Vierailin äsken huutikaupan sivustoilla ja kovasti oli myynnissä varsinkin naisväkeä kiinnostavaa taloustavaraa. Palsanmäet kertoivat olevansa terveitä, ettei ilmoittamansa mukaan ole tartuntavaaraa tavaroiden mukana.
Tarkistin tämän hetkisiä koronaohjeita netistä, kun olen riskiryhmäläinen.
Oireeton tartunnan saanut tartuttaa tietämättään muita henkilöitä päiviä ennen taudin puhkeamista.
Koronan sairastaneen pitää välttää parannuttuaankin kaksi viikkoa kontakteja, koska on edelleen tartuttaja. Hyvällä immuniteetilla varustettu henkilö voi sairastumatta ja tietämättään olla taudinkantaja ja tarttuttaja.
Tässä ei oikein ikäihminen tiedä, kuinka varuillaan pitäisi olla ja mikä tieto on tarpeeksi luotettavaa.
Koronatartunnan mahdollisuus Uuraisilta
4
80
Vastaukset
- Anonyymi
Kurkkasin minäkin uteliaisuuttani, en ole tuon tyyppisestä kaupankäynnistä isommin kiinnostunut. Ei mitään ahaaelämyksiä aiheuttanut, enempi tuli Anttila-vainaan talousosasto mieleeni, lasitavaraa ja porsliinia pullollaan kumpainenkin. Niin, olihan siellä jokunen tuohon joukkoon kuulumatonkin, puukkoja, ronssi-kalevaa ja opetustauluja uudella myyntikierroksella.
- Anonyymi
Aika riskialtista uskoa huutikauppiaan terveystakuuta sekalaisista tavaroistaan. Koska mistä ja miten myytävät tavarat hankittu, onko terveiksi julistetuilta myyjiltä, kuka/ketkä niitä on käpäilleet missäkin vaiheessa. Itse harrastan kirpputoreja, sekä myyn että ostan. Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä sinne haahuilemaan epämääräisen tavaran sekaan. Enkä kyllä riskeeraa muitakaan laittamalla omaa myyntipaikkaa. Mitenkään en voi taata, etten minä tai perheenjäseneni ole taudinkantaja. Ainakin syön ensin malarialääkekuurin ja tviittaan Trumpille, että lähettää terveystodistuksen minulle ja myyntiartikkeleilleni.
- Anonyymi
No ei kai korona tartu viikkoja varastossa maanneista tavaroista, haloo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kai korona tartu viikkoja varastossa maanneista tavaroista, haloo!
Hei haloo vaan itseoppinut epidemologi! Kuka takaa, että "viikkoja" varastossa maanneet tavarat ovat itekseen desinfioituneet. Onko sinulla tarkempaa lääketieteellistä oppia tästä maailmanlaajuisesta epidemiasta, hiukan pätevimmellekin mysteeri. Syntysyy, taudin käyttäytyminen eri olosuhteissa. Jos se olisi helppoa kuin heinänteko, epidemia olisi nujerrettu heti alkuunsa. Kyse oli ylempänä myös siitä ( luetun ymmärtäminen suotava taito) KUKA ja KOSKA myytävää hankittu, siis onko joku koronankantaja tuonut esim. perille, jne.
Että haloota vain sinnekin kännykkä-ja tablettiaikana. ☎️🎶
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1054690Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743951418- 1871081
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11912Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10897- 64876