Juhannusaatto perjantaina

Anonyymi

Mitä mietteitä herättää ,normi viikonloppu vai juhlistatko.

65

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vietämme juhannusta kaverin kanssa kahdestaan. Ehkä käymme ajelemassa ja katsomassa kuinka ihmiset juhannusta viettävät.
      Kävin tänään ostamassa lempiviiniäni, kai jossain välissä tulee sitäkin maisteltua.

• Anonyymi

Kokkoa ei saa sytyttää monessa paikassa ...siis paikkakunnalla ...mutta onhan se kuitenkin keskikesän juhla ...ja monellekin se kohokohta ..kyllä sitä pitää viettää perinteisin menoin ...hillitysti..
      Huvitti kun sanoit lempiviini ... luin äskettäin "kukkainenviini" ....luin kakkainenviini..palasin takaisin että mitä ...
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Hassuja lukivihreitä sitä aina joskus lukee,mutta onneksi huomaa itse.
      En lähde minnekään tänä juhannuksena.

• Anonyymi

En lähde minnekään tänäkään juhannuksena. Ei pysty kykenemään.
      Kotona mukavinta.

• Anonyymi

Suomalaisen humalakulttuurin pakkojuontijuhlina on kaikista parasta olla töissä. - Nm. Tai myös silloin

• Anonyymi

Kotona, sisällä jos sataa.- Uusia perunoita , savulohta ja savuankeriasta ,kermaviiliä leikattua ruohosipulia , Vesta silliä , koiruoholla maustettua viinaa , olutta, ruispalat .- Jos vielä maittaa , jäätelöt , kaffeeta ja konjamiiniä :D

• Anonyymi

Sinulla on hieno menu.

• Anonyymi

Koiruoho? Mitä kumman maustettua viinaa?
        Nuoruudessa oli Karhu-viinaa, jota juhannustelttailulla nautittiin reilumman jälkeen, niin tuli sammal tutuksi.

• Anonyymi

Nautin kukkeaviiniä kaverini kanssa. Se antaa iäkkäämmällekin naiselle rehevän, sikiävän ja lisääntymiskykyisen olon.

• Anonyymi

He-he, vanhat akat tulevat täysin villeiksi - he-he

• Poutaa on Pouta tänne lupaillut juhannusaatoksi,
      joten vietä aikamoisen normaalia viikonloppua,
      Saunon, mitä jos kävisi tuosta kunnan metsästä kimpun koivunoksia hommaamassa,
      saunoisi koivun tuoksussa.
      Jos lohta vähäsen ja korvapuusteja pikkasen juhannuskahvien keralla.
      Sen jälkeen sitten terassilla istuskelisi ja viiniä lipittäisi, minkä maistuu
      ja sitten nukkumaan.

• Murusen kanssa saunotaan, syödään pizzaa, juodaan kaffet ja vietetään juhannusta kahdestaan.

• Anonyymi

Juhannus on meillä herttainen ja taivas on sininen ! Ellei sitten täynnä salamoita.

• Anonyymi

Kävin tässä vastaaineita hakemassa , pistin ämpäriin huomiseksi .- Miten se juttu meni? Ensin saunotaan , sitten syödään vasta ? :D

Gubbe 71

• Anonyymi

Se on juhannus vihta , vihta ehdottomasti.

• Anonyymi

Kyllä se vinkkupullo pitää hakea ,ennen kahtatoista .

• Taitaa juhannusaatto ollakin menossa jo pitkällä.

Keittelin tuossa kattilallisen kananmunia, kun eikös sitä niitä yleensä juhannuksena syödä.
      Pari päivää vietän nyt vielä samaa hiljaiseloa kuin tähänkin asti ja kasaan tuota viimeisimmältä vävykokelaaltani saamaani 2000 palan palapeliä. Siinä saa mukavasti liikuntaakin, kun häärää ympäri pöydän viemässa paloja, että sopisikos se tuonne vai tuonne vai tuonne ...

Sunnuntaina sitten pidetään pienimuotoiset kesänpäättymiskekkerit tässä pihapuistossa. Minulla on jemmassa iso korkkaamaton julmustpullo, jonka sisällöllä skoolataan sen kunniaksi, kun päivät alkavat lyhenemään ja lähdetään menemään joulua kohti. Ei minulla mitään viinejä, eikä muita hienoston juomia.

Pitäisi tosiaankin ehkä tehdä vähän juhannussiivousta. Juhannuksena eikös sitä sellaista tehdä. Ainakin tuo vessa siivota, jos sattuu kekkeröijillä jommallakummalla tulemaan vessahätää, niin siltä varalta vaan, etteivät ihan sikana minua pidä.

• Anonyymi

Kummalliset juhannusruuat Ruotsissa. Meillä Suomessa keitettyjä kananmunia syödään pääsiäisenä. Juhannuksena grillataan makkaraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummalliset juhannusruuat Ruotsissa. Meillä Suomessa keitettyjä kananmunia syödään pääsiäisenä. Juhannuksena grillataan makkaraa.

Ruotsissa syödään jouluna lihapullua, outoa porukkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No minulla nyt vain sattui olemaan jääkaapissa 24 kpl levy kananmunia.
        En niitä kaikkia kuitenkaan keittänyt yhdellä kertaa.
        En sentäs niin hullu ole, että säästäisin ne pääsiäiseen saakka, kun eikös se ole vasta ensi keväänä.

Eikö se tunnu kahlitsevalta syödä kalenterin mukaan sitä mitä kaikki toisetkin jonain tiettynä päivänä?
        Uusia perunoita olen syönyt jo pitkin kesää sitä mukaa kun ne on kaupasta tuotu. Silloinhan ne on parhaimmillaan olosuhteisiin nähden, kun ei omaa peltoa ole. Silliä syön ympäri vuoden aina kun mieli tekee. Lohta jossain muodossa noin kerran viikossa. Makkaraa harvoin, mutta ei sekään ole sidottu mihinkään tiettyyn päivään.

Mitä minulle tullaan sunnuntaina syöttämään, niin siitä minun ei kuulemma tarvitse itse huolehtia. Sithä sen näkkee ...

• Anonyymi kirjoitti:

Ruotsissa syödään jouluna lihapullua, outoa porukkaa.

Onko Suomen hallitus nyt kieltänyt/suosittanut syömästä jouluna lihapullia?
        No onhan sitä silloin toteltava kuuliaisena kansalaisena.

Minä traditioihin sitoutumaton syön niitäkin ympäri vuoden aina silloin, kun mieli tekee. Nytkin niitä on pakasteessa valmiina odottamassa mikrolämmitystä.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Onko Suomen hallitus nyt kieltänyt/suosittanut syömästä jouluna lihapullia?
        No onhan sitä silloin toteltava kuuliaisena kansalaisena.

Minä traditioihin sitoutumaton syön niitäkin ympäri vuoden aina silloin, kun mieli tekee. Nytkin niitä on pakasteessa valmiina odottamassa mikrolämmitystä.

Pitäshän sun tietää onko kielletty, kun kaiken muunkin tiedät. Ellet tiedä ota selvää jos kiinostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäshän sun tietää onko kielletty, kun kaiken muunkin tiedät. Ellet tiedä ota selvää jos kiinostaa.

No minähän just yritin ottaa selvää.

• Aurinkoista ja iloista Juhannuksen aikaa. Juhannus on ihana keskikesän juhla, jota vietämme kivalla porukalla, savustaen lohta ja nauttien rantasaunan löylyistä ja kesäillan kauneudesta, valkkiksesta kivennäisvedellä, basilikalla ja mansikoilla maustettuna.

• Me kokoonnutaan tänään tyttären pihalle ja ulkoterassille ja tietääkseni kananmunia eikä mustia ole ruokalistalla, Tyttären anoppi tuo mansikkakakun, minä alkupalat (avokado/savulohiterriinin). Silliä, lohta ja uusia perunoita, salaattia ja mansikoita on varmaankin pöydässä. Grillaillaan sitten, todennäköisesti vartaita tai possua. Skoolataan mansikka/raparperijuomalla, aikuisten versiossa on pullo kuohuviiniä kaadettu boolikulhoon. Yksinkertaisen ja tutun, perinteellisen kaavan mukaan. Makkaraa ei grillata eikä lettuja paistella, ne eivät kuulu ruotsalaiseen juhannukseen.
      Normaalista poikkeavasti kylän yhteistä juhannusjuhlaa ei tänä vuonna järjestetä. Ei musiikkia, jalkapalloa , lasten hyppylinnaa eikä juhannusalon ympäri tanssimista paikallisen pelimannin säestäessä. Me olemme yleensä olleet kylän yhteisessä juhlassa ensin ja sitten ajelleet tyttären luo . Nyt koronatapaukset ovat nousussa alueellamme ja saa olla entistälkin varovaisempi.
      Jällivaaran koronaepidemia raju puhkeaminen johtui kait kaivoken huoltoremontin aiheuttamana; paikalle tuli paljon vuokrattua työväkeä ja iltaisin sitten juhlittiin raitilla.

• Anonyymi

Miksi vietätte ruotsalaista juhannusta, vaikka onko teissä yhtään ruotsalaista ! Tytön anopin takiako ? Aika paljon on porukkaa koolla , vaikka korona jyllää siellä pahana. Ruokiakin tuodaan sieltä ja täältä, samoilla ottimilla ilmeisesti noutopöydässä otetaan ruokia. on karanteeni ikäisiäkin. Ei todellakaan vaikuta vastuulliselta meiningiltä. Makkaran paisto olis parempi. Jokaisella oma yli metrinen tikku.

Muuten, onko niitä sisäterassejakin, kun ulkoterassista puhit ?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi vietätte ruotsalaista juhannusta, vaikka onko teissä yhtään ruotsalaista ! Tytön anopin takiako ? Aika paljon on porukkaa koolla , vaikka korona jyllää siellä pahana. Ruokiakin tuodaan sieltä ja täältä, samoilla ottimilla ilmeisesti noutopöydässä otetaan ruokia. on karanteeni ikäisiäkin. Ei todellakaan vaikuta vastuulliselta meiningiltä. Makkaran paisto olis parempi. Jokaisella oma yli metrinen tikku.

Muuten, onko niitä sisäterassejakin, kun ulkoterassista puhit ?

"Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella asunto".
        Seurueeseen kuului 10 henkilöä, kaikki paitsi minä ja Lego ovat syntyneet Ruotsissa,
        Ei noutopöytää, grillistä miehet asettivat lihan lautasille. Alkupalojen jakelun lautasille hoidin minä, tytär tarjoili salaatit. Kenelläkään ei ollut mitään koronan oireita ja kukaan ei ole ollut lähikosketuksessa koronatartunnan saaneen kanssa. Ei halailtu eikä pussailtu. Istuttiin sekä katon alla että pihalle nostettujen pöytien ääressä noudattaen suositeltuja turvavälejä. Seurustelu oli hieman hankalaa kun piti puhua lujaa että kaikki kuulisivat ja musiikkiki soi.
        Mitään idioottivarmaa tapaa estää tartuntaa ei ole, ellei sitten erakoidu kokonaan muusta maailmasta.
        Minä sanon sitä "ulkoterassiksi" kai siksi kuin heillä on lasitettu lämmittämättön sisäveranta myös.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

"Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella asunto".
        Seurueeseen kuului 10 henkilöä, kaikki paitsi minä ja Lego ovat syntyneet Ruotsissa,
        Ei noutopöytää, grillistä miehet asettivat lihan lautasille. Alkupalojen jakelun lautasille hoidin minä, tytär tarjoili salaatit. Kenelläkään ei ollut mitään koronan oireita ja kukaan ei ole ollut lähikosketuksessa koronatartunnan saaneen kanssa. Ei halailtu eikä pussailtu. Istuttiin sekä katon alla että pihalle nostettujen pöytien ääressä noudattaen suositeltuja turvavälejä. Seurustelu oli hieman hankalaa kun piti puhua lujaa että kaikki kuulisivat ja musiikkiki soi.
        Mitään idioottivarmaa tapaa estää tartuntaa ei ole, ellei sitten erakoidu kokonaan muusta maailmasta.
        Minä sanon sitä "ulkoterassiksi" kai siksi kuin heillä on lasitettu lämmittämättön sisäveranta myös.

Onko sinun lapsetkin Ruotsissa syntyneet ?
        Vieläkö Ruotsissa uskotaan, että vain oireelliset voi tartuttaa ja vain lähikontaktissa ? Ilmankos siellä on niin valtavasti koronakuolemia . Tilastoja johtaa suomenruotsalaiset. Mistähän syystä heidän joukossa kuolleisuus moninkertausta kantaväestööm nähden, se alkaa selvitä kun näitä paloman selityksiä lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö Ruotsissa uskotaan, että vain oireelliset voi tartuttaa ja vain lähikontaktissa ? Ilmankos siellä on niin valtavasti koronakuolemia . Tilastoja johtaa suomenruotsalaiset. Mistähän syystä heidän joukossa kuolleisuus moninkertausta kantaväestööm nähden, se alkaa selvitä kun näitä paloman selityksiä lukee.

Aiemmin puhunut lasten syntyneen Amerikassa. Vanhapoika lapsensa 45 v ja Paloma muutti Ruotsiin 1980-luvulla, teot ovat ristiriidassa.
        Veranta on sisätila, jossa virukset pyörii ahtaassa tilassa, musiikin vuoksi puhutaan lujempaa, pöpöjen sinkoillessa vauhdilla akvaviitin tuomalla lisäpotkulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Korjaan viime yönä kirjoittamaani: kaksi Suomessa syntynyttä kaksi Kolumbiassa syntynyttä ja kuusi Ruotsissa syntynyttä.
        Edelleen ei minkäänlaista lähikontaktia.
        Olimme koko ajan ulkotiloissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiemmin puhunut lasten syntyneen Amerikassa. Vanhapoika lapsensa 45 v ja Paloma muutti Ruotsiin 1980-luvulla, teot ovat ristiriidassa.
        Veranta on sisätila, jossa virukset pyörii ahtaassa tilassa, musiikin vuoksi puhutaan lujempaa, pöpöjen sinkoillessa vauhdilla akvaviitin tuomalla lisäpotkulla.

Se taustamusiikki on tosi outo juttu aikuisten ja jopa vanhojen kutsuilla. Eikö ole mitään juteltavaa tai joku vaikka esittäisi musiikkia, mutta tuo nauhojen pyöritys taustalla on tosi rahvannomaista. Meille riittää lintujen laulu ja laineen liplatus taustamusiikiksi.
        Eikä ole ketään vieraita kutsuttu eikä kylään menty, lähimpiä tavataan harvakseltaan lyhyesti ulkona, kahvit tarjotaan ja turvavälit pysyy helposti. Kevyitä tuoleja on tuossa nurmikolla , saa siirrellä tarpeeksi kauas toisista, ei tarvitse ahtautua verannoille eikä kuisteille. Ihmisiä on 4-5 ollut, eikä ketään lähiperheen ulkopuolelta. Tuollaiset ruokapidot juominkeineen ja eri ihmisten tekeminen ja tarjoamine ruokineen on varma tapaa levittää tauteja. Luulisi, että jo tajutaan koronan vaarallisuus varsinkin maassa, jossa koko ajan kuolee porukkaa siihen satoja päivässä. Miten joku voi kaikesta valistuksesta huolimatta vielä selitellä, ettei ketään oireista ollut paikalla. Sitten vielä ihmetellään, kun suomalaiset eivät halua Ruotsista ketään Suomeen tappavaa tautia levittämään. Muhikaa vaan koronassa, olette sen paljolti itse valinneet. Kun pitää saada juhlia mässätä ja ryypätä yhdessä ja pitää koko ajan kovaa ääntä kaikesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Se taustamusiikki on tosi outo juttu aikuisten ja jopa vanhojen kutsuilla. Eikö ole mitään juteltavaa tai joku vaikka esittäisi musiikkia, mutta tuo nauhojen pyöritys taustalla on tosi rahvannomaista. Meille riittää lintujen laulu ja laineen liplatus taustamusiikiksi.
        Eikä ole ketään vieraita kutsuttu eikä kylään menty, lähimpiä tavataan harvakseltaan lyhyesti ulkona, kahvit tarjotaan ja turvavälit pysyy helposti. Kevyitä tuoleja on tuossa nurmikolla , saa siirrellä tarpeeksi kauas toisista, ei tarvitse ahtautua verannoille eikä kuisteille. Ihmisiä on 4-5 ollut, eikä ketään lähiperheen ulkopuolelta. Tuollaiset ruokapidot juominkeineen ja eri ihmisten tekeminen ja tarjoamine ruokineen on varma tapaa levittää tauteja. Luulisi, että jo tajutaan koronan vaarallisuus varsinkin maassa, jossa koko ajan kuolee porukkaa siihen satoja päivässä. Miten joku voi kaikesta valistuksesta huolimatta vielä selitellä, ettei ketään oireista ollut paikalla. Sitten vielä ihmetellään, kun suomalaiset eivät halua Ruotsista ketään Suomeen tappavaa tautia levittämään. Muhikaa vaan koronassa, olette sen paljolti itse valinneet. Kun pitää saada juhlia mässätä ja ryypätä yhdessä ja pitää koko ajan kovaa ääntä kaikesta.

Mitäpä minä tuohon enää sanoisin, sinä tiedät paremmin millä lailla vietimme Juhannusta olit varmaan kärpäsenä katossa.
        Taustamusiikista vielä:
        Ei ne olleet mitkään eläkeläismummojen iltapäiväkahvit pihalla. Nuorimmat olivat alle murrosikäisiä, seuraavaa sukupolvea viisi kpl ikähaitari 30- 45, kolme kpl sitsemänkympin kieppeillä, minä vanhin. Musiikki soi aina taustalla heillä, ei ehkä minun valintani, mutta olenkin siellä vain vieraana. Esikaupunkimiljöössä ei laineiden liplatusta kuulu, mutta porealtaaseen taisivat viimeiset juhlijat hypätä kuuman illan päätteeksi.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Mitäpä minä tuohon enää sanoisin, sinä tiedät paremmin millä lailla vietimme Juhannusta olit varmaan kärpäsenä katossa.
        Taustamusiikista vielä:
        Ei ne olleet mitkään eläkeläismummojen iltapäiväkahvit pihalla. Nuorimmat olivat alle murrosikäisiä, seuraavaa sukupolvea viisi kpl ikähaitari 30- 45, kolme kpl sitsemänkympin kieppeillä, minä vanhin. Musiikki soi aina taustalla heillä, ei ehkä minun valintani, mutta olenkin siellä vain vieraana. Esikaupunkimiljöössä ei laineiden liplatusta kuulu, mutta porealtaaseen taisivat viimeiset juhlijat hypätä kuuman illan päätteeksi.

Tosi järkyttävää, kun kotona möykkää aina taustamöly, kun jotkut ei kestä hiljaisuutta. Eikä siinä jo hermot mene, kun melusaastetta jo koulussa, töissä ja liikenteessä ? Eikö se tyttösikin lastentarhan täti, kova meteli ja kiljunta missä lapsia iso lauma vaatimassa huomipta. Sitten vielä kotona taustamusamölyn lisäksi kännykän räpläys, milloin siinä keskustellaan ? Ei oteta edes juhlissa kutsuttuja vanhoja ihmisiä huomioon, omaa lempimölyä soitetaan tuutin täydeltä. Joo ja poreallas on hienouden huippu, ei tuollaset järven rannalla ja rantasaunassa viihtyiskään. Sielläkin olis toosat päällä koko ajan, linnut jäisi häviölle. Voi naapuri parkojakin, kun ulkona toosat mölyää.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Taustamusiikista vielä:

Porealtaat ovat oikeita likapesiä, lämpimässä vedessä muutenkin oiva pesimispaikka pöpöille. Luulisi, että nuo 80-luvulla juppialtaiksi kutsutut, olisivat jo historiaa.
        Nuoriso tietysti viihtyy, kun levottomille käsille oiva pelehtimispaikka poreitten alla.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosi järkyttävää, kun kotona möykkää aina taustamöly, kun jotkut ei kestä hiljaisuutta. Eikä siinä jo hermot mene, kun melusaastetta jo koulussa, töissä ja liikenteessä ? Eikö se tyttösikin lastentarhan täti, kova meteli ja kiljunta missä lapsia iso lauma vaatimassa huomipta. Sitten vielä kotona taustamusamölyn lisäksi kännykän räpläys, milloin siinä keskustellaan ? Ei oteta edes juhlissa kutsuttuja vanhoja ihmisiä huomioon, omaa lempimölyä soitetaan tuutin täydeltä. Joo ja poreallas on hienouden huippu, ei tuollaset järven rannalla ja rantasaunassa viihtyiskään. Sielläkin olis toosat päällä koko ajan, linnut jäisi häviölle. Voi naapuri parkojakin, kun ulkona toosat mölyää.

Kivaa kun tulit tänne ilahduttamaan juhannusaamua piristävällä keskustelullasi :)
        Kyllä ne ottaa huomioon meidän musiikkitoivomukset; osan illasta soitetaan aina ruotsalaista proggarimusaa tyttären anopin kunniaksi ja osa illasta The Doorsia ja Joan Osbornia, joita minä diggaan..."This is the end, my only friend the end..."

Tyttäreni on esikoulunopettaja kuten minäkin, vastuussa omasta osastostaan, raporteista, suunnittelusta, opetussuunnitelman toteuttamisesta lapsiryhmässä, metodiikasta, resurssien käyttöönottamisesta, aikuiskontakteista, uuden henkilökunnan työharjoittelusta, pedagogisten päämäärien toteuttamisesta ja johtaa lapsiryhmiä myös. Sinä saat kutsua häntä "tädiksi" jos haluat, mutta sivistyneet ihmiset eivät vähättele ammattikuntaa joka on koulutettua ja jotka johdattavat kasvavaa sukupolveä kädessään kohti uutta aikaa.

HYvää Juhannusta ja muista että aurinko paistaa risukasaankin!
        (Ps se oli nyt kuitenkin lämmitettävä uima-allas, ei poreallas. Täytettiin eilen illalla ja siinä uivat ne kaksi poikaa ennen nukkumaanmenoa. Mitä ne teki käsillään veden alla ei ole tiedossani :)))

• Paloma01 kirjoitti:

Kivaa kun tulit tänne ilahduttamaan juhannusaamua piristävällä keskustelullasi :)
        Kyllä ne ottaa huomioon meidän musiikkitoivomukset; osan illasta soitetaan aina ruotsalaista proggarimusaa tyttären anopin kunniaksi ja osa illasta The Doorsia ja Joan Osbornia, joita minä diggaan..."This is the end, my only friend the end..."

Tyttäreni on esikoulunopettaja kuten minäkin, vastuussa omasta osastostaan, raporteista, suunnittelusta, opetussuunnitelman toteuttamisesta lapsiryhmässä, metodiikasta, resurssien käyttöönottamisesta, aikuiskontakteista, uuden henkilökunnan työharjoittelusta, pedagogisten päämäärien toteuttamisesta ja johtaa lapsiryhmiä myös. Sinä saat kutsua häntä "tädiksi" jos haluat, mutta sivistyneet ihmiset eivät vähättele ammattikuntaa joka on koulutettua ja jotka johdattavat kasvavaa sukupolveä kädessään kohti uutta aikaa.

(Ps se oli nyt kuitenkin lämmitettävä uima-allas, ei poreallas. Täytettiin eilen illalla ja siinä uivat ne kaksi poikaa ennen nukkumaanmenoa. Mitä ne teki käsillään veden alla ei ole tiedossani :)))

Jokos Suomessa kohta palataan takaisin normaaliin käytäntöön , niihin neljään metriin näiden kahden metrin sijaan jota nyt suositellaan ?

• Anonyymi kirjoitti:

"""Ilmankos siellä on niin valtavasti koronakuolemia . Tilastoja johtaa suomenruotsalaiset."""

Ei siinä ollut kysymys pelkästään suomenruotsalaisista, vaan kaikista suomalaissyntyisistä, joita on Ruotsissa noin 140 000-150 000.
        145/ 100 000 suomalaissyntyisistä on kuollut koronaan. Siis karkeasti arvioiden vain noin parisataa kaikista yli 5000:sta koronakuolleesta on ollut suomalaissyntyisiä.

Ruotsi nyt yrittää kaikin keinoin selitellä suuria kuolinlukujaan ja rasistisesti vyöryttää syyn niihin lukemiin suomalaissyntyisten niskoille.
        On se vain kummallista, että täällä kuolee suomalaiset helpommin koronaan kuin Suomessa.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Niin muuttuu kaikki paloman päässä, kun poreallas ei tee vaikutusta, se onkin nyt uima allas. Ei niitä uima-altaita ylläpidetä lastentarhatädin palkoilla , sähkölasku on enemmän kuin talon lämmitys. Oikean Uima altaan täyttöön menee kuutioittain vettä . Mutta ei tietysti tuollaseen muoviseen puhallettavaan.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Jokos Suomessa kohta palataan takaisin normaaliin käytäntöön , niihin neljään metriin näiden kahden metrin sijaan jota nyt suositellaan ?

Pata kattilaa soimaa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

"""Ilmankos siellä on niin valtavasti koronakuolemia . Tilastoja johtaa suomenruotsalaiset."""

Ei siinä ollut kysymys pelkästään suomenruotsalaisista, vaan kaikista suomalaissyntyisistä, joita on Ruotsissa noin 140 000-150 000.
        145/ 100 000 suomalaissyntyisistä on kuollut koronaan. Siis karkeasti arvioiden vain noin parisataa kaikista yli 5000:sta koronakuolleesta on ollut suomalaissyntyisiä.

Ruotsi nyt yrittää kaikin keinoin selitellä suuria kuolinlukujaan ja rasistisesti vyöryttää syyn niihin lukemiin suomalaissyntyisten niskoille.
        On se vain kummallista, että täällä kuolee suomalaiset helpommin koronaan kuin Suomessa.

Tegnell selitteli suomalaissyntyisten kuolemia: sosioekonomialla, raskailla-ja likaisisilla töillä ja monivaivaisuudella eli hautaan tuupattavalla porukalla.

• Paloma01 kirjoitti:

No johan taas.

""" Esikaupunkimiljöössä ei laineiden liplatusta kuulu, mutta porealtaaseen taisivat viimeiset juhlijat hypätä kuuman illan päätteeksi."""

""" se oli nyt kuitenkin lämmitettävä uima-allas, ei poreallas."""

Ja saman ihmisen kirjoittamia samassa ketjussa.
        Prima balleriina siinä taas vaudissa pää pyörällä ...

• Paloma01 kirjoitti:

Kun lainaat facelta jotain, niin olisi sopivaa mainita mistä lainaus on. Ja kun noin suoraan sanasta sanaan lainaat siellä iänikuisesti pyörinyttä ja jo tähän mennessä kulunutta vitsiä, niin sitaatitkin olisivat paikallaan.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Jo pikkuhiljaa, ravintolat saa ottaa 75 proosaa kapasiteetista sisään, tosin en tiedä kuinka nuo varomattomat onnistuvat loppuillasta :)

Ihanaa Juhannusta Sinulle ja perheellesi.
        T.pirre

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Ensin sanoit, että musiikki oli sellaista, jota et itse valitsisi. Nyt se on muuttunut sellaiseksi, josta sinä diggaat ! Tuollaista sanotaan Suomessa valehteluksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tegnell selitteli suomalaissyntyisten kuolemia: sosioekonomialla, raskailla-ja likaisisilla töillä ja monivaivaisuudella eli hautaan tuupattavalla porukalla.

Luultavasti suurin osa niistä suomalaissyntyisistä kuolleista vanhustenhoidon porukkaa, jotka on vain ympätty täyteen morfiinia ilman mitään lisähappea, lopetettu nesteyttäminen ja heitetty eristyshuoneeseen kuolemaan. Välillä käyty oven raosta vilkaisemassa, että vieläkö finnjävel huokuu.
        Eri hoito ruotsalaissyntyisille kuin ulkomaalaissyntyisille.

Selitelköön Tegnell hätäpäissään mitä selittelee, mutta ilman suomalaissyntyisten koronakuolemiakin Ruotsin koronakuolleitten luku olisi lähellä sitä 5000 kuitenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin muuttuu kaikki paloman päässä, kun poreallas ei tee vaikutusta, se onkin nyt uima allas. Ei niitä uima-altaita ylläpidetä lastentarhatädin palkoilla , sähkölasku on enemmän kuin talon lämmitys. Oikean Uima altaan täyttöön menee kuutioittain vettä . Mutta ei tietysti tuollaseen muoviseen puhallettavaan.

https://www.trademax.se/pool-spa/spabad/uppblåsbart-spa/bestway-lay-z-spa-havana-p271743
        Elikkä lasten pulikointiallas, voi laittaa poreilemaan jos haluaa. Heillä se on altaanilla, kansi päällä ja täyttävät tarpeen mukaan, sitten tyhjennetään ja pestään.

Siitä musiikista vielä vain sen verran että OSAN illasta soitetaan musaa jota me ollaan toivottu.
        Nyt voimme lopettaa tämän saivartelun.

• Anonyymi kirjoitti:

Ensin sanoit, että musiikki oli sellaista, jota et itse valitsisi. Nyt se on muuttunut sellaiseksi, josta sinä diggaat ! Tuollaista sanotaan Suomessa valehteluksi.

Höpöhöpö.
        Sekä että.

• Paloma01 kirjoitti:

https://www.trademax.se/pool-spa/spabad/uppblåsbart-spa/bestway-lay-z-spa-havana-p271743
        Elikkä lasten pulikointiallas, voi laittaa poreilemaan jos haluaa. Heillä se on altaanilla, kansi päällä ja täyttävät tarpeen mukaan, sitten tyhjennetään ja pestään.

Siitä musiikista vielä vain sen verran että OSAN illasta soitetaan musaa jota me ollaan toivottu.
        Nyt voimme lopettaa tämän saivartelun.

No nyt se heidän pihassaan oleva lämmitettävä uima-allas sitten muuttuikin altaanilla olevaksi puhallettavaksi lasten pulikointialtaaksi.
        Kun nyt vielä tarkemmin hierot muistinystyröitäsi, niin eikös se ollutkin kylpyamme sisällä kylppärissä ...

• Tellukka kirjoitti:

No nyt se heidän pihassaan oleva lämmitettävä uima-allas sitten muuttuikin altaanilla olevaksi puhallettavaksi lasten pulikointialtaaksi.
        Kun nyt vielä tarkemmin hierot muistinystyröitäsi, niin eikös se ollutkin kylpyamme sisällä kylppärissä ...

Puhallettava spa-allas sisä tai ulkokäyttöön, heillä ollut koko ajan altaanilla.
        Kylpyhuoneessa heillä on leijonatassuinen amme samoin kuin minulla. Ei sinne jacuzzia mahtuisikaan:
        Lopeta toi joutava saivarteleminen.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Puhallettava spa-allas sisä tai ulkokäyttöön, heillä ollut koko ajan altaanilla.
        Kylpyhuoneessa heillä on leijonatassuinen amme samoin kuin minulla. Ei sinne jacuzzia mahtuisikaan:

Lopeta itse tuo valehtelu !

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Lue nyt omia tekstejäsi tässä ketjussa ja kirjoita vasta sitten saivartelusta.

• Paloma01 kirjoitti:

Aina vain uima-altaan taso laskee, kun tarpeeksi kauan miettii.
        Nyt se alkuperäinen lämmitettävä uima-allas soveltuukin myös sisäkäyttöön ja on pelkkä puhallettava spa-allas.
        Voiko sellaista uima-altaaksi sanoa sen enempää kuin kylpyammettakaan. Eikös uima-altaassa pitäisi mahtua uimaankin.

• Tellukka kirjoitti:

Aina vain uima-altaan taso laskee, kun tarpeeksi kauan miettii.
        Nyt se alkuperäinen lämmitettävä uima-allas soveltuukin myös sisäkäyttöön ja on pelkkä puhallettava spa-allas.
        Voiko sellaista uima-altaaksi sanoa sen enempää kuin kylpyammettakaan. Eikös uima-altaassa pitäisi mahtua uimaankin.

Olen pahoillani että sinulla on ollut yksinäinen ja tylsä juhannus.
        Se ei kuitenkaan oikeuta sitä että tulet tänne pilaamaan minunkin iloani kun haluan kertoa aloituksen aiheesta (miten juhlistimme juhannusta) ja vaatimaan minua tilille joka ainoasta puolihuolimattomasta ilmaisusta joko nimimerkilläsi tai anonyymina puskasta. Ei tämä ole mikään raastupa. Mikään olellinen asia ei siitä muutu mihinkään vaikka sinä kuinka jankutat.
        Meillä oli mukavaa. Söimme hyvin ja otimme pari lasillista. Kukaan ei ollut juovuksissa. Musiikki soi taustalla,, etupäässä talon isäntäväen valitsema mutta myös anoppien musaa soitettiin, kuten aina. Illan päätteeksi (kunme olimme jo kotona) pojat pulahtivat altaanilla olevaan porealtaaseen, jota minä sanon "uima.altaaksi", vaikka siinä ei voikaan uida.
        Olen pahoillani että olenpitänyt sinua jännityksessä koko päivän.
        Nyt lähdemme kävelylle joenrantaa, jossa on ennestäänkin paljon väkeä. mutta emme mene sinne uimaan vaan katsomaan miten veneemme jakselee venevalkamassa ja onko siihen kerääntynyt sadevettä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lue nyt omia tekstejäsi tässä ketjussa ja kirjoita vasta sitten saivartelusta.

Minä vain kirjoittelen, harvoin luen omia tekstiäni ja etenkään en saivartele, stalkkaa ja nälvi ketään.

• Paloma01 kirjoitti:

Olen pahoillani että sinulla on ollut yksinäinen ja tylsä juhannus.
        Se ei kuitenkaan oikeuta sitä että tulet tänne pilaamaan minunkin iloani kun haluan kertoa aloituksen aiheesta (miten juhlistimme juhannusta) ja vaatimaan minua tilille joka ainoasta puolihuolimattomasta ilmaisusta joko nimimerkilläsi tai anonyymina puskasta. Ei tämä ole mikään raastupa. Mikään olellinen asia ei siitä muutu mihinkään vaikka sinä kuinka jankutat.
        Meillä oli mukavaa. Söimme hyvin ja otimme pari lasillista. Kukaan ei ollut juovuksissa. Musiikki soi taustalla,, etupäässä talon isäntäväen valitsema mutta myös anoppien musaa soitettiin, kuten aina. Illan päätteeksi (kunme olimme jo kotona) pojat pulahtivat altaanilla olevaan porealtaaseen, jota minä sanon "uima.altaaksi", vaikka siinä ei voikaan uida.
        Olen pahoillani että olenpitänyt sinua jännityksessä koko päivän.
        Nyt lähdemme kävelylle joenrantaa, jossa on ennestäänkin paljon väkeä. mutta emme mene sinne uimaan vaan katsomaan miten veneemme jakselee venevalkamassa ja onko siihen kerääntynyt sadevettä.

Nooooo, ei mitään syytä nöyristellä pyydellä anteeksi sitä, että muutaman tunnin olit juhannusaattona pois palstalta.
        Pitäähän sinun kerran vuodessa saada repäistä ilo irti elämästä, ettet aina vain pyöri sitä samaa tylsää metsäpolkua. Ja olihan minulla Aftonbladet ja lööpit.

• Sorruin mainokseen.
      Ja niipä on Jää-kaapissani possun-kylkeä viipaleina ja Makkaroina.
      Paistin-pannu ja jokunen paketti Luomu-Voita oli jo ennestään.
      Pannu ei sentään samassa kaapissa.
      Pitää siis alkaa käärimään.
      Tehoja taitaa löytyä niin paljon että yksi Makkara riittää Vuoro-kaudeksi.
      Jestas kun tulee halvaksi.
      Juhannusta myöten.
      Ei vaivaa ummetuskaan.
      Tiedä vaikka olisin tässä saanut aikaan plus-merkkisen eläke-leikkurinkin.

H.

• Anonyymi

Aatto on aina juhlista suurin vain onko suomalaiset taas hukassa?

• Suomen siniristi on vedetty salkoon
      ja juhannus alkakoon...

Vielä kerkiit kerreemään sen seihtemän erlaesta heinee ja kukkaa
      tyynys alle ja jos uamulla on nivustaipeissas ihottummoo tai piä on kippeenä,
      ni allerkine oot.

Hyvvee Juhannusta Kaekille
      Syvänystäville, tutuille ja tuntemattomille
      ja kaiken mualiman kylänmiehilleki.

• Anonyymi

Jopa onnii ihana naesimmeine liikenteessä, maissii tarkotan. Ei löyvvy nuin paljon erlaesia kukkia mutta yks konsti tietää mielitietty on heittee saanavasta saanan katolle. Mihinkä päen tyvi osottaa, sieltä löötyy morsmaekku. Nyt osottaa maissia päen . Jotenka sinne nyt ❤️❤️💋💋. Ei ooo kyllä miehen huulet nuon korreet.

• Anonyymi

Eipä ole tänä vuonna suomenlippu juhannuksena seinässä , vituttaa kun ei laivat kulje Sto-Hel :(

• Yksin täällä "vietän " juhannusta, tai juhannus aikaa.
      Pirre

• Anonyymi

P.s. oma valinta.. :)

• Kävin eilen illalla muutaman ystävän kanssa grillaamassa ja keittelemässä nokipannukahvia. Uskovaisena seuraa eri vuosilta koostetta Keuruun nettijuhannuskonffaa!
      Kun on Jumalan antama rauha sisimmässä niin on ilo viettää aikaa juhannuksena ja kaikkina vuoden päiviänä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      114
      1848
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1312
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      1012
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      916
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      834
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      817
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      802
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe