Vierailin äsken huutikaupan sivustoilla ja kovasti oli myynnissä varsinkin naisväkeä kiinnostavaa taloustavaraa. Palsanmäet kertoivat olevansa terveitä, ettei ilmoittamansa mukaan ole tartuntavaaraa tavaroiden mukana.
Tarkistin tämän hetkisiä koronaohjeita netistä, kun olen riskiryhmäläinen.
Oireeton tartunnan saanut tartuttaa tietämättään muita henkilöitä päiviä ennen taudin puhkeamista.
Koronan sairastaneen pitää välttää parannuttuaankin kaksi viikkoa kontakteja, koska on edelleen tartuttaja. Hyvällä immuniteetilla varustettu henkilö voi sairastumatta ja tietämättään olla taudinkantaja ja tarttuttaja.
Tässä ei oikein ikäihminen tiedä, kuinka varuillaan pitäisi olla ja mikä tieto on tarpeeksi luotettavaa.
Koronatartunnan mahdollisuus Uuraisilta
4
89
Vastaukset
- Anonyymi
Kurkkasin minäkin uteliaisuuttani, en ole tuon tyyppisestä kaupankäynnistä isommin kiinnostunut. Ei mitään ahaaelämyksiä aiheuttanut, enempi tuli Anttila-vainaan talousosasto mieleeni, lasitavaraa ja porsliinia pullollaan kumpainenkin. Niin, olihan siellä jokunen tuohon joukkoon kuulumatonkin, puukkoja, ronssi-kalevaa ja opetustauluja uudella myyntikierroksella.
- Anonyymi
Aika riskialtista uskoa huutikauppiaan terveystakuuta sekalaisista tavaroistaan. Koska mistä ja miten myytävät tavarat hankittu, onko terveiksi julistetuilta myyjiltä, kuka/ketkä niitä on käpäilleet missäkin vaiheessa. Itse harrastan kirpputoreja, sekä myyn että ostan. Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä sinne haahuilemaan epämääräisen tavaran sekaan. Enkä kyllä riskeeraa muitakaan laittamalla omaa myyntipaikkaa. Mitenkään en voi taata, etten minä tai perheenjäseneni ole taudinkantaja. Ainakin syön ensin malarialääkekuurin ja tviittaan Trumpille, että lähettää terveystodistuksen minulle ja myyntiartikkeleilleni.
- Anonyymi
No ei kai korona tartu viikkoja varastossa maanneista tavaroista, haloo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kai korona tartu viikkoja varastossa maanneista tavaroista, haloo!
Hei haloo vaan itseoppinut epidemologi! Kuka takaa, että "viikkoja" varastossa maanneet tavarat ovat itekseen desinfioituneet. Onko sinulla tarkempaa lääketieteellistä oppia tästä maailmanlaajuisesta epidemiasta, hiukan pätevimmellekin mysteeri. Syntysyy, taudin käyttäytyminen eri olosuhteissa. Jos se olisi helppoa kuin heinänteko, epidemia olisi nujerrettu heti alkuunsa. Kyse oli ylempänä myös siitä ( luetun ymmärtäminen suotava taito) KUKA ja KOSKA myytävää hankittu, siis onko joku koronankantaja tuonut esim. perille, jne.
Että haloota vain sinnekin kännykkä-ja tablettiaikana. ☎️🎶
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2013721Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572317Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912256- 432132
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321511Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131277Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 541223
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211083- 621063