Miten menetellä seuraavassa tilanteessa. Kohta 6 v. poika hölmöilee tai käyttäytyy huonosti, tekee jotain kiellettyä tai häseltää ympäriinsä. 9 v. sisko nauraa päälle jos veli tekee jotain kiellettyä, välillä lähtee mukaankin hölmöilyyn. Huomaa, että 6v oikein nauttii kun saa "showlleen" yleisön ja joku nauraa hänen jutuilleen. Tällöin siskon käytös tilanteessa siis ruokkii pojan huonoa käytöstä, kun hän saa siten haluamaansa huomiota siskoltaan. Tämä tietysti ärsyttää minua.
Mielestäni 9 v. on kuitenki jo sen verran vanha että häneltä voisi odottaa tilanteessa jo fiksumpaakin käytöstä. Huomaa kyllä välillä, että tyttöä ärsyttää kun poikaan kuluu vanhempien aikaa ja energiaa kun yrittää käytöksellään pompottaa aikuisia. Joten luulisi olevan tytöllekin kivempi jos poika käyttäytyisi paremmin. Jos poika siis pelleilee, käyttäytyy huonosti ja saa jotain seuraamuksia siitä niin olen alkanut ohjaamaan tyttöä olemaan nauramatta tilanteelle ja kertonut, että ei tuo ole hauska juttu eikä sille kannata nauraa. Vähän yrittänyt myös selittää tilannetta, että jos tyttö lähtee nauramaan pojan hölmöilyille niin se vain edesauttaa sitä, että poika käyttäytyy vastaisuudessakin yhtä hölmösti. Eikä se ole tytönkään etu että poika hölmöilee.
Ite oon sen järkeilly näin. Onks tuo järkevä toimintatapa tuossa tilanteessa?
Hölmöilyille nauraminen
Anonyymi
2
119
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa olla ihan kuollut koko palsta ku täällä ei kukaan vastaa mihinkään.
-ap - Anonyymi
9 vee on aika pieni. Sun pitää vaan olla molempien lasten kanssa paljon ja ohjata rakkaudella oikeaan käytökseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139