Kauniin, halvan, yksinkertaisen, helpon, tuhkat ripotellaan siitä maahan myöhemmin.
Minkälaisen tuhkauurnan sitä hankkisi?
13
115
Vastaukset
- Anonyymi
Kirkon uurnalehdossa on iso pylväs, johon laitetaan kuolleen nimi. Siihen alueeseen haudataan uurna. Tuhkani laitetaan maatuvaan puussiin ja haudataan siihen.
Jonain päivänä kysyn läheisiltäni, haluavatko he käydä haudallani, vai heittävätkö tuhkan tuuleen. Sekin minulle sopii.
Vanhemman lapseni puolisolle haudalla käynti on merkittävä asia. Viettävät joka aattohartaudessa hetken isän sukuhaudalla. Ehkä muulloinkin.
En tiedä mitä haudalla käyminen merkitsee omille lapsilleni. Pitäisi kysyä. Omat vanhemmat ovat niin kaukana, että ei ole mahdollisuutta käydä. Haluaisin.
Isä varasi paikan äidille ja itselleen kirkon virestä että kuulevat kirkon kellot.
Vastasin enempään kuin kysyit.- Anonyymi
Kuinka monta sata grammaa tuhkaa saa mukaansa?
Beng
- Anonyymi
Käy jossakin savipajalla tekemässä omasi. Siitähän tulisi näköisesi.
Hytinäx1- Anonyymi
Jos haluaa itse tehdä uurnansa niin on otettava selvää mitkä kriteerit pitää täyttyä, joten ei sitä ihan mistä tahansa materiaalista saa tehdä.
Netistä löytyy tarkat tiedot kun viitsii etsiä, myös tiedot siihen mihin ne tuhkat on mahdollista sijoittaa ja tarkat aikarajat milloin . Takan reunalla tai kirjahyllyssä niitä tuhkia ei saa säilytellä kuin määräajan.
- Anonyymi
Kyllä minulle vanha kaljatölkki kelpaa .-Ei sitä tuhkaa enemmän jää ihmisestä , sen totesin kun muurattiin anopin jäännökset Thaikkulassa temppelin muuriin :(
- Anonyymi
Jos sais pyytää ja jos voisivat sen toteuttaa, niin tahtoisin mennä tuhkana isän keltaoranssien karhu-lenkkareiden laatikkoon. Jossa myöhemmin säilytettiin perheen mustavalkovalokuvia.
- Anonyymi
Minua kiinnostaisi kuinka saada tuhkamuna.? Aina vaan jöpöttää tuo onneton.
Enpä taida moisella mieltäni vaivata, jätän sen valinnan muille. Minulle kyllä kelpaisi muovinen taimiruukku, josta tuhkat voisi sirotella pihalle jonkin istuttamani marjapensaan juurelle.
- Anonyymi
tiukka ja terhakka, ei mitään kuivaa
nj - Anonyymi
Minkälaiset käärinliinat hankkisit ?
- Anonyymi
Taskulliset käärinliinat. Pitää saada tupakit, sytkäri, rahat ja älypuhelin mukaan.
- Anonyymi
Jokin edullinen omatekemä rasia.
- Anonyymi
Eiköhän näin juhannuksena olisi hyvä miettiä jotain muuta. Se on perikunnan asia laittaa tuhkat mihin lystää, ei siihen itse kannata uhrata aika tai miettiä heidän aivoituksiaan. Otetaan elämän jatkumisen kunniaksi pienet hömpsyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703