KESÄ PARHAIMMILLAAN.

arvo.e

Talojen pihat pursuavat kukkaloistollaan. Vain heinänuha ja satokausi tulossa. Hellettäkin lähi päivät täynnä. Linnut ahkeroivat "konserttejaan" aamu varhaisesta.

18

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamun lintukonsertti alkanut. Tulee lämmin aurinkoinen päivä.

    • Talon räystään alta kuuluu iloinen siritys. Emo käy ruokkimassa poikasiaan.
      Puutarhalta haettiin viikonloppuna kukkia pihalle ja vietiin myös siemenistä itse idätetyt taimet ulos.

    • Anonyymi

      ja viikon kuluttua on juhannus ja kesä ohi......

      • Anonyymi

        Kaikki tuoksuu sateen jälkeen hyvältä.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuoksuu sateen jälkeen hyvältä.
        Beng

        Leikattu nurmi tuoksuu - pieni kevään jäniksen poikanen pomppii pihassa sinne - tänne.


      • Anonyymi

        kovin pessimististä ajattelua, kesähän jatkuu elokuulle, joskus jopa syykuulle kuten viime vuonna


    • Ja kesäloma on heinäkuussa :).

    • Anonyymi

      Kukkaloisto on kyseenalainen asia silloin kun se on puutarhassa. En tykkää paljoista kukista pienessä tilassa. Pari pensasta, raparperi, villiviini ja nurmikko-osuus riittävät. Yhden riippukukan olen ostanut ja ne on siinä. Pari suikaletta multaa pidän puhtaana ja näkysällä, siinä silmä lepää.

      • Anonyymi

        Huomenta.
        Kesäaamu.
        Iloinen yllätys: syreenissä oli 2 kpl kukkaterttuja. Aikoinaan ns. kaivoin autiotalon pihasta taimen. Ihmettelin kun se ei oikein kasvanut. Lehdet näyttivät kummallisilta joka kesä.
        Mutta nyt. Ihme.
        Vähän kuten pilariomenapuuni. Ei kukkia, ei hedelmää. Sitten rusakko vähän järsi sitä.
        Ja kas Jorma Uotiseni puhkesi kukkaan ja saman tien teki muutaman ompun.
        Uudelleen nimeäminen on tarpeen: Isadora Duncan, joka muuten on käynyt Suomessakin.

        Beng


      • Vaihdoin orapihlajat syreeneihin - kukkivat parhaillaaan.


    • Kyllä voikukka on kaunis, ja sitä on paljon.
      Ei lannistu, vaikka sen leikkurilla ajaa, niin seuraavana päivänä on taas täydessä loistossaan.
      Siitä lähtee kukinnanjälkeen mukavia hahtuvia ilahduttamaan kesäistä luontoa.
      Tuomipihlaja kukki, nyt on marjaomenapuun aika.
      Korona pilasi vasmaan koko kesän, tiedä vaikka pilaa loppuelämän.
      En kyllä ole saanut tartuntaa, mutta varovaisuus on takaraivossa.
      Itikatkin on tulleet sulostuttamaan läsnäolollaan.. Niitä täytyy olla paljon, kun näin korkealla mäellä niitä on.
      Entäs sitten nämä mäkärät, ne vasta veitikoita on. Puraisevat ihosta palan mennessään, ja jäljelle jää vertavuotava reikä.
      Paarmat eivät ole vielä saapuneet.

    • Anonyymi

      Sanos Arvo muuta, On ollut todella lämmin päivä, kylläkin kovin tuulinen. Just tulin merenrannalta kävelyltä. Ajatella, vielä sai tänäkin vuonna tuntea pehmeän lämpimän hiekan paljaitten jalkojensa alla. En uskaltanut pulahtaa mereen.
      Siellä täällä oli porukoita kokoontumassa rannalle odottelemaan auringonlaskua ja vielä näyttivät tottelevan 50 henkilön kokoontumisrajaa joka täällä on vielä voimassa.
      Hytinäx1

    • Anonyymi

      Juhannusruusut kukkii jo...............................

    • Valkoiset samettikukat loistossaan. Heinänuha ei ruukaa olla ongelma, onneksi. Satokausi on jo alkanut, salaatinlehti poskeen joka kerta kun käyn tomaatit ym. kastelemassa ja voikukkaviini jo viikon ollut porisemassa. Niin ja liljakukkoja olen jo tappanut kymmeniä ja silti niitä vaan riittää liljojani pilaamaan. Siitä helteestä ei niin olisi väliksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Imin itseeni pellon vihreää.
        Uv-suojana paitis.
        Upeaa. Tosi upeaa luonnossa.

        Beng


      • Sinivuokkoja sekä tiellä, että piha nurmella. Hellettä - älkää heitelkö tupakan "pimppejä" nurmelle - tulipalo vaara.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Sinivuokkoja sekä tiellä, että piha nurmella. Hellettä - älkää heitelkö tupakan "pimppejä" nurmelle - tulipalo vaara.

        Emme.
        Olipa upea Oslon filharmonikkojen 100-vuotiskonsertti tv:ssa. Kaikkia herkkuja.
        Solveigin laulu ja muuta hyvää.
        Osaavat norjalaiset järjestää vauhdikkaan konsertin.

        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe