Urantia

pluto

Mihin kategoriaan kuuluu Urantia.
Onko siinä opuksessa totuudenhäivääkään.

Asia ei sinällään kiinnosta, mutta kysympähän vaan.

12

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????????

      Paksu kirja on ja sinínen väriltään 2000 sivua ja pientä pränttiä,jollain on paljon asiaa saa nähdä jaksaako lukea?

      • Vaihtoehtoja sanomaan tutus...

        Pehmeäkantisen Urantia-kirjan teksti on pientä fonttikokoa. Kirjastoista löytyy yleensä kovakantista painosta, josta suurempaa tekstiä on mukava lukea. Sen voi myös tilata muun muassa osoitteesta

        http://justice.urantia.org/~finland/tuotteet.html

        Jos haluaa lukemisen sijasta kuunnella kirjan sanomaa, niin samasta osoitteesta voi ostaa englanninkielisen MP3-äänikirjaversion.


    • Qadesha

      Vaikka pyrinkin olemaan jkv suvaitsevainen kaikenlaisia rajatieteen kirjoja kohtaan, niin tämä kirja on minulle ollut niin suuri pettymys ettei mitään rajaa.

      Urantia on ilmeisestikin 50-luvulla koottu teelmä, josta väitetään että arkkienkelit ovat sen kanavoineet. Ko. kirja väittää että jonkinlainen Isä Jumala asuu Linnunradan keskipisteessä, ja lähettää sieltä Mikael-poikiaan (joista yksi Jeesus) pelastelemaan planeettoja sinne sun tänne.

      Minä en kirjasta diggaa, koska siinä väitetään että reinkarnaatiota ei ole, jokainen ihminen elää vain yhden ainoan elämän ja sen jälkeen sitten päätyy johonkin ihme taivaaseen tai sitten ei ja sillä hyvä. Kirjan mukaan mustaihoiset ovat sekundäärinen rotu josta ei ole niin väliksi (eli jota ei joka planeetalta löydy).

      Kirja on sellainen sekametelisoppa jossa vanha kehno kristinusko tarjoillaan uudessa paketissa. Joku on muka kyylännyt läpi kaikki tapahtumat maapallolla siitä lähti kun se syntyi ja ainakin siitä lähtien kun Aadam ja Eeva tulivat avaruudesta tänne... (Tästä luin lapsena ja kiinnostuin kirjasta.) Suuri osa kirjasta on sitä kun käydään läpi Jeesuksen elämää päivä päivältä.

      Ostin kirjan engl.kielisenä ja tietenkään en ole sitä lukenut kokonaan läpi. Miksi pitäisi, kun ei minua kiinnosta aivopestä sillä itseäni enää sen jälkeen kun olen pari sellaista seikkaa löytänyt joita en voi sulattaa.

      Kaiken kukkuraksi olin erään ryhmän luennoilla joskus 90-luvun alussa, ja siellä Urantia-fanit jakoivat lappusia että kohta aurinkomme katoaa ja meille tulee uusi aurinko.

      No onko tullut?

      (Ai niin, onneksi tämä ei siis kiinnosta sinua... Ei tosiaan kannata tuhlata aikaansa Urantia-hömpötyksen kanssa.)

      • >>>Kaiken kukkuraksi olin erään ryhmän luennoilla joskus 90-luvun alussa, ja siellä Urantia-fanit jakoivat lappusia että kohta aurinkomme katoaa ja meille tulee uusi aurinko.


        No mutta, no mutta... uusimmassa Ultrassahan on oikein valokuvakin ja kuvatekstissä kerrotaan, että vuonna 1998 Havaijin pääsaarella Haleakala-vuoren huipulla otettiin sadoittain valokuvia, joissa näkyi kaksi kirkasta nousevaa aurinkoa (toinen sininen ja toinen kullan värinen). Olisikohan tämä sininen nyt se uusi tuleva aurinko sitten? Täytyy kyllä sanoa, että valokuvasta huolimatta pieni epäilyksen siemen itää....


      • pluto

        Kiitoksia Qadesha urantian referaatistasi. Itselläni oli hyvä tuttava jolla oli mainio rajatieteen kirjasto. Hän "hurahti" syvälle keskusuniversumin syövereihin.

        Itse olen kaahlannut paljonkin muuta alan kirjallisuutta, mutta lukuhommat tyssäsivät jo vuosia sitten kun ns. mitään uutta ei enää ilmennyt.

        Eli oisko tietoa hyvästä ja edistävästä kirjallisuudesta tai neuvoja järkevän meditaatio-ohjelman virittämisestä.
        jk. Eikö Aune Kassinen puhunut myös niistä aurinkojutuista.


      • Qadesha
        pluto kirjoitti:

        Kiitoksia Qadesha urantian referaatistasi. Itselläni oli hyvä tuttava jolla oli mainio rajatieteen kirjasto. Hän "hurahti" syvälle keskusuniversumin syövereihin.

        Itse olen kaahlannut paljonkin muuta alan kirjallisuutta, mutta lukuhommat tyssäsivät jo vuosia sitten kun ns. mitään uutta ei enää ilmennyt.

        Eli oisko tietoa hyvästä ja edistävästä kirjallisuudesta tai neuvoja järkevän meditaatio-ohjelman virittämisestä.
        jk. Eikö Aune Kassinen puhunut myös niistä aurinkojutuista.

        Minä luulen että kun joku luo oikein etevää fiktiota joka nirskahtaa kunnolla ihmisten aivoihin, tuo fiktio luo jonnekin kollektiiviseen tajuntaan niin vahvan kuvan että mahdolliset selvänäkijät ottavat sen sitten tosissaan.

        Toinen aurinko voi hyvin olla lähtöisin sellaisesta teoksesta kuin "Avaruusseikkailu 2001"... Oma ukkonikin on siitä paasannut jo vuosikausia miten Jupiter poksahtaa auringoksi yksi kaunis päivä. Epäilen.

        Itse olen diggaillut mm.

        - Carlos Castaneda (parhaimmillaan voi räjäyttää tajunnan, mutta ei kannata jäädä pähkäilemään ovatko ne jutut totta - se on yksi lysti)

        - Elisabeth Haich (joitakuita hänen kirjansa vain ärsyttävät joko hänen kirjoitustyylinsä takia, tai sen takia että ovat saaneet tarpeekseen entisistä elämistä Egyptissä... mutta minulle jotenkin kolahti nuorena "Vihkimys" enkä ole siihen vieläkään pettynyt)

        - Osho (hieman samaan läjään laitettavissa kuin Castaneda, elikä pyrkii vapauttamaan ihmisen fiksaatioistaan epäsovinnaisin tavoin)

        - kovasti ovat jotkut miespuoliset diggailleet Krishnamurtia (raskasta luettavaa, mutta sopii niille jotka eivät haluakaan päästä helpolla)

        Nämä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Meditaatiota itse harjoitan hyvin hyvin satunnaisesti ja mahdollisimman yksinkertaisesti pyrkien tyhjentämään mielen. Joskus se onnistuu ja joskus tulee kaikenlaista mielenkiintoista kuvaa sisäisen silmän eteen. Siihen ei tietenkään pitäisi takertua, mutta minulle se on tosi antoisaa ja sitä aina kaipailen silloin tällöin. (Addiktionsa kullakin...)


      • Qadesha
        mrkala kirjoitti:

        >>>Kaiken kukkuraksi olin erään ryhmän luennoilla joskus 90-luvun alussa, ja siellä Urantia-fanit jakoivat lappusia että kohta aurinkomme katoaa ja meille tulee uusi aurinko.


        No mutta, no mutta... uusimmassa Ultrassahan on oikein valokuvakin ja kuvatekstissä kerrotaan, että vuonna 1998 Havaijin pääsaarella Haleakala-vuoren huipulla otettiin sadoittain valokuvia, joissa näkyi kaksi kirkasta nousevaa aurinkoa (toinen sininen ja toinen kullan värinen). Olisikohan tämä sininen nyt se uusi tuleva aurinko sitten? Täytyy kyllä sanoa, että valokuvasta huolimatta pieni epäilyksen siemen itää....

        UFOja...


      • pluto
        Qadesha kirjoitti:

        Minä luulen että kun joku luo oikein etevää fiktiota joka nirskahtaa kunnolla ihmisten aivoihin, tuo fiktio luo jonnekin kollektiiviseen tajuntaan niin vahvan kuvan että mahdolliset selvänäkijät ottavat sen sitten tosissaan.

        Toinen aurinko voi hyvin olla lähtöisin sellaisesta teoksesta kuin "Avaruusseikkailu 2001"... Oma ukkonikin on siitä paasannut jo vuosikausia miten Jupiter poksahtaa auringoksi yksi kaunis päivä. Epäilen.

        Itse olen diggaillut mm.

        - Carlos Castaneda (parhaimmillaan voi räjäyttää tajunnan, mutta ei kannata jäädä pähkäilemään ovatko ne jutut totta - se on yksi lysti)

        - Elisabeth Haich (joitakuita hänen kirjansa vain ärsyttävät joko hänen kirjoitustyylinsä takia, tai sen takia että ovat saaneet tarpeekseen entisistä elämistä Egyptissä... mutta minulle jotenkin kolahti nuorena "Vihkimys" enkä ole siihen vieläkään pettynyt)

        - Osho (hieman samaan läjään laitettavissa kuin Castaneda, elikä pyrkii vapauttamaan ihmisen fiksaatioistaan epäsovinnaisin tavoin)

        - kovasti ovat jotkut miespuoliset diggailleet Krishnamurtia (raskasta luettavaa, mutta sopii niille jotka eivät haluakaan päästä helpolla)

        Nämä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Meditaatiota itse harjoitan hyvin hyvin satunnaisesti ja mahdollisimman yksinkertaisesti pyrkien tyhjentämään mielen. Joskus se onnistuu ja joskus tulee kaikenlaista mielenkiintoista kuvaa sisäisen silmän eteen. Siihen ei tietenkään pitäisi takertua, mutta minulle se on tosi antoisaa ja sitä aina kaipailen silloin tällöin. (Addiktionsa kullakin...)

        Kiitos kirjatiedoistasi.
        Vihkimys on tuttu, mutta muut ei taida olla.

        Harrastin TM:ta takavuosina, sattumaa tai ei, mutta aloin törmätä samaan aikaan moniin vaikeisiin elämäntilanteisiin. Alkoi tuntua että homma ei kehitä persoonaani vaan päinvastoin. Homma lopahti osaltaan myös omaan laiskuuteeni.

        Jonkinlainen säännöllinen meditaatio pitäisi jälleen aloittaa, sillä asia kiinnostaa edelleen ja se on niitä ainoita tapoja jolla ihminen voi rakentaa henkisiä lihaksiaan.
        Tieto on tietoa, ei muuta, mutta taito on taitoa.


      • ^Vortac^
        mrkala kirjoitti:

        >>>Kaiken kukkuraksi olin erään ryhmän luennoilla joskus 90-luvun alussa, ja siellä Urantia-fanit jakoivat lappusia että kohta aurinkomme katoaa ja meille tulee uusi aurinko.


        No mutta, no mutta... uusimmassa Ultrassahan on oikein valokuvakin ja kuvatekstissä kerrotaan, että vuonna 1998 Havaijin pääsaarella Haleakala-vuoren huipulla otettiin sadoittain valokuvia, joissa näkyi kaksi kirkasta nousevaa aurinkoa (toinen sininen ja toinen kullan värinen). Olisikohan tämä sininen nyt se uusi tuleva aurinko sitten? Täytyy kyllä sanoa, että valokuvasta huolimatta pieni epäilyksen siemen itää....

        Uudesta auringostahan horisi myös Nostradamus, ja se on mainittu jo ainakin kolmessa muussa (erillisessä) lähteessä..

        Ja on mainittu, että se olisi aluksi nimenomaan sininen (vai olisko aluksi punainen, mutta jossain vaiheessa kuitenkin sininen), ja sitten vasta se kirkastuisi kunnolla. Että sikäli mielenkiintoista kyllä... tahtoo lisää infoa!

        - Vortac


    • Törppölörppö

      Urantiasta en osaa sanoa, mutta edellisissä viesteissä mainittu uusi aurinko on kiintoisa juttu. Ensikuulemalta se on tietysti mieletön, sama vanha molikkahan toki taivaalla virnistelee. Uusi aurinko kuten monet muutkin oudolta tuntuvat jutut on tietysti jonkunlaista kuvakieltä tai vertausta. Arvelen, että tässä aurinkojutussa on kyse uudesta laajemmasta tietoisuudesta, pohjimmiltaan ehkä samaa asiaa kuin esim idea vesimiehen ajasta.
      Moni syvällinen asia tulee ohitettua, kun ei heti tajua kuvakielisiä ilmaisuja.

    • RJS

      Eräs kauneimmista kohdista Urantia-kirjassa löytyy sivulta 1920. Sen voi käydä lukemassa osoitteessa

      www.urantia.fi/book/fin/index.php

    • Luterilainen lukija

      Osoitteesta
      http://www.urantia-iua.org/photos/PDF/12th_Irish.pdf
      voi käydä lukemassa mielenkiintoisesta tapauksesta messuosastolla Irlannissa:


      My highlight of the four days came right at the very end, as we
      were about to start packing up. A Roman Catholic nun came to our
      stand and intently read the posters with descriptions of the four
      parts of The Urantia Book. She had a puzzled look on her face at this
      time, and this look remained as she asked Roberto, “But who wrote
      it?” and received his reply, “It was written by angels”. After opening a
      copy of the book and looking at it for a couple of minutes, she told
      us, “I took one look at this and thought, ‘This is true! This is true!’”
      She eagerly bought a copy of the book and said she couldn’t wait to
      start reading it!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe