmällinen. Omaan vielä hyvän matikkapään. Mut tämän kokeen kautta mua ei nähdä hoitamassa suuria ikäluokkia vaikka se olisi kutsumus. Jatkan kaupan kassalla.


      • Anonyymi

        Ei oo tullu mulle laureasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En päässy jatkoon. Tein kokeen yksin. En käyttäny googlea enkä laskinta. Sain pisteitä 24/80. Aika helkkarin huonosti meni. Taisin olla yks huonoimmista. Mut yritin parhaani. Olisin hyvä sairaanhoitaja, koska osaan lukea ihmisiä, olen empaattinen ja täsmällinen. Omaan vielä hyvän matikkapään. Mut tämän kokeen kautta mua ei nähdä hoitamassa suuria ikäluokkia vaikka se olisi kutsumus. Jatkan kaupan kassalla.

        Ei taida itsellekään tulla kutsua kokeeseen enää, taisin totaalisesti feilata 1. vaiheen kokeen. Harmin paikka, pitää yrittää kehitellä jotain tekemistä/töitä tms. mutta jos syksylle joutuu taas oottelemaan niin enpä tiedä. Nyt 4 kertaa hakenut eikä yksikään koe ole päästänyt opiskelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida itsellekään tulla kutsua kokeeseen enää, taisin totaalisesti feilata 1. vaiheen kokeen. Harmin paikka, pitää yrittää kehitellä jotain tekemistä/töitä tms. mutta jos syksylle joutuu taas oottelemaan niin enpä tiedä. Nyt 4 kertaa hakenut eikä yksikään koe ole päästänyt opiskelemaan.

        Ai niin, piti mainita että tein kokeen yksin ja en huijannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida itsellekään tulla kutsua kokeeseen enää, taisin totaalisesti feilata 1. vaiheen kokeen. Harmin paikka, pitää yrittää kehitellä jotain tekemistä/töitä tms. mutta jos syksylle joutuu taas oottelemaan niin enpä tiedä. Nyt 4 kertaa hakenut eikä yksikään koe ole päästänyt opiskelemaan.

        Sinä joka jo neljä kertaa olet kokeita tehnyt etkä ole päässyt niin onko käynyt mielessä, että Amk-opinnot eivät ilmeisesti ole sinua varten. Miksi hakata päätä seinään, etsi toinen tapa toteuttaa unelmaasi. Avoin väylä, oppisopimus yms..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä joka jo neljä kertaa olet kokeita tehnyt etkä ole päässyt niin onko käynyt mielessä, että Amk-opinnot eivät ilmeisesti ole sinua varten. Miksi hakata päätä seinään, etsi toinen tapa toteuttaa unelmaasi. Avoin väylä, oppisopimus yms..

        Liityn keskusteluun toteamalla empä jaksa uskoa, että ammattikorkeakoulun tutkintoihin pääsee oppisopimuksella!!


    • Anonyymi

      I have got point 44.90 in total but it is still not enough to receive the invitation to the 2nd step of the choosing process. I have applied for verkko-opinnot of SH at Turku-AMK also verkko-opinnot of Tradenomi at LAB-AMK. At least I have gained very interesting experiences in AMK exam here. Next time then.

    • Anonyymi

      Kauankohan kestää s-postin laitto? Kun jatkoon pääsin mutta ei hajuakaan mihin🤔

    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä mikä enään kestää. Jos valinnat on jo tiedossa niin olisi tärkeää saada tietoa niistä myös asianomaisille!

      • Anonyymi

        Niinpä


    • Anonyymi

      Ne jotka odottaa Laureasta s-postia, lukee sivuilla että lähettää 17.6 aamupäivään mennessä!

    • Anonyymi

      Onko Hamkiin tullut kutsuja?

    • Anonyymi

      Onko Jamkiin tullut kutsuja?

      • Anonyymi

        On tullut tänään ainakin toimintaterapian osalta.


    • Anonyymi

      Pisteitä 69 ja risat, kutsu Tampereelle sosiaalipuolen kokeeseen

      • Anonyymi

        Mistä nuo pisteet näkee? Kutsu tuli tokaan vaiheeseen kyllä.


    • Anonyymi

      Pitikö jokaisesta osiosta saada tietty pistemäärä, vai ratkaisiko yhteispisteet? Eli oliko koe hylätty jos sai vaikka matematiikasta 0 p ja muista täydet?

      • Anonyymi

        Joka osiossa oli muutaman pisteen raja, joka piti saada, ettei tule hylsyä. Onkohan sama juttu myös kakkosvaiheessa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka osiossa oli muutaman pisteen raja, joka piti saada, ettei tule hylsyä. Onkohan sama juttu myös kakkosvaiheessa??

        Luultavasti. Mistä nää pisteet näkee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti. Mistä nää pisteet näkee?

        En oo enää löytäny mistään näitä osiokohtaisia rajoja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo enää löytäny mistään näitä osiokohtaisia rajoja..

        Alakohtaiset alimmat hyväksytyt kokonaispistemäärät:

        Tekniikan ala: 5,5 pistettä
        Merenkulun ala: 4,5 pistettä
        Liiketalouden ja tietojenkäsittelyn ala: 4,5 pistettä
        Luonnonvara-ala: 4,5 pistettä
        Matkailu-, ravitsemis- ja talousala: 4,5 pistettä
        Sosiaali-, terveys-, liikunta- ja kauneudenhoitoala: 5,5 pistettä
        Humanistinen ala ja kasvatusala: 4,5 pistettä.


    • Anonyymi

      Itsellä hakujärjestys:

      HAMK, tieto- ja viestintätekniikan insinööri, päivätoteutus
      Laurea Tikkurila, Tietojenkäsittelyn tradenomi, päivätoteutus
      Haaga-helia Pasila, tietojenkäsittelyn tradenomi, päivätoteutus,

      joiden jälkeen sitten vielä 3 monimuotototeutusta.

      Listan mukaan olisi tulossa kutsu 2. vaiheeseen, mutta sitä kutsua ei vielä ole tullut.
      Ainut oppilaitos josta olen löytänyt alimman pisterajan tiedon netistä on haaga-helia, johon olisin siis sen perusteella pääsemässä. Kuitenkaan kutsua ei ole tullut, joten oletan että olisi sitten Laureaankin ehkä riittänyt (HAMKiin en usko pääseväni sen perusteella miten koe meni matemaattis-luonnontieteellisen osion osalta).

      On kyllä aika hiton sekavasti toteutettu tuo, varsinkin kun koe on jo ensi viikolla enkä vielä tiedä missä ja minä päivänä se on!

      • Anonyymi

        Laureaa ei oo kutsuja tullut vielä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laureaa ei oo kutsuja tullut vielä

        Itse olisin sitä mieltä että aamupäivä alkaa olla jo aika lähellä päättymistä. Hiton turhauttavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin sitä mieltä että aamupäivä alkaa olla jo aika lähellä päättymistä. Hiton turhauttavaa!

        No mietin ihan samaa! Todella ärsyttävää


    • Anonyymi

      Nyt tuli ainakin itselle kutsu Laureaan 2. kierrokselle.

      • Anonyymi

        Samoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin

        Mihin sinne ja millä pisteillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinne ja millä pisteillä?

        Sosionomi, 55


    • Anonyymi

      Sain kutsun Kajaaniin😅. Mutta voinko silti vielä päästä kakkosvaiheen kokeen pisteiden perusteella johonkin aiempaan hakutoiveeseeni? Kajaani oli nimittäin se viimeisin vaihtoehto, mutta ekan vaiheen pisteet riitti sitten sinne?

      • Anonyymi

        Voit päästä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ite pääsin jatkoon savoniassa...

      • Anonyymi

        Mille alalle hait? Itse pääsin myös 2.vaiheeseen Savoniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mille alalle hait? Itse pääsin myös 2.vaiheeseen Savoniaan.

        Sosionomi


    • Anonyymi

      Saitteko tunnisteet toista koetta varten? En saa auki mistään linkistä 😔

      • Anonyymi

        Mennyt ihan varmana tukkoon kun kaikki kokeilee avata. En saanut myöskään auki


    • Anonyymi

      Mitäsmitäs mun pisteet riitti 3. hakukohteeseen oikeen reilusti ja silti en saanut kutsua?

      • Anonyymi

        Ole yhteydessä sen koulun hakijapalveluihin ja muista kattoa spostin roskaposti


    • Anonyymi

      Huomenna toinen vaihe. Millainenhan se on?

      • Anonyymi

        Ainakin kun ammattikorkeakouluun.fi sivuja katsoi niin vaikuttaa aika lailla samanlaiselta kun eka vaihe..


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan Laurean pisterajoja? Tai olisko joku saanut Restonomi/Palveluelämysten tuotto-linjalle kutsua ja millä pisteillä? Ite sain kutsun ykkös valintaan (Turku, trade/liiketalous) mut kiinnostaa tietää jos mahiksia kans tokaan vaihtoehtoon. Omat pisteet oli se 50,6/60

      • Anonyymi

        Kukaan tulossa huomenna Metropolian kokeeseen? :)


    • Anonyymi

      Pisteet 60/80. Yllätyin, että sain eettisestä osiosta täydet pisteet, kun se oli niin outo mielestäni.. Kutsu tekemään 2. vaihe Laureaan ( sosionomi tikkurila päivätoteutus). Aion tavoitella kokeella ylempää vaihtoehtoa Metropoliaa. Musta tuntuu, että tää 2.vaihe tulee menemään varmasti monella huonommin, sillä nyt ei voi esim. käyttää laskinta tai muita apukeinoja :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe