Mitäs nyt?

Anonyymi

Kolme vuotta sitten kiinteistöni ulosmitattiin. Velkaa oli 7000 euroa. Työnteko loppui sairastumiseen ja ulkkarille maksettavaksi jäi kuntoutustuesta vain 80 euroa kk. Talossani oli vuokralainen, jonka sanoin irti, koska odotin talon pakkomyyntiä. Hakeuduin itsekkin vuokra-asuntoon, eli talo jäi tyhjäksi. Myyntiä ei tapahtunut, koska velkoja ilmoitti, ettei lähde kiinteistön realisointiin sen sijainnin ja huonon kunnon vuoksi. Nyt ulosotto ilmoitti, että pakkomyyntiä ei tule ja ulosotto on peruttu.
No. Talo on tyhjänä, kylmänä ja laskuja tulee sähkö- ja vesiliittymistä tasaista tahtia. Kaukolämpöliittymän sanoin irti ja sekin maksu yli 3000 euroa on ulosotossa.
Mitä minun pitäisi tehdä? Sanonko irti muutkin liittymät, kun talo on jo niin huonossa kunnossa, ettei se ole kelvollinen asumiseen. Myytyä sitä hometaloa ei saa, kun sijaitsee paikalla, mihin ei kiinnostusta ole ja museovirastokin on vastuksena.
Jäänkö loppuelämän ajaksi perintäfirman lypsettäväksi velasta, joka hyljätyn talon vuoksi nyt kokoajan kasvaa..

21

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen. Asun nyt toisella paikka kunnalla vuokra-asunnossa. Pärjään nipinnapin pienellä eläkkeellä ja asumistuella, mutta en pysty maksamaan entisen kotini maksuja mitenkään.
      Ihan vakavissani kysyn, että mitä pitäisi tehdä?

      • Anonyymi

        Kiinteistöstä en osaa sanoa, mutta velkaa on onneksi maksukykyysi (80 €/kk) nähden sen verran vähän, että kykenet varmasti maksamaan sen takaisin säällisessä ajassa (80 x 12 x 15 = 14 400 euroa).

        Lisäksi toimeentulotukihakemuksen laskelmassa pakolliset ulosottomenot otetaan huomioon täysimääräisenä, joten saatat saada toimwwntulotukeakin, mikäli tulojen ja hyväksyttyjen menojen erotus jää normin alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistöstä en osaa sanoa, mutta velkaa on onneksi maksukykyysi (80 €/kk) nähden sen verran vähän, että kykenet varmasti maksamaan sen takaisin säällisessä ajassa (80 x 12 x 15 = 14 400 euroa).

        Lisäksi toimeentulotukihakemuksen laskelmassa pakolliset ulosottomenot otetaan huomioon täysimääräisenä, joten saatat saada toimwwntulotukeakin, mikäli tulojen ja hyväksyttyjen menojen erotus jää normin alle.

        Ap. No en saa toimeentulotukea tietenkään, juurikin normin mukaan tässä elän ja kun kävin aikoinaan kelan konttorilla, niin sanottiin, ettei sen entisen asumuksen menoja makseta.
        Nykytuloista jää ulkkarin jälkeen 502 euroa, kun vuokra on maksettu. Siitä maksan nykyisen asuntoni sähköt ja vesimaksun, joten varsinaiseen elämiseen jää 450 euroa.

        Alkuperäisestä velasta ulosottoon olisin voinut selvitäkkin laskelmasi mukaan, vaan kun nyt tulee joka kuukausi uutta velkaa tyhjän kiinteistön maksuista :( En varmana selviä milloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. No en saa toimeentulotukea tietenkään, juurikin normin mukaan tässä elän ja kun kävin aikoinaan kelan konttorilla, niin sanottiin, ettei sen entisen asumuksen menoja makseta.
        Nykytuloista jää ulkkarin jälkeen 502 euroa, kun vuokra on maksettu. Siitä maksan nykyisen asuntoni sähköt ja vesimaksun, joten varsinaiseen elämiseen jää 450 euroa.

        Alkuperäisestä velasta ulosottoon olisin voinut selvitäkkin laskelmasi mukaan, vaan kun nyt tulee joka kuukausi uutta velkaa tyhjän kiinteistön maksuista :( En varmana selviä milloinkaan.

        Olet saanut virheellistä informaatiota!

        Toimeentulotuen normi kohtuullisten asumismenojen sekä sairaudenhoito-, sähkö- ja ulosottomenojen jälkeen on sattumalta juuri tuo 502,21 euroa/kk.

        Joten sinun pitäisi ehdottomasti saada toimeentulotukea joka kuukausi 52,21 euroa sähkö- ja vesilaskuun sekä ulosottoon (ts. sanoen toimeentulotukinormin ja tulojen erotus vähennettynä em. menoilla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet saanut virheellistä informaatiota!

        Toimeentulotuen normi kohtuullisten asumismenojen sekä sairaudenhoito-, sähkö- ja ulosottomenojen jälkeen on sattumalta juuri tuo 502,21 euroa/kk.

        Joten sinun pitäisi ehdottomasti saada toimeentulotukea joka kuukausi 52,21 euroa sähkö- ja vesilaskuun sekä ulosottoon (ts. sanoen toimeentulotukinormin ja tulojen erotus vähennettynä em. menoilla).

        No eikä ole saanut virheellistä informaatiota. Ei yksi ihminen voi saada usean eri asunnon sähkö- ja vesimaksuihin tukea. Sehän kannattaisi jokaisen tuttavan ja sukulaisen vesi- ja sähköliittymät siirtää toimeentulotukiasiakkaan nimiin jos näin olisi. Tässä tapauksessa varsinkaan kun henkilö itse ylläpitää liittymiä ilman tarvetta, ei todellakaan ole yhteiskunta velvollinen niitä makselemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikä ole saanut virheellistä informaatiota. Ei yksi ihminen voi saada usean eri asunnon sähkö- ja vesimaksuihin tukea. Sehän kannattaisi jokaisen tuttavan ja sukulaisen vesi- ja sähköliittymät siirtää toimeentulotukiasiakkaan nimiin jos näin olisi. Tässä tapauksessa varsinkaan kun henkilö itse ylläpitää liittymiä ilman tarvetta, ei todellakaan ole yhteiskunta velvollinen niitä makselemaan.

        Sanoit "Siitä maksan nykyisen asuntoni sähköt ja vesimaksun, joten varsinaiseen elämiseen jää 450 euroa"

        Eli olet oikeutettu mielestäni 52,21 euron toimeentulotukeen riippumatta kiinteistösi kuluista. En siis ole väittänyt, että saisit tukea kiinteistösi kuluille, vaan vuokra-asuntosi kuluille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit "Siitä maksan nykyisen asuntoni sähköt ja vesimaksun, joten varsinaiseen elämiseen jää 450 euroa"

        Eli olet oikeutettu mielestäni 52,21 euron toimeentulotukeen riippumatta kiinteistösi kuluista. En siis ole väittänyt, että saisit tukea kiinteistösi kuluille, vaan vuokra-asuntosi kuluille.

        Ap kirjoitti "Ap. No en saa toimeentulotukea tietenkään, juurikin normin mukaan tässä elän ja kun kävin aikoinaan kelan konttorilla, niin sanottiin, ettei sen entisen asumuksen menoja makseta. " johon vastasit että ap on saanut virheellistä informaatiota. Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap kirjoitti "Ap. No en saa toimeentulotukea tietenkään, juurikin normin mukaan tässä elän ja kun kävin aikoinaan kelan konttorilla, niin sanottiin, ettei sen entisen asumuksen menoja makseta. " johon vastasit että ap on saanut virheellistä informaatiota. Ei ole.

        Ahaa. Luin siis huolimattomasti. Lisäksi ymmärsin jostakin syystä virheellisesti ap:n kommentoineen viestiäni.


    • Anonyymi

      Ikävä tilanne. Aika pienen velan takia jouduit irtisanomaan vuokralaisetkin. Talo pysyy aina parempikuntoisena, jos on asuttuna.

      Olen vähän samanlaisessa tilanteessa, eli hyvin pienellä sairaseläkkeellä ja kiinteistöni on ulosmitattu. Sekin on ollut asumaton jo kaksi vuotta, ja totta tosiaan maksut juoksee. Nyt se on myynnissä ja toivon kädet ristissä uutta asukasta, muuten en pysty enää mihinkään. Asun myös muualla jo ja vuokralla. En osaa sinua neuvoa, mutta jään seuraamaan jospa joku osaisi.

      • Anonyymi

        On kyllä aivan hanurista tilanne. Otan osaa kohtalollesi. Olen aloittaja, enkä todellakaan keksi mitään älyllistä ratkaisua omin avuin
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä aivan hanurista tilanne. Otan osaa kohtalollesi. Olen aloittaja, enkä todellakaan keksi mitään älyllistä ratkaisua omin avuin
        .

        Kiitos! Minulla on velkaa siinä 30t ja talo on (ollut) arvoltaan tuon yli, mutta tiedä sitten enää. Aluksi oli ulosoton aie myös ottaa sairaseläkkeestä noin satasen, mutta onneksi perui koska talo on jo panttina. Yritti kyllä kovasti napata sekä rahat että omaisuuden.

        Sekin on kummaa, että en saa toimeeentulotukea enää, koska ulosmitattu omaisuus lasketaan edelleen "omaksi", eikä tietenkään saa mitään helpotusta vaikka on maksanut kahta taloa jo kaksi vuotta alle 800 euron eläketuloilla. Asumistukeenkin on vaikuttanut tuo omaisuus, sekään tuki ei ole täysimääräinen ennenkuin kiinteistö on realisoitu.
        Suo siellä, vetelä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Minulla on velkaa siinä 30t ja talo on (ollut) arvoltaan tuon yli, mutta tiedä sitten enää. Aluksi oli ulosoton aie myös ottaa sairaseläkkeestä noin satasen, mutta onneksi perui koska talo on jo panttina. Yritti kyllä kovasti napata sekä rahat että omaisuuden.

        Sekin on kummaa, että en saa toimeeentulotukea enää, koska ulosmitattu omaisuus lasketaan edelleen "omaksi", eikä tietenkään saa mitään helpotusta vaikka on maksanut kahta taloa jo kaksi vuotta alle 800 euron eläketuloilla. Asumistukeenkin on vaikuttanut tuo omaisuus, sekään tuki ei ole täysimääräinen ennenkuin kiinteistö on realisoitu.
        Suo siellä, vetelä täällä.

        Suo on tuttu. Avioeron myötä tutustuin oikeasti asioihin, jotka ovat upottava suo ja pahinta, että olen sovinnolla siihen suohon kävellyt ottamalla nimiini talon, jonka exmies rahoitti. Tuskin minua tyhmempää naista on olemassakaan.


    • Anonyymi

      Onko kyseessä vuokratontti vai oma tontti? Pistä myyntiin huutokauppaan hyvin pienellä aloitushinnalla purkukuntoisena. Sulje kaikki suljettavissa olevat liittymät, ym.

      • Anonyymi

        Sähköliittymän voit ainakin irtisanoa tai sulkea väliaikaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköliittymän voit ainakin irtisanoa tai sulkea väliaikaisesti.

        No voi sulkea juu, mutta perusmaksuja kertyy silti joka kuukausi ja jos sanot sopparit kokonaan irti, se maksaa ties mitä. Sanoin kaukolämpöliittymän irti ja se maksoi reippaasti yli 3000 euroa. En uskalla sanoa irti sähkö- enkä vesiliittymää, kun sitten uo-velkani nelinkertaistuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sulkea juu, mutta perusmaksuja kertyy silti joka kuukausi ja jos sanot sopparit kokonaan irti, se maksaa ties mitä. Sanoin kaukolämpöliittymän irti ja se maksoi reippaasti yli 3000 euroa. En uskalla sanoa irti sähkö- enkä vesiliittymää, kun sitten uo-velkani nelinkertaistuisi.

        Täytyy nyt kyllä sanoa että vaikuttaa siltä ettet itse viitsi selvittää asioita etkä myydä taloa/ tonttia ja haet täältä jotain sympatiaa.
        Laita 1 euron lähtomaksu kiinteistöllesi huutokauppaan, varmasti menee myytyä.

        Mitä tulee sähköliittymän irtisanomiseen;
        "Jos kiinteistön sähkönkäyttö on loppunut kokonaan eikä sähkölle ole tarvetta myöhemminkään, voit irtisanoa sähköliittymän, jonka jälkeen liittymä puretaan. Liittymän purun yhteydessä palautamme liittymissopimuksen mahdollisen palautuskelpoisen osan vähennettynä purkukustannuksilla." -Oulun energia

        "Kun lomakkeet ovat palautuneet allekirjoitettuina meille, liittymä puretaan, maksetusta liittymismaksusta vähennetään purkukustannukset ja mahdollisesti ylijäävä osuus palautetaan asiakkaalle, jos liittymismaksu on palautuskelpoinen. PURKUKUSTANNUKSET OVAT KORKEINTAAN MAKSETUN LIITTYMISMAKSUN SUURUISIA. (Toisinsanoen et joudu maksamaan mitään)
        Liittymä puretaan ja kWh-mittari poistetaan viimeistään kuukauden kuluessa liittymän irtisanomislomakkeiden palautumisesta. Kaikki maksut päättyvät myös kyseiseen poistoajankohtaan. Mikäli liittymää varten on olemassa ilmajohtoverkkoa, se puretaan irtisanomisen jälkeen." -PKS

        "Palautamme mahdollisen palautuskelpoisen liittymismaksun osan, josta on vähennetty liittymän purkukulut. Purkukulut voivat olla enintään yhtä suuret kuin palautuskelpoinen liittymismaksu. Perusmaksu ja kulutettu energia veloitetaan normaalisti mittarin poistoon saakka. Liittymän irtisanomisaika on yksi kuukausi." -Caruna

        Miten ihmeessä sä oot asunut omakotitalossa jos et edes tällaisia asioita tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy nyt kyllä sanoa että vaikuttaa siltä ettet itse viitsi selvittää asioita etkä myydä taloa/ tonttia ja haet täältä jotain sympatiaa.
        Laita 1 euron lähtomaksu kiinteistöllesi huutokauppaan, varmasti menee myytyä.

        Mitä tulee sähköliittymän irtisanomiseen;
        "Jos kiinteistön sähkönkäyttö on loppunut kokonaan eikä sähkölle ole tarvetta myöhemminkään, voit irtisanoa sähköliittymän, jonka jälkeen liittymä puretaan. Liittymän purun yhteydessä palautamme liittymissopimuksen mahdollisen palautuskelpoisen osan vähennettynä purkukustannuksilla." -Oulun energia

        "Kun lomakkeet ovat palautuneet allekirjoitettuina meille, liittymä puretaan, maksetusta liittymismaksusta vähennetään purkukustannukset ja mahdollisesti ylijäävä osuus palautetaan asiakkaalle, jos liittymismaksu on palautuskelpoinen. PURKUKUSTANNUKSET OVAT KORKEINTAAN MAKSETUN LIITTYMISMAKSUN SUURUISIA. (Toisinsanoen et joudu maksamaan mitään)
        Liittymä puretaan ja kWh-mittari poistetaan viimeistään kuukauden kuluessa liittymän irtisanomislomakkeiden palautumisesta. Kaikki maksut päättyvät myös kyseiseen poistoajankohtaan. Mikäli liittymää varten on olemassa ilmajohtoverkkoa, se puretaan irtisanomisen jälkeen." -PKS

        "Palautamme mahdollisen palautuskelpoisen liittymismaksun osan, josta on vähennetty liittymän purkukulut. Purkukulut voivat olla enintään yhtä suuret kuin palautuskelpoinen liittymismaksu. Perusmaksu ja kulutettu energia veloitetaan normaalisti mittarin poistoon saakka. Liittymän irtisanomisaika on yksi kuukausi." -Caruna

        Miten ihmeessä sä oot asunut omakotitalossa jos et edes tällaisia asioita tiedä?

        Tyhmät asuu ja eihän viisaille näin kävisikään.
        Kiitos kannustuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät asuu ja eihän viisaille näin kävisikään.
        Kiitos kannustuksesta.

        Mitä tässä nyt pitäisi kommentoida, ap kirjoittaa "Mitä minun pitäisi tehdä? Sanonko irti muutkin liittymät, kun talo on jo niin huonossa kunnossa, ettei se ole kelvollinen asumiseen." ja "Ihan vakavissani kysyn, että mitä pitäisi tehdä?" Sitten kun ap:lle vastataan että irtisano liittymät, niin tulee vastaus "En uskalla sanoa irti sähkö- enkä vesiliittymää, kun sitten uo-velkani nelinkertaistuisi." (eikä tämä paikkaansapitämätön lause edes perustu tietoon vaan ihan ap:n omaan uskomukseen) ja kun ap:lle kirjoitetaan että myy halvalla paikka pois, ap ei vastaa (ts. ap joko ei halua myydä ollenkaan tai sitten ap ei halua myydä halvalla). Ap:lle ei kelpaa muu vastaus kuin että joku tarjoutuisi maksamaan ap:n velat ja liittymät. Miten tässä voi ap:ta neuvoa? Ja kuten tuossa käy ilmi, ap ei ole itse viitsinyt googlettaa asioita joihin kysyy neuvoja. Ei tässä voi kuin nostaa kädet ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy nyt kyllä sanoa että vaikuttaa siltä ettet itse viitsi selvittää asioita etkä myydä taloa/ tonttia ja haet täältä jotain sympatiaa.
        Laita 1 euron lähtomaksu kiinteistöllesi huutokauppaan, varmasti menee myytyä.

        Mitä tulee sähköliittymän irtisanomiseen;
        "Jos kiinteistön sähkönkäyttö on loppunut kokonaan eikä sähkölle ole tarvetta myöhemminkään, voit irtisanoa sähköliittymän, jonka jälkeen liittymä puretaan. Liittymän purun yhteydessä palautamme liittymissopimuksen mahdollisen palautuskelpoisen osan vähennettynä purkukustannuksilla." -Oulun energia

        "Kun lomakkeet ovat palautuneet allekirjoitettuina meille, liittymä puretaan, maksetusta liittymismaksusta vähennetään purkukustannukset ja mahdollisesti ylijäävä osuus palautetaan asiakkaalle, jos liittymismaksu on palautuskelpoinen. PURKUKUSTANNUKSET OVAT KORKEINTAAN MAKSETUN LIITTYMISMAKSUN SUURUISIA. (Toisinsanoen et joudu maksamaan mitään)
        Liittymä puretaan ja kWh-mittari poistetaan viimeistään kuukauden kuluessa liittymän irtisanomislomakkeiden palautumisesta. Kaikki maksut päättyvät myös kyseiseen poistoajankohtaan. Mikäli liittymää varten on olemassa ilmajohtoverkkoa, se puretaan irtisanomisen jälkeen." -PKS

        "Palautamme mahdollisen palautuskelpoisen liittymismaksun osan, josta on vähennetty liittymän purkukulut. Purkukulut voivat olla enintään yhtä suuret kuin palautuskelpoinen liittymismaksu. Perusmaksu ja kulutettu energia veloitetaan normaalisti mittarin poistoon saakka. Liittymän irtisanomisaika on yksi kuukausi." -Caruna

        Miten ihmeessä sä oot asunut omakotitalossa jos et edes tällaisia asioita tiedä?

        Mobbaaja!
        Miksi sinä olet noin häijy ihminen? Menisit terapiaan.

        Minun kiinteistöstäni pakkolunastettiin sähköliittymä heti kun kauppaa alettiin valmistella. Sen hinnaksi arvioitiin noin 3500 alkaen. Ihmettelin tätäkin, koska talo on täysin muuttovalmis ja nyt vasta tarjolla myyntiin. Jos sitä ei saadakaan myytyä, ei edes ne kaksi kierrosta saa aikaan sopivaa hintaa, talo palautuu sitten minulle kait. No, koska en asu siellä, olen jo toisella puolella Suomea, ainoa järkeenkäypä tapa on laittaa se sitten vuokralle.
        Kuka hitto silloin ostaa uudelleen liittymät? En minä ainakaan kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mobbaaja!
        Miksi sinä olet noin häijy ihminen? Menisit terapiaan.

        Minun kiinteistöstäni pakkolunastettiin sähköliittymä heti kun kauppaa alettiin valmistella. Sen hinnaksi arvioitiin noin 3500 alkaen. Ihmettelin tätäkin, koska talo on täysin muuttovalmis ja nyt vasta tarjolla myyntiin. Jos sitä ei saadakaan myytyä, ei edes ne kaksi kierrosta saa aikaan sopivaa hintaa, talo palautuu sitten minulle kait. No, koska en asu siellä, olen jo toisella puolella Suomea, ainoa järkeenkäypä tapa on laittaa se sitten vuokralle.
        Kuka hitto silloin ostaa uudelleen liittymät? En minä ainakaan kykene.

        Mitähän häijyä on ihmetellä sitä ettei omakotitalossa asuva ja sellaisen omistava tiedä sähkö- ja vesiliittymistä mitään? Se nyt on aika olennainen osa omakotitalossa asumista. Säilytähän ne terapiat vaan itseäs varten jos noin pienestä koet tarvetta huutaa kiusaamista.
        Sun tapaukses tuskin sopii ap:n keissiin, ap itse sanoi että talo on homeinen mörskä joten yksikään terve ihminen ei sellaista edes yritä vuokrata toisen ihmisen terveyden kustannuksella. Miksi ihmeessä sellaisessa säilyttäisi minkäänlaisia liittymiä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mobbaaja!
        Miksi sinä olet noin häijy ihminen? Menisit terapiaan.

        Minun kiinteistöstäni pakkolunastettiin sähköliittymä heti kun kauppaa alettiin valmistella. Sen hinnaksi arvioitiin noin 3500 alkaen. Ihmettelin tätäkin, koska talo on täysin muuttovalmis ja nyt vasta tarjolla myyntiin. Jos sitä ei saadakaan myytyä, ei edes ne kaksi kierrosta saa aikaan sopivaa hintaa, talo palautuu sitten minulle kait. No, koska en asu siellä, olen jo toisella puolella Suomea, ainoa järkeenkäypä tapa on laittaa se sitten vuokralle.
        Kuka hitto silloin ostaa uudelleen liittymät? En minä ainakaan kykene.

        No, kun se talo palautuu, niin myyt sen 100 eurolla, ongelma ratkaistu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe