AMK Pääsykoe 2. vaihe

Anonyymi

Kääk, millaset tuntemukset jäi porukalle? Ja mihin haette?

57

4625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan vaikea koe.. oletko ollut itse siellä tänään?

    • Anonyymi

      Kävin tänään tekemässä. Koe oli aika samantyylinen kuin ensimmäisen vaiheen koe. Tehtävät oli erilaisia, mutta samantasoisia.

      Bioanalyytikoksi, Savoniaan.

      • Anonyymi

        Miten suomi ja englanti? Oliko ne myös samantyyppisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten suomi ja englanti? Oliko ne myös samantyyppisiä?

        Samantyyppisiä joo. Mut ainaki englannista puuttuivat ne "what is closest to this word" - tehtävät. Ja eri artikkelit tietenkin. Englanti ehkä hieman helpompi siis. Suomi oli mun mielestä aika samanlainen kuin ekassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samantyyppisiä joo. Mut ainaki englannista puuttuivat ne "what is closest to this word" - tehtävät. Ja eri artikkelit tietenkin. Englanti ehkä hieman helpompi siis. Suomi oli mun mielestä aika samanlainen kuin ekassa.

        Mut tosiaan, voihan ne kokeet vaihdella myös aamu/iltapäiväryhmissä, tai eri päivinä. Et rentona vaan kokeeseen niin hyvin se menee :p


    • Anonyymi

      Oliko samanlaista matematiikkaa kuin ekassa kokeessa 😒

      • Anonyymi

        Mulla on ollut ainakin yks sams tehtävä eli paljonko A saa kahdella C


    • Anonyymi

      Samankaltainen, mutta helpompi kuin eka osa. Enkku erityisesti oli todella helppo ja aikaa jäi nyt runsaasti. Myös suomenkieli vaikutti hitusen yksinkertaisemmalta.

      • Anonyymi

        Mikä tehtäviä siellä oli? Voisitko antaa pari esimerkkia? Ja oliko jotain samantyyppistä kuin eka osassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tehtäviä siellä oli? Voisitko antaa pari esimerkkia? Ja oliko jotain samantyyppistä kuin eka osassa?

        Joo, jos joku voi antaa esimerkki
        Kiinnostaa erityisesti sen looginen päättely tehtävät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jos joku voi antaa esimerkki
        Kiinnostaa erityisesti sen looginen päättely tehtävät

        Esimerkkejä tuskin kannattaa vielä kertoa koska osalla kokeet huomenna tai torstaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkejä tuskin kannattaa vielä kertoa koska osalla kokeet huomenna tai torstaina.

        Ei se mitään


    • Anonyymi

      Matikka helpompi tällä kertaa ja samoin enkku. Äikkä ja päätöksenteko taidot samaa tasoa ja eettinen vähän haastavampi

      • Anonyymi

        Enkku ja äikkä minusta helpompia kuin edellisessä, etiikka vähän epäselvempi, matikka aika samaa tasoa kun viimeksi mutta itse sähläsin sen kanssa silti aika pahasti 😂


    • Anonyymi

      Päätöksenteko osio oli helppo. Tosi yksinkertainen osio. Äikkä oli vaikea minulle. Enkku helpompi kuin 1 vaihe. Matikka oli myös vaikeampi kuin edellinen vaihe ( matikka oli vahvuuteni) en usko että mitään hyviä pisteitä tulen saamaaan matikasta.

      Kokonaisuudessa en usko pääseväni kouluun.

      Harmi :(

    • Anonyymi

      Onko mitään esimerkkejä tehtävistä?

    • Anonyymi

      Ekan vaiheen kokeessa englanti oli tosi vaikea ja ihan ihme sanoja. Oliko toisen vaiheen kokeen englanti oikeasti helppo? Voitko vinkata yhtään millaista sanastoa siinä tulee olemaan?

    • Anonyymi

      Älkää todellakaan vilkkainko tehtävistä täällä juossette halua huonontaa omia mahiksianne :D
      Kaikki jotka on ekan vaiheen kokeen tehnyt niin voi päätellä siitä millasia tehtäviä oli.

      Ite koon että että enkku ja päätöksenteko helpompia, eettisyys, äkkiä ja matikka vaikeampia ku viimeks. Hyvin ristiriiset fiilikset omista mahdollisuuksista. Hain Helsinkiin sairaanhoitajaksi.

      • Anonyymi

        Mä myös sinne! Millaiset pisteet sait ensimmäisestä vaiheesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä myös sinne! Millaiset pisteet sait ensimmäisestä vaiheesta?

        Sain 65 mutta ihan reippaasti tulee laskemaan kyllä. Entä sä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain 65 mutta ihan reippaasti tulee laskemaan kyllä. Entä sä?

        Mistä omat pisteet löytyivät?


    • Anonyymi

      Vilkkainko eli vinkkailko* :)

    • Anonyymi

      Itse koin että matikka oli vaikeampi kun viimeksi ja tein ihan typeriä virheitä siinä.Englanti helpompi muuten samaa tasoa kun aiemmmin

    • Anonyymi

      Mun mielestä tämä koe oli paljon helpompi kuin ensimmäinen. Jokaisen osion sain kirkkaasti tehtyä ja tarkastettua ja aikaa jäi vielä sittenkin. Matemaattis-luonnontieteellinen osa oli ekassa kokeessa ihan kamalan hankala, nyt sentään osasin jotain ja vain yksi tehtävä jäi ilman vastausta.
      Toki en tiedä olenko vastannut mihinkään oikein, mutta kuitenkin todella hyvä ja helpottunut olo jäi.

    • Anonyymi

      Itse tein tänään tekniikan alan pääsykokeen.
      Yhteenveto: Englanti oli samaa tasoa kuin aiempi, mutta vähemmän tekstiä ja tehtäviä (ainakin itsellä) eli aikaa jäi ylikin. Viimeksi joutui kiireessä arvailemaan viimeisiä vastauksia eli siinä mielessä helpompi. Äikkä oli sama. Paljon tekstiä ja mielestäni kysymykset ja vastaukset olivat hieman tulkinnanvaraisia.

      Matikka oli samaa tasoa, mutta 16 kysymyksen sijasta 10 kysymystä. Fysiikka oli sama, eli about 7-8 kysymystä, mutta itselleni ainakin vitusti vaikeampi kuin ensimmäinen vaihe. Mentiin mielestäni paljon ”syvemmälle” fysiikkaan, eli ei riittänyt pelkkä päättely vaan oli jo nostetta, painetta jne. Aiheita laajemmin.

      Viimeisenä mainittakoon että päätöksenteko oli sama. Ja se oli yhtä helppo kun ensimmäisessä osassa.

      • Anonyymi

        Mikä vastaus oli viimeisessa tehtävässä, missä oli kolmio Ja annettu joitain kulmia. Itse vastasin 300cm, mut en ymmärtänyt miten se sai. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vastaus oli viimeisessa tehtävässä, missä oli kolmio Ja annettu joitain kulmia. Itse vastasin 300cm, mut en ymmärtänyt miten se sai. :D

        malta nyt vielä päivä, pienennät vain omia mahdollisuuksisi päästä kouluun kun huomenna vielä koepäivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        malta nyt vielä päivä, pienennät vain omia mahdollisuuksisi päästä kouluun kun huomenna vielä koepäivä

        Sori


    • Anonyymi

      Mun mielestä oli aika helppo koe. Terveydenhoitajaksi hain. Jäi tosi positiiviset fiilikset. :)

      • Anonyymi

        Saa nähdä mitä pisterajat tulee olemaan, kun moni sanonut koetta helpoksi


      • Anonyymi

        Saako kysyä minkälaiset pisteet sait ekasta vaiheesta? Haitko minne? Helsingissä kun ei näe mistään pisterajoja. Itse hain terkkariksi metropoliaan ja pisteet 65 ☺️ Toka vaihe oli mielestäni helpompi joten uskon että pisterajat nousevat entisestään!


    • Anonyymi

      Puuttuko teiltä kokeesta osioita? Mulla ei ollu matemaattis-luonnontieteellistä osuutta ollenkaan....?

      • Anonyymi

        Oho, mulla oli kaikki


      • Anonyymi

        Kuulemma jos puuttu osio niin sen puuttuvan osion pisteet menee 1 kokeen mukaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma jos puuttu osio niin sen puuttuvan osion pisteet menee 1 kokeen mukaisesti

        Nyt kun kaikki ohi jo, kerro miten kirjoititte? oliko se koe vaikea vai helppo ? Mitä vastauksia millä tehtävillä valitsitte?


      • Anonyymi

        Nyt kun kaikki ohi jo, kerro miten kirjoititte? oliko se koe vaikea vai helppo ? Mitä vastauksia millä tehtävillä valitsitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun kaikki ohi jo, kerro miten kirjoititte? oliko se koe vaikea vai helppo ? Mitä vastauksia millä tehtävillä valitsitte?

        Eikös vielä oo iltapäiväkoe tulossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vielä oo iltapäiväkoe tulossa

        ahh, en tiennyt, että illalla on koe myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ahh, en tiennyt, että illalla on koe myös

        Eikös nyt voi jo alkaa käymää läpi tehtävii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nyt voi jo alkaa käymää läpi tehtävii!

        Eiköhän, ne jotka tehnyt eettisen osion, mitä mieltä olitte? Itseni mielestä aika sekava ja useita oikeita vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän, ne jotka tehnyt eettisen osion, mitä mieltä olitte? Itseni mielestä aika sekava ja useita oikeita vastauksia.

        En usko että oli enemmän kun yks oikee


    • Anonyymi

      Oon vähän ihmeissään nyt kun hain amk kouluihin, todistuksella olin varasijoilla ja kokeet tein myös. Tänään katsoin opintopolkua ja kaikkiin amk kouluihin oli tullut kohta että peruuntunut, hyväksytty ylemmälle valinnalle tms. Ja ylemmissä yliopisto hauissa lukee silti kesken.... Eli tarkoittaakohan se että varmasti on päässyt johonkin ylemmistä valinnoista vai mitä..

      • Anonyymi

        Joo, tänään tullut lisäpaikkoja todistuksilla sisäänpääseille, joten tod näk pääsit ammatikorkeaan todistuksella ja yliopistoon on vielä kesken


    • Anonyymi

      Voiks joku kertoa mikä tehtäviä kokeessa on ollut ja vastauksia siis, mitä muistelette..

      • Anonyymi

        Mitä siinä tehtävässä missä oli jotain
        4(w-1)w*w
        Vastasin et ei mitään näistä
        Ja vielä 1/2gt^2 ja piti laskea t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä tehtävässä missä oli jotain
        4(w-1)w*w
        Vastasin et ei mitään näistä
        Ja vielä 1/2gt^2 ja piti laskea t

        fysiikan tehtäviä myös, joissa oli paljon tekstiä, mitä vastauksia oli siellä? En ymmärtänyt näitä olleenkaan.
        Oletteko jättäneet paljon tyhjiä vastauksia koko Kokeessa tai kaikkeen olette vastanneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä tehtävässä missä oli jotain
        4(w-1)w*w
        Vastasin et ei mitään näistä
        Ja vielä 1/2gt^2 ja piti laskea t

        Vastasin että 4w^2-5w
        Laskin näin:
        4(w-1)w-w
        4w(w-1)-w
        4w^2-4w-w
        4w^2-5w


    • Anonyymi

      Miten nää pisteet tulee nyt? Ku toisessa vaiheessa on ollut vähemmän tehtäviä. Tarkastelevatko he vielä 1.vaiheen koe?

      • Anonyymi

        Kakkosvaiheen koe merkitsee pelkästään sisäänpääsyssä, ellei sulta puuttunu osa, jolloin se osio otetaan 1 vaiheesta eli kaikki aloitti tokassa kokeessa ns samalta linjalta


    • Anonyymi

      Miksi kukaan ei alkanut käymää läpi tehtävii vielä :(
      Ennen näissä keskusteluissa ihmiset kirjoittivat paljon

    • Anonyymi

      Onko porukalla hajua millonkoha alkais tulemaa kutsuja kouluihin?

    • Anonyymi

      Taitaa kutsut kouluun tulla joskus heinäkuun puolenvälin aikoihin

    • Anonyymi

      Voiko joku sanoa jotain kokeesta?

    • Anonyymi

      Haluaisin tietää miten suhtaudutte ulkomaalaisiin opiskelijoihin, jotka eivät puhu suomea hyvin?

      • Anonyymi

        Miten suhtaudun? hmmm mielenkiinnolla, auttavaisesti ja opettavaisesti, ehkäpä kiinnostavat minua enemmän kuin suomalainen tavan tallaaja. En ainakaan löydä mitään negatiiviä siitä, että joku tässä maailmassa ei höpise samalla tavalla kuin minä. Teot ja luonne ratkaisee. Toki hän voi olla myös mulkku jolloin suhtautuminen olennaisesti muuttuu. Hyvä kysymys, mutta toivoisin ettei vastaavaa kysymystä tarvitsisi suomessa edes pohdiskella mikäli kysymyksen ydin perustuu hyväksyntään.


    • Anonyymi

      Osaisko joku sanoa, että paljon oli maksimipisteet tuossa toisessa osiossa. Tulokset tuli, mutt ei ollu ilmoitettu kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Kiva ois tietää miten silleen yleensä meni.

      Ja jos joku ystävällinen sielu meinaa kirjoittaa, että googlella olisin jo helposti löytänyt vastauksen, niin kiitos etukäteen! Voisit laittaa tuloksen sitten tähän, sillä itse en sitä kovin helposti ainakaan sillä löytänyt. Enkä hirmu monta tuntia jaksaisi selata noita sivuja.

      • Anonyymi

        Olikse 80p.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe