Olen siis 13-vuotias poika joka on kiinnostunut ilmailusta, ja mulla ei tietenkään lentolupaa löydy. Mutta jos rakentaisin itse ultrakevyen lentokoneen, niin saisinko lentää sillä? Vastauksia en netistä löytynyt, niin vastauksia alle, kiitos.
Onko laillista rakentaa ultrakevyt?
5
112
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka kuinka innostunut aviaattori olet, et voi nousta sillä ilmaan, laillisesti. Jos sinua puri ilmailukärpänen, niin puri muitakin tulevia toimijoita alalla kauan sitten. Veljekset Karhumäki- he perustivat lentoyhtiön KarAir:n. Muistaakseni he kirjoittivat joskus 1950-60 luvuilla lentoyhtiön historiasta ja sen synnystä. He rakensivat koneita aluksi itse, Koita löytää kirja vaikka www.hagelstam .. tms divareista. Se maksaa 10-20 €. Siipien kohinaa sinulle..Kerro ekaksi isälle rakentelusuunnitelmastasi..
- Anonyymi
Oon ollu useita vuosia jo kiinnostunut ilmailusta
- Anonyymi
Koneen rakentaminen vaatii joka tapauksessa luvat. Ja lentäminen vaatii joka tapauksessa luvat.
- Anonyymi
Koneen rakentaminen ei lupaa vaadi, saat rakentaa vaikka Airbussin kopion mutta lentäminen sillä onkin toinen juttu
- Anonyymi
Missäpäin vaikutat aloittaja? Pääsisitkö tutustumaan johonkin ilmailukerhoon ja siellä kyselemään, saisit varmasti enemmän ja parempia vastauksia kuin täällä.
Normaalin ultrakevyen jos haluat rakentaa ja myös lentää sillä niin molemmat vaativat luvan. Rakentaminen ja lentäminen. Mutta jos et aio lentää sillä niin kukaan ei voi sanoa mitään. On olemassa myös sellainen erittäin kevyiden(ei virallinen nimi) ultrakeveiden luokka mikä ei vaadi mitään lupaa. Mutta silloin koneen pitää painaa muistaakseni alle 70kg tankattuna ja lentokunnossa. Näitä koneita on tietääkseni suomessa rakennettu vain 2 kappaletta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2283945Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1391418
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein126925- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!288759Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8757J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61736