Huonoa työllistämistä työmarkkinatuen kuntaosuudet

Anonyymi

Lieksassa ollaan kyvöttömiä hoitamaan työllistymistä mitkää keinot eivät auta työpaikan saamiseen . Työmarkkinatukea maksettu yli 1000 päivää jopa yli 4000 päivää Kuntouttava työtoiminta on ala-arvoista hyväksi käyttöä. ja maksaa sekin parhaiten työllistyy projektipäälliköt, työvalmentajat jne. Työmarkkinatuen maksuosuudet kunnilta loppuisivat kokonaa .jos vaikeasti työllistyvät työttömät siirrettäisiin sosiaalitoimelle ja maksettaisiin toimeentulotukea kuntouttavaa työtoimintaa osallistuville koska on sosiaalipalvelua olisi ydellä luukulla koko höskö monen pitkäaikastyöttömän syynnä on korkea ikä, työvaatimukset koventuneet päihdeongelmat. miksi vaikeasti työllistyville pitäisi maksaa työttömyysturva koska eivät työllisty koskaa. työmarkkinatuki pitäisi lakkauttaa kokonaa se rasittaa kuntia työmarkkinatuen maksuosuudet.Humpuukki työllistäminen pois voisi nekin rahat käyttää teiden ja katujen kunnostamiseen rappeutuu koko ajan

11

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhut asiaa. TT‐turvan piirissä olevan henkilön on oltava työmarkkinoiden käytössä. Jos henkilö on ikänsä, terveytensä tms. syyn vuoksi kykenemätön työn tekoon, hän ei ole silloin työmarkkinoiden käytössä.
      Silloin mahdollisuudet ovat koulutus, sairauspäiväraha, eläke. Selvää tekstiä.
      Miksi tätä ei noudateta? Myös työkokeilua pitäisi käyttää, ei vapaaehtoisena, vaan pakollisena. Siitä saisi 300 € Tt‐korvauksen päälle per kuukausi. Tunteja vaikka neljä päivässä. Ei tunnu kovin pahalta.
      Naurettavaa roikottaa sairaita ja/tai vanhoja ihmisiä kuvitellen heidän pääsevän työelämään. Tuntuu ihan nolaamiselta tai halventamiselta.
      Joutavat päiväkodit pois, tilalle oikeaa kouluttamista niille, jotka siitä hyötyisivät.
      Miten tätä ongelmaa ei osata ratkaista ikinä, onhan vaikeampiakin ratkaistu.

      • Anonyymi

        Kuntouttavien, työkokeilujen ynnä muiden tarkoituksena on vain työllistää erilaisia käsienheiluttelijoita vetäjiksi ja kaunistella virallisia työttömyyslukuja. Jokainen voi kuvitella miten hirveiltä Lieksan työttömyysluvut näyttäisi jos työkkärin höpökurssit, työkokeilut ja kuntouttavat jätettäisiin pois laskuista.


    • Työttömiä pyöritetään karusellissa: kuntouttavasta työtoiminnasta työkokeiluun, kursseille, ja sieltä työvalmennukseen. Kyllä pitää olla ceeveet kunnossa ja pitää erottua joukosta edukseen. On ihan oma vika jos ei erotu edukseen ja joku muu nappaa työpaikan. Elämänhallinta on silloin täysin pielessä jos naamakin on vielä ruma ja on jo ikää ja kaikenlaista kremppaa. Silloin pitää pistää lisää kierroksia karuselliin ja katsoa mikä on vikana ceeveessä ja elämänhallinnassa.

      • Anonyymi

        No sinähän sen tiedät, onko omakohtainen kokemus?


      • Anonyymi

        Minut haukuttiin rumaksi turvaksi painu vittuu ulkonäöllä on merkitystä työelämässä kyllä rumien työttöminen elämänhallinta naamataulu ikä heikkoälyisyys on suurin syy kun ei työllistytä Pitäisi Lieksan kaupungin arvoida tilannetta eikä maksaa turhaa työmarkkinatuen kuntaosuuksia ksoka valitetaan


      • Anonyymi

        Lieksa ei ole päässyt eroon työttömyydessä samat naamat ovat te-toimiston listoilla vuosikymmenet eivät työllisty. Te-toimiston työnhakijoista puolet vitun vanhoja


    • Anonyymi

      Lieksan kaupunki on myöntänyt rahaa Tukipisteeseen ja työllistämishankkeisiin kaikki tehottomia aikuispäivähoito maksaa

    • Anonyymi

      Tiedän erään työttömän olisi pitänyt laittaa eläkkeelle 70-luvulla oli kyläkaupassa Vuonisjärvellä töissä .saa kansaneläkkeen ei pärjänyt työelämässä ja rumakin ulkonäöltää. . valituksia tehtiin kirjelmä te-toimistoon sosiaalitoimistoon terveyslautakunnalle vaan pidettiin työnhakijana koko elämä ja turhaa työnhakijana te-toimistossa veromaksajien rahoilla. raha-asioiden hoitoo tarvitaa edunvalvoja aika hölmö työtön

      • Anonyymi

        Ei työllistyminen saa olla kiinni ulkonäöstä. Kuka meistä voi kehua olevansa kaunis tai komea? 90 % ihmisistä on samanlaisia pallinaamoja. Ne 10% etsivätkin työtä ihan omilta markkinoiltaan.
        On typerää ja osoittaa suurta itserakkautta haukkua kenenkään naamaa. Se on se, minkä on sattunut saamaan.
        Kun katselee vaikka suuria herroja ja vallan kahvassa roikkuvia daameja eipä sielläkään ulkonäöllä häikäistä.


      • Anonyymi

        eli osulan paksuperse joutikin pellolle ihmetytttää kun pidettiin työnhakijana kyllä näkee heikkoälyinen ja jälkeen jäännyt ruma piika ei kukaa työnantaja rumaa huoli töihin iästä riippumatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli osulan paksuperse joutikin pellolle ihmetytttää kun pidettiin työnhakijana kyllä näkee heikkoälyinen ja jälkeen jäännyt ruma piika ei kukaa työnantaja rumaa huoli töihin iästä riippumatta

        Lieksan hölmöin työtön joka pidettiin työnhakijana turhaa mitä vittua ruma olisi työelämässä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe