Miksi yritämme näyttää nuoremmilta kuin olemme ? Onko vanheneminen vähän liian raskasta kestää henkisesti ? Tukkaväriä pitää ainakin olla, ettei harmaita huomaisi
ja vaatteet nuorison vaateliikkeestä.
Ovatko käsityksemme ulkonäöstä keinotekoisia ?
66
<50
Vastaukset
Minä en yritä.
Minä olen.
Harmaantuvakin.
H.- Anonyymi
Yritän pitää puhetaidon röyhkeämpänä kuin Taanllalla nuoruuteni kunniaksi
- Anonyymi
Onhan se surullista vaikka väistämätöntä, että loppu häämöttää.
Ehkä sitä yrittää pettää itseään naamioitumalla olevinaan nuoremman näköiseksi
vaikka eihän oikein onnistu. - Anonyymi
Miksiköhän ihminen alkaa yrittää pysyä samannäköisenä 70-vuotiaana kuin oli 50-vuotiaana ?
- Anonyymi
Jos ihminen vastustaa henkisesti vanhenemistaan ? Ei sitä ole helppo hyväksyä.
Johonkin asti sen hyväksyy, kun on iältään siinä "välimailla". 70 kun lähestyy alkaa "hikoilla",
kun aletaan virallisesti pitää vanhuksena. Elämä meni. Rajoitteet alkavat
rappeutuvan terveyden muodossa eikä kuulu enää nuorempien joukkoon.
nm. Entinen nuori
- Anonyymi
Kirsti Paakkanen on 91, siis 20 v meikäläisiä vanhempi. Miltä hänen pitäisi muka näyttää? Hänellä on musta tukka, vahva meikki, korkeat korot, tyylikäs pukeutuminen ja ilmeisesti hyvä terveyskin. Hän on oma itsensä, hänellä on oma iätön tyylinsä. Missä iässä ihmisen pitää mielestäsi alkaa näyttää muulta kuin itseltääm ?
- Anonyymi
En tiedä kelle kysymys on tarkoitettu,
mutta vaikuttaa epätoivoiselta hommalta
viettää aamupäivä buduaarissaan itseään pakkeloiden
että tulisi "itsensä näköiseksi 50-vuotta sitten",
ennenkuin voi ulos lähteä. - Anonyymi
Täyskymppikommentti. - Nm. Twelve points
- Anonyymi
.En tiedä muista, mutta itseni näköinen olen , ihan 70 , ja tullakin ihan valkoinen, meikkiä ihan pikkasen mielen korotukseen. En näytä sittenkään 50 -vuotiaalla, näytän 70 ja risat -vuotiaalla.
PirrePer.. tukka, ja vaatteet laitan mitkä tuntuu omilta, ei nuorisomalliakaanx, muttei mummolookiakaan.
- Anonyymi
Aloin harmaantua jo 50-vuotiaana ja sen jälkeen olen värjäyttänyt hiukseni omaan luonnolliseen väriin. On hyvät geenit , iho hyväkuntoinen ja kasvonpiirteet ja mitat tunnistettavat . Hoidan hyvin itseäni, ei se ole keinotekoista, vaan huolehtimista siitä mitä on.
- Anonyymi
Juurikin näin. Ihminen, joka huolehtii itsestään, ulkonäöstään ja terveydestään, on terve varsinkin henkiseltä kapasiteetiltaan. Itsensä ehostaminen ja mieltymystensä mukaan pukeutuminen ei tee ikäihmisestä(kään) mitenkään huonompaa tapausta, joka yrittää olla jotain muuta kuin on, vaan juuri tasan päinvastoin.
Sellainen tyyppi on tervehenkinen ihminen, joka välittää ja huolehtii omasta hyvinvoinnistaan terveytensä tähden. - Nm. Selvä kuin fläkki
- Anonyymi
Minkähän ikäisistä kirjoitat,ei kaikille edes harmaat hiukset tule.Minkälaiset nuorisovaatteet.
- Anonyymi
Huolehdin terveydestäni, samalla hoituu ulkonäkö. Olen oma itseni kaiken ikäisenä. Oma tyyli.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Miksi sinä terveydestäsi huolehdit? Meinaako se alkaa pettämään?
Nuorillakin voi terveys pettää.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Huolehtiminen ei tarkoita huolestumista.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Terveys pettää joka iikalta, joka ei siitä huolehdi. - Nm. Tiedä, taida, tajua
- Anonyymi
Minkähän vuoksi on tollaisia ILKEITÄ ihmisiä,joka aloittaa edes tämän keskustelun.Haukkumamielessä varmaan.
- Anonyymi
Ei kaikille edes sovi nuorisovaatteet, kun ovat lihoneet.
- Anonyymi
Sain 3-kymppisenä ensimmäiset harmaat ja nyt olen valkotukkainen ja ruhoni on luiseva. Käytä kuminauhavyötäröisiä junttifarkkuja. Olen ihan itseni näköinen ja toivottavasti se ei häiritse muita paljon :)))
- Anonyymi
Itsestään huolehtiminen kertoo paljon henkilöstä itsestään muutenkin.
Niin tekee itsensä "nuorentaminenkin" mutta toisessa mielessä.- Anonyymi
Kateelliset rupuämmät,vinoilee ha haaaa
- Anonyymi
Miksiköhän hoitsut suosii,punaisia huiksia?
- Anonyymi
Erottuakseen hoidokeista.
Ei ole mikään meriitti olla nuoremman näköinen kuin on. Ulkonäkömme ja se miten fyysisesti vanhenemme on niin monen syyn seurausta, joista luonnollinen ikääntyminen on tietenkin tärkein. Geenit, (ihotyyppi, hiusten laatu, paino jne.) vaihtelevat yksilöllisesti ja niihin ei pysty suuresti vaikuttamaan. Ulkonäön petraaminen on suunnattoman suuri bisness ja teollisuus ja kaupalliset tekijät (media, markkinointi) yrittää saada meidät käyttämään pennosemme asioihin joista ei ole mitään kantavaa tai pysyvää hyötyä ellei sitten ole siintyvä taitelija, malli, näyttelijä tai muuten vain hanki elantonsa ulkonäkönsä perusteella.
Lopetin hiusteni värjäämisen vuosia sitten. Hopeanvaalea tukka pukee minua ja viihdyn siinä hyvin. Estetiikkona ulkoiset tekijät ovat minulle myös tärkeitä, mutta en seuraa pukeutumisessa enkä meikkaamisessa kenenkään somevaikuttajioen tai markkinointivoimien ohjeita. Pukeudun oman makuni ja mielialani mukaan, yritän pysyä terveenä ja hyväntuoksuisena . :)- Anonyymi
Mitä nyt omakehu välillä lemahtaa. Mikä ero on hopeanvaalealla ja harmaalla ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hopeanvaalea kuulostaa hienommalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lienet värisokea. - Nm. Väreissä on eroja
- Anonyymi
Kenenköhän keksintö tämä meikkaaminen ja laittaminen on?minä vuonna iät ja ajat.
- Anonyymi
Kautta historian havinan. Myös - tai nimenomaan - myös miehet. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
En yritä, hiukset muistuttavat vanhaa marsua, värejä löytyy jos jonkinmoista.
En meikkaa ja vaatteet on ihan kelvollisia, nuorisokuteet eivät mahtuisi päälle, muutenkin koot pienentyneet.
rr... En minä tule värjäämään hiuksiani sittenkään, kun ne joskus harmaantuvat.
Tiedä sitäkään, olenko sitten enää hengissäkään. Riippuen siitä milloin se joskus tulee olemaan.- Anonyymi
Miten niin Me ja nuoremmilta. Kaikki ikäluokat muuttelevat kehonsa kohtia, näyttääkseen erilaiselta kuin luonnollisesti olisi, muutosta on rahalla tarjolla. Mainonta määrää. Meistä vanhoista toiset onnistuvat näyttämään nuoremmilta... toiset....
Olin luonnostaan kauniin lapsenlapseni ylioppilasjuhlassa pienen läheisten ryhmän kesken. Ripsien pidennys, hiusten värjäys ja kauttaaltaan keinorusketus.
40 v. tyttäreni, sama juttu, hänelläkin perityt pitkät tummat ripset ja vahvat hiukset. Ei kun ripsipidennyt ja hiusten värjäys. 50-vuotias lapsi maksaa pesonal-traineria, muokannut vartalonsa kovalla treenillä ja ruokavaliolla 30- vuotiaan näköiseksi.
Itsellä lähes luonnollisesti harmaantuneet hiukset. Joskus otan vaaleita raitoja. Naapurin lapsi sanoi, mun mummukin on vanha muttei noin harmaa. Vesijumpassa ja metsälenkeillä minä. - Anonyymi
On aika valitettavaa, mihin naiset pahimmillaan alistavat itsensä.
Monen pärstä on kuin muovinukella aku ankka-huulineen ja
tatioituine noita-akka-kulmakarvoineen ja tekoripsineen.
Ulkonäkö-bisnes menee överiksi, kun on niin paljon
heikko-itsetuntoisia naisia, jotka hassaavat rahansa siihen.
Vähemmälläkin pärjää ja on huoliteltu.
Kauneuskäsitys on vähän omituinen nykyään.
Pitäisi olla täydellinen muovinukke.- Anonyymi
Pieni-itsetuntoiset pönkittää itseään ihan sairaasti ulkoisesti,
luulevat olevansa jotenkin haluttavia, vaikka ovat kuminaamoja vain.
Ei riitä että tekotissejä laitetaan, nyt laitatetaan jo tekopakaroitakin
ja vain miesten takia. Missä on nuorempien naisten itsetunto ?
Onko malli otettu tosi-tv-sarjoista ? Amerikkalaiset sarjat on ainakin kaameita.
Ne akat puhuukin kuin jotkut käsinuket töröhuulet läpsyen
keinohymy naamalla, ettei vaan pakkeli lohkea jostain kohtaa.
Miksi on tuotettu sairas kauneusihanne naisille ?
Koska jotkut tekee sillä hyvin rahaa.
- Anonyymi
Joskus tuntuu, että 70 ikäisen pitäisi pukeutua juuttisäkkiin ja hävetä itseään.
Pirre- Anonyymi
Miten niin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ?
Niin niinkuin sanoin
- Anonyymi
Ehkä se on noin jossain korvessa......
Monet haluaisivat pakottaa omat valintonsa toisille.
Joidenkinmielestä tietyn ikäisten ihmisten pitäisi näyttää jonkun stereotyypin kaltaiselta. Johonkinmalliin jämähtäneiltä. Jos poikkeaa "normista" (jota oikeasti ei ole olemassakaan) niin on epäkelpo, huono, epäpätevä jne. Kuten ministeri joka ei pidä jakkupukua tai vanhempi mies jolla on tukka poninhännällä.
(Pyydän anteeksi etukäteen jos olenkäyttänyt sanoja joita muut ei ymmärrä)- Anonyymi
Josko se nyt kuitenkin olisi sitä, että yksi tykkää toisesta ja toinen toisesta eli ei välttämättä
mitään "jämähtämistä". (vain mun mielipide sitten tämä) - Anonyymi
Anteeksi jos poikkean aiheesta...mutta kun tuli nyt mieleeni ....muistatko kun puhuttiin täällä niistä myrkkylentokoneista kahviplantaaseilla ja muista ...niin sen luennoitsijan nimi oli Paula Heinonen ....silloin kun katselin tietoja hänestä ....niin ne kaikki myrkkyjutut on ilmeisesti poistettu EUtietosuojaan nojaten ...
mimmimum-..mi Anonyymi kirjoitti:
Josko se nyt kuitenkin olisi sitä, että yksi tykkää toisesta ja toinen toisesta eli ei välttämättä
mitään "jämähtämistä". (vain mun mielipide sitten tämä)Eihän siinä ole mitään kummallista että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Mielipiteet saavat käydä ristiin ja rastiin, niin kauan kuin ei aleta jankuttamaan että oma mielipide olisi kuitenkin se parempi. Tai pahimmassa tapauksessa (en kyllä puhu nyt sinusta) aletaan vaatia joltain julkisuuden henkilöltä tietynlaista pukeutumista tai meikkaamista. Itse asetan riman hyvin alas siinä mielessä, riittää kun on puhdas ja siisti ja itsellä hyvä olo eikä loukkaa ketään. Mutta tämä on vain minun tapani nähdä asioita.
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi jos poikkean aiheesta...mutta kun tuli nyt mieleeni ....muistatko kun puhuttiin täällä niistä myrkkylentokoneista kahviplantaaseilla ja muista ...niin sen luennoitsijan nimi oli Paula Heinonen ....silloin kun katselin tietoja hänestä ....niin ne kaikki myrkkyjutut on ilmeisesti poistettu EUtietosuojaan nojaten ...
mimmimum-..miVahinko, olisin halunnut lukea näistä myrkytyslennoista.
Minulla on FB:ssä suljettu keskusteluryhmä nimeltään PBH Veterans, jossa postaan Kolumbiaan liittyvää ajankohtaista aineistoa. Ryhmä koostuu entisistä PoorButHappy- Foorumin jäsenistä- Anonyymi
Porvariministerit pukeutuvat tyylikkään arvokkaasti mittatilauspuvuissaan.
- Anonyymi
"Monet haluaisivat pakottaa omat valintonsa toisille."
Ulkonäöstä jos puhutaan niin yleisempää taitaa olla se, että ajatellaan vain omia valintoja ja sitä miltä itse näyttää. Tuskin kukaan meistä ajattele, että kanssaihmisten "tulisi näyttää jonkun stereotyypin kaltaiselta."
Ministeri tai ei, jakkupukujen käyttämistä ei enää aikoihin ole odotettu keneltäkään, itseasiassa jakkupukuihin pukeutumista on jo vuosikausia enemmänkin arvosteltu vähän naureskellen.
Vanhempien miesten poninhäntä ei liioin herätä juuri kenenkään huomiota enää, johan niitä on nähty iät ja ajat. Nyttemmin näkee jo aika paljon nutturoitakin miehillä, vanhemmilla vähän harvemmin mutta aina silloin tällöin.
Bessie Anonyymi kirjoitti:
"Monet haluaisivat pakottaa omat valintonsa toisille."
Ulkonäöstä jos puhutaan niin yleisempää taitaa olla se, että ajatellaan vain omia valintoja ja sitä miltä itse näyttää. Tuskin kukaan meistä ajattele, että kanssaihmisten "tulisi näyttää jonkun stereotyypin kaltaiselta."
Ministeri tai ei, jakkupukujen käyttämistä ei enää aikoihin ole odotettu keneltäkään, itseasiassa jakkupukuihin pukeutumista on jo vuosikausia enemmänkin arvosteltu vähän naureskellen.
Vanhempien miesten poninhäntä ei liioin herätä juuri kenenkään huomiota enää, johan niitä on nähty iät ja ajat. Nyttemmin näkee jo aika paljon nutturoitakin miehillä, vanhemmilla vähän harvemmin mutta aina silloin tällöin.
BessieTäällä olen lukenut aina silloin tällöin etenkin ministerien pukeutumisesta ja miten heidän pitäisi pukeutua "arvokkaasti" jakkupukuihin ja sen sellaiseen. Nämä ovat perinteellisiä näkemyksiä siitä miten valta-asemassa olevan naisen pitäisi pukeutua tietyllä tavalla. Minun mielestäni on paljon tärkeämpää miten ministeri hoitaa työnsä, kuin se mitä hänellä on milloinkin päällään. Jotkut naiset mahtiasemassa, kuten Angela Merkell tai Hillary Clinton ovat valinneet turvautua aina samantyyliisiin asuihin joista heidät tunnistetaan ja jotka luovat heille itselleen jonkinlaisen mukavuuasalueen.
Mieheni käyttää sekä poninhäntää että nutturaa tai niiden yhdistelmää, eikä se herätä mitään suurempaa huomiota, ainoastaan että nuoremmat naisihmiset katselee perään:)- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Täällä olen lukenut aina silloin tällöin etenkin ministerien pukeutumisesta ja miten heidän pitäisi pukeutua "arvokkaasti" jakkupukuihin ja sen sellaiseen. Nämä ovat perinteellisiä näkemyksiä siitä miten valta-asemassa olevan naisen pitäisi pukeutua tietyllä tavalla. Minun mielestäni on paljon tärkeämpää miten ministeri hoitaa työnsä, kuin se mitä hänellä on milloinkin päällään. Jotkut naiset mahtiasemassa, kuten Angela Merkell tai Hillary Clinton ovat valinneet turvautua aina samantyyliisiin asuihin joista heidät tunnistetaan ja jotka luovat heille itselleen jonkinlaisen mukavuuasalueen.
Mieheni käyttää sekä poninhäntää että nutturaa tai niiden yhdistelmää, eikä se herätä mitään suurempaa huomiota, ainoastaan että nuoremmat naisihmiset katselee perään:)Angela, Hillary ja Suomen Jenni Niinistö kuuluu samaan sarjaan.
Anonyymi kirjoitti:
Angela, Hillary ja Suomen Jenni Niinistö kuuluu samaan sarjaan.
Myös pääministerinne on lähtenyt vetämään tällaista asiallista linjaa pukeutumisellaan, jonka tarkoituksena näyttää olevan huomion kiinnittäminen hänen sanoihinsa ja tekemisiinsä ja vähemmän vaatetukseen.
- Anonyymi
Hoikkana ihmisenä en halua pukeutua kaapuihin vaan enemmän tyköistuviin vaatteisiin. On kivempi liikkuakin liikkuvana ihmisenä sopivissa vaatteissa kuin ylisuurissa mamma- ja mummokaavuissa.
Minä käytän myös mielelläni tyköistuvia vaatteita, paitsi kesäkuumalla jolloin väljempi hellemekko tuntuu ilmavalta ja viileältä.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Minä käytän myös mielelläni tyköistuvia vaatteita, paitsi kesäkuumalla jolloin väljempi hellemekko tuntuu ilmavalta ja viileältä.
Merkelissä on vsin yksi ällä
Onko totta että olet hyvätuoksuinen metsän prinsessa?
Kerro mitä Kolumbian köyhien palstalla käsitellään onko ne siis exkolumbialaisia? Anonyymi kirjoitti:
Merkelissä on vsin yksi ällä
Onko totta että olet hyvätuoksuinen metsän prinsessa?
Kerro mitä Kolumbian köyhien palstalla käsitellään onko ne siis exkolumbialaisia?Ai niin tää,
PBH Veterans koostuu lähinnä entistä Kolumbia-foorumeiden jäsenistä, moderoin aikanaan neljää, viittä ja oma ryhmäni, jonka suljin jo vuosia sitten. Kokosin sitten Facebookissa osan "veteraaneista" keskusteluryhmään, suurin osa PoorButHappy foorumilta jossa oli aikanaan 18 000 rekisteröitynyttä jäsentä, CololombiaExperteistä, Colombianblogista ja parista pienemmästä ryhmästä, noin kolmannes kolumbialaisia expatteja, etupäässä USA:sta ja Euroopasta, kolmannes US-amerikkalaisia ja loput eurooppalaisia. Kieli on englanti ja viimeisin keskustelu on menossa Bogotan pormestarin Claudia Lópezin "kelvottomuudesta" kun hän ei ole halunnut kumota lock-downia kaupungissa jossa korona lisääntyy päivä päivältä.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Sullahan on joka kuvassa paksut farkut.
Anonyymi kirjoitti:
Sullahan on joka kuvassa paksut farkut.
Laitan melkein aina joustofarkut (ohuet) päälle kun lähdemme liikenteeseen.
Kesällä pidän kotioloissa paljon hellemekkoja ja shortseja.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Sama täällä, kesäkuumalla väljempiä t-paitoja tai tunikoita ja housuja, helteillä mekkoja, useimmiten kaftaanin mallisia.
Juhannuksen alla ostin elämäni ensimmäisen carmenmallisen puseron. Olen aina ajatellut ettei malli 'erityisherkkyydestäni' johtuen minulle sovi ja siksi en ole aiemmin edes kokeillut. Nyt sattui niin hyvä tarjous kohdalle että päätin kokeilla. Tätä puseroa voi käyttää myös off-shoulder mallisena ja sellaisen nyt ainakin olen ajatellut olevan ylivoimaisen epämukava minun käyttää, mutta tässä sitä nyt totutellaan. Hieman häiritsevältä tuntuu käytin kummalla tahansa tavalla, eri tavoin vain. En muuten olisi ikinä uskonut miten paljon vilpoisampi ja tavallaan mukavampikin off-shoulder on carmeniin verrattuna, tähän tottuminen taitaakin olla helpompaa kuin luulinkaan.
Bessie
- Anonyymi
Lautamies,tai lautanainen.
- Anonyymi
Bogotasta Venezuelaan johtavan tien varret ovat pakolaisleiritettyjä, heitä ei hyysätä kuten Suomessa joten perheet käyvät myymässä jotain kaduilla https://www.semana.com/noticias/venezolanos-en-bogota/115466
- Anonyymi
Tulihan se sieltä...
Ja koska mitään turvaverkkoa ei ole pakolaisten auttamiseksi he alkavat ryöstämään kauppoja. Tässä samassa linkissä oli uutinen siitä miten Bogotan pormestari oli huolestunut rikollisuudesta. 15 venezuelalaisen ryhmä oli tunkeutunut ruokakaupaan ja ryöstänyt ruokaa.
https://www.semana.com/nacion/articulo/claudia-lopez-molesta-por-venezolanos-que-saquearon-supermercado-en-bogota/658535- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
Ja koska mitään turvaverkkoa ei ole pakolaisten auttamiseksi he alkavat ryöstämään kauppoja. Tässä samassa linkissä oli uutinen siitä miten Bogotan pormestari oli huolestunut rikollisuudesta. 15 venezuelalaisen ryhmä oli tunkeutunut ruokakaupaan ja ryöstänyt ruokaa.
https://www.semana.com/nacion/articulo/claudia-lopez-molesta-por-venezolanos-que-saquearon-supermercado-en-bogota/658535Eli siis koska kirjailijana Ploma on supertarkka kielestään täällä
tämä on vain hänelle
eli siis nominaalimuodoissa kolmatta infinitiiviä ei oikeaoppisesti käytetä alkaa -verbin kanssa stadilaismurteiden tapaan
vaan ensimmäistä infinitiiviä
Korrektissa ääntämisessä ensimmäisen infinitiivin lyhyen muodon perässä on lisäksi puheessa aspiraatio
- Anonyymi
Yritämmekö hampaat irvessä näyttää nuoremmilta jos huolehdimme ulkonäöstä ihan omaksi iloksemme, kuntoilu ,kivat vaatteet ym. tekevät elämästä mukavampaa kukin tyylinsä mukaan ! Rypyt ja allit ei haittaa ! Asenne ratkaisee ! Wau mikä kesä !
- Anonyymi
Toisen sortin itsetehostusta!
Olen tyytyväinen kurttuiseen naamaani ja harmaaseen tukkaani.
Olen nurkan takaa kuullut niiden olevan ristiriidassa fyysisen kuntoni kanssa. - Anonyymi
Ulkonäköni miettiminen ei kuulu päivittäiseen ohjelmaani.
Hieman keinotekoinen on kieltämättä nuorempien ihmisten
ulkonäkötrendi tällä hetkellä.
(Entäs kun tulee vauvanhoitoaika ?)
Joko ne korppikotkan irtokynnet on menneet pois muodista.
Koronakaranteenissa ei ole paljon ihmisiä nähnyt.- Anonyymi
eilen katsoi pitkästä aikaa peiliin ja olipas ryppyjä myös leuanalus kuin hyvin kohonnutta pullataikinaa.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151887Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541362Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551307- 531049
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126982Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75936Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847- 52844
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62822- 56801