Vastuullista journalismia -logo
Sinulla on oikeus muodostaa mielipiteesi luotettavan tiedon pohjalta.
”Ruotsin on kehitettävä mahdollisuuksiaan tukea Suomea”
HEIKKI HAKALA | 07.06.2020 | 11:41- päivitetty 07.06.2020 | 10:46
Ruotsin sitoumusten pitäisi asiantuntijan mukaan näkyä myös maan puolustusbudjetissa.
Ruotsalaisasiantuntija Stig Rydell varoittaa maataan rakentamasta Suomen kanssa toteutettavaa puolustusyhteistyötä katteettomien kuvitelmien varaan.
Ruotsissa valmistellaan parhaillaan uutta lakia maiden keskinäisestä sotilaallisesta avusta. Samaan aikaan keskustelu maan kertaalleen alas ajetun puolustuksen rahoituksesta jatkuu yhä vilkkaana.
– Uusi laki antaa hallitukselle oikeuden mobilisoida Suomen pyynnöstä ruotsalaisia joukkoja Suomeen kohdistuvien alueloukkausten estämiseksi edellyttäen, että Suomi tai Ruotsi eivät ole sodassa, Rydell sanoo Ruotsin kuninkaallisen sotatiedeakatemian julkaisemassa artikkelissa.
Ruotsin on kehitettävä mahdollisuuksiaan tukea Suomea
Anonyymi
0
68
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3161325Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3101277- 981043
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50988- 103935
- 106930
- 111782
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh20734- 69621
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5607