Talvella ennen korona sulkujen alkua tilasin uuden Astra 1,4 turbon jota ei saa kuin automaattina. Tämä on minulla jo ties monesko uutena ostettu Opel, sillä vaihdoin Volkkarista Opeliin jo noin 30 vuotta sitten.
Automaatti vähän alkuun hirvitti ja vierastikin muutaman äkkistopin verran, mutta nyt kun olen päässyt sinuiksi sen kanssa, niin manuaaliin en enää vaihtaisi.
Tämä on muutenkin ehdottomasti paras ja monipuolisimmin varusteltu auto joka allani nyt on.
Vaikka varustelupaketit korottivat loppuhintaa ja välirahaa, niin niiden tuoma ajomukavuus ja automaattiset turva toiminnot ovat todella sellaista, joita ei useista paljon kalliimmista autoista edes löydy ja saa rahalla hankituksi, auto kun lähes ajaa itse itseään ja huomioi myös kaupunkinopeuksilla jalankulkijat ja muun liikenteen.
Uusi automaatti myös kiihtyy ja jopa paremmin kuin aikaisempi 150 hv. käsivaihteinen Astrani.
Ei voi kuin todeta, että sain täyttä vastiketta sille välirahalle jonka vaihdossa autosta maksoin ja ainakin vielä tämä Opel on aito saksalainen, jota PSA Groupe ei ole pilannut ranskalaiseen muottiin vaikka onkin merkin nykyinen omistaja.
Täysi vastike rahalle. UusiOpel AStra 1.4 Turbo 145 hv, Automaatti
4
171
Vastaukset
- Anonyymi
Hienoa kuulla, kyllä automaatti on ehdoton.Ittellä isossa Pösössä 607.
Opelkaan ei ole ranskisten tavoin koskaan noussut premium-luokkaan vaikka on sakemanni. Mutta väliäkö tuolla?:) - Anonyymi
Koeajoin ja täytyy sanoa, että ärhäkkä menopeli on tuo uusi Astra. Vähän jäi vielä erimielisyyttä automyyjän kanssa välirahan suuruudesta jota pitää vielä hiukan hieroa.
Ehkä syksyllä nykyinen Skoda on jo vaihtunut Opeliin ja alla on uusi Astran automaatti. - Anonyymi
Vai aito saksalainen?
Kai tiesit että nuo moottorit ja automaattivaihteisto on Kiinan Chevroletilta.- Anonyymi
Vanhaa opelmiestä ottaa kohta pumpusta kun opelit on täynnä ranskalaista ja kiinalaista rihkamaa. Eihän niitä muuten voisi myydä niin halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1616462
- 521872
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441600- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se49999Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13960Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897