Olen siis 13-vuotias poika joka on kiinnostunut ilmailusta, ja mulla ei tietenkään lentolupaa löydy. Mutta jos rakentaisin itse ultrakevyen lentokoneen, niin saisinko lentää sillä? Vastauksia en netistä löytynyt, niin vastauksia alle, kiitos.
Onko laillista rakentaa ultrakevyt?
5
104
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka kuinka innostunut aviaattori olet, et voi nousta sillä ilmaan, laillisesti. Jos sinua puri ilmailukärpänen, niin puri muitakin tulevia toimijoita alalla kauan sitten. Veljekset Karhumäki- he perustivat lentoyhtiön KarAir:n. Muistaakseni he kirjoittivat joskus 1950-60 luvuilla lentoyhtiön historiasta ja sen synnystä. He rakensivat koneita aluksi itse, Koita löytää kirja vaikka www.hagelstam .. tms divareista. Se maksaa 10-20 €. Siipien kohinaa sinulle..Kerro ekaksi isälle rakentelusuunnitelmastasi..
- Anonyymi
Oon ollu useita vuosia jo kiinnostunut ilmailusta
- Anonyymi
Koneen rakentaminen vaatii joka tapauksessa luvat. Ja lentäminen vaatii joka tapauksessa luvat.
- Anonyymi
Koneen rakentaminen ei lupaa vaadi, saat rakentaa vaikka Airbussin kopion mutta lentäminen sillä onkin toinen juttu
- Anonyymi
Missäpäin vaikutat aloittaja? Pääsisitkö tutustumaan johonkin ilmailukerhoon ja siellä kyselemään, saisit varmasti enemmän ja parempia vastauksia kuin täällä.
Normaalin ultrakevyen jos haluat rakentaa ja myös lentää sillä niin molemmat vaativat luvan. Rakentaminen ja lentäminen. Mutta jos et aio lentää sillä niin kukaan ei voi sanoa mitään. On olemassa myös sellainen erittäin kevyiden(ei virallinen nimi) ultrakeveiden luokka mikä ei vaadi mitään lupaa. Mutta silloin koneen pitää painaa muistaakseni alle 70kg tankattuna ja lentokunnossa. Näitä koneita on tietääkseni suomessa rakennettu vain 2 kappaletta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523406Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512389Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu121194- 1121169
Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per48937Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va9913Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019870- 46864
- 36692
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt196666