HELLETTÄ. PUUTARHAN KASTELUA.

arvo.e

Lisää aurinkoisia päiviä tulossa. Sopii koronakevääseen. Ei tarvitse rusketukseen ulkomaan matkaa. Sen kun ulkoterrasilla loikoilee ja antaa auringon paistaa.

11

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin kuluva viikko nautitaan (ja kärsitään) kuumuudesta - joko sitten sade armahtaa?

    • Anonyymi

      Nyt on mukavaa liikuntaa kasvillisuuden nyhtäminen hiekkakäytäviltä. Ei liian raskasta. Pala kerrallaan hetken aikaa. Sitten venyttely ja kylmään suihkuun.

    • Ei jaksa loikoilla auringossa. Päioväkahvet jos ryystää niin hyvä juttu.

      • Illan viileys antaa helpotuksen.


    • Anonyymi

      Puutarha kastellaan vasta auringon laskettua, muuten siitä hommasta ei ole mitään hyötyä. Aurinko kuivattaa ennen kuin kasvi ehtii imeä nestettä. - Nm. Iltahomma

      • Samaa mieltä. Uskomattoman paljon kasvit tarvitsevat vettä - sunnuntaiksi luvassa sadetta.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Samaa mieltä. Uskomattoman paljon kasvit tarvitsevat vettä - sunnuntaiksi luvassa sadetta.

        Ei tänne mitään sadetta sunnuntaiksi luvattu, mutta pannaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin että sataisi silti. - Nm. Etelän hetelmä


      • Anonyymi

        Ei nyt ihan niinkään, vaikka onhan tuossa paljon totuuttakin. Jos katelee kunnolla, ei se ehdi haihtua. Muutenkin ohje on, että harvemmin ja kerralla enemmän.

        Minulla kasvaa vähän mansikkaa pienessä kasvilavassa. Kannoin niille 80 litraa vettä järvestä. Laskin sen vastaavan 40 mm:n sademäärää. Joka toisen 20 litran kohdalla kävin itsekin järvessä. Se kastelee jo niin syvältä, ettei se ehdi kuivua.

        Salatti ja punajuuripenkin kastelen helteellä parin päivän välein, mutta en niitäkään vasta auringonlaskun jälkeen, vaan myöhään iltapäivällä, kun kasvimaa alkaa olla varjossa. Tänään laskee täälla 23 ja rapiat eli nyt pitäisi olla kantamassa vettä kasvimaalle.
        Taidan kuitenkin mennä jo tutumaan.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan niinkään, vaikka onhan tuossa paljon totuuttakin. Jos katelee kunnolla, ei se ehdi haihtua. Muutenkin ohje on, että harvemmin ja kerralla enemmän.

        Minulla kasvaa vähän mansikkaa pienessä kasvilavassa. Kannoin niille 80 litraa vettä järvestä. Laskin sen vastaavan 40 mm:n sademäärää. Joka toisen 20 litran kohdalla kävin itsekin järvessä. Se kastelee jo niin syvältä, ettei se ehdi kuivua.

        Salatti ja punajuuripenkin kastelen helteellä parin päivän välein, mutta en niitäkään vasta auringonlaskun jälkeen, vaan myöhään iltapäivällä, kun kasvimaa alkaa olla varjossa. Tänään laskee täälla 23 ja rapiat eli nyt pitäisi olla kantamassa vettä kasvimaalle.
        Taidan kuitenkin mennä jo tutumaan.

        KM.

        En minäkään puoliyötä odota, mutta en silti kuumana kesäpäivänä kastele iltapäivälläkään. Siinä välissä on ilta. - Nm. Vai eikö sulla ole


    • Anonyymi

      Braatwurstin kun pitää lahkeen sisällä, niin aurinkokin hyvä on.

      • Tanssi sinä braatvusti sadetanssi, mutta ei raesadetanssia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe