Oon 15v poika ja haen ens vuonna amikseen. Mulla on hyvät kädentaidot. En osaa päättää mikä ala? Suunnilleen tällee vaihtoehdot on menny 1. Lvi asentaja (putkimies) 2. Levyseppähitsaaja 3. Lvi asentaja (ilmanvaihtoasentaja). Autoala ja sähkö ois myös vaihtoehtoja mut matikka 7. Haluisin palkkaa ainaki bruttona 2300€<. Kertoisko joku vähä noista ammateista, mistä saa töitä? Onko kovin rankkoja?
Mihinkä alaan amiksessa menisin
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
funtsi millaista elämää haluat elää aikuisena. Milllaista työtä haluat tehdä. Se amis on ponnahduslauta siihen elämäntyyliin. Sinulla on siis hyvät kädentaidot? Oletko jotain työtä jo tehnyt käsilläsi? Nikkaroitko jotain harrastuksena tai ollut isän apuna työkeikoilla. Putkiasentajana ja autonasentajana varmasti saat kohdata asiakkaita. Putkiasentaja tekee usein korjaus ja kotikäyntejä. Levyseppähitsari enempikin on pajalla, telakalla tai asennustyömaalla. Oletko yrittäjähenkinen vai teetkö mieluummin duunarin hommia. Sitäkin puolta kannattaa jo miettiäMatikkanumero nousee jos panostat matikkaan enemmän. Osaathan hyödyntää matikantaitojasi. Laskea massoja, pituuksia, kulmia, hintoja. Kaikella oppimallasi on välinearvo. Matikka on hyvä työkalu, Kielen osaaminen on hyvä työkalu jne..
- Anonyymi
Olen englannin kielisillä luokalla ollut alaasteesta asti. Mopon osaan purkaa ja koota silmät kiinni. Faijaa en oo ikinä nähny mutta ukilla on ”huonekaluasennusfirma” ja oon ollu keikoilla pientä
palkkaa vastaan. Oon aatellu että aluksi menisin johonkin firmaan töihin ja sitten myöhemmin perustaisin jopa oman yrityksen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen englannin kielisillä luokalla ollut alaasteesta asti. Mopon osaan purkaa ja koota silmät kiinni. Faijaa en oo ikinä nähny mutta ukilla on ”huonekaluasennusfirma” ja oon ollu keikoilla pientä
palkkaa vastaan. Oon aatellu että aluksi menisin johonkin firmaan töihin ja sitten myöhemmin perustaisin jopa oman yrityksentodella hyvä juttu että olet laittanut oman yrityksen perustamisen tavoitteeksi. Se motivoi sinua ehdottomasti paremmin kuin että tavoittelisit pelkästänsä duunarin palkkatyötä. Sinuna valitsisin levyseppähitsaajan tai putkiasentajan koulutuksen. Sen jälkeen johonkin alan firmaan palkkatöihin pariksi vuodeksi oppimaan hieman lisää. Yrittäjänä tarvitset kaupallista osaamista. Voisit suorittaa lisäksi merkonomin tutkinnon. Yrittäjän kun on osattava hinnoitella ja markkinoida työtänsä ja palvelujansa asiakkaille. Toki oman firmasi kirjanpitohommelit annat suosiolla tilitoimiston hoidettavaksi. He osaavat sen puolen parhaiten. Kysele ukiltasi ideoita. Voit itsekin aloitella yrittäjänä huonekaluasennushommasta. Teet itsellesi tavoitteet jotka laitat isolle pahville ylös. Semmoinen oma dreamboard seinälle roikkumaan. Esim vuonna 2027 oma yritys ja firma on perustettu. Olet silloin about 22 vuotias. Siihen samalle pahville piirrät färikynillä pakettiauton jossa on firmalle keksimäsi nimi ja logo sivupelissä. Mitä kirkkaammin näet ja visulisoit tavoitteesi sitä nopeammin tavoitteesi myös saavutat. Sitä mukaa kuin firmasi kasvaa ja kehittyy palkkaat tarvittaessa lisää väkeä töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891