KESÄ PARHAIMMILLAAN.

arvo.e

Talojen pihat pursuavat kukkaloistollaan. Vain heinänuha ja satokausi tulossa. Hellettäkin lähi päivät täynnä. Linnut ahkeroivat "konserttejaan" aamu varhaisesta.

18

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamun lintukonsertti alkanut. Tulee lämmin aurinkoinen päivä.

    • Talon räystään alta kuuluu iloinen siritys. Emo käy ruokkimassa poikasiaan.
      Puutarhalta haettiin viikonloppuna kukkia pihalle ja vietiin myös siemenistä itse idätetyt taimet ulos.

    • Anonyymi

      ja viikon kuluttua on juhannus ja kesä ohi......

      • Anonyymi

        Kaikki tuoksuu sateen jälkeen hyvältä.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuoksuu sateen jälkeen hyvältä.
        Beng

        Leikattu nurmi tuoksuu - pieni kevään jäniksen poikanen pomppii pihassa sinne - tänne.


      • Anonyymi

        kovin pessimististä ajattelua, kesähän jatkuu elokuulle, joskus jopa syykuulle kuten viime vuonna


    • Ja kesäloma on heinäkuussa :).

    • Anonyymi

      Kukkaloisto on kyseenalainen asia silloin kun se on puutarhassa. En tykkää paljoista kukista pienessä tilassa. Pari pensasta, raparperi, villiviini ja nurmikko-osuus riittävät. Yhden riippukukan olen ostanut ja ne on siinä. Pari suikaletta multaa pidän puhtaana ja näkysällä, siinä silmä lepää.

      • Anonyymi

        Huomenta.
        Kesäaamu.
        Iloinen yllätys: syreenissä oli 2 kpl kukkaterttuja. Aikoinaan ns. kaivoin autiotalon pihasta taimen. Ihmettelin kun se ei oikein kasvanut. Lehdet näyttivät kummallisilta joka kesä.
        Mutta nyt. Ihme.
        Vähän kuten pilariomenapuuni. Ei kukkia, ei hedelmää. Sitten rusakko vähän järsi sitä.
        Ja kas Jorma Uotiseni puhkesi kukkaan ja saman tien teki muutaman ompun.
        Uudelleen nimeäminen on tarpeen: Isadora Duncan, joka muuten on käynyt Suomessakin.

        Beng


      • Vaihdoin orapihlajat syreeneihin - kukkivat parhaillaaan.


    • Kyllä voikukka on kaunis, ja sitä on paljon.
      Ei lannistu, vaikka sen leikkurilla ajaa, niin seuraavana päivänä on taas täydessä loistossaan.
      Siitä lähtee kukinnanjälkeen mukavia hahtuvia ilahduttamaan kesäistä luontoa.
      Tuomipihlaja kukki, nyt on marjaomenapuun aika.
      Korona pilasi vasmaan koko kesän, tiedä vaikka pilaa loppuelämän.
      En kyllä ole saanut tartuntaa, mutta varovaisuus on takaraivossa.
      Itikatkin on tulleet sulostuttamaan läsnäolollaan.. Niitä täytyy olla paljon, kun näin korkealla mäellä niitä on.
      Entäs sitten nämä mäkärät, ne vasta veitikoita on. Puraisevat ihosta palan mennessään, ja jäljelle jää vertavuotava reikä.
      Paarmat eivät ole vielä saapuneet.

    • Anonyymi

      Sanos Arvo muuta, On ollut todella lämmin päivä, kylläkin kovin tuulinen. Just tulin merenrannalta kävelyltä. Ajatella, vielä sai tänäkin vuonna tuntea pehmeän lämpimän hiekan paljaitten jalkojensa alla. En uskaltanut pulahtaa mereen.
      Siellä täällä oli porukoita kokoontumassa rannalle odottelemaan auringonlaskua ja vielä näyttivät tottelevan 50 henkilön kokoontumisrajaa joka täällä on vielä voimassa.
      Hytinäx1

    • Anonyymi

      Juhannusruusut kukkii jo...............................

    • Valkoiset samettikukat loistossaan. Heinänuha ei ruukaa olla ongelma, onneksi. Satokausi on jo alkanut, salaatinlehti poskeen joka kerta kun käyn tomaatit ym. kastelemassa ja voikukkaviini jo viikon ollut porisemassa. Niin ja liljakukkoja olen jo tappanut kymmeniä ja silti niitä vaan riittää liljojani pilaamaan. Siitä helteestä ei niin olisi väliksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Imin itseeni pellon vihreää.
        Uv-suojana paitis.
        Upeaa. Tosi upeaa luonnossa.

        Beng


      • Sinivuokkoja sekä tiellä, että piha nurmella. Hellettä - älkää heitelkö tupakan "pimppejä" nurmelle - tulipalo vaara.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Sinivuokkoja sekä tiellä, että piha nurmella. Hellettä - älkää heitelkö tupakan "pimppejä" nurmelle - tulipalo vaara.

        Emme.
        Olipa upea Oslon filharmonikkojen 100-vuotiskonsertti tv:ssa. Kaikkia herkkuja.
        Solveigin laulu ja muuta hyvää.
        Osaavat norjalaiset järjestää vauhdikkaan konsertin.

        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe