Asbestia Asbestia

Anonyymi

Miten voi olla mahdollista, että edelleen puretaan ja siivotaan ilman suojaimia asbestia sisältäviä kohteita, minne asiasta voi ilmoittaa ?

8

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika yleisesti luullaan että omia asbestirakenteita saa purkaa ilma mitään pätevyyksiä tai lupia.

• Anonyymi

Ilmoitukseksi riittää kun tekee aloituksen tänne Suomi24:lle !

• Anonyymi

Omat mineriittikatot ja seinälevyt saa purkaa ihan itse ilman mitään lupia tai ilmoituksia.

• Anonyymi

Tuosta asbestista on tullut yksi henkinen ongelma tietämättömille.

Minä olen 20 vuotiaasta lähtien ollut tekemisissä asbestin kanssa. Tehnyt töitä valimossa 10 vuotta asbestihanskat kädessä, vetänyt asbestinauhaa jne. ilman suojaimia.

Puhallellut jarrunauhojen pölyä asintanut mineriittilevyjä monet kerrat. Purkanut kaksi mineriittikuorta talosta.

Olen nyt -80 v ja teen joka päivä töitä eikä mulla pahempia ongelmia terveydessä.

Ne jotka tekivät noita putkistojen suojauksia, ilman suojaimia, monet vuodet on niitä joiden keuhkoissa on havaittu vikaa ja monet nistä tupakoivat.

Ei kannata nostaa pulssia mineriitin purkamisesta sillä se ei rarmasti aiheuta suurta kuoleman vaaraa. ennen voi pelätä koronaa.

• Anonyymi

Nykyään jo betonin purkaminen ja hiominen on niin vaikeaa, jos pitää oikeasti työsuojelu määräykset täyttää, että voi hyvää päivää.

Yrittäjät vetää vatta pystyssä tupakkaa ja päästää pieniä valkoisia valheita ja käärii rahat. Harmi että on duunareita ketkä ei osaa avata suutansa ja vaatia.

• Anonyymi

Suurin osa käytössä olevista runkovesiputkista on mineriittiputkia eli asbestilla vahvistettuja putkia. Milloin niistä ne kuidut liukenevat juomaveteen?

• Anonyymi

Onko asbesti muka vaarallista juotuna?

• Anonyymi

Sen takia, että asbestin purku yritykset veloittavat kaikista rankimman mukaan. Jos valtio tulisi vastaan osasta kustannuksista asbestin purussa todennäköisesti omatoimi purkaminen vähentyisi. Tuetaan kulttuuria ja karvakäsiä tulevaisuudessakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1508
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1225
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1159
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1004
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      971
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      958
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe