Kerrostalossa tämä ongelma. Aika aika ajoin kylppärin viemäristä ja pesukoneen liitännöistä tulee mullan haju. Aika useinkin, muttei ole koko aikaa kuitenkaan. Mulla ei siis ole liitännöissä pesukone kiinni.
Olen huomannut että etenkin tämä tapahtuu silloin kun viemäriin kaataa ämpäristä esim siivousvedet. Välillä ihan itsestäänkin. Sen sijaan suihkusta veden laskeminen lattiaa myöten vähentää hajua ja jopa kadottaa sen.
Tänään sitten kaadoin ensimmäistä kertaa lattiakaivoon ihan saavista vettä ja seisoin noiden pesukoneliitäntöjen vieressä. Kun kaadoin vettä lattiakaivoon, niin tuosta seinästä jossa nuo pesukoneliitännät on alkoi kuulua kauhea rutina seinän sisältä ja oikein vahva mullan haju pöllähti liitännästä taas ilmoille. Mistä tässä on kyse? Talo on reilun kymmenisen vuotta vanha.
Miksi pesukoneen liitännöistä tulee mullan haju, kun kaadan lattiakaivoon vettä?
9
128
Vastaukset
- Anonyymi
Siihen auttaa kun pitää lattiakaivon puhtaana, tai tukkii jollain tulpalla sen pesukoneen poistoliitännän.
- Anonyymi
Pesen lattiakaivon kerran kuussa sellaisilla viemärirakeilla, mutta se ei ole auttanut. Pitääpä koottaa keksiä joku tulppa tuohon pesukoneliitäntään.
-aloittaja
- Anonyymi
Seinän sisäiseen putkistoon on päässyt käyttämättömyydessä kehittymään jokin kasvusto. Voitko liittää pesukoneen poiston tähän seinäputkistoon ja ajaa useita 90-ohjelmia läpi?
- Anonyymi
En pysty kun ei mulla ole pesukonetta. Joskus mietin että olisi kiva kokeilla laittaa sinne viemärirakeita mutta mitenpä niitä sinne saisi, kun liitännässä on mutka ylöspäin ennen kuin se menee seinään. Pitäisi jotenkin puhaltaa tai muuten värkätä, mutta ne rakeet on sen verran vaarallisia syövyttävinä etten ole uskaltanut alkaa värkkäämään mitään.
-aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pysty kun ei mulla ole pesukonetta. Joskus mietin että olisi kiva kokeilla laittaa sinne viemärirakeita mutta mitenpä niitä sinne saisi, kun liitännässä on mutka ylöspäin ennen kuin se menee seinään. Pitäisi jotenkin puhaltaa tai muuten värkätä, mutta ne rakeet on sen verran vaarallisia syövyttävinä etten ole uskaltanut alkaa värkkäämään mitään.
-aloittajaAha, sain tästä eri käsityksen, että on esim. lavuaarin viemärissä "Mulla ei siis ole liitännöissä pesukone kiinni."
Kiehuvan kuuma vesi pesuainetta olisi kait paras putkiston siivoamiseen, mutta siihen täytyisi viritellä letkua ja ämpäriä ikävän ylös muutakin sämpläämistä.
Kylppärissäni on suihku letkulla ja bidee letkulla. Virittelisin ne putkiliikkeessä ilman suihkupäitä jatkeella yhteen ( jos pituutta tarvii ) ja toiseen päähän sovitus siihen seinäliitäntään.
Kait nuo liitokset on standardeja. En tiedä, kun en ole ammattilainen.
Jos irrotat itse suihkupään, niin suojaa se hyvin jollain rätillä ennen tonkeja. Ainakin Oraksen pää on pehmeää, että helposti jäljet jää.
Monia 5 min jaksoja lasketella kuuminta mahdollista vettä läpi ja harrastella tätä niin kauan, että hajuja ei enää tule. Voi vaatia monia päiviä.
Rakeiden kanssa tässä on riski pelata.
Laitan siivousvedet vessanpönttöön ja heti riittävästi huuhteluja.
- Anonyymi
Aloittajan olisi paras ottaa yhteys vaikkapa MTK:hon
- Anonyymi
Miksi?
-aloittaja
- Anonyymi
Kapeat aiheet saiteilla.
- Anonyymi
Laita nyt vaan se tulppa siihen pesukoneliitäntään. Siinä poistoputkessa ei ole hajulukkoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559