Hei, olisin kiinnostunut säästää ylimääräistä rahaa tuottavaan säästötilin ja olen etsinyt sekä katsonut eri pankkien säästötilejä ja törmäsin pankkiin nimeltä INTUS olisiko mahdollista saada lisätietoja kyseisestä pankista.
Säästötili
Anonyymi
35964
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Eipä+ole+normaali+suomi24:n+kiertävä+dosentti+tai+trolli+tätä+avausta+viitsinyt+kommentoVoihan+olla+ettei+ole+lisättävää+tai+ainakaan+kokemusta+siitä+kuinka+jotain+sijoitettavaa+voi+jopa+jäädä.
Juuri+itsekin+vasta+nyt+löysin+tuon+saman+Intus-pankin+ja+mietin+samaa.+Joka+ikinen+päivä+on+joka+tapauksessa+muutenkin+arvokas.+Mutta+jokainen+päivä+voi+olla+menetettyä+rahaa,+ja+päivä+koostuu+vieläpä+tunneista+ja+minuuteista.+Jokainen+jahkailtu+tuntikin+on+rahaa.+Mieti+sitä,+sosiaalitukia+huijaava+talousnero.
Niinkuin+aina,+vaikeaa+on+luottaa+jos+joku+kehuu+tai+mollaa+että+mikä+siellä+on+takana+motivaationa.+Kaikenlaiset+luottotiedottomat+tyhjäntoimittajat+jakavat+kyllä+auliisti+fantastisia+sijoitusvinkkejä,+ja+samaan+aikaan+heidän+oma+taloudenpito+on+kuin+uppotukki+koskessa+(ts.+hallitsematon+katastrofi).+Mitä+pitää+ylipäätään+ajatella+ihmisestä+joka+ANTAA+luottotietonsa+mennä+retuperälle?
Kaikessa+sijoittamisessa+luulen+että+jokaisen+pitää+opetella+oma+vaistonsa+ja+se+voi+olla+erilainen+kullakin,+ts.+erilainen,+ei+parempi+tai+huonompi.+Intressit+ovat+erilaisia,+samoin+tuotto-+vs.+riskiodotukset+ja+kun+päälle+pannaan+ihmisten+yleisesti+eritasoinen+laskutaito+ja+älykkyys+ja+jopa+oman+äidinkielensä+taito+on+mielestäni+suorastaan+solvausta+sanoa+että+ollaan+kaikki+samanlaisia+(viitaten+virheellisesti+johonkin+demokraattiseen+periaatteeseen,+joka+otetaan+käyttöön+silloin+kun+itselle+sopii,+muulloin+toimitaan+omilla+ehdoilla).
Tässä+nyt+tuli+jotain+vuodatusta+jota+tunnen+kun+läheiset+ihmiset+eivät+ymmärrä+omien+visioiden+arvoa,+tarjoten+vain+omiaan+ja+minun+vastaavathan+eivät+ole+siis+samassa+asemassa?+Alan+uskoa+että+epätoivoinen,+mahdotonkin+visio+on+arvokas+sinänsä+jos+se+on+oma+ja+itse+löydetty,+verraten+siihen+että+kuuntelee+jonkun+suomi24-oraakkelin+(kertaa+millainen+käsitys+minulla+on+semmoisista)+rikkiviisautta.+Aiheesta+sivuten+lisään+vielä+vähän+aiheestakin:+
Tätä+Intussiahan+voit+kokeilla+vaikka+tonnilla.+Se+yleisesti+jankutettu+värssy+on+kyllä+että+hajauttaminen+tuo+turvaa,+ja+jos+yksi+menee+myttyyn+jäävät+muut+vielä+pystyyn.+No,+luin+että+Mongolian+pankki+tarjoaa+jotain+viiden+prosentin+korkoa+jos+valuutta+on+dollareissa,+mutta+omalla+valuutallaan+jotain+18%.+Ja+juu+riskiä+sisältyy,+mutta+lotossakin+on+suuri+riski+hävitä+rahansa+ja+kukaan+ei+siitä+piittaa.+Tarkoitan+nyt+sitä,+että+kaikki+varat+jotka+ovat+sijoitettu+muualle+kuin+mainittuun+esimerkkiin+tuottavat+vähemmän.+Kaikkien+varojen+muualta+odotettu+"takaisinmaksuaika"+(vaikka+käytän+tässä+termiä+väärin)+on+pidempi,+voit+itse+laskea.+Kun+riskisijoitus+on+tuottanut+oman+pääomansa+verran+(eli+tuplannut+itsensä)+on+kai+kiinnostavaa+kuinka+kauan+siihen+menee.+Tosin+järkevä+kompromissi+on+kai+aloittaa+tuotoilla+jotka+ylittävät+sentään+inflaation,+joka+on+tällä+hetkellä+matala+mutta+puskuria+kannattaa+alkaa+kerätä.
Inflaation+ylittävä+tuotto+riippuu+työttömyydestä.+Talouden+lainalaisuuksiin+kuuluu+että+työllisyyden+parantuessa+ihmisten+ostovoima+kasvaa+jolloin+on+hinnankorotuspaineita+mikä+purkautuu+hintoihin+kun+kaikilla+alkaa+olla+rahaa.+Tätä+on+inflaatio,+ja+rahalla+saa+vähemmän.+Toisin+sanoen+korkea+työttömyys+on+sijoittajan+etu+(eikä+aikaansaannos).+Sijoittaja+ei+rippaa+työttömän+selästä+vaan+pelaa+samojen+mekanismien+mukaan+kuin+kaikki+muutkin+tulonsiirtotapaukset++tässä+maassa.+Vai+luuleeko+joku+että+joidenkin+mieliksi+täällä+ei+saa+vaurastua+ja+sama+pitää+kaikkien+saada+katsomatta+siihen+kuka+tekee+mitäkin.+Semmoisia+maita+on+kyllä+yhä+olemassa+ja+siellä+on+asiat+oikein+mallillaan+ja+meillä+on+vapaa+liikkuvuus.
Talletin+keväällä+kokeeksi+tonnin.++
Siitä+150€+meni+osuuspääomaan,+eli+kyseessä+on+asiakkaidensa+omistama+jonkinlainen+osuuskassa.+Virallisesti+"Talletus-+ja+lainayhdistys".+Osuuspääoman+saa+lopettaessa+takaisin,+eikä+olisi+pakko+olla+"kultajäsen",+mutta+sillä+saa+paremman+koron.
Loput+850€+pistin+toistaiseksi+voimassaolevaan+3kk+irtisanomisaikaiseen+tiliin.+4,5%+p.a.+Tein+heti+seuraavana+päivänä+noston,+3kk+päästä+rahat+tulivat+takaisin+tilille.
Lisäksi+korot+maksetaan+KALENTERIVUODEN+LOPUSSA+tai+TILIN+LOPETTAESSA.+Eli+ei+siis+osa+rahaa+nostettaessa.+Itse+en+siis+periaatteessa+ole+saanut+korkoa+vielä+lainkaan.+Mutta+pääoma+liikkui+turvallisesti,+kuten+pitikin.
Heillä+on+jokin+verkkopalveluhärveli,+joka+on+hienon+ja+monimutkaisen+näköinen,+mutta+mitään+toimeksiantoja+sieltä+ei+pysty+tekemään.+Ei+tallettamaan+eikä+nostamaan+itsepalveluna,+vaan+joka+asian+hoito+vaatii+yhteydenottoa+asiakaspalveluun.+Tämä+tuntuu+suomalaisesta+oudolta.
Joka+onneksi+vastaa+oman+kokemukseni+mukaan+oikein+ripeästi.
Laitoin yritykseen suuren summan rahaa kun laitoin irtisanomis postin ei vastattu enää puhelimeen ei s-postiin paperille laaditut sopimukset petettiin seuraa käräjöinti. ei voi luottaa INTUSIIN