Hamsterini nenä on nyt parin kuluneen viikon aikana ollut kolme kertaa punaruskeassa eritteessä. Luulin sitä ensin kuivuneeksi vereksi mutta moni harrastaja sanoi minulle, että erite voisi olla hamsterin räkää. Vaikka erite olisikin räkää, onko senkään vuoto normaalia näin "usein"? Aiemmin hamsterin nenä on ollut aina normaali. Ensimmäinen ja toinen huomaamani nenävuoto oli vähäistä mutta nyt nenävuotoa on tullut enemmän ja selvästi näkee, että vuoto tulee nenän sisältä (eikä esim. nenä ole tarhriintunut ruokaan tai sen ympärillä ole haavoja tmv.) ja se on todella tummaa.
Hamsteri syö ja juo normaalisti. Käytökseltään se on ollut aina hieman ailahtelevainen ja tällä hetkellä se on melko epäsosiaalinen. Jos kuivikkeella on mitään tekemistä tämän kanssa, meillä on käytössä hamppu.
Pitäisikö hamsteri viedä eläinlääkäriin tämän perusteella? Vai huolehdinko turhaan?
Kiitos jo etukäteen kaikista asiallisista vastauksista.
Hamsterin nenä punaruskeassa eritteessä
4
305
Vastaukset
- Anonyymi
Troijansodassa hamsterit eivät punoittaneet. Ne taistelivat voimakkaasti.
- Anonyymi
Älä viitti
- Anonyymi
Miten vanha hamsterisi on? Minulla on ollut hirveästi hamstereita, eli en oo ihan kokematon. Silti minun hamstereillani ei ole ollut mitään vastaavaa. Kerroit että erite(räkä) tulee nenän sisältä, kannattaa kuitenkin katsoa jos siinä olisikin haava, niin siihen voisi vaikka levittää jotain voidetta. Seuraa tilannetta ja katso miten tämä etenee. Halutessasi voit kanin viedä eläinlääkäriin, mutta luulen että kannattaisi odottaa hetken. Hamsterit ovat lyhytikäisiä joten niiden vuoksi ei hirveästi eläinlääkärissä kannata käydä, osaisit sitten vaikka uuden hamsterin, vaikka ymmärrän että jos on rakas hamsteri, niin siitä olisi vaikea luopua ja vain hankkia uutta. Seuraa tilannetta, ei voi muuta kuin rukoilla Jumalaa( jos haluat ja jos oot kristitty, vaikka voit kyllä muutenkin, Jumala kuulee kaikkien rukoukset ja vastaa aina, ennemmin tai myöhemmin) . Tsemppiä!
- Anonyymi
Älä viitti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2805411- 704996
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413428
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv672958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232698