Miksi sinkkuutta hävetään?

Anonyymi

Joskus tuntuu siltä, että ihmiset ajattelevat sinkun epäonnistuneen elämässään. On ikäänkuin noloa olla sinkku, mutta toisaalta monillehan se on vapaaehtoinen valinta.

343

7047

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisille vapaaehtoista, miehille pakon sanelemaa.

      • Anonyymi

        Yksilöllistä, ei sukupuolisidonnaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksilöllistä, ei sukupuolisidonnaista.

        sukupuolet eivät ole tasa-arvoisia parisuhdemarkkinoilla


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        sukupuolet eivät ole tasa-arvoisia parisuhdemarkkinoilla

        Melko tasa-arvoisia ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melko tasa-arvoisia ovat.

        ei lähelläkään.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        sukupuolet eivät ole tasa-arvoisia parisuhdemarkkinoilla

        Hyvälle miehelle kuin naisellekin pariutuminen on helppoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvälle miehelle kuin naisellekin pariutuminen on helppoa.

        väärin, hyväkin mies on noin keskitasoa alemman naisen tasolla.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        väärin, hyväkin mies on noin keskitasoa alemman naisen tasolla.

        Miehet itsehän ton aiheuttaa. Kriteerien nosto muuttaisi asian?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehet itsehän ton aiheuttaa. Kriteerien nosto muuttaisi asian?

        kyse on siitä, että naisia on vain liian vähän niin heillä on se etu valita.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kyse on siitä, että naisia on vain liian vähän niin heillä on se etu valita.

        No eihän se naisten vika ole, jos heitä vähemmän kuin miehiä.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kyse on siitä, että naisia on vain liian vähän niin heillä on se etu valita.

        Pidätkö miehiä siis samanlaisina kuin jotain maitotölkkiä kaupassa, joka vain otetaan mukaan? Näin naisena olen kyllä eri mieltä - kyllä siihen tarvitsee sen molemminpuolisen kemian että voi parisuhteeseen ryhtyä. Minä en ole 40 vuotisen elämäni aikana tälläistä kokenut, joten olen ollut aina tahtomattani sinkku. Enkä halua mitään Clooneytä vaan ihan tavallisen miehen, minä en itse vain ole haluttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se naisten vika ole, jos heitä vähemmän kuin miehiä.

        Eihän se ole kenenkään vika.
        Kyseessä on vain fakta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se naisten vika ole, jos heitä vähemmän kuin miehiä.

        ei miehet voi vaikuttaa naisten käyttäytymiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö miehiä siis samanlaisina kuin jotain maitotölkkiä kaupassa, joka vain otetaan mukaan? Näin naisena olen kyllä eri mieltä - kyllä siihen tarvitsee sen molemminpuolisen kemian että voi parisuhteeseen ryhtyä. Minä en ole 40 vuotisen elämäni aikana tälläistä kokenut, joten olen ollut aina tahtomattani sinkku. Enkä halua mitään Clooneytä vaan ihan tavallisen miehen, minä en itse vain ole haluttava.

        naisilla on enemmän valinnanvaraa halutessaan kuin miehillä koskaan.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        ei lähelläkään.

        Olen Mies. Kovasti olen yrittänyt mutta en millään saa lapsia. Hedelmöityshoidotkaan eivät ole auttaneet.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        väärin, hyväkin mies on noin keskitasoa alemman naisen tasolla.

        Tässä juuri esimerkki naisen logiikasta. Keskiarvon nainen kelpaa lähinnä matulle passinvaihtoon saakka. Kuka noita yksinkertaisia ihmisolentoja riesakseen haluaa kun tiskikone on keksitty ja pölyimuri ei nalkuta naistenvaivojaan kerran kuussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksilöllistä, ei sukupuolisidonnaista.

        Sukupuolisidonnaista tai ei, niin suhderiippuvaiset ihmettelevät suhdevapaan elämää samoin kuin holistit ja nistitit luulevat raittiin jäävän paljosta paitsi. Ei muuta selitystä ”sinkkuudesta” ihmettelijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Mies. Kovasti olen yrittänyt mutta en millään saa lapsia. Hedelmöityshoidotkaan eivät ole auttaneet.

        Yksinkö koitit tehdä lapsia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä juuri esimerkki naisen logiikasta. Keskiarvon nainen kelpaa lähinnä matulle passinvaihtoon saakka. Kuka noita yksinkertaisia ihmisolentoja riesakseen haluaa kun tiskikone on keksitty ja pölyimuri ei nalkuta naistenvaivojaan kerran kuussa?

        Ja kuka miestä haluaa passattavakseen ja tv.stä jääkiekkoa tollottamaan ja paska haisee miehillä pahemmalta. Harmia teistä on!


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kyse on siitä, että naisia on vain liian vähän niin heillä on se etu valita.

        Tällä hetkellä naisia on Suomessa 71 339 miehiä enemmän, tilastotieto väestöstä 2018.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole kenenkään vika.
        Kyseessä on vain fakta.

        Höpö, höpö, naisia on yli 70 000 enempi , kun miehiä, tosin heitä on tuolla vanhemmissa ikäluokissa , leskinaisia on yli 70 vuotiaiden joukossa paljon.


      • Anonyymi

        Eri mieltä. Itse olen ollut jo 18 vuotta sinkkuna ilman yhtäkään yhden illan juttua, ja ihan omasta tahdosta. Jokaisesta päivästä olen nauttinut. Ei enää ikinä mihinkään suhteeseen.


      • Anonyymi

        Syntyvyys on romahtanut Suomessa, koska riittävän iso joukko ihmisiä ei kohtaa säännöllisesti riittävän usein neutraalilla maaperällä yhteisen asian parissa.

        Tässä selitys:
        Tutkimusten mukaan pareja syntyy eniten työpaikoilla, koulussa ja ystävien kautta. Muita heikomman menestyksen paikkoja ovat baarit, deittisivut ja risteilyt/festarit tms. tapahtumat.

        Tässä suoraan lyhennettynä paikat:

        Työpaikka on neutraali, säännöllisesti kohdataan, pieni/suuri yhteisö, yhteinen asia(työ)

        Koulu: neutraali, iso joukko, säännöllinen, yhteinen asia

        Baari: yhteinen asia(juominen), pieni porukka, epäsäännöllistä, ei neutraali (kaikki eivät juo, joten osa ihmisistä jää tulematta)

        Festari: iso joukko, yhteinen asia(esim. Musiikki), ei neutraali (kaikki eivät pidä esim. Rokista), ei säännöllistä (kerta tapahtuma)

        Deittisivut: iso/pieni porukka, ei neutraali (kaikki eivät ole sivuilla), ei neutraali (kaikki eivät tunne oloaan mukavaksi sivustolla), ei yhteistä asiaa (porukkaa laidasta laitaan ja keskustelun avaus voi tökkiä), ei säännöllistä (porukka ei roiku sivuilla samoihin aikoihin), kirjautumisfrekvenssi vaihtelee


        Ehkä saitte siis pienen kuvan siitä mitä ajan takaa. Syntyvyys on laskenut pariutumisen romahdettu. Miten on mahdollista, että nälkävuosinakin tuli enemmän lapsia? Vastaus on hyvin yksinkertainen. Vastaus on KIRKKO.

        Kirkko toi säännöllisesti viikottain ison joukon ihmisiä neutraalille maaperälle yhteisen asian pariin. Näin jokainen löysi puolison ja sinkkuutta oli vähemmän. Nykyään ihmiset ovat kuitenkin täysin jumalattomia ja seurakunnassa käynti on loppunut. Siitä seuraakin, että yksinäisyys lisääntyy. Ihmiset saavat ansaitsemansa palkan.

        Jos luit kirjoituksen niin lue se uudelleen ja mieti! Vastaukseni on hyvin yksinkertainen. Ei tarvitse lähteä hakemaan tietoa oppineilta, kun Suomi24 tarjoaa sen tänään ilmaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvälle miehelle kuin naisellekin pariutuminen on helppoa.

        "Hyvälle miehelle kuin naisellekin pariutuminen on helppoa."

        Älä valehtele! Mies on arvoltaan parisuhde ja seksimarkkinoilla huomattavasti naista alemmalla tasolla! Älä intä vastaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka miestä haluaa passattavakseen ja tv.stä jääkiekkoa tollottamaan ja paska haisee miehillä pahemmalta. Harmia teistä on!

        "Ja kuka miestä haluaa passattavakseen ja tv.stä jääkiekkoa tollottamaan ja paska haisee
        miehillä pahemmalta. Harmia teistä on!"

        Mä kyllä kuullut olen naisten paska haisee pahemmalta kuin miesten, se on ihan tieteellinen fakta!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyys on romahtanut Suomessa, koska riittävän iso joukko ihmisiä ei kohtaa säännöllisesti riittävän usein neutraalilla maaperällä yhteisen asian parissa.

        Tässä selitys:
        Tutkimusten mukaan pareja syntyy eniten työpaikoilla, koulussa ja ystävien kautta. Muita heikomman menestyksen paikkoja ovat baarit, deittisivut ja risteilyt/festarit tms. tapahtumat.

        Tässä suoraan lyhennettynä paikat:

        Työpaikka on neutraali, säännöllisesti kohdataan, pieni/suuri yhteisö, yhteinen asia(työ)

        Koulu: neutraali, iso joukko, säännöllinen, yhteinen asia

        Baari: yhteinen asia(juominen), pieni porukka, epäsäännöllistä, ei neutraali (kaikki eivät juo, joten osa ihmisistä jää tulematta)

        Festari: iso joukko, yhteinen asia(esim. Musiikki), ei neutraali (kaikki eivät pidä esim. Rokista), ei säännöllistä (kerta tapahtuma)

        Deittisivut: iso/pieni porukka, ei neutraali (kaikki eivät ole sivuilla), ei neutraali (kaikki eivät tunne oloaan mukavaksi sivustolla), ei yhteistä asiaa (porukkaa laidasta laitaan ja keskustelun avaus voi tökkiä), ei säännöllistä (porukka ei roiku sivuilla samoihin aikoihin), kirjautumisfrekvenssi vaihtelee


        Ehkä saitte siis pienen kuvan siitä mitä ajan takaa. Syntyvyys on laskenut pariutumisen romahdettu. Miten on mahdollista, että nälkävuosinakin tuli enemmän lapsia? Vastaus on hyvin yksinkertainen. Vastaus on KIRKKO.

        Kirkko toi säännöllisesti viikottain ison joukon ihmisiä neutraalille maaperälle yhteisen asian pariin. Näin jokainen löysi puolison ja sinkkuutta oli vähemmän. Nykyään ihmiset ovat kuitenkin täysin jumalattomia ja seurakunnassa käynti on loppunut. Siitä seuraakin, että yksinäisyys lisääntyy. Ihmiset saavat ansaitsemansa palkan.

        Jos luit kirjoituksen niin lue se uudelleen ja mieti! Vastaukseni on hyvin yksinkertainen. Ei tarvitse lähteä hakemaan tietoa oppineilta, kun Suomi24 tarjoaa sen tänään ilmaiseksi.

        Haista sä Jeesus paska!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö, naisia on yli 70 000 enempi , kun miehiä, tosin heitä on tuolla vanhemmissa ikäluokissa , leskinaisia on yli 70 vuotiaiden joukossa paljon.

        KAIKISSA ALLE 54 IKÄLUOKISSA on suomessa miehiä paljon enemmän kuin naisia.
        Naisia on paljon enemmän yli 70 vuotiaissa josta tuo luku johtuu.
        mutta heistä ei hirveästi ole hyötyä nuorelle miehelle joka haluaisi perustaa perheen.
        Nuoria naisia on noin 100 000 vähemmän kuin saman ikäisiä miehiä suomessa.


      • timitys kirjoitti:

        väärin, hyväkin mies on noin keskitasoa alemman naisen tasolla.

        Pidät ilmeisesti itseäsi hyvänä miehenä, mutta tiedät olevasi väärässä, koska et saa ketään.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        väärin, hyväkin mies on noin keskitasoa alemman naisen tasolla.

        Hyvä se on miehen sanoa. Sä et tiedä kuinka vaikeaa on naisen löytää hyvää miestä kun kaikki hyvät on jo varattuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä juuri esimerkki naisen logiikasta. Keskiarvon nainen kelpaa lähinnä matulle passinvaihtoon saakka. Kuka noita yksinkertaisia ihmisolentoja riesakseen haluaa kun tiskikone on keksitty ja pölyimuri ei nalkuta naistenvaivojaan kerran kuussa?

        Ja Fleshlight on myös keksitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se naisten vika ole, jos heitä vähemmän kuin miehiä.

        Ennen sodilla saatiin karsittua liiat miehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä naisia on Suomessa 71 339 miehiä enemmän, tilastotieto väestöstä 2018.

        Ei kai tähän laskelmaan pitäisi ottaa vanhuus eläkeläisiä.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        ei miehet voi vaikuttaa naisten käyttäytymiseen.

        Miten tämä liittyy siihen, että naisia on vähemmän? Pitäiskö naisten alkaa jotain haaremia pitämään?


      • Anonyymi
        dreamer89 kirjoitti:

        Haista sä Jeesus paska!

        Suututtaako kun hyvä veljien järjestelyt valuu julkisuuteen?
        Pariutumisleikki kin ennalta huijattu peli jossa mukana vaa tietty osa etuoikeutettuja.


      • Ei se jako mene sukupuolenmukaan.
        Kauniit ja sosiaaliset vastaan rumat ja kömpelöt.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kyse on siitä, että naisia on vain liian vähän niin heillä on se etu valita.

        Sinkkuus on seuraus kaikesta muusta epäonnistumisesta.
        Tietenkin hävetään, koko elämää.
        Esmes kuinka moni peräkammarin mies seurustelee? Ehkä 0,01%
        Naiset nauravat tälläisille miehille.

        kieroonkasvanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä naisia on Suomessa 71 339 miehiä enemmän, tilastotieto väestöstä 2018.

        Älkää huoliko, kyllä tulijoita riittää.
        Kunhan Coronaan saadaan rokote, alkaa ennen näkemätön invaasio.

        kieroonkasvanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka miestä haluaa passattavakseen ja tv.stä jääkiekkoa tollottamaan ja paska haisee miehillä pahemmalta. Harmia teistä on!

        Pierut ovat kuitenkin naisilla tiukempia. Tieteellisesti todettu fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvälle miehelle kuin naisellekin pariutuminen on helppoa.

        Nynnykki voi saada naisen, mutta suhde loppuu kun nainen tajuaa miehen olevan äitin pikku nössikkä. Tanssitaidon asshole.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kyse on siitä, että naisia on vain liian vähän niin heillä on se etu valita.

        Naisia on kyllä tilastojen mukaan enemmän kuin miehiä. Etenkin kaupungeissa, mutta kirjoittaja asunee maalla minne on jäänyt enemmän miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suututtaako kun hyvä veljien järjestelyt valuu julkisuuteen?
        Pariutumisleikki kin ennalta huijattu peli jossa mukana vaa tietty osa etuoikeutettuja.

        Tottakai se suututtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        KAIKISSA ALLE 54 IKÄLUOKISSA on suomessa miehiä paljon enemmän kuin naisia.
        Naisia on paljon enemmän yli 70 vuotiaissa josta tuo luku johtuu.
        mutta heistä ei hirveästi ole hyötyä nuorelle miehelle joka haluaisi perustaa perheen.
        Nuoria naisia on noin 100 000 vähemmän kuin saman ikäisiä miehiä suomessa.

        Ja viittiikö moni itseään edes vähän tasokkaana pitävä vielä nuorehko mies panna yli 70-vuotiaita naisia? Taitaa vanhat äijätkin etupäässä haaveilla 20-30-vuotiaista kaunottarista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka miestä haluaa passattavakseen ja tv.stä jääkiekkoa tollottamaan ja paska haisee miehillä pahemmalta. Harmia teistä on!

        Ei ole nainen joutunut passaamaan ja en katso jääkiekkoa ollenkaan, enkä myöskään haise paskalta. Että se siitä sitten.


      • Anonyymi

        Tässä oikestaan aika täydellinen kommentti täydentämään sen mitä aioin sanoa.

        Sellaiset ihmiset, joille sinkkuus ei ole edes mahdollisnen valita, eivät kykene näkemään miksi kukaan tekisi sellaisen valinnan. Jos joku on itselle tosi vieras ajatus, niin ei voi tajuta miten joku muu ajattelisi niin. Silloin esim. tuo "naiselle on, miehelle ei" voi tuntua ihan loogiselta jaolta. Tuon ajatuksen voisi esittää vai a) vastoin tahtoaan sinkku mies, joka kokee kaikkien naisten ympärillään pariutuneen, tai b) omasta tahdostaan sinkku nainen, joka kokee kaikkien miesten ympärillään pariutuneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on miehen sanoa. Sä et tiedä kuinka vaikeaa on naisen löytää hyvää miestä kun kaikki hyvät on jo varattuja.

        mistäs lähtien naisia on kiinnostanut ottaa selvää kuka on hyvä ja kuka ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on miehen sanoa. Sä et tiedä kuinka vaikeaa on naisen löytää hyvää miestä kun kaikki hyvät on jo varattuja.

        Tervetuloa suurimman osan miesten maailmaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sodilla saatiin karsittua liiat miehet.

        Typerä kommentti sulta siinä mieles että ilman miehiä naiset ei ikinä tuu pärjäämään. On totta että sodat on karsinu miehiä enimmäkseen mutta onko se ollu naisille eduksi aina? Lue historiaa enneku kommentoit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä liittyy siihen, että naisia on vähemmän? Pitäiskö naisten alkaa jotain haaremia pitämään?

        Pitäis. Loppuis pihtaaminen ja se et miesten tehdä aina se aloite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet itsehän ton aiheuttaa. Kriteerien nosto muuttaisi asian?

        Miten kun miehet on painettu alas tässä yhteiskunnassa?


    • Anonyymi

      Sinkkuus ei ole mikään ongelma sinkulle itselleen, mutta joskus se tuntuu olevan ongelma sinkkuuden ihmettelijöille. Varsinkin jollain lailla rajoittuneiden ihmisten paikkakunnilla.
      Terveisin: Puolireuho

      • Anonyymi

        Yksin tänne synnytään,yksin kuollaan. Mitä väliä siinä on,jos haluaa elää sinkkuna. Ei se sinkkuus tarkoita seksin puutetta. Monella on vakipano. Minullakin.


      • Anonyymi

        Älä yleistä kyllä minulle sinkkuus on ollut rasite ja taakka.


    • Anonyymi

      Moni yksinelävä ei määrittele itseään sinkkuuden kautta, koska se ei ole vallitseva olotila.

      • Anonyymi

        Niin. Olen henkilö,nainen ja minulla on elämä hankittu.


    • No veikkaan, että se ketä nolottaa, määrittelee itsensä siviilisäädyn mukaan.

      Ei sinkku kuitenkaan ole mikään tietynlainen, vaan se on ihan jokaisen omassa päässä.

      Minusta on ainskin helppoa olla sinkku. Ei mun menoja rajoita kuin työ, lapset vähän ja ehkä tää koti joskus. (Omakotitalo) En menis rajoittavaan suhteeseenkaan, mutta kyllä jo yksikin ihminen lähelle vie jotain omasta ajasta. Mutta sitten se olisikin sen arvoinen. Kunhan tässä keksin miksi.... tai ehkä se sit joskus selviää. Siihen asti sinkkuus sopii helkatin hyvin mulle. 😎

      Kohta unohtuu, että miltei palellutin itseni pyörän päälle. On ehkä pakko huuhtoo itikat etupuolelta ja käytävä pikku rundilla taas. 😆 kunhan nää työhommat taas selättää. Aijai. 😊

      • Anonyymi

        Sullekin suhde tuntuu olevan ideaalitila, sinkkuus vain välitila kunnes parempaa ilmaantuu.
        Ihmiset jotka eivät määrittele itseään sinkuiksi vaikka elävätkin yksin, voivat olla vapaita noista sun ajatuksistasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullekin suhde tuntuu olevan ideaalitila, sinkkuus vain välitila kunnes parempaa ilmaantuu.
        Ihmiset jotka eivät määrittele itseään sinkuiksi vaikka elävätkin yksin, voivat olla vapaita noista sun ajatuksistasi.

        Ehkä mä kuitenkin toivon suhdetta johonkuhun?

        Mutta en mitä tahaansa suhdetta.

        Mutta en siis kielläkään, etteikö olisi kiva elää rakkaudellisessa suhteessa. 😊
        Minusta se ei suuria muutoksia toisi, mutta jotain vielä mitä nyt ei ole. Toisaalta en halua menettää sitä mitä nyt on, koska elämä on hyvin.

        Ei kaikkien tarvitse elää mun tavalla.... en tiedä mistä ihmeestä porukka ymmärtää mun niin sanovan? Jokaisella on oma juttu. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ehkä mä kuitenkin toivon suhdetta johonkuhun?

        Mutta en mitä tahaansa suhdetta.

        Mutta en siis kielläkään, etteikö olisi kiva elää rakkaudellisessa suhteessa. 😊
        Minusta se ei suuria muutoksia toisi, mutta jotain vielä mitä nyt ei ole. Toisaalta en halua menettää sitä mitä nyt on, koska elämä on hyvin.

        Ei kaikkien tarvitse elää mun tavalla.... en tiedä mistä ihmeestä porukka ymmärtää mun niin sanovan? Jokaisella on oma juttu. 😊

        Sullakin on ajatus siitä että täysi elämä vaatii läheisriippuvuussuhteen.
        Yksin voi elää täyttä elämää eikä siinä ole mitään noloa eikä siitä puutu mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullakin on ajatus siitä että täysi elämä vaatii läheisriippuvuussuhteen.
        Yksin voi elää täyttä elämää eikä siinä ole mitään noloa eikä siitä puutu mitään.

        Kommenttisi kertoo minulle vain sinusta. Otan osaa, ehkä pääset lukostasi joskus. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kommenttisi kertoo minulle vain sinusta. Otan osaa, ehkä pääset lukostasi joskus. 😊

        Ehkä löydät itsellesi kumppanin joka antaa elämällesi merkityksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä löydät itsellesi kumppanin joka antaa elämällesi merkityksen.

        No eipä hänen mitään merkitystä tarvitse mun elämään tuoda. :oD

        Mutta yhteys johonkin toiseen ihmiseen kaikkineen kiehtoo, mutta sellaista ihmistä on ensinnäkin vaikea löytää, toisaalta vähempään en tyydy.

        Jos tätä kuvainnollisesti esittäisin, en etsi mitään puuttuvaa palasta leivokseeni, vaan korkeintaan kirsikan sinetiksi jo maistuvaan leivoksen päälle, jos sattuu löytymään. :o)


      • Anonyymi

        Sinkku yleensä huonon kokemuksen tulos. Jos parisuhde oli vakivaltainen, suora sanojen helevetti, jos toinen ei kunnioitanut millä tavalla sinua ja sinun rajoja, niin silloin kuin pääset tästä helevetistä ja menee aika, kuin nuolet haavoja, et varma suunitelet uudestaan vapaaehtoisesti toista suhdetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinkku yleensä huonon kokemuksen tulos. Jos parisuhde oli vakivaltainen, suora sanojen helevetti, jos toinen ei kunnioitanut millä tavalla sinua ja sinun rajoja, niin silloin kuin pääset tästä helevetistä ja menee aika, kuin nuolet haavoja, et varma suunitelet uudestaan vapaaehtoisesti toista suhdetta.

        Hmm. Aika parantaa haavoja, osasta jää kutiavia arpia mitkä muistuttaa koetuista loukkauksista ja satuttamisista pitkään, vuosiakin.

        Mutta ihan ymmärrettävää, ettei kovien kokemusten jälkeen ole äkkipäisesti ryntäämässä uuteen suhteeseen. Onneksi kukaan ei pakota mihinkään mikä ei tunnu hyvältä. :)

        Kaikessa rauhassa, järkevää.


      • Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

        Hmm. Aika parantaa haavoja, osasta jää kutiavia arpia mitkä muistuttaa koetuista loukkauksista ja satuttamisista pitkään, vuosiakin.

        Mutta ihan ymmärrettävää, ettei kovien kokemusten jälkeen ole äkkipäisesti ryntäämässä uuteen suhteeseen. Onneksi kukaan ei pakota mihinkään mikä ei tunnu hyvältä. :)

        Kaikessa rauhassa, järkevää.

        Juuri näin, välillä tunteet voi olla vuorotteluvapaalla, voi mietiskellä mitkä on omat vahvuudet ja heikkoudet ja funtsailla minkälaisen suhteen jaksaisi, jos on näköpiirissä, ottaako se enemmän kuin antaa, joutuuko tiedostamattaan samaan roolihahmoon, kun on tottunut auta, auta, loppuun asti auta, hyväksy, anna anteeksi, UNOHDA ...olipa vihkikaavaa tai ei..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullakin on ajatus siitä että täysi elämä vaatii läheisriippuvuussuhteen.
        Yksin voi elää täyttä elämää eikä siinä ole mitään noloa eikä siitä puutu mitään.

        Todellakin!Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa...sain tarpeekseni juopoista ulosottomiehen asiakkaista,joita pitäisi elättää.En halua olla äidin jatke.En halua pettäjää tai narsistia.En halua reissusta sukupuolitautia "kullaltani"kuten yhdelle ystävälleni kävi.Järkyttävää!!!Ei jatkoon.Ihana olisi joskus löytää kunnioittava ja turvallinen suhde mutta utopiaa näyttää olevan:(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, välillä tunteet voi olla vuorotteluvapaalla, voi mietiskellä mitkä on omat vahvuudet ja heikkoudet ja funtsailla minkälaisen suhteen jaksaisi, jos on näköpiirissä, ottaako se enemmän kuin antaa, joutuuko tiedostamattaan samaan roolihahmoon, kun on tottunut auta, auta, loppuun asti auta, hyväksy, anna anteeksi, UNOHDA ...olipa vihkikaavaa tai ei..

        Kuulosta ihan normaalilta riskien ja voimavarojen punnitsemiselta. Joskus itsekin käynyt samaa läpi, niin ei silleen kuulosta ihan vieraalta.

        Tosiaan aika on paras lääke, ainakin omalla kohdallani olen huomannut ajan tasoittavan kipeitä huippuja ja toisaalta kun riittävästi aikaa, ehtii käymään asioita läpi ja loitontua niistä niin, ettei ne enää satuta. Ja toisaalta uusiin ihmisiinkin kun tutustuu rauhassa, oppii tuntemaan ja luottamaan, jos siihen on edellytyksiä.

        Kun huomaa, ettei toinen satuta voi paremmin ottaa askeleita lähemmäs ja ehkä lopulta taas uskaltaa rakastaa ja päästää lähelleen. Aikaa ei kannata väkisin kiirehtiä. :)


      • Anonyymi

        Tämä. Parisuhde on rasittavaa,rajoittavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Parisuhde on rasittavaa,rajoittavaa.

        Ei välttämättä, riippuu parisuhteesta.


      • Jan_ kirjoitti:

        Kuulosta ihan normaalilta riskien ja voimavarojen punnitsemiselta. Joskus itsekin käynyt samaa läpi, niin ei silleen kuulosta ihan vieraalta.

        Tosiaan aika on paras lääke, ainakin omalla kohdallani olen huomannut ajan tasoittavan kipeitä huippuja ja toisaalta kun riittävästi aikaa, ehtii käymään asioita läpi ja loitontua niistä niin, ettei ne enää satuta. Ja toisaalta uusiin ihmisiinkin kun tutustuu rauhassa, oppii tuntemaan ja luottamaan, jos siihen on edellytyksiä.

        Kun huomaa, ettei toinen satuta voi paremmin ottaa askeleita lähemmäs ja ehkä lopulta taas uskaltaa rakastaa ja päästää lähelleen. Aikaa ei kannata väkisin kiirehtiä. :)

        Itellä on jäänyt vähän huono maku parisuhteissa hylkäämisestä. Hylätyksi tulemisen tunne saa mut hiiltymään, joten se on minun heikko kohta. Sen verran heikko, että en ehkä ryhtyisi enää uusiin suhteisiin.

        Jojoilu on tätä päivää, ihmiset ei tiedä mitä ne haluaa ja siitä tulee ihan turhaa surua sitten niille, jotka tietää ja jojoilijoita koittaa tulkita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinkku yleensä huonon kokemuksen tulos. Jos parisuhde oli vakivaltainen, suora sanojen helevetti, jos toinen ei kunnioitanut millä tavalla sinua ja sinun rajoja, niin silloin kuin pääset tästä helevetistä ja menee aika, kuin nuolet haavoja, et varma suunitelet uudestaan vapaaehtoisesti toista suhdetta.

        Juu. Varmaan. Ja silloin kannattaakin pidättäytyä reilusti pois suhteeseen menemisistä.
        Joillekin se raja on vaan häilyvä. Ei tiedetä itsekään.

        Uudet vastaantulevat ihmiset ovat syyttömiä omiin traumoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Parisuhde on rasittavaa,rajoittavaa.

        Itse siihen myöntyis...

        Itsekin olen myöntynyt karseaan suhteeseen, mutta siinä on ollut mun vika... sen verran pitää itseä arvostaa, ettei ryhdy mihinkään, mikä on liian rajoittavaa. Itsestä on pidettävä huoli ja otettsva vastuu... eipä se ole kenenkään muunkaan homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullekin suhde tuntuu olevan ideaalitila, sinkkuus vain välitila kunnes parempaa ilmaantuu.
        Ihmiset jotka eivät määrittele itseään sinkuiksi vaikka elävätkin yksin, voivat olla vapaita noista sun ajatuksistasi.

        Hyvä tulokulma. Twini ei ole sinkkua parempi kuin lasten teossa ja eliniän pituudessa, jos homo yms twinit jätetään laskuista marginaaliin.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kommenttisi kertoo minulle vain sinusta. Otan osaa, ehkä pääset lukostasi joskus. 😊

        Pistä joskus avain omaan ”lukkoosi” niin tiedät miltä se tuntuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pistä joskus avain omaan ”lukkoosi” niin tiedät miltä se tuntuu.

        Mun lukot tulee ehkä vasta parisuhteessa, että aika vakeaa on sinkkuna niitä kokea...


      • Disse kirjoitti:

        Mun lukot tulee ehkä vasta parisuhteessa, että aika vakeaa on sinkkuna niitä kokea...

        Tai parisuhteen rakennuksen aikaan...

        Ja on varmasti lukkoja, sekä läpikäymättömiä mörköjä. En väitäkkään muuta. Mutta vaikea niitä on kohdata, jos ne liittyy toisen ihmisen tulemiseen elämään mukaan. Ne ei tule vastaan muuten...

        Mutta noihinhan ne useilla törmääkin suhteet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin!Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa...sain tarpeekseni juopoista ulosottomiehen asiakkaista,joita pitäisi elättää.En halua olla äidin jatke.En halua pettäjää tai narsistia.En halua reissusta sukupuolitautia "kullaltani"kuten yhdelle ystävälleni kävi.Järkyttävää!!!Ei jatkoon.Ihana olisi joskus löytää kunnioittava ja turvallinen suhde mutta utopiaa näyttää olevan:(

        Ota peräkammarin mies, heillä yleensä rahaa.
        Hyvää materiaalia yllin kyllin. Toinen vaihtoehto naimisiin haluava matu. Heille kelpaa lihavakin.

        kieroonkasvanut


      • Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

        Hmm. Aika parantaa haavoja, osasta jää kutiavia arpia mitkä muistuttaa koetuista loukkauksista ja satuttamisista pitkään, vuosiakin.

        Mutta ihan ymmärrettävää, ettei kovien kokemusten jälkeen ole äkkipäisesti ryntäämässä uuteen suhteeseen. Onneksi kukaan ei pakota mihinkään mikä ei tunnu hyvältä. :)

        Kaikessa rauhassa, järkevää.

        Juuuu eihän kukaan pakota, elätte todella hienossa pilvilinnassa. Noita tyyppejä tuodaan jo leireiltä tänne tekemään juuri sitä mitä suomalaiset naiset eivät kohdalleen koskaan haluaisi.


    • Anonyymi

      kai jokainen ihminen rakkauden ja kumppanin haluaa niin kyllä mies ja nainen toisiaan tarvitsee eli täydentävät toisiaan ja sinkulta puuttuu se aito oikea kaveri

      • Anonyymi

        Otan osaa jos ajattelet oikeasti noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa jos ajattelet oikeasti noin.

        kyllä jokainen sen tietää että sinkulta puuttuu se tärkein oma kulta eli aarre ja vaikka harrastaisi vaihtuvia seksikumppaneita niin siltikin jokainen tietää ettei sinkku ole onnellinen kun siltä puuttuu se iki oma kumppani ja rakas ja ehkä mielenterveys ongelmien takia etsii tinderistä vaihtuvia kumppaneita ja moni tottuu siihen mutta silti se ihminen ei ole onnellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jokainen sen tietää että sinkulta puuttuu se tärkein oma kulta eli aarre ja vaikka harrastaisi vaihtuvia seksikumppaneita niin siltikin jokainen tietää ettei sinkku ole onnellinen kun siltä puuttuu se iki oma kumppani ja rakas ja ehkä mielenterveys ongelmien takia etsii tinderistä vaihtuvia kumppaneita ja moni tottuu siihen mutta silti se ihminen ei ole onnellinen

        Tärkein? Se "oma kulta" ei ole elämässä tärkein asia. Moni sinkku on huomattavasti onnellisempi kuin jotkut sellaiset tyypit, jotka mainostavat sitä "omaa kultaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkein? Se "oma kulta" ei ole elämässä tärkein asia. Moni sinkku on huomattavasti onnellisempi kuin jotkut sellaiset tyypit, jotka mainostavat sitä "omaa kultaa".

        sen tietää muut ihmiset ja sinkut itsekkin että jokin tärkeä puuttuu elämästä ja helppo sanoa en kaipaa mitään mutta sisimmässään kaipaa sitä oikeaa ja aitoa rakkautta toiset ystävien riesana toiset tekee pitkää päivää töitä yms koska on yksinäinen ja kukaan ei odota kotona ja jos sanoo ettei kumppania kaipaa eikä tarvitse niin on mielisairas niin moni mielisairaskin kaipaa rakkautta ja kumppania


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkein? Se "oma kulta" ei ole elämässä tärkein asia. Moni sinkku on huomattavasti onnellisempi kuin jotkut sellaiset tyypit, jotka mainostavat sitä "omaa kultaa".

        Se omakulta-mainostus on valitettavan usein pelkkää teatteria, kulissien ylläpitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se omakulta-mainostus on valitettavan usein pelkkää teatteria, kulissien ylläpitoa.

        Rasite kuuntelijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sen tietää muut ihmiset ja sinkut itsekkin että jokin tärkeä puuttuu elämästä ja helppo sanoa en kaipaa mitään mutta sisimmässään kaipaa sitä oikeaa ja aitoa rakkautta toiset ystävien riesana toiset tekee pitkää päivää töitä yms koska on yksinäinen ja kukaan ei odota kotona ja jos sanoo ettei kumppania kaipaa eikä tarvitse niin on mielisairas niin moni mielisairaskin kaipaa rakkautta ja kumppania

        Määrittele"rakkaus" ja kerro tämän"kumppanin"käyttötarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jokainen sen tietää että sinkulta puuttuu se tärkein oma kulta eli aarre ja vaikka harrastaisi vaihtuvia seksikumppaneita niin siltikin jokainen tietää ettei sinkku ole onnellinen kun siltä puuttuu se iki oma kumppani ja rakas ja ehkä mielenterveys ongelmien takia etsii tinderistä vaihtuvia kumppaneita ja moni tottuu siihen mutta silti se ihminen ei ole onnellinen

        Totta kai sinkku voi olla onnellinen. Itse ainakin olen. En kerta kaikkiaan jaksaisi yhtäkään miestä elämässäni, sellaista säätöä ja vääntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jokainen sen tietää että sinkulta puuttuu se tärkein oma kulta eli aarre ja vaikka harrastaisi vaihtuvia seksikumppaneita niin siltikin jokainen tietää ettei sinkku ole onnellinen kun siltä puuttuu se iki oma kumppani ja rakas ja ehkä mielenterveys ongelmien takia etsii tinderistä vaihtuvia kumppaneita ja moni tottuu siihen mutta silti se ihminen ei ole onnellinen

        En harrasta irtosuhteita vaan olen ilman vaikka loppu iän jollen löydä luotettavaa ja hyvää miestä.Tälläisenä tauti ja hulluuden aikoina en todella uskalla ventovieraiden matkaan lähteä saatika panna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jokainen sen tietää että sinkulta puuttuu se tärkein oma kulta eli aarre ja vaikka harrastaisi vaihtuvia seksikumppaneita niin siltikin jokainen tietää ettei sinkku ole onnellinen kun siltä puuttuu se iki oma kumppani ja rakas ja ehkä mielenterveys ongelmien takia etsii tinderistä vaihtuvia kumppaneita ja moni tottuu siihen mutta silti se ihminen ei ole onnellinen

        😂😂huh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jokainen sen tietää että sinkulta puuttuu se tärkein oma kulta eli aarre ja vaikka harrastaisi vaihtuvia seksikumppaneita niin siltikin jokainen tietää ettei sinkku ole onnellinen kun siltä puuttuu se iki oma kumppani ja rakas ja ehkä mielenterveys ongelmien takia etsii tinderistä vaihtuvia kumppaneita ja moni tottuu siihen mutta silti se ihminen ei ole onnellinen

        Parin vuoden sinkkuus lahottaa pään.
        Elämä pelkkää suorittamista, vaikka ei mitään tavoitetta elämässä. Ei mitään tulevaisuuden suunnitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En harrasta irtosuhteita vaan olen ilman vaikka loppu iän jollen löydä luotettavaa ja hyvää miestä.Tälläisenä tauti ja hulluuden aikoina en todella uskalla ventovieraiden matkaan lähteä saatika panna.

        Menet baariin ja vedät pään täyteen.
        Aamulla katsot kenen vierestä heräät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin vuoden sinkkuus lahottaa pään.
        Elämä pelkkää suorittamista, vaikka ei mitään tavoitetta elämässä. Ei mitään tulevaisuuden suunnitelmia.

        Tarvitsetko toisen ihmisen sitä varten että elämässäsi olisi tavoitteita? Suurmies Kaarle XII ei naisia kaivannut, silti hänellä oli missio. Naisen ja miehen kohtalo on jossain vaiheessa muuntua tomuksi, vain arvoilla pyhillä on väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai sinkku voi olla onnellinen. Itse ainakin olen. En kerta kaikkiaan jaksaisi yhtäkään miestä elämässäni, sellaista säätöä ja vääntöä.

        No naisia varmaan jaksaisit :D


    • Anonyymi

      Kun juo viinaa pääsee mukaan porukoihin ja tapaa naisia. Yökerhosta ja baarista löytyy kumppani eikä tarvitse olla kauaa sinkkuna.

      Raitis mies kuvittelee löytävänsä kumppanin ilman että hänen pitäisi juoda viinaa tai käydä yökerhossa. Sitten sitä pysytään sinkkuna.

      Viinan juomattomuus on häpeä. Sinkkuus on vain seuraus.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Eikö elämällä ole arvoa ilman kumppania?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö elämällä ole arvoa ilman kumppania?

        Elämällä on paljonkin arvoa, riippumatta siitä, onko kumppania vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämällä on paljonkin arvoa, riippumatta siitä, onko kumppania vai ei.

        Ei luonnossa. Lisääntyminen on välttämätöntä elämän kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luonnossa. Lisääntyminen on välttämätöntä elämän kannalta.

        Elämän jatkumisen kannalta.


      • Anonyymi

        Opettele tanssimaan,käy suihkussa ja ole selvin päin...voin taata että naiset tappelee susta tanssipaikalla.Helppo tapa tutustua:)Ja me ollaan selvinpäin suurin osa naisista.Tanssilava ja kesäilta voittaa 100-0 yökerhot ja räkälät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele tanssimaan,käy suihkussa ja ole selvin päin...voin taata että naiset tappelee susta tanssipaikalla.Helppo tapa tutustua:)Ja me ollaan selvinpäin suurin osa naisista.Tanssilava ja kesäilta voittaa 100-0 yökerhot ja räkälät.

        Ei kiinnosta tanssipaikan tytöt.Mistä löytyy oikeita vaimo ehdokkaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta tanssipaikan tytöt.Mistä löytyy oikeita vaimo ehdokkaita?

        Oma moka jossei fiksut ja raittiit tytöt kelpaa tanssipaikoilta.Jos et halua nähdä vaivaa hyvän naisen saadaksesi ja lopettaa kaljottelua niin turha itkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele tanssimaan,käy suihkussa ja ole selvin päin...voin taata että naiset tappelee susta tanssipaikalla.Helppo tapa tutustua:)Ja me ollaan selvinpäin suurin osa naisista.Tanssilava ja kesäilta voittaa 100-0 yökerhot ja räkälät.

        Pitää paikkaansa.
        Oman vaimon löysin tanssilavalta, sitä ennen yritin turhaan baareista oikeaa etsiä. Oli oikein useampi vaihtoehto mistä valita !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele tanssimaan,käy suihkussa ja ole selvin päin...voin taata että naiset tappelee susta tanssipaikalla.Helppo tapa tutustua:)Ja me ollaan selvinpäin suurin osa naisista.Tanssilava ja kesäilta voittaa 100-0 yökerhot ja räkälät.

        Ei äitin helmoissa piileskelevä nynnykki uskalla lavoille lähteä.


    • Anonyymi

      Sinkkuuden häpeäminen? Omituinen ajatus.

      • Anonyymi

        Niin omituinen ajatus tosiaan, että ihmettelen kans.


      • Anonyymi

        Eikö huonossa parisuhteessa kituuttaminen ole sitten häpeä ?
        Entäpä jos on valinnut kumppaniksi väkivaltaisen tai juopon ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö huonossa parisuhteessa kituuttaminen ole sitten häpeä ?
        Entäpä jos on valinnut kumppaniksi väkivaltaisen tai juopon ?

        Ei juoppoa valita. Kun ei parempaa saa.
        Juoppo lähtee heti kun oikea mies löytyy.
        Ihanne olisi ulkomaalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juoppoa valita. Kun ei parempaa saa.
        Juoppo lähtee heti kun oikea mies löytyy.
        Ihanne olisi ulkomaalainen.

        Eiköhän Suomessa riitä ulkomaalaisia miehiä sulle ei kukaan itseään kunnioittava raitis Suomalainen äijä kelpuuta Suomalaasta naista joka haaveilee joistakin ulkomaalaisista. Hyvin sä oot ainaki onnistunu kun juoppo jännämies kelpaa tai n**keri ei teille naisille kyllä tunnu kunnon Suomipoika kelpaavankaan :D


    • Jaa-a, enpä tiedä. Mitäpä häpeämistä siinä on sen enempää, kun että ihmiset ryhtyy parisuhteisiinkaan. Ehkäpä se häpeä kumpuaa jostain sellaisesta tunteesta, että ajattelee muiden ajattelevan sun olevan jotenkin huonompi, kun et ole parisuhteessa?

      Vaikka oikeasti se on usein vaan omaa heikkoa itsetuntoa ja/tai pettymystä ettei ole vielä parisuhteeseen päässyt tai siinä pysynyt? Jos parisuhdetta pitää itseisarvona, siitä voi tulla pakkomielle.

      Minusta kuitenkin rakastaa voi ilman parisuhdettakin, jolloin rakkaus on itseisarvo eikä se onko suhteessa vai sinkku.

      • Anonyymi

        Suomessa parisuhde-pakkomielle on kautta aikoja ollut melkoinen rasite, ja jopa oikean elämän häiriötekijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa parisuhde-pakkomielle on kautta aikoja ollut melkoinen rasite, ja jopa oikean elämän häiriötekijä.

        Joo. Aiheuttaa ihan turhaa stressiä ja psyykkistä painetta moinen.


    • Nykyään ei enää paljonkaan ole sellaisia ihmisiä, jotka mainostavat omaa avioliittoaan.

      • Anonyymi

        Niinpä. Mistä mahtaa johtua?


      • Anonyymi

        Jaa koska tää "avioliitonmainostamisaikakausi" on ollut? Tainnut mennä multa ohi... Mutta kakarathan ne elämäänsä somessa mainostaa, ei aikuiset ihmiset (niillä on oikea elämä).


    • Anonyymi

      Niinhän se on vapaaehtoinen valinta

    • Anonyymi

      Ei kait nykyään ketään kiinnosta jos joku on sinkku. Mutta ihminen itse voi noin ajatella, jos vaikka keski-ikään mennessä ei ole saanut kunnollista parisuhdetta, lapsia, perhettä.

      • Anonyymi

        Just niin- ei kukaan pohdi jonkun toisen henkilön sinkkuna-oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just niin- ei kukaan pohdi jonkun toisen henkilön sinkkuna-oloa.

        Ei kukaan tosiaankaan ole edes kiinnostunut niin yhdentekevästä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just niin- ei kukaan pohdi jonkun toisen henkilön sinkkuna-oloa.

        Mutta siitä saa kyllä kuulla väsyksiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tosiaankaan ole edes kiinnostunut niin yhdentekevästä asiasta.

        Aina ollaan jollekin kauppaamassa ja kiusaamassa.


    • Anonyymi

      Tässä jo päältä 40 ukkona, joka on sinkkuillut kymmenisen vuotta, en huomaa että kukaan ajattelisi tuosta yhtään mitään. Kyllä ne epäonnistumiset ovat muilla elämän osa-alueilla.

    • Anonyymi

      Jos haluaisi kumppanin mutta ei siinä meinaa millään onnistua niin kyllähän se epäonnistumiselta alkaa tuntua.

    • Anonyymi

      Ei hävetä yhtään. Suomessa on n. 1,2 milj. sinkkua, joten tervetuloa seuraan.

      • Anonyymi

        Moni sinkku on ns. uus-sinkku, siis eronnut. No eronnut ainakin tietää, että avioliitto ei aina ole mikään onnellisuusautomaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni sinkku on ns. uus-sinkku, siis eronnut. No eronnut ainakin tietää, että avioliitto ei aina ole mikään onnellisuusautomaatti.

        Ei tarvitse olla edes eronnut.


      • Anonyymi

        Ei hävetä minuakaa,miksi pitäisi?olen 55v sinkkumies ja onhan sitä tullut käytyä ravintoloissakin nuorempana,mutta ei se ollut mistään kotoisin ja tanssejakin on tullut
        kiereltyä.ja yrittänyt seurustellakin jonkun aikaa,mutta tuntui,että toinen vain yritti päälle
        päsmäröidä ja tehdä tahdottoman myötäilijän ja sehän ei oinasmiehelle kovin kauan ole mieluista,että toinen roikkuu koko ajan kintereillä ,ettei edes omilla asioilla saa rauhassa käydä,ettei mustasukkaisuus tule vastapuolelta rivien välistä ja miksi ryyppäisin maksan pilalle sen takia,että naiset innostuisi minusta ja vielä tupakoisi keuhkot pihalle.ei kiitos! ja sitäpaitsi olen allerginen tupakanhajulle jne.Kyllä kai suomessa saa naisen ilman renttuilua ,eli en häpeä sinkkuilua ja osaan hoitaa kotityöt ja siiivoukset ja tiskaukset,tosin koneita apuna käyttäen.Miksi kärsiä vanhana maksakirroosista ja keuhkosyövistä sen takia,että mukamas olisi mies kun ryyppää ja tupakoi.sinkkuna saa tulla ja mennä mihin itse haluaa,jos vain on auto käytössä,niin tie on vapaa ja ei ole riippuvainen yleisistä kulkuneuvoista ja muutenkin ei tule sanomista,jos tansseissa piipahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hävetä minuakaa,miksi pitäisi?olen 55v sinkkumies ja onhan sitä tullut käytyä ravintoloissakin nuorempana,mutta ei se ollut mistään kotoisin ja tanssejakin on tullut
        kiereltyä.ja yrittänyt seurustellakin jonkun aikaa,mutta tuntui,että toinen vain yritti päälle
        päsmäröidä ja tehdä tahdottoman myötäilijän ja sehän ei oinasmiehelle kovin kauan ole mieluista,että toinen roikkuu koko ajan kintereillä ,ettei edes omilla asioilla saa rauhassa käydä,ettei mustasukkaisuus tule vastapuolelta rivien välistä ja miksi ryyppäisin maksan pilalle sen takia,että naiset innostuisi minusta ja vielä tupakoisi keuhkot pihalle.ei kiitos! ja sitäpaitsi olen allerginen tupakanhajulle jne.Kyllä kai suomessa saa naisen ilman renttuilua ,eli en häpeä sinkkuilua ja osaan hoitaa kotityöt ja siiivoukset ja tiskaukset,tosin koneita apuna käyttäen.Miksi kärsiä vanhana maksakirroosista ja keuhkosyövistä sen takia,että mukamas olisi mies kun ryyppää ja tupakoi.sinkkuna saa tulla ja mennä mihin itse haluaa,jos vain on auto käytössä,niin tie on vapaa ja ei ole riippuvainen yleisistä kulkuneuvoista ja muutenkin ei tule sanomista,jos tansseissa piipahtaa.

        En uskalla puhua kännissäkään vastasukupuolelle. Ikinä ole onnistunut. Loppu elämä incelinä.


    • Anonyymi

      Vain jotkut tunkeilevaiset tyypit yrittävät puuttua sinkkujen elämään. Tunkeilevaiset ihmettelevät, miksi sinkku on sinkku. Tunkeilevaiset ihmiset kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska heidän mielipiteidensä merkitys on nollan arvoinen.
      _J_

      • Anonyymi

        Tunkeilevat ihmiset yrittävät väkisin toitottaa, että "poikamiehen elämä on ankeaa"...
        Hohhoijaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunkeilevat ihmiset yrittävät väkisin toitottaa, että "poikamiehen elämä on ankeaa"...
        Hohhoijaa...

        Mihin ne tunkeilijat sillä toitotuksella pyrkivät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ne tunkeilijat sillä toitotuksella pyrkivät?

        Lähempään tuttavuuteen oletettavasti.


      • Anonyymi

        Onko se sama tyyppi joka kyselee nuorelta parilta että milloin jälkikasvua on lupa odottaa ?


    • En ole ikinä törmännyt sinkkuutta häpeäviin ihmisiin..🤔

    • Anonyymi

      On se aika häpeä jos ei seurustele. Olen aina seurustellut 13 vuotiaan eka tyttöystävä, sitä kesti 10 vuotta ja minulla ollut 3 tyttöystävää nykyinen suhde kestänyt 14 vuotta

      • Anonyymi

        Tulee vaikutelma, että olet seurustellut siksi, että saat kehuskella, että sinulla on tyttöystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee vaikutelma, että olet seurustellut siksi, että saat kehuskella, että sinulla on tyttöystävä.

        Suuri osa seurusteluista varmaan johtuu siitä, että on kivaa kehuskella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa seurusteluista varmaan johtuu siitä, että on kivaa kehuskella...

        Mutta eihän siinä ole mitään kehuskelemista... niin tavallinen asia.


    • Anonyymi

      Öhkömönkiäiset Öhkömönkiäismuijineen nauraa teille.
      Eeppistä. Sigmund Freud.

    • Anonyymi

      Eipä niillä avioliitossa elävillä aina mene hyvin. Sen näkee jo naama-ilmeestä.

      • Anonyymi

        Jotkut ne siksi ovat hampaat irvessä kulissiliitossa noiden vain omien omituisten käsitystensä pakottamina ja yrittävät esittää muuta.


      • Anonyymi

        Aina näkee miten ne voi puristella emännän persettä vaikka citymarketissa. Tulee niin kateellinen olo.


    • Anonyymi

      En häpeä olla sinkku, eikä elämäni ole yksineläen kamalaa tai hankalaa, vaan hyvin täysipainoista ja mukavaa, mutta siitä huolimatta kaipaan kumppania ja kumppanin rakkautta. Minulla itselläni on valtavasti rakkautta annettava, mutta kenelle sen voin antaa kun kumppania ei ole ja mitään kotieläintä tai puolihyvää kumppania en huoli.

    • Anonyymi

      n se vaan se perheen kokonaisuus niin hankala asia että jos saisi uudelleen valita pysyisin kaukana sellaisesta.

      mutt akun nuorena ei ihmispoloinen ymmärrä mistään mitään niin siinä sitä sitten natistaan.

      • Anonyymi

        Niin olisi pitänyt miettiä etukäteen mihin on valmis ryhtymään. Itse olen sitä mieltä että jos olisin jäänyt ilman lapsia olisi elämästä jäänyt huikeasti kokematta.


    • Anonyymi

      Nykypäivä pillu hallitsee

    • Anonyymi

      Mua ei hävetä yhtään olla sinkku. Ei siitä ole myöskään kukaan koskaan mulle mitään arvostelevaa sanonut.
      Sille en tietenkään voi mitään jos jotain toista häiritsee oonko sinkku vai en.

      Aika usein se on ihan oma valinta.
      Mullakin parisuhteita on ollut enkä ehkä ole vastaan tuota ajatusta tässäkään elämän vaiheessa.
      Kaikkihan on mahdollista....
      En kuitenkaan elä " haku päällä ".

    • Anonyymi

      Ei ruman tarvii hävetä olla sinkku. Lyhyt ruma alle 170 cm mies ei naisille kelpaa ja kaikki tietää että häpeä onkin turhaa.

    • Anonyymi

      Tietyllä tavalla raskasta elää yksin, mutta kuitenkin parempaa kuin jossain pakkoliitossa. Että en tiedä onko mulla hyvin vai huonosti. Toisin kun luullaan sinkulla ei ole yhtään vapaampaa kun kuitenkin työ sitoo ja pitää olla asunto. Vaikka yksinasuminen lisääntyy ei ole tarjolla kimppakämppiä tai vapaampia työtehtäviä. Olis vähän kuin niin että netistä vois hakee jonkun mielenkiintoisen projektin ja marssia siihen kaupunkiin missä projekti auki. Kimppakämppään asuun ja projekti loppuun ja sitten uus. Tällä hetkellä olen naimisissa työnantajani ja asuntoni kanssa. että se siitä vapaudesta.

      T: Jerome

    • Anonyymi

      Sinkkuuteen liittyvä häpeä on mielestäni täysin normaali asia, koska normaali ihminen perustaa perheen ja lisääntyy viimeistään 30 ikävuoteen mennessä. Fakta kuitenkin on, että naiset eivät halua lisääntyä luusereiden kanssa, joten miehen tulee kyetä vähintään huolehtimaan ulkonäöstään ja käymään töissä - oli se sitten laitonta tai laillista. Naisen sinkkuuden vielä ymmärtää, koska moni nainen haluaa välillä pitää lepotaukoa pitkän seurustelun jälkeen ja etsiä seksuaalista minäänsä. Miesten sinkkuus taas yleensä johtuu edellämainitusta parisuhdekelvottomuudesta ja tämä on mielestäni hävettävä asia, etenkin kun suomalaisten syntyvyys on jatkuvassa laskussa.

      Tarvittaisiin yhteiskunnallisella tasolla jotain kunnollisia kuntoutusleirejä työttömille nuorille pullamössömiehille vetämään heidät pois sieltä tietokonepelin ja kaljapullon välistä.

      • Anonyymi

        Sinkkuuteen liittyvä "häpeä" on täysin epänormaali asia. Parisuhteen muodostamisen pakkomielle ei ole tervettä, vaan täysin hölmöä. Jos parisuhde tulee, niin tulee. Jos parisuhdetta ei tule, niin ei haittaa mitään. Henkilön sinkkuuteen ei kukaan edes kiinnitä huomiota. Tervejärkiset ihmiset kiinnittävät huomiota aivan muihin asioihin.


      • Anonyymi

        No kun se ongelma on just siinä, kun ei parisuhdetta saa niin tekisi sitten vähemmän töitä. Niin että just ja just tulee toimeen. työn vieroksumisessa ei mielestäni ole mitään pahaa. miksi kuluttaa mitä ei tarvitse. Joku halpa kimppakämppä ja projektityötä. Ei mitään kunnollisuusleirejä. olen painanut jo parikymmentä vuotta kymmenentuntisia, nyt alkaa jo riittää.

        T: Jerome


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuuteen liittyvä "häpeä" on täysin epänormaali asia. Parisuhteen muodostamisen pakkomielle ei ole tervettä, vaan täysin hölmöä. Jos parisuhde tulee, niin tulee. Jos parisuhdetta ei tule, niin ei haittaa mitään. Henkilön sinkkuuteen ei kukaan edes kiinnitä huomiota. Tervejärkiset ihmiset kiinnittävät huomiota aivan muihin asioihin.

        Miksi usein aletaan kiusaamaan,jos tiedetään olevan sinkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi usein aletaan kiusaamaan,jos tiedetään olevan sinkku.

        Ei taida kukaan sen takia kiusata, ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi usein aletaan kiusaamaan,jos tiedetään olevan sinkku.

        Raitista miestä kiusataan jotta hänkin alkaisi juomaan viinaa ja löytäisi kumppanin.

        Viinamiestä ei kiusata, koska kaikki näkevät että hän tekee lujasti töitä kumppanin löytämisen eteen.

        t. viinamies


      • Anonyymi

        Parempi niin että kuvailemasi ihmiset eivät lisäänny. Valitattavasti se ei vaan pidä paikkaansa. Kaikenlaiset vastuuttomat sekoilijat perustavat perheen. Jälkikasvulle siirretään samat huonot ominaisuudet ja usein seuraava sukupolvi on samaaa maata kuin vanhempansa. Vastuullisesti ajattelevat lykkäävät perheen perustamista parhaaseen ajankohtaan ja usein se on silloin jo myöhäistä. Suomessa syntyvvyys lisääntyy sellaisen kansanosan keskuudessa joilla ei ole tämän maan rakentamiseen mitään edellytyksiä, valitettavaa mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi niin että kuvailemasi ihmiset eivät lisäänny. Valitattavasti se ei vaan pidä paikkaansa. Kaikenlaiset vastuuttomat sekoilijat perustavat perheen. Jälkikasvulle siirretään samat huonot ominaisuudet ja usein seuraava sukupolvi on samaaa maata kuin vanhempansa. Vastuullisesti ajattelevat lykkäävät perheen perustamista parhaaseen ajankohtaan ja usein se on silloin jo myöhäistä. Suomessa syntyvvyys lisääntyy sellaisen kansanosan keskuudessa joilla ei ole tämän maan rakentamiseen mitään edellytyksiä, valitettavaa mutta totta.

        Naulan kantaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi niin että kuvailemasi ihmiset eivät lisäänny. Valitattavasti se ei vaan pidä paikkaansa. Kaikenlaiset vastuuttomat sekoilijat perustavat perheen. Jälkikasvulle siirretään samat huonot ominaisuudet ja usein seuraava sukupolvi on samaaa maata kuin vanhempansa. Vastuullisesti ajattelevat lykkäävät perheen perustamista parhaaseen ajankohtaan ja usein se on silloin jo myöhäistä. Suomessa syntyvvyys lisääntyy sellaisen kansanosan keskuudessa joilla ei ole tämän maan rakentamiseen mitään edellytyksiä, valitettavaa mutta totta.

        Totta joka sana! Hyvin argumentoitu!


      • Anonyymi

        Mikä on normaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuuteen liittyvä "häpeä" on täysin epänormaali asia. Parisuhteen muodostamisen pakkomielle ei ole tervettä, vaan täysin hölmöä. Jos parisuhde tulee, niin tulee. Jos parisuhdetta ei tule, niin ei haittaa mitään. Henkilön sinkkuuteen ei kukaan edes kiinnitä huomiota. Tervejärkiset ihmiset kiinnittävät huomiota aivan muihin asioihin.

        No varmaan kiinnittää.Pitäävät myös oikeutena kiusata.


      • Anonyymi

        Tätä just itekki miettiny et oisko mitään "vieroitus" leiriä ku koko päivä menee cod:ia pelatessa. Armeijakaan ei huolinut ottaa. Pitää kai hirttäytyä jotta saadaan valtio tajuamaan ongelma ja rakentamaan näitä 'pehmojen' armeijoita.


    • Anonyymi

      Sinkku ei ole epä onnistunut elämässään, mutta kun parisuhteessa30-40 vuotta ollut eroaa ja siinä menettää puolet omaisuudestaan.
      Niin voisin sanoa että siinä on hieman heitetty aikaa hukkaan ja voipihan se siinä sivussa hieman vituttaakin.
      Heh sitä minä sanoisin täydelliseksi epäonnistumiseksi elämässä.

      • Anonyymi

        Sinkku nainen 30 vee tarkoittaa, että etsii satuhahmja valkealla hepalla🐎joita äiti luki pienenä kirjoista.📖Totuus on ettei niitä ole! Tiedän,voi tulla järkytyksenä joillekin naisille.. mutta miehet on myös naisten tavoin syntyneet sinisen taivaan alla.Suomeksi: nirso jää yksin ja se on sille ihan oikein 👍


      • Anonyymi

        Suomi on täynnä eronneita ahkeria ja kunnollisia 5-kymppisiä miehiä, jotka raatoivat parhaat vuotensa, joiden omaisuus sitten puolittui eron seurauksena. Kaikki alotettava alusta, asuntolaina taas niskassa.
        Miehen kohdalla on valitettava asia, pariutuminen tuo valtavasti lisää ongelmia, nainen on ongelmageneraattori, koskaan ei mikään ole hyvin. Ihan kiva naisen kanssa on seurustella siten, että voi poistua omaan kotiisa, ilman taloudellisia ja muitakaan sidonnaisuuksia ja nähdä, kun yhdessä sovitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkku nainen 30 vee tarkoittaa, että etsii satuhahmja valkealla hepalla🐎joita äiti luki pienenä kirjoista.📖Totuus on ettei niitä ole! Tiedän,voi tulla järkytyksenä joillekin naisille.. mutta miehet on myös naisten tavoin syntyneet sinisen taivaan alla.Suomeksi: nirso jää yksin ja se on sille ihan oikein 👍

        "nirso jää yksin ja se on sille ihan oikein" on vähän rankasti sanottu. Voisin heittää pienen vertauksen.
        Jos sinulla on Mersu josta ovi on paskana niin et varmaan hommaa siihen Oopelin ovea. Jos et ole kovin nirso niin voihan senkin tietysti Mersuun sovittaa mutta ei varmasti ole kovin toimiva ratkaisu.
        Bonjaatko?


      • Anonyymi

        Ja ovat todella katkeria ja epätoivoisia...kostavat pahaa oloaan työpaikalla ja muualla kanssa ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ovat todella katkeria ja epätoivoisia...kostavat pahaa oloaan työpaikalla ja muualla kanssa ihmisiin.

        Tarkoitan siis niitä jotka kärvistelleet liitoissaan 30-40 vuotta ja parhaat vuodet on menetetty...ja usein työllä ja tuskalla hankittu omaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on täynnä eronneita ahkeria ja kunnollisia 5-kymppisiä miehiä, jotka raatoivat parhaat vuotensa, joiden omaisuus sitten puolittui eron seurauksena. Kaikki alotettava alusta, asuntolaina taas niskassa.
        Miehen kohdalla on valitettava asia, pariutuminen tuo valtavasti lisää ongelmia, nainen on ongelmageneraattori, koskaan ei mikään ole hyvin. Ihan kiva naisen kanssa on seurustella siten, että voi poistua omaan kotiisa, ilman taloudellisia ja muitakaan sidonnaisuuksia ja nähdä, kun yhdessä sovitaan.

        Suomi on täynnä eronneita ahkeria ja kunnollisia 5-kymppisiä naisia , jotka raatoivat parhaat vuotensa, joiden omaisuus sitten puolittui eron seurauksena. Kaikki alotettava alusta, asuntolaina taas niskassa.
        Naisen kohdalla on valitettava asia, pariutuminen tuo valtavasti lisää ongelmia, mies on ongelmageneraattori, koskaan ei mikään ole hyvin. Ihan kiva miehen kanssa on seurustella siten, että voi poistua omaan kotiisa, ilman taloudellisia ja muitakaan sidonnaisuuksia ja nähdä, kun yhdessä sovitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "nirso jää yksin ja se on sille ihan oikein" on vähän rankasti sanottu. Voisin heittää pienen vertauksen.
        Jos sinulla on Mersu josta ovi on paskana niin et varmaan hommaa siihen Oopelin ovea. Jos et ole kovin nirso niin voihan senkin tietysti Mersuun sovittaa mutta ei varmasti ole kovin toimiva ratkaisu.
        Bonjaatko?

        En bonisnaijaa. Mediassa hehkutetaan tuon tuostakin epätyypillisiä suhteita, joissa toinen on köyhä ja kouluttamton ja toinen rikas ja menestynyt ja kuinka hienoa se on kun rakkaus ylittää luokkarajat. Sitten kun tullaan keskustelupalstoille, tai napakympin studioon, onkin tärkeää, ettei vaan lankea tarjoamaan sosiaalista nousua omalla kustannuksellaan jollekin. Ehkä se pakkosinkkuuden olemus onkin juuri siinä, sittenkin. Nirppanokat odottavat täydellisyyttä elämäänsä koko ikänsä, ja odottaisivat pidempäänkin, ellei heidänkin elämänsä päättyisi aikanaan kuolemaan.

        Mikä idea siinä "riittävän hyvän" etsimisessä okein on? Miksi jotkut parit, joista kumpikaan ei vaikuta koskaan etsineen sellaista, ja jonka kummatkin osapuolet ovat usein nirppanokkien mielestä varmaankin aivan surkeita, ovat monesti hyvin onnellisia, elävät yhdessä ikänsä ja ovat saattaneet mennä yhteen jo teini-iässä?

        Tietenkin nettiin kirjoitetaan pääosin vain vittuilu tai loukkaamistarkoituksessa, mutta vaikuttaa, että nirooanokka porukkaa on oikeastikin liikkeellä, ainakin silloin ennen oli se ns napakymppiväki.


    • Anonyymi

      Olen 50 mies ja minulla pari oikein mukavaa kollipoikaa siis kissaa enkä kumpaakaan heistä vaihtaisi naisimmeiseen. Kollipojat ovat myöskin sinkkuja, menevät ja tulevat miten tykkäävät en usko että kumpikaan heistä haluaisi parisuhteeseen tai paremmin en tiedä yhtään kisulia joka eläisi parisuhteessa.
      Mukava saunotella Lau. iltana poikien kanssa.

    • Anonyymi

      ollut 10 vuotta yksin vastakkaisen sukupuolen edustajia näen päivittäin ,ongelmani on ei taida kukaan kiinnostaa vaikka monia näyttäisi kiinnostavan, en osaa tarttua tilaisuuksiin,ja sitten jälkeenpäin huomaan eipä olisi kannattanutkaan.kun näen niitä "valittujensa"kanssa. osaan olla yksin enkä syty oikein mitenkään,saan olla yksin,en silti tee hätäratkaisuja,olen vakituisessa työssä oma asunto ,tänäänkin näin naapurin makaavan humalassa oven takana kuorsaus kuului.ei puoliso päästä sisään, riitelevät haukkuvat pahasti,rumasti toisiaan.rahassa voittaa jos kaksi asuu yhdessä,mutta ei sitä vain osaa alkaa.

      • Anonyymi

        "rahassa voittaa jos kaksi asuu yhdessä"
        Ei muuten voita jos molemmat tai toinen tukien varassa. Yksinelävään verrattuna omavastuu nousee asumistuessa moninkertaiseksi, puhumattakaan siitä että isompi asunto isompi vuokra. Joten asumiseen menee enemmän rahaa, kuin yksinään jos asuu. Ehkä siksi kannattaisikin "virallisesti" asua erillään vaikka tosiasiassa olisi yhdessä, jotta talous kannattaisi. Yhdessä asuminen on taloudellisesti parempaa vain silloin jos molemmat ovat töissä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "rahassa voittaa jos kaksi asuu yhdessä"
        Ei muuten voita jos molemmat tai toinen tukien varassa. Yksinelävään verrattuna omavastuu nousee asumistuessa moninkertaiseksi, puhumattakaan siitä että isompi asunto isompi vuokra. Joten asumiseen menee enemmän rahaa, kuin yksinään jos asuu. Ehkä siksi kannattaisikin "virallisesti" asua erillään vaikka tosiasiassa olisi yhdessä, jotta talous kannattaisi. Yhdessä asuminen on taloudellisesti parempaa vain silloin jos molemmat ovat töissä...

        Tuo on totta, vaikka moni ei sitä usko jos ei ole kokenut. Yhdessä asuessani tili hädintuskin riitti koko kuukauden olkoonkin, että molemmat olimme töissä. Nyt kun asun yksin ja seurustelen säästän noin puolet kuukausipalkastani säästöön tai sijoituksiin/kiinteään omaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, vaikka moni ei sitä usko jos ei ole kokenut. Yhdessä asuessani tili hädintuskin riitti koko kuukauden olkoonkin, että molemmat olimme töissä. Nyt kun asun yksin ja seurustelen säästän noin puolet kuukausipalkastani säästöön tai sijoituksiin/kiinteään omaisuuteen.

        Jatkan vielä, eli yhdessä asumisessa voittaa aina toimeton/työtön henkilö ja häviää työssä käyvä.


    • Anonyymi

      Joskus 10v olin ahkera treffeilijä. Tuli nähtyä isolla otannalla sinkkunaisia 30-40v.
      Ikisinkkujakin tuli tavattua.
      Pitkäaikainen yksineläminen jättää jäljen, negatiivisen sellaisen.
      Tuttavapiiriin kuuluu pari sinkkumiestä. Toiselle se sopii hyvin mutta toiselle ei. Jälkimmäistä en ole tuntenut montaa vuotta eli en tiedä onko hänen omituisuudet syy vai seuraus. Sen voin todeta etten ihmettele yhtään miksi hän on sinkku vaikka on hyvässä ammatissa, ei juo eikä polta. On asunto ja auto.

      • Anonyymi

        Ei ole mikään ihme että mies pysyy sinkkuna jos ei juo eikä polta.

        Me viinamiehet juomme yökerhossa ja bileissä viinaa ja tapaamme naisia. Tupakkapaikallakin teemme tuttavuuta tyttöihin.

        Raitis mies ei naisia tapaa ja pysyy sinkkuna.

        t. viinamies


    • Anonyymi

      Sinkkumiehenä olemisessa parasta on se, että saa ryypätä kuin hullu ja katsoa nettipornoa aamusta iltaan ilman, että siinä ois aina joku nalkuttamassa pikkuasioista.😎

      • Anonyymi

        Mulla just toiste päin. Tasa-arvo kaukana tästä maasta. 50 v mies voi ostaa aivan rauhassa kaljasalkun kauppareissulla vaikka joka päivä, mutta odotas jos keski-ikäinen nainen sitä korkokengissä harrastaa, se on hyi hyi.. Katseista päätellen.
        Olis kiva saada joskus tissuttelu /jutteluseuraa vähä rennommasta miehestä. Se ei tarkoita seksiä, pornon katselu nappaa vielä vähempi 🙂.


    • Anonyymi

      "Pitkäaikainen yksineläminen jättää jäljen, negatiivisen sellaisen."
      kerrotko tarkemmin kun en ole itse huomannut mitään.

      • Anonyymi

        Ihminen joka on ollut pitkään yksin, on tottunut tekemään kaiken yksin ja sen kyllä huomaa. Pyöritään vain oman navan ympärillä. Esim kun mennään ulos tai sisään ovesta niin huomaa että ikisinkku on mennyt aina yksi. Ei huomio toista mitenkään. Toinen on kuin ilmaa. Toinen voisi jäädä vaikka oven väliin eikä tämä ikisinkku huomaisi sitä. En nyt tarkoita että pitäisi erityisesti huomioida, mutta ne pienet, tiedostamattomat mikroeleet jää pois.
        Jännä juttu tämä ovi esimerkki. Niin päivittäinen asia kuin voi vaan olla ja jo siitä huomaa että toinen on ollut vuosia yksinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka on ollut pitkään yksin, on tottunut tekemään kaiken yksin ja sen kyllä huomaa. Pyöritään vain oman navan ympärillä. Esim kun mennään ulos tai sisään ovesta niin huomaa että ikisinkku on mennyt aina yksi. Ei huomio toista mitenkään. Toinen on kuin ilmaa. Toinen voisi jäädä vaikka oven väliin eikä tämä ikisinkku huomaisi sitä. En nyt tarkoita että pitäisi erityisesti huomioida, mutta ne pienet, tiedostamattomat mikroeleet jää pois.
        Jännä juttu tämä ovi esimerkki. Niin päivittäinen asia kuin voi vaan olla ja jo siitä huomaa että toinen on ollut vuosia yksinään.

        Ei kaikki ole samankaltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka on ollut pitkään yksin, on tottunut tekemään kaiken yksin ja sen kyllä huomaa. Pyöritään vain oman navan ympärillä. Esim kun mennään ulos tai sisään ovesta niin huomaa että ikisinkku on mennyt aina yksi. Ei huomio toista mitenkään. Toinen on kuin ilmaa. Toinen voisi jäädä vaikka oven väliin eikä tämä ikisinkku huomaisi sitä. En nyt tarkoita että pitäisi erityisesti huomioida, mutta ne pienet, tiedostamattomat mikroeleet jää pois.
        Jännä juttu tämä ovi esimerkki. Niin päivittäinen asia kuin voi vaan olla ja jo siitä huomaa että toinen on ollut vuosia yksinään.

        Mistä olet tuommoista pistänyt merkille? Vai kerrotko itsestäsi?


    • Anonyymi

      Tämä vapaus on ihanaa. Saa tehdä mitä huvittaa ja just silloinku itselle sopii. Katsoa telkusta itseä kiinnostavia ohjelmia eikä niitä mitä toinen tahtoo tuijottaa. Ei tarvii olla lähdössä toisen mieliksi millon minnekkin tai huomioida mitenkään muutenkaan. Eka kertaa elämässä näen mitä on kun saa olla vapaasti itsekäs. Että mä nautin.🧜‍♀️🍨🍨🍨🍬🍬

      • Anonyymi

        Eikä kukaan huuda raivona.


    • Anonyymi

      No minulle sinkkuus ei ole ollut valinta.
      13 vuotta tulee täyteen sitä. 36-vuotiaana tuli 14 vuoden avioliitto loppumaan ja tunsin epäonnistumista, kun niin kävi. Avioliitto oli minulle lopun elämäni liitto.
      Lapsia ei ollut, mutta avioerossa mies osti minut ulos yhdessä rakentamastamme talosta ja ihanasta pienestä kesämökistä, jota olimme remontoineet joka vuosi ja tuli juuri kuntoon.
      Ne ovat vain materiaa, mutta se vaikuttaa ihmiseen väkisin, kun aloitat yksin alusta, kaikki tuttu ja rakas oli pois. Ei ollut edes työpaikkaa, kun olin luopunut omasta työpaikasta ja mennyt mieheni firmaan töihin. Jos työpaikka olisi ollut niin olisin yrittänyt ostaa sen kesämökin itselleni.
      Kaikesta huolimatta, elämän iloa puhkuen jatkoin eteen päin ja ajattelin, että kyllä MINUA vielä joku rakastaa.
      Olin raitis, en polttanut, ajoin sportti moottoripyörää ja tiesin olevani rakkauden arvoinen.
      Niin tosta moottoripyörästä, ajattelin, että se on niin miehinen laji, että joku tulee siellä vastaan😁
      Täytyy sanoa 13 vuotta vanhempana, että olin varmasti hieman liian hyvään uskova.

      Minut on kyllä tiputettu alas, saatu minut tuntemaan itseni todella huonoksi ja niin elämän iloinen, lapsen iloa tunteva, positiivinen ja myönteinen persoona olenkin NIIN nyt on lamppu sammunut. Ei minulle ole ketään missään. En tiedä miksi niille kaikille muille on, mutta sen olen huomannut, että ei minulle.
      Joten yksinäisyys jatkuu sitten kuolemaan asti enkä tiedä miten sen kestän. Käyn vain töissä ja sitä työtä kyllä rakastan hirveästi, mp on tullut pakosta keuhkot minkä kautta tunnen kuuluvan edes siihen pyörän kautta tuomaan iloon mitä koen jossain järven rannalla.
      Onneksi minulla on vanhemmat niin en ole IHAN yksin, kavereita ei ole.
      Pari muutaman kuukauden suhdetta oli jotka näyttivät miehistä sellaisen puolen mitä en tähän 48 vuoden ikään mennessä ollut tiennyt.

      Olen ikäistäni 10 vuotta nuoremman näköinen, kuulemma ihana, sydän täynnä kultaa, henkisesti kehittynyt, sydämen sivistystä ja nätti, uskollinen, rehellinen, rehti ja miehelleen ja suhteelle omistautunut.

      Mutta yksin ollaan aina töiden jälkeen, kesälomilla, juhannuksina, uusina vuosina...vuosi toisen jälkeen.
      Sitä on alkanut tälläinen hyvin herkkä ja tunteellinen uskoa, että minussa on jotain vikaa enkä tiedä mikä se on.
      Kuin katsoisin lasin takaa elämää mihin EN KUULU.
      Runoihin purkaan hämmennystä, niistä saisi jo kohta runokirjan.
      Kun on ollut näin kauan yksin niin en tiedä osaisinko enää suhteessa olla. EN TIEDÄ. Sen tiedän, että kun olin naimisissa niin olimme aina yhdessä ja se oli juuri sitä mikä teki onnelliseksi. Joskus vetäydyin lukemaan kirjaa yksin ja en kaivannut silloin siihen rakasta miestäni 🙂

      No, vaikka kukaan ei koskaan usko ikääni töissä, kun kerron ja kuullut sieltä täältä, että 10 vuotta voi iästä tiputtaa pois niin tosi asia on, että täytin juuri 49.
      Olen niin lapsen mielinen, iloinen, naurava persoona, että se vielä lisää sitä, että ei uskoisi keski-ikäiseksi.
      Innostun kuin lapsi ja pienetkin asiat saa nauttimaan ja ilon korviin.

      Tosi asia on kuitenkin se, että olen VANHA eikä kukaan tämän ikäistä halua. En minä ajatellut, että elämä minkä sain niin loppuisi siihen, että kuolen yksin eikä kukaan edes tiennyt, että olen olemassa 🥺

      Yksinäisyys voi uuvuttaa vaikka MITEN yrität jaksaa päivästä toiseen.
      Tässä mun tarina.

      • Anonyymi

        Kyllä sinä löydät sen oikean vielä, älä luovuta toivoa, hän ei ole vain tullut vielä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä löydät sen oikean vielä, älä luovuta toivoa, hän ei ole vain tullut vielä vastaan.

        Juu :)


      • Anonyymi

        No eihän 49 vielä vanha ole, nainen parhaassa iässä. Mikä noissa muutaman kuukauden seurustelusuhteissa meni pieleen? Voi muuten olla joku yksityiskohta jonka takia ”ei saa miestä”. Tiedän esim. pari todella kaunista naista joiden vikana on että hengitys haisee! Niin yksinkertainen juttu. Hampaita voi pestä 2 kertaa päivässä mutta silti haisee. Sitä ei tiedä itse.
        Miehenä listaan tässä muutaman asian joka naisella haittaa ”miehen saantia” jos muuten ulkonäkö ja luonne kunnossa:
        - pahanhajuinen hengitys
        - olemattomat rinnat (sori, niin se vain on)
        - miehinen ääni (olen tavannut muuten naisellisia naisia mutta joiden ääni on miehinen 😯)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä löydät sen oikean vielä, älä luovuta toivoa, hän ei ole vain tullut vielä vastaan.

        No en minä sellaiseen enää voi näiden vuosien jälkeen uskoa ja olen jo liian vanha MUTTA kiitos sinulle 💗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän 49 vielä vanha ole, nainen parhaassa iässä. Mikä noissa muutaman kuukauden seurustelusuhteissa meni pieleen? Voi muuten olla joku yksityiskohta jonka takia ”ei saa miestä”. Tiedän esim. pari todella kaunista naista joiden vikana on että hengitys haisee! Niin yksinkertainen juttu. Hampaita voi pestä 2 kertaa päivässä mutta silti haisee. Sitä ei tiedä itse.
        Miehenä listaan tässä muutaman asian joka naisella haittaa ”miehen saantia” jos muuten ulkonäkö ja luonne kunnossa:
        - pahanhajuinen hengitys
        - olemattomat rinnat (sori, niin se vain on)
        - miehinen ääni (olen tavannut muuten naisellisia naisia mutta joiden ääni on miehinen 😯)

        Sanoit että luonne ja ulkonäkö kunnossa. No ulkonäöstä tykkää se joka tykkää, en minä missi ole enkä kaunotar, mutta kuulema nätti ja en minä ilman miesten huomiota ole joutunut olemaan. Minulla on kiltit kasvot, ilmeikkäät ja niistä näkyy tunne tilat.

        Minussa on paljon hyviä piirteitä, mutta en minä täydellisenä itseäni pidä. Jos pitäisin niin en voisi kehittyä. Mutta siis kehuja olen saanut ja tiedostan sen hyvän mitä minussa on vaikka käperrynkin itseeni aika ajoin, kun tunteitani loukataan. Olen hyvin herkkä ja tunteellinen nainen.

        Hengityksestä, hoidan hampaani ja olen niin paljon yksin, ettei kukaan mun hengityksestä voi edes mielipidettä muodostaa :D

        Varmasti rintojen koollakin on merkitystä miehille ja saa ollakin, toivon kuitenkin oikeasti, ettei kukaan nuori mies jättäisi tutustumatta ikäiseensä naiseen rintojen väärän koon vuoksi 😊

        No minun ääneni kuulostaa naiselta, ei mieheltä. Kun olin 36 v niin käskettiin äiti puhelimeen, se huvittaa minua lopun elämääni 😄

        Kysyit miksi miehet katsoivat minua vain pari kk.
        No minä näin paljon vaivaa suhteen eteen, mutta mies oli mustasukkainen ja halusi lopettaa, koska ei luottanut minuun.

        Toinen sanoi, että häntä ahdistaa muut ihmiset, joten halusi erota. Hän katsoi minua nenän vartta pitkin.
        Hän näki minusta vaivaa ihan kaikessa.
        Siinä muutaman kuukauden kuluessa kuulin enemmän moitteita kuin 14 vuoden AVIOLIITOSSA.

        Minulla on ollut huono tuuri, että törmäsin sellaisiin miehiin joilla oli omia traumoja ja purkivat sen minuun.
        Eivät kaikki voi pitää kaikista ja joku sopii toiselle paremmin kuin toinen, MUTTA kyllä sitä suu auki jää, kun 55-vuotiaan suusta kuuli pelkkää moitetta😮
        Luulisi siihen ikään mennessä olevan jo sydämen sivistystä, mutta ei ollut.
        Hän kertoi suhteen loputtua, että oli viestein ja puhelimitse kaveerannut toisen naisen kanssa ja tämä kuulemma oli samankaltainen hänen kanssaan.
        Mutta ei kuulemma ollut romanttisessa mielessä KOSKAAN häntä ajatellut.
        Olin järkyttynyt, kun hän oli mulle ainoana miehenä mielessä😮😫
        Hänen sanojensa mukaan puoli vuotta suhteemme jälkeen hän alkoi seurustella tämän naisen kanssa.
        En tiedä mihin se ahdistus oli kadonnut puolessa vuodessa ( ? ) , mutta valehtelija on valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä löydät sen oikean vielä, älä luovuta toivoa, hän ei ole vain tullut vielä vastaan.

        Koska meinaat ottaa kaverin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän 49 vielä vanha ole, nainen parhaassa iässä. Mikä noissa muutaman kuukauden seurustelusuhteissa meni pieleen? Voi muuten olla joku yksityiskohta jonka takia ”ei saa miestä”. Tiedän esim. pari todella kaunista naista joiden vikana on että hengitys haisee! Niin yksinkertainen juttu. Hampaita voi pestä 2 kertaa päivässä mutta silti haisee. Sitä ei tiedä itse.
        Miehenä listaan tässä muutaman asian joka naisella haittaa ”miehen saantia” jos muuten ulkonäkö ja luonne kunnossa:
        - pahanhajuinen hengitys
        - olemattomat rinnat (sori, niin se vain on)
        - miehinen ääni (olen tavannut muuten naisellisia naisia mutta joiden ääni on miehinen 😯)

        Hah hah haa. Onhan niitä hyvännäköisiä suuririntaisia naisia yksin. Saavat olla aivan vapaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah haa. Onhan niitä hyvännäköisiä suuririntaisia naisia yksin. Saavat olla aivan vapaana.

        Kommentti meni väärään kohtaan. Se kirjoitus jossa puhuttiin ulkonäöstä ja naisen rinnoista.


      • Anonyymi

        "Yksinäisyys voi uuvuttaa vaikka MITEN yrität jaksaa päivästä toiseen.
        Tässä mun tarina"

        Olisipa mielenkiintoista tavata sinut. Minulla ei ole tarjota kesämökkiä eikä moottoripyörää, mutta tarinasi kosketti sillä tavalla, että olisi mukava vaihtaa ajatuksia.


    • Anonyymi

      Varmaan siihen miten sen sinkkuuden kokee vaikuttaa just menneisyys. Sinulla se oli hyvä ja sisälsi paljon kaikenlaista materiaalista. Oli mullakin aika kun olin suhteessa onnellinen ja lapset pieniä mutta muuten niin paljon sellaista pahaa oloa että itse lähdin. Toinen suhde oliki sitten ihan kamala. Siitäkin lähdin kun en muutakaan tietä nähnyt. Siksi mulle tämä sinkkuus on todella vapauttavaa. Voi hengittää. Olla oman itsensä herra.🧜‍♀️toivon todella että sinä löydät vielä arvoisesi miehen kun sitä itsellesi toivot!♥️

      • Anonyymi

        Kiitos ❤ ❤
        Tässä 13 vuoden aikana on koettu niin erilaisia tunne tiloja.
        Ensin oli outoa, kun mies ei ollutkaan hoitamassa teknisiä ongelmia. Siihen oli todella vaikea tottua, meni vuosia.

        Jossain vaiheessa suri kotiin ajaessa, kun ei siellä ole ketään.

        Jossain vaiheessa kaipasi halausta.

        Vuosien kuluessa elämä on päätynyt siihen, että kelle voisi soittaa, kun on todella yksinäinen olo, niin yksinäinen, ettei kukaan voi ymmärtää jos ei itse ole tilanteessa ollut.
        Mutta siitä tilanteesta oli selvittävä, kun niitä numeroita oli pari, mutta heillä oli oma perhe elämä.
        Itkee sitten jos siltä tuntuu, koska se tilanne pitää vain kestää.

        En minä enää vuosiin ole rakkauteen uskonut itseni kohdalla.
        Sitä vaan yrittää selviytyä ja yrittää, että ne työkaverit riittää niin on edes sen verran sosiaalista kanssa käymistä.
        Ihmisen sosiaaliset taidot lakkaavat kehittymästä, kun on yksin ja kaiken lisäksi, kun alkaa uskoa, että itsessä on jotain vikaa.
        Olen paljon ehtinyt pohtia omaa itseä yksinäisinä vuosina ja haluan, että sosiaaliset taidot kehittyvät ja yritän aina tulla paremmaksi ihmiseksi. Olen nöyrä.
        Sitä toivon loppu elämäksi, että saisin edes sen verran jotain sosiaalista kanssa käymistä töiden ulkopuolella, että sosiaaliset taidot pysyvät ja kehittyvät.
        Eli aika pientä asiaa toivon, mutta mulle se olisi suurta😊😊

        Hienoa, että sinä voit olla tyytyväinen 😊😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ❤ ❤
        Tässä 13 vuoden aikana on koettu niin erilaisia tunne tiloja.
        Ensin oli outoa, kun mies ei ollutkaan hoitamassa teknisiä ongelmia. Siihen oli todella vaikea tottua, meni vuosia.

        Jossain vaiheessa suri kotiin ajaessa, kun ei siellä ole ketään.

        Jossain vaiheessa kaipasi halausta.

        Vuosien kuluessa elämä on päätynyt siihen, että kelle voisi soittaa, kun on todella yksinäinen olo, niin yksinäinen, ettei kukaan voi ymmärtää jos ei itse ole tilanteessa ollut.
        Mutta siitä tilanteesta oli selvittävä, kun niitä numeroita oli pari, mutta heillä oli oma perhe elämä.
        Itkee sitten jos siltä tuntuu, koska se tilanne pitää vain kestää.

        En minä enää vuosiin ole rakkauteen uskonut itseni kohdalla.
        Sitä vaan yrittää selviytyä ja yrittää, että ne työkaverit riittää niin on edes sen verran sosiaalista kanssa käymistä.
        Ihmisen sosiaaliset taidot lakkaavat kehittymästä, kun on yksin ja kaiken lisäksi, kun alkaa uskoa, että itsessä on jotain vikaa.
        Olen paljon ehtinyt pohtia omaa itseä yksinäisinä vuosina ja haluan, että sosiaaliset taidot kehittyvät ja yritän aina tulla paremmaksi ihmiseksi. Olen nöyrä.
        Sitä toivon loppu elämäksi, että saisin edes sen verran jotain sosiaalista kanssa käymistä töiden ulkopuolella, että sosiaaliset taidot pysyvät ja kehittyvät.
        Eli aika pientä asiaa toivon, mutta mulle se olisi suurta😊😊

        Hienoa, että sinä voit olla tyytyväinen 😊😊

        Tuolla pienellä asialla tarkoitin sitä, että kun vuosia sitten lähdin ajatuksesta, että minä haluan että minua rakastetaan niin nyt se on vain, että kunpa joku ilahtuisi jos edes hetken saan olla sen jonkun kasvojen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ❤ ❤
        Tässä 13 vuoden aikana on koettu niin erilaisia tunne tiloja.
        Ensin oli outoa, kun mies ei ollutkaan hoitamassa teknisiä ongelmia. Siihen oli todella vaikea tottua, meni vuosia.

        Jossain vaiheessa suri kotiin ajaessa, kun ei siellä ole ketään.

        Jossain vaiheessa kaipasi halausta.

        Vuosien kuluessa elämä on päätynyt siihen, että kelle voisi soittaa, kun on todella yksinäinen olo, niin yksinäinen, ettei kukaan voi ymmärtää jos ei itse ole tilanteessa ollut.
        Mutta siitä tilanteesta oli selvittävä, kun niitä numeroita oli pari, mutta heillä oli oma perhe elämä.
        Itkee sitten jos siltä tuntuu, koska se tilanne pitää vain kestää.

        En minä enää vuosiin ole rakkauteen uskonut itseni kohdalla.
        Sitä vaan yrittää selviytyä ja yrittää, että ne työkaverit riittää niin on edes sen verran sosiaalista kanssa käymistä.
        Ihmisen sosiaaliset taidot lakkaavat kehittymästä, kun on yksin ja kaiken lisäksi, kun alkaa uskoa, että itsessä on jotain vikaa.
        Olen paljon ehtinyt pohtia omaa itseä yksinäisinä vuosina ja haluan, että sosiaaliset taidot kehittyvät ja yritän aina tulla paremmaksi ihmiseksi. Olen nöyrä.
        Sitä toivon loppu elämäksi, että saisin edes sen verran jotain sosiaalista kanssa käymistä töiden ulkopuolella, että sosiaaliset taidot pysyvät ja kehittyvät.
        Eli aika pientä asiaa toivon, mutta mulle se olisi suurta😊😊

        Hienoa, että sinä voit olla tyytyväinen 😊😊

        Todella sitkeä nainen olet kun olet kaikesta selvinnyt. 😊👍Mun nyt aikuinen tyttö asuu vieläki ,ainaki vuoden mun luona,kunnes opiskelut loppuu ja auttanut mua kaikenlaisissa teknisissä jutuissa eikä ole sinällään tarvinnut tyhjään kotiin tulla. Itsekkin ennen kaipasin niin rakkautta ja sitä näistä miehistä hain. Nyt kuitenki sen ymmärtänyt ,että ei se onni kenestäkään muusta löydy ,ellei sitä löydä omasta itsestä ja opi rakastamaan ensin omaa itseään. Ja kun olen sitä tässä opiskellut, niin huomannut että mullahan on näin kaikki hyvin. Omalla asenteella on älyttömän suuri merkitys siihen miten asiat kokee..🤔🧜‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella sitkeä nainen olet kun olet kaikesta selvinnyt. 😊👍Mun nyt aikuinen tyttö asuu vieläki ,ainaki vuoden mun luona,kunnes opiskelut loppuu ja auttanut mua kaikenlaisissa teknisissä jutuissa eikä ole sinällään tarvinnut tyhjään kotiin tulla. Itsekkin ennen kaipasin niin rakkautta ja sitä näistä miehistä hain. Nyt kuitenki sen ymmärtänyt ,että ei se onni kenestäkään muusta löydy ,ellei sitä löydä omasta itsestä ja opi rakastamaan ensin omaa itseään. Ja kun olen sitä tässä opiskellut, niin huomannut että mullahan on näin kaikki hyvin. Omalla asenteella on älyttömän suuri merkitys siihen miten asiat kokee..🤔🧜‍♀️

        Olen mä joskus itsekin ajatellut, että olen sitkeä, kuin rikkaruoho, joka nousee aina ylös😁
        Jätin mainitsematta, että reilu 20 vuotta kärsin koko kehossa olevasta pahasta ihottumasta. Se vielä tähän kaikkeen...
        En kerro siksi, että "onpa elämä nyt minua koitellut" tms. vaan se on ollut osa mun elämää.
        Nyt olen pari vuotta ollut terve. Välillä kutiaa jostain, mutta menee ohi eikä iho mene enää rikki😊😊
        Olet oikeassa, että asenteella on paljon merkitystä miten elämän kokee😊
        Kyllä mä töissä yleensä jaksan olla se positiivinen työkaveri ja jaksan kehua muita. Ja siitä olen saanutkin kiitosta. Enkä mä kotona mikään elämään kyllästynyt ole😊 Mutta se yksinolo on alkanut nyt kaatua päälle ja olen tässä miettinyt muutosta elämään, jotta sen kestän😊
        Haaveilen niin isosta muutoksesta, että saisin asuntoni myytyä ja pankista lainaa ( kaupan tädin tulot ) oman talon ostoon. Hieno sen ei tarvitse olla, pääasia, että saisin sen oman rauhallisen pihan missä voin hääriä rauhassa. Olen tälläinen luova, omaa rauhaa rakastava. Kun kuulisi vain lintujen laulua niin olisin taivaassa. Mutta ehkä talvella pelkäisin asua korvessa yksin😁
        Moottoripyörän joutuisin myymään, siihen menee paljon rahaa vakuutusten, huoltojen ja renkaiden kulumisen vuoksi. Se on ollut minulle niin tärkeä❤
        Sillä ajoin 2 h Poriin, Yyteriin, uusia tuulia haistelemaan, hotellista otin silloin huoneen. Tai 4 h ajoin Imatralle Imatran ajoja katsomaan, olin siellä tietysti yötä.
        Jos olisin jäänyt kotiin odottamaan eikö ketään tekisi mun kanssa mitään, niin en olisi kokenut mitään hienoja järviä ja merta vaikka ne yksin olenkin katsonut ❤
        Jotkut ovat joskus todenneet, että olen rohkea, kun yksin ajan toiselle puolelle Suomea. En ollut ajatellut asiaa niin, olen vain tehnyt omasta halusta nähdä asioita.

        Tuo talon ostaminen siis koska olen asunut tässä 11 vuotta enkä ole koskaan tuntenut tätä kodiksi vaan paikaksi missä elän. Tuntuu, että vaikka on oma asunto niin asun kuitenkin taloyhtiön asunnossa ja omaa näkösuojaa ei rivitalossa voi olla tarpeeksi.
        Nään asian niin, että kun löytää itselleen OMAN kodin niin yksinäisyys helpottuu, kun on muuten hyvä olla❤
        Ei mikään tietenkään korvaa toisen ihmisen läsnäoloa, mutta koti asiaan pystyy vaikuttamaan, ihmissuhteisiin ei❤

        Toivon meille kaikille sitkeyttä, sillä pärjää😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mä joskus itsekin ajatellut, että olen sitkeä, kuin rikkaruoho, joka nousee aina ylös😁
        Jätin mainitsematta, että reilu 20 vuotta kärsin koko kehossa olevasta pahasta ihottumasta. Se vielä tähän kaikkeen...
        En kerro siksi, että "onpa elämä nyt minua koitellut" tms. vaan se on ollut osa mun elämää.
        Nyt olen pari vuotta ollut terve. Välillä kutiaa jostain, mutta menee ohi eikä iho mene enää rikki😊😊
        Olet oikeassa, että asenteella on paljon merkitystä miten elämän kokee😊
        Kyllä mä töissä yleensä jaksan olla se positiivinen työkaveri ja jaksan kehua muita. Ja siitä olen saanutkin kiitosta. Enkä mä kotona mikään elämään kyllästynyt ole😊 Mutta se yksinolo on alkanut nyt kaatua päälle ja olen tässä miettinyt muutosta elämään, jotta sen kestän😊
        Haaveilen niin isosta muutoksesta, että saisin asuntoni myytyä ja pankista lainaa ( kaupan tädin tulot ) oman talon ostoon. Hieno sen ei tarvitse olla, pääasia, että saisin sen oman rauhallisen pihan missä voin hääriä rauhassa. Olen tälläinen luova, omaa rauhaa rakastava. Kun kuulisi vain lintujen laulua niin olisin taivaassa. Mutta ehkä talvella pelkäisin asua korvessa yksin😁
        Moottoripyörän joutuisin myymään, siihen menee paljon rahaa vakuutusten, huoltojen ja renkaiden kulumisen vuoksi. Se on ollut minulle niin tärkeä❤
        Sillä ajoin 2 h Poriin, Yyteriin, uusia tuulia haistelemaan, hotellista otin silloin huoneen. Tai 4 h ajoin Imatralle Imatran ajoja katsomaan, olin siellä tietysti yötä.
        Jos olisin jäänyt kotiin odottamaan eikö ketään tekisi mun kanssa mitään, niin en olisi kokenut mitään hienoja järviä ja merta vaikka ne yksin olenkin katsonut ❤
        Jotkut ovat joskus todenneet, että olen rohkea, kun yksin ajan toiselle puolelle Suomea. En ollut ajatellut asiaa niin, olen vain tehnyt omasta halusta nähdä asioita.

        Tuo talon ostaminen siis koska olen asunut tässä 11 vuotta enkä ole koskaan tuntenut tätä kodiksi vaan paikaksi missä elän. Tuntuu, että vaikka on oma asunto niin asun kuitenkin taloyhtiön asunnossa ja omaa näkösuojaa ei rivitalossa voi olla tarpeeksi.
        Nään asian niin, että kun löytää itselleen OMAN kodin niin yksinäisyys helpottuu, kun on muuten hyvä olla❤
        Ei mikään tietenkään korvaa toisen ihmisen läsnäoloa, mutta koti asiaan pystyy vaikuttamaan, ihmissuhteisiin ei❤

        Toivon meille kaikille sitkeyttä, sillä pärjää😊

        No mutta! Sehän aivan mahtavaa😊 samaa haaveillut itsekkin mutta toisaalta ihanaa olla velaton. Hyvä me,sitkeät sissit🤗🧜‍♀️😁♥️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta! Sehän aivan mahtavaa😊 samaa haaveillut itsekkin mutta toisaalta ihanaa olla velaton. Hyvä me,sitkeät sissit🤗🧜‍♀️😁♥️

        Hyvä me sitkeät sissit, elämä on lyhyt ja arvokas ❤💗😊🤗


    • Anonyymi

      Jotkut on ja jotkut taas ei oo. Eikö se oo jokaisen oma valinta.
      Mut onks noloo jos löytyy oman äitin alastonkuvii juorulehestä hävettäiskö teitä?

    • Anonyymi

      Kun olen kokenut yhdessä asumisen ja seurustelun "riemut" en enää koskaan halua sellaista totalitarismia, jossa vaihdat vapauden säännölliseen seksiin ja elämän rajoittamiseen sillä tähänhän biologiamme meitä ajaa.
      Poikkeuksetta aina parisuhde rajoittaa elämääsi ja niin hassulta kun se kuullostaakin on eläminen suhteessa kalliimpaa kuin yksin.
      En silti ole sinkku. Olen seurustellut jo pari vuotta naapuri kaupungissa asuvan, aivan valloittavan ja ihanan naisen kanssa.
      Tein aluksi jo hänelle selväksi, että en halua muuttaa yhteen, en yhteistä tiliä, en sormuksia sormeen, en harrastusten ja omien menojen rajoittamisia yms joten ota tai jätä.
      Tämä sopi hänelle. Näemme siis kun siltä tuntuu ja vietämme yhteisiä viikonloppuja ja vapaapäiviä kun siltä tuntuu. Soittelemme/viestittelemme päivittäin.
      Hän ei rajoita minua enkä minä häntä. Muita suhteita meillä ei ole ja luotamme toisiimme. Seksi on parasta ikinä ja sitä on paljon kun tapaamme. Hän on kaunein tietämäni nainen ja upea sellainen. Silti tulemme aina asumaan omissa talouksissamme ja maksamme omat menomme.
      Tällaisessa suhteessa voittaa kumpikin, jos vaan molemmat ovat lähtökohtaisesti samoin ajatuksin liikkeellä ilman yhteistä pesän rakennus viettiä.
      Meillä on tavallaan sinkkuuden edut parisuhteessa.
      En ikinä vaihtaisi tätä elämää toiseen.

    • Anonyymi

      Minä olen vapaaehtoisesti sinkku. Nautin vapaudesta. Jos se jotain hävettää niin so what.

    • Anonyymi

      "Miksi sinkkuutta hävetään?"

      Paljon höpinää aivan sekavaan avaukseen. Mitä AP tarkoittaa "sinkulla"? Onko kyseessä ikääntynyt "sinkku" joka on edelleen ...kokematon? Onko kyseessä ikäloppu "sinkku" jolla on lukuisia parisuhteita takanaan?

      Minä olen eronnut, monta kertaa. En koe olevani "sinkku" vaikka nyt eläkkeellä asunkin yksin. En häpeä sitä että olen eronnut, enkä häpeä sitä että asun yksin. Häpeäisin suuresti jos asuisin jonkun mummelin kanssa.

      • Anonyymi

        Elämässä oppii uusia asioita ihmisistä, ei kuullosta huonolta valinnalta.


      • Anonyymi

        Sinkku on ihminen, joka ei ole parisuhteessa. Eli vaikka et koe olevasi sinkku, niin parisuhteettomana ihmisenä nyt kuitenkin olet tuollainen kammoamasi sinkku.


    • Anonyymi

      Jos mies on 30 v ja yhä sinkku niin on se totalinen häpeä. miehen suku häpeää miestä todella paljon.

      • Siitäkö on kyse?
        Häpeääkö mies sitten sinkkuuttaan vai typeriä sukulaisiaan?


      • Anonyymi

        Olet jostain toisesta kulttuurista, meillä suomessa ei ole tuollaista .ettet vaan olisi niitä patsaankaatajia.


      • Anonyymi

        Ei kenenkään sinkkumiehen suku häpeä sukulaismiehen sinkkuutta. Mutta jos suvussa on joku, joka ryyppää, niin sitä ryyppäämistä suku usein häpeää.


      • Anonyymi

        Parempi että suvussa on sinkkumies kuin se että sukulainen tuo tatuoidun nuuskaa vetävän luuseri ukkonsa jouluvierailulle. Joskus nautin joulunajasta, en enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään sinkkumiehen suku häpeä sukulaismiehen sinkkuutta. Mutta jos suvussa on joku, joka ryyppää, niin sitä ryyppäämistä suku usein häpeää.

        Näinpä!


    • Anonyymi

      Eräskin prinsessana itseään pitävä lähikaupan kassatyttö oli eräästä miehestä sitä mieltä että ei kelpaa hänelle koska on perseaukinen hampuusi, mikähän itse lienee :D

      Miehellä on kaikkea ihan riittävästi ja on komeakin, nainen taasen piukkunätti perseaukinen keskinkertaisuus ja pää aivan ontto , perseaukinen kävelevä meikkiesite.

      • Anonyymi

        Lisäksi lihava ja asuu edelleen vanhemmillaan vaikka on 26v.
        Matalapalkka-alalla, ei ajokorttia. Peruskoulu päättötodistus rimaa hipoen.
        Mutta vaatimus miehen suhteen hipoo taivasta.

        Varsinaista vaimoainesta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi lihava ja asuu edelleen vanhemmillaan vaikka on 26v.
        Matalapalkka-alalla, ei ajokorttia. Peruskoulu päättötodistus rimaa hipoen.
        Mutta vaatimus miehen suhteen hipoo taivasta.

        Varsinaista vaimoainesta :D

        Jos ei itse ole sitä laatua, että voisi opiskella pitkälle ja työllistyä parempiin hommiin, silloin pitää yrittää saalistaa itselle varakas elättäjä. Ne paikat on kuitenkin sen verran haluttuja että ysin ulkonäöllä jää rannalle ruikuttamaan. Tosin ne kympin naamatkin saattaa yllättäen lentää miehen omistamasta asunnosta pihalle, jos löytyy 10 naaras siihen majailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei itse ole sitä laatua, että voisi opiskella pitkälle ja työllistyä parempiin hommiin, silloin pitää yrittää saalistaa itselle varakas elättäjä. Ne paikat on kuitenkin sen verran haluttuja että ysin ulkonäöllä jää rannalle ruikuttamaan. Tosin ne kympin naamatkin saattaa yllättäen lentää miehen omistamasta asunnosta pihalle, jos löytyy 10 naaras siihen majailemaan.

        Pelkkä ulkomuoto ei riitä, radion pitää olla kunnossa.
        Jos ullakko on pahasti vettynyt, ei sitä paikkaa edes paksu pakkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi lihava ja asuu edelleen vanhemmillaan vaikka on 26v.
        Matalapalkka-alalla, ei ajokorttia. Peruskoulu päättötodistus rimaa hipoen.
        Mutta vaatimus miehen suhteen hipoo taivasta.

        Varsinaista vaimoainesta :D

        MIksi se sua riepoo, anna hänen olla sellainen , kun on , vai oletko saanut häneltä pakit, ja nyt katkeruudessasi haukut hänet, mitä se sulle kuuluu, miten hän elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIksi se sua riepoo, anna hänen olla sellainen , kun on , vai oletko saanut häneltä pakit, ja nyt katkeruudessasi haukut hänet, mitä se sulle kuuluu, miten hän elää.

        On naurettavaa, kun nainen on itse aivan saastaa, niin silti se rima on niin korkealla että kuu on alempana.

        Nyt kun juttu alkoi kiinnostaa niin kerron lisää:

        Kyseinen hempukka siis pitää itseään kuninkaallisena ja on ilmoittanut että tavallinen,
        hyväpalkkainen duunari-ammattimies ei kelpaa.

        Kulki tuossa kuitenkin yhtenä päivänä kävelykadulla narkkiporukassa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On naurettavaa, kun nainen on itse aivan saastaa, niin silti se rima on niin korkealla että kuu on alempana.

        Nyt kun juttu alkoi kiinnostaa niin kerron lisää:

        Kyseinen hempukka siis pitää itseään kuninkaallisena ja on ilmoittanut että tavallinen,
        hyväpalkkainen duunari-ammattimies ei kelpaa.

        Kulki tuossa kuitenkin yhtenä päivänä kävelykadulla narkkiporukassa :D

        Lisään: En ole saanut pakkeja, koska en ole ollut naisesta edes kiinnostunut, on silti puhunut minusta pahaa selän takana.

        Mikä sitten lieneekään syy, yleensä se johtuu heikosta itsetunnosta ja pään tyhjyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIksi se sua riepoo, anna hänen olla sellainen , kun on , vai oletko saanut häneltä pakit, ja nyt katkeruudessasi haukut hänet, mitä se sulle kuuluu, miten hän elää.

        pakit saanu


    • Anonyymi

      Eräs tatuoitu kävelevä anjovisrahka kysyi kaupassa tyttäreltään; kelpaisiko tuo, osoittaen erästä miestä.

      Tytär oli vielä äitiään hirveämmän näköinen ja selvästi vammainen.
      Tytär tuhahti; hyi, ei ikinä.

      Äidin osoittama mies oli komea.

      Että sellaista kysynnän ja tarjonnan lakia tällä kertaa :D

      • Anonyymi

        Kävelevä anjovisrahka🤣🤣🤣🤣🤣anteeksi että repesin🧜‍♀️


      • Anonyymi

        voipihan se olla lepakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävelevä anjovisrahka🤣🤣🤣🤣🤣anteeksi että repesin🧜‍♀️

        Kirjoittaja kuvailee itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja kuvailee itseään.

        On tainnut kaupassa mennä viimeiset myyntipäivät umpeen jos siellä anjovisrahkat kävelee🤔🧜‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voipihan se olla lepakko

        Tuskin se mikään lottovoitto kenellekään naisellekaan on


      • Anonyymi

        Et ole sinäkään kovin sivistynyt, kun haukut kehitysvammaisia, taidat olla persu ja rasistikin.
        Ei se vammainen voi mitään et on syntynyt sellaiseksi.


      • Anonyymi

        Oliko Varkaudessa.


    • Anonyymi

      Mitäs epäonnistunutta tässä nyt on. Saan elää ja olla rauhassa. Kotona en tarvitse siivota muiden sotkuja. Matkustella voin minne haluan ilman neuvottelua toisen kanssa. Vapaus on niin ihanaa,etten luovu siitä.

    • Anonyymi

      Tiedän kymmeniä miehiä,jotka ei halua parisuhdetta. Komeita,älykkäitä,varakkaita. Joskus he seksiä jonkun kanssa harrastelee,kera kumin tietenkin. Hyvin onnellisia ovat.

      • Anonyymi

        Jos sinkkuus ja lapsettomuus on tapa hallita elämäänsä, niin hallinta on kapealla pohjalla ja lyhytnäköistä. Parisuhteen ja oman perheen kautta tulee paljon hyvää, arvokkaampaa kuin vapaus mennä ja tulla mielensä mukaan. Ei meilläkään täydellisesti synkannut. Tuli vaikeita vuosia. Nyt eletään eri osoitteissa, mutta olemme silti kaikki tukena toisillemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinkkuus ja lapsettomuus on tapa hallita elämäänsä, niin hallinta on kapealla pohjalla ja lyhytnäköistä. Parisuhteen ja oman perheen kautta tulee paljon hyvää, arvokkaampaa kuin vapaus mennä ja tulla mielensä mukaan. Ei meilläkään täydellisesti synkannut. Tuli vaikeita vuosia. Nyt eletään eri osoitteissa, mutta olemme silti kaikki tukena toisillemme.

        Voi hyvää päivää...olette eronneet ja asutte omissa osoitteissanne...siltikö olette ainoat ihmiset toisillenne ja olette kuitenkin jonkinlaisessa suhteessa...ja se on täydellistä elämää versus sinkkuuteen.Pelottava vaihtoehto sinkkuudelle!


    • Anonyymi

      Itselleni sinkkuus on vapaaehtoinen valinta , ei todellakaan huvita enään lähteä siihen hullun myllyyn nimeltä suhde. Kaikki energia menee ja mitään ei saa takaisin. Olen tullut siihen tulokseen että parisuhde on vanhanaikainen,aikansa elänyt elämäntapa johon suurin osa ihmisistä on myös ohjelmoitu uskomaan ainoana oikeana. En käsitä miksi kukaan aikuinen ihminen haluaa selitellä menemisiään toiselle ja elää vapaa ehtoisessa vankilassa. Kaikki laitetaan yhden ihmisen varaan ja eletään kuplassa. Sinkuilla usein aikaa oikeasti parantaa maailmaa , on paljon asioita mihin energiaa voi laittaa, työ ,vapaaehtois työ, harrastukset, eläinten ja luonnon suojelu , rescue lemmikit, ystävät , sukulaiset, oma hyvinvointi... Miksi pitää palvoa jalustalla yhtä yksittäistä ihmistä ja miten se hyödyttää ihmistä itseään tai maailmaa. Jos joku tai jotkut keksivät noin 250 vuotta sitten että kaiken nielevä parisuhde on ainoa tavoittelemisen arvoinen asia, ei sen silti tarvitse olla koko totuus. Sitäpaitsi ihmisiä ei tarvitse syntyä lisää maapallolle joka on muutenkin ylikansoitettu, joten ei ole edes fiksua tehtailla enempää jälkikasvua .

      • Anonyymi

        Hoidettais juurikin ensin tänne jo syntyneet lapset täyspäisiks aikuisiksi ja tehdään sitten vasta lisää.


    • Anonyymi

      SINKKUNA SAA JUUA PALAJON VINKKUA😂

    • Voi pahus. Oli kovin pitkä viestiketju. Onnea aloittajalle, varmana saat piparia ihan vain tämän takia.

    • Anonyymi

      aika jännää että pysyttiin lähes kokoajan aiheessa, mikä on hyvin harvinaista
      näin pitkän ketjun viimeiset viestit olisivat voineet käsitellä ruohonleikkurin terän teroitusta.
      hyvää kesänjatkoa kaikille sinkuille :9

      • Väitätkö ettei ruohonleikkurin terän pysyvyys ole SUOMALAISEN asia?


    • Anonyymi

      nuoria miehiä on suomessa useita kymmeniä tuhansia enemmän kuin vastaavan ikäisiä naisia, tuolta voit katsoa oman paikkakuntasi karun tilanteen:

      https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000973325.html

      Tuon vuoksi naisen löytäminen on nykyään tavalliselle fiksulle tavis miehelle miltei mahdotonta, vain top 10% kelpaa naisille, koska miehiä on vaan niin valtavasti enemmän.
      Koskee myös yliopistokaupunkeja, esim. Oulussa on noin 20% enemmän miehiä kuin naisia.

      • Ehkä sitten kuulun tähän parempaan porukaan? Sori siitä.


    • Anonyymi

      Tyhmällä naisella ei normaali mies tee mitään, aivot pitää olla

    • Anonyymi

      Jotkut näköjään kirjoittaneet ketjuun hieman totuuksia ja pää ahterissaan elävät naiset ulisevat, joku narsistikin näköjään saapunut ketjuun leijailemaan.

      • Anonyymi

        Osuvasti kirjoitettu !!


      • Ihanaaaa kun kirjoitit tänne. Mahtavaa, olethan paras ikinä!


      • Anonyymi
        TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Ihanaaaa kun kirjoitit tänne. Mahtavaa, olethan paras ikinä!

        Sinä et taida olla mikään penaalin terävin kynä? Itseäsi täynnä olet toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida olla mikään penaalin terävin kynä? Itseäsi täynnä olet toki.

        Minulla on toki lääketieteelliset paperit todistamassa onnetomuuden jälkeistä aivovammaani sekä eläköitymästäni. Onko sinulla muuta kuin tuulen huuhtoma perse?


    • Anonyymi

      No onhan se urpoo olla itekseen ei siinä ole mitään hienoa ellet sitten ole niin itserakas

    • Anonyymi

      Ootte kaikki väärässä minä olen oikeassa 😂

    • Anonyymi

      Sinkku vai parisuhteessa. Oma valinta elämässä on paras. Ei siinä ole muiden mielipiteille sijaa. Tahtomattaan sinkkuna oleva voi elää hyvää elämää ja hyväksyä sen mitä on. Monet ovat sinkkuuden valinneet tietoisesti.
      Parisuhde on taas monelle se ainoa oikea tapa elää. Kiistelette ihan turhaan aiheesta josta ei voi edes kinastella.

    • Anonyymi

      Pääasia että kulissit on kunnossa. Parempi huono parisuhde kuin ei parisuhdetta ollenkaan. Sinkkuja pidetään epäonnistuneina.

      • Anonyymi

        Turha sinkkuja on kadehtia.Jokainen elää tyylillään.


    • Anonyymi

      Sinkut kannattavat eläimellistä, nopeaa ja harkitsematonta viettien tyydyttämistä kenen tahansa pinnallisen tuttavuuden kanssa? Ihmissuhteet
      ovat pelkkää kaljahuuruista "panemista"? Rakkauden huuman haihduttua ei siirrytä tietoisen sitoutumisen asteelle, ja elämään yhdessä pitkäaikaisinakumppaneina, vaan erotaan, sirotellen lapset eri koteihin, joskus jopa ympäri maailmaa. Sama ralli jatkunee, sepalus auki, kieli poskella ympäriinsä haahattaen, kunnes villikarjuna, sorkat ojossa porhaltavan irstailijan fyysinen terveys pettää.

      • Anonyymi

        Dodi. Siinäpä päivän epistoli. Taisit kirjoittaa itsestäsi.


      • Anonyymi

        Äläpä yleistä. Sellaisiakin on.ei kaikki ole. Pitikö taas itseesi ottaa ja kuohahtaa kun et sinkkuutta hyväksy.ehkäpä jopa kadehdit tai näet uhkaksi.🧜‍♀️


    • Anonyymi

      Todella outoa jos sinkkuus hävettää. Itse asiassa se on parasta mitä voi olla. Tekee mitä haluaa, koska haluaa, missä vaan haluaa eikä mitään tarvitse selitellä. Ja sen muuten näkee noista parisuhteessa olevista.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan tartte riidellä.


    • Anonyymi

      Ei sinkkuutta hävetä yhtään.

    • Anonyymi

      Itseäni lähinnä inhottaa se, että kaikkia sinkkuja pidetään sellaisena, kuin media heidät kuvaa, eli jonain helvetin Tinder-elukoina. Itse olen ollut sinkku 35 vuotta enkä koskaan ollut missään fyysisessä tekemisissä toisen ihmisen kanssa - en edes muista, milloin viimeksi puhuin naispuoliselle.

    • Anonyymi

      Minä ainakin viihdyn yksin.Miksi rupeaisin siihen helvettiin enää..mies odottaa että nainen palvelee kaiken eteen eikä itse tee juuri mitään.Nainen saattaa saada turpaansakin..Ei kiitos enää ikinä!!

      • Anonyymi

        Sanovat sinkkuja krantuiksi. Onko se kova vaatimus,jos haluaa että kumppanilla on kiva luonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanovat sinkkuja krantuiksi. Onko se kova vaatimus,jos haluaa että kumppanilla on kiva luonne.

        No sehän vasta kova vaatimus onkin.


    • Anonyymi

      Sinkkumiehenä on hyvä olla. Ei tarvii selitellä tekemisiään ja terassireissuja kenellekään. Ja jos haluaa litran maitoa, ei sitä tarvii koko lehmää ottaa! Kalliiksi se akan pito tulee!

      • Anonyymi

        Niin mitä nainen pihillä miehellä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä nainen pihillä miehellä tekee.

        Mitä mies golddiggerillä tekee.


    • Anonyymi

      Kyllä yksin oleminen on nyt parasta aikaa, sinkkuna 14v.

    • Anonyymi

      "Joskus tuntuu siltä, että ihmiset ajattelevat sinkun epäonnistuneen elämässään. On ikäänkuin noloa olla sinkku, mutta toisaalta monillehan se on vapaaehtoinen valinta."

      Kas kun lisääntymispakkomielteiset perivät maan. Seksiä vain huvikseen harrastavat siirtävät geenejään huonommin eteenpäin. Ja taaksepäinkään niitä ei voi siirtää...

      • Anonyymi

        Ne vaan eivät ole kohdanneet sitä oikeaa syystä tai toisesta.


      • Anonyymi

        Nainen voi kyllä perustaa perheen yksin. Hedelmöityshoidot ja luovutettu sperma (suoraan spermapankista) takaavat sen, että nainen voi tulla raskaaksi sinkkuna ja vieläpä neitsyenä.

        Hauska ajatus. Nainen voi todella olla neitsyt, vaikka hän on synnyttänyt 5 lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen voi kyllä perustaa perheen yksin. Hedelmöityshoidot ja luovutettu sperma (suoraan spermapankista) takaavat sen, että nainen voi tulla raskaaksi sinkkuna ja vieläpä neitsyenä.

        Hauska ajatus. Nainen voi todella olla neitsyt, vaikka hän on synnyttänyt 5 lasta.

        Jep ja joskus tulee Suomaliasta jälkisukupolvee koputtaa ovelle tosi hienoa


    • Anonyymi

      Alinta mahdollista tasoa on parisuhteeseen kelpaamaton 40 työtön mies.

      • Anonyymi

        Niitäkin on komeita ja älykkäitä, sekin voi olla oma valinta, olla pois oravanpyörästä.

        Sellainen mies ei välttämättä huoli itsestään liikoja luulevaa tyhjäpäistä naista ja sehän nakertaa melko pahasti :D


      • Anonyymi

        Minä taas olen sitä mieltä että 30 YH-akka!


    • Anonyymi

      En häpeä sinkkuutta. Tuttavat,jotka naimisissa tai parisuhteessa,valittavat usein ongelmista. Silloin sanon Onneksi olen vapaa. Olen vapaa toisen mielenailahteista. Olen seurustellut kyllä ja tiedän mitä se on ja todennut,että en sovellu parisuhteeseen. Olen liian itsekäs sekä mukavuudenhaluinen. Miksi piinata itseään?

      • Anonyymi

        M47 asuu keskisuuressa kaupungissa mutta asunut myös maalla ja stadissa. ollut pitkässä parisuhteessa josta lapsiakin mutta yhdessä sovussa erottu. pikku suhde välissä...tällä hetkellä sinkku ja viihtyy ihan hyvin. irtosuhteista jää oikestaan paskanmaku kun ne aamut on niin vaikeita...mutta oon miettinyt ettei sitä uutta kannata ettiä enää,tulee vastaan vahingossa missä vaan kun tajuaa katsoa merkkejä. hyvää loppu kesää


    • Anonyymi

      Mitäpä se haittaa mutta tässä tarkeämpiä kysymyksiä: Miksi alcilta ei saa super kebabia¿ Ja oliko jorma heart ja jorma soul pariskunta 80-luvulla¿?¿

    • Anonyymi

      Olen 8 vuoden seurustelun jälkeen ollut kolme vuotta sinkkuna ja kaikille muille paitsi itselleni tää on ongelma. Jatkuvaa kommentointia, joista esimerkkejä:
      - onko mulla jo joku
      - kenen kanssa olen viimeksi käynyt treffeillä ja koska
      - kosinko karkauspäivänä ja sainko hamekankaan
      - millon oikein otan miehen
      - jotain vikaahan sussa täytyy olla!
      - oletko jotenkin onneton kun et saa miestä?
      - hankitaan sulle mies
      - älä sitten mun miestä iske!
      - oot aivan liian nirso/ujo/introvertti/kotona viihtyvä/aloitekyvytön jne.
      - tossakin on mies, mee nyt juttelemaan sille!

      Sinkkuus on ihmisten mielessä välitila, josta täytyy päästä eroon. Sinkku on myös uhka parisuhdeihmisille, koska uskaltaa elää toisin ja kyseenalaista jatkuvaa suhteessa elämistä. Yksin eläminen on tällä hetkellä oma valintani, mutta sitä eivät parisuhteessa olevat ymmärrä. Olen täysin kyllästynyt siihen, että henkilökohtaista elämääni saavat kaikki kommentoida ja jakaa auliisti neuvoja kuinka sitä voisi parantaa hankkimalla miehen. Get a life!

      • Anonyymi

        Niin tuttua.


    • Anonyymi

      Kun sinkku jää eläkkelle ja työpaikan ihmissuhteet menetetään esimerkiksi siksi, että on käyty stadissa duunissa Nurmijärveltä, saattaa juttukaverin puute tyhmistää ja tuottaa muistisairauden, jolloin naapuritkin rupeaa välttelemään.

      Elämän jatkuminen lasten ja heidän lastensa kautta on upeaa. Sehän ei ole keneltäkään pois, kun lapset on itse tehtyjä.

      • Mies ehtii tehdä lapset vaikka 50-60 vuotiaana. Alle nelikymppisillä naisilla joilla on kiire saada perhe kun vielä ehtii niin sellaisia naisia löytää kyllä koska vaan, kuusikymppinenkin mies. Miehellä ei perheen perustamiselle ole iällistä biologista yläikärajaa niinkuin naisilla on.


    • Anonyymi

      Olen koko ikäni ollut sinkku, muutamia seksisuhteita minulla on ollut.
      En häpeä sinkkuuttani vaan nautin vapaudesta ja nautin siitä ettei kukaan rajoita minun vapautta eli saan tehdä mitä itse haluan.
      Tuskin tulen koskaan seurustelamaan elämäni aikana koska en vain keksi mitään syytä sille miksi minä hommaisin naisen ja menisin parisuhteeseen. Seksi on oikeastaan ainoa asia mihin minä tarvitsen naisia.
      Pärjään ja viihdyn hyvin sinkkuna.
      Olen 31v mies.

    • Monella ei ole aikaa parisuhteelle.. ja myöskin se että seksi koetaan nykyään merkityksettömäksi ja vastenmieliseksi.

    • Anonyymi

      Antaa nyt alfaurosten maksella ruokkoja

    • Kyllä monet elää vapaaehtoisesti sinkkuna. Se, että perhe-elämää yliarvostetaan johtuu yksinkertaisesti siitä että jokainen ollaan tähän maailmaan tullessa eletty jonkinlaisessa perheessä.
      Monet 30-40 vuotiaat on ns. "perhe loukussa" on paljon asuntolainavelkaa, autot velaksi, jne.. mitään menoja ei voi suunnitella itse.
      Mielestäni nuori aikuinen 30-40v elää laadukkainta ja vapainta elämää juuri sinkkuna.
      Naisia on jokapuolella deittipalvelut pullollaan jos mieli muuttuu, mutta itse myös elän säästeliäästi pienessä asunnossa enkä halua rahaa tuhlailevaa puolisoakuluttamaan säästöjäni. Myös omat harrastukset, ulkoiluaikani, syömiseni, jne haluan päättää itse.
      Sekä myös kaukosäätimestä saan vaihtaa kanavaa milloin haluan.
      Harrastuksia on ja menee, olen vapaa kulkemaan niinkuin itse haluan.

    • Anonyymi

      Asuin hetken aikaa pikkukaupungissa, jossa vallitsi vanhoillinen tai konservatiivinen ajattelutapa ja siellä sinkkuna olo oli automaattisesti häpeä tai tuomittavaa. Minulle oikein tyrkytettiin kaikenmaailman deittipalveluita josta kuulemma löytää äkkiä sen jonkun. Thanks but no thanks!

    • Anonyymi

      En koe häpeää. On ilo olla vapaa.

    • Anonyymi

      Eniten harmittaa se että on edes tehnyt lapsia tämmöiseen vihervasemmisto paska valtioon. Ämmät! T:Suhammadi sysisuomesta

    • Anonyymi

      Itse ihan vituttaa pienten lasten puolesta että nekin piti tämmöiseen paska valtioon tehdä, nyt ei auta kun yrittää kasvattaa tytöistä mahdollisimman iänmaallis-henkisiä ihmisiä. Jotka saavat ensiautoksi mahdollisimman paljon savuttavan vanhan Volvon, eikö sähköautoa. Rahat tulee käyttää fiksusti, eikö velkaannuttaa jo nuorena. Poikaystäväksi arjalaiset sallittuja. Onneksi tässä perheessä on sentään mies, eikä kaksi ammuuta

      • Anonyymi

        Nykyään akkoja niin hankala jallittaakkin kun pitäisi kulkea 60km työmatkaa potkulaudalla ja syödä parsakaali viidesti päivässä. Miehelle liikaa, miehet ryyppäävät itsensä hengiltä kun tollasta naputusta joutuvat kuuntelemaan. Maat ja lehmät on jouduttu myymään koska ne pilaavat meidän maapallon. Eikö jää enää kuin muijjan naputus


    • Anonyymi

      Pakko kommentoida ajatusta, että " onhan deittipalvelut täynnä naisia jos mieli joskus kuitenkin halajaa parisuhteeseen " 😮

      Kuin rakkaus olisi vain otettavissa, aika erikoinen ajatus.
      Ei se itsestään selvää ole, että joku juuri sinut haluaa, oletteko ajatellut sitä?

      Pstt. En ole näinä lukemattomina sinkku vuosina ollut treffipalstoilla tms. Syystä että en ole halunnut olla lihanpala, jota arvostellaan päästä jalkoihin ja että minun pitäisi myydä itseäni tuntemattomille.
      Päätin, että olen sitten sinkku jos ilman myymistä ei vastaan ketään tule 👍
      No ei ole kauheasti tullut vaikka esim työni puolesta esillä 😆
      Muutamiin kehen törmännyt harrastuksen kautta niin olleet pohja noteerauksia 😔
      Menköön sitten uskollinen ja rehellinen nainen hukkaan saatana, mutta mainostamaan en ala ja ole joku " painan tykkäystä-en paina tykkäystä ihminen " 😔😃

    • Anonyymi

      Reilun vuoden olen ollut nyt sinkku, takana vuosikymmeniä kestänyt parisuhde. Ei sinkkuus minua nolota, olen vain eronnut, kuten moni muukin. En ole mielestäni varsinaisesti epäonnistunutkaan, kaksihan meitä oli. Mutta ei vain osattu, eikä pystytty ja piti sitten lopettaa se leikkiminen, koska elämää on vielä jäljellä. Toivon, että tämä sinkkuus jonakin päivänä loppuu.... ehkä joku vielä huolii tällaisen 50 naisen.

    • Anonyymi

      Olisikohan meitä järkeviä immeisiä tällä maapallerolla (muttei Suomessa)yksi tai muutama liikaa tuhoamassa viimeisiä osin jo loppuneita luonnonvaroja ja velkarahoja sekä uhoomassa kehumassa valehtelemassa nii ittelee ku mui..kuin myös pätemässä, ennen kun koko touhu loppuu omaan mahottomuutensa muitten järkevämpien lajien lisääntymiseen?
      Koronakin taitaa olla anteeksi pientä siihen nähen mitä meillä ja lapsillamme sekä eläimillämme ynnä muilla saattaa olla viellä yhdessä tai yksin tulevaisuudessa koettavana.
      Sehän o luonnollista biolookista lisääntymisen tarve kuin myös pätemisen tarve,
      toisin kun toivotuksi tuleminen ja palkankorotus sekä etä evoluulo systeemissä joka toimiikin luonnonvalinnan valikolla koska evoluutiossa jos joku vahvistuu liikaa jossain nii joltain osin myös heikkenee ja menettää jotakin kunnes lopulta ?

    • Anonyymi

      Jaa ei minusta sinkkuna elämisessä ole mitään hävettävää. Sinkun ja parisuhteen ero on vain se että parisuhteessa on kaksi ihmistä ja sinkkutaloudessa on yksi ihminen.
      Pohjoismaissa on valtavasti yhdenhengentalouksia(ihan kaikki heistä ei ole sinkkuja).
      Suomessa on yhdenhengentalouksia noin 45% ja Ruotsissa noin 55% kaikista asuntokunnista, yksinasuminen on lisääntynyt valtavasti ja se on kasvanut vuosi vuodelta.
      Kuulun itse myös "ikisinkkuihin" koska viihdyn sinkkuna enkä keksi mitään syytä sille miksi menisin parisuhteeseen ja mitä se toinen ihminen toisi elämääni?
      Kun moni kysyy sinkuilta usein sitä miksi olet sinkku niin minä haluaisin kysyä sitä että miksi mennä parisuhteeseen?

      • Anonyymi

        Moni ei välttämättä haluakaan parisuhteeseen, mutta ei yhden hengen taloudella ole siltikään mitään järkeä. Mulla on toinen makuuhuone täysin tyhjä. Samoin keittiö vajaa käytöllä. syön siis työpaikalla enkä iltasin nyt rupee mitään väsäämään. Ja kylpyhuoneessakaan ei tule kauheesti istuttua. Että aika tuhlausta.

        T: Jerome


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ei välttämättä haluakaan parisuhteeseen, mutta ei yhden hengen taloudella ole siltikään mitään järkeä. Mulla on toinen makuuhuone täysin tyhjä. Samoin keittiö vajaa käytöllä. syön siis työpaikalla enkä iltasin nyt rupee mitään väsäämään. Ja kylpyhuoneessakaan ei tule kauheesti istuttua. Että aika tuhlausta.

        T: Jerome

        tuolla logiikalla
        Jos sulla on henkilöauto niin kyllä siinä pitäisi olla kokoajan ainakin 5 henkilöä kyydissä lisäksi vielä takapaksi täynnä tavaraa. Muuten auto on vajaakäytöllä.


    • Anonyymi

      Jokhane ku kattos peiliin ja sulattas sen syämmen nii rakkautta riittäs kaikil

    • Anonyymi

      Sinkkuus on kivaa ja jännää. Vapautensa menettäneet tyytymättömät pariskunnat häpäisevät sinkkuutta kateuttaan.

    • Anonyymi

      Sinkkumies olen ja katson pornoa. Ei tarvi kuunnella mäkätystä.

    • Anonyymi

      Olipa kerran mies joka kysyi naiselta: "Menetkö kanssani naimisiin?"
      Nainen vastasi "En!".

      Ja siitä lähtien mies eleli onnellisena elämänsä loppuun asti ja ajeli moottoripyörällä, kävi kalassa, metsällä ja pelaamassa golfia ja joi kaljaa ja viskiä ja hänellä oli paljon rahaa pankissa ja vessassa käynnin jälkeen hän jätti vessanpöntön ylös ja piereskeli kun tahtoi.

    • Anonyymi

      Ihanaa on rauhassa kotona. Kävin kaupassa. Pariskuntia näkyi riitelemässä. Hyi.

    • Anonyymi

      "naisille vapaaehtoista, miehille pakon sanelemaa."

      Siis miehet ovat säälittäviä uhri-parkoja omassa surkeassa elämässään?
      Annatpa varsin imartelevan ja houkuttelevan kuvan miespuolisista! Jos miehet ovat noin surkeita ja itsesäälisiä kuka sellaista edes jaksaa katsella!? Mitä järkeä on vetää perässään omaa huonouttaan ulisevaa räkänokkaa, itsesäälissä rypevää raukkaa? Harva nainen jaksaisi. Vaikka joitakin äidinrooliin haluaviakin on, mutta varmasti harvassa.
      Ryhdistäytykää herran tähden! Itseään ja toisia kunnioittava ihminen, sosiaalisesti normaalisti toimiva ja edes jonkinlaiset ihmissuhdetaidot omaava ihminen löytää varmasti seuraa. Mutta vaikuttaa sille, että nämä ruikuttajat eivät haluakaan muuta kuin sääliä itseään ja tuijottaa surkeaa napaansa. Yritäpä ehdottaa jotain millä parantaa elämäntilannettaan, torjutaan suureen ääneen mölisemällä että eeeei se niin mene ja ei ne naiset jne.
      Pitäkää rauhassa tunkkinne mutta pitäkää myös mölinät mahoissanne.

      • Anonyymi

        Miesviha ja ylemmyydentunto suorastaan sykkivät suoltamastasi tekstistä. Kukahan haluaa tuollaisen itseään täynnä olevan narsistisen uranaisen, joka ilmeisesti suurimman osan ajastaan kritisoi ja mollaa miehiä, kun niistä puhe?


      • Anonyymi

        Itseään ja toisia kunnioittava ihminen ei käytä kirjoituksessaan noin paljon, noin ikäviä adjektiiveja.


    • Anonyymi

      Ei se niin ole välttämättä että on epäonnistunut elämässään.

      Ei vain aina löydy miteen yhteistä ja aika parantoo mutta myös muuttoo.

    • Anonyymi

      Olen elänyt sinkkuna pitkälle tänne aikuisikään ja aion elää lopunkin ikääni.
      Hävennyt en koskaan enkä ymmärrä mitä häpeämistä tässä pitäisi olla?
      Itsehän sitä valitsee elämäntapansa! Ainakin valtaosa ihmisistä.
      En ymmärrä miten parisuhde olisi todiste jostain paremmuudesta ja ylemmyydestä, ja yksineläjän pitäisi hiiviskellä nurkisssa häpeämässä.
      Jos oma arvo (miehenä yleisimmin) riippuu siitä onko "onnistuntun kaatamaan" naisen näin todistaen miehisyyttään, ollaan kyllä todella heikoilla. Jos omanarvon tunne riippuu siitä elääkö yksin vain parisuhteessa, on kyllä aika alkaa tehdä töitä itsetuntonsa kanssa!
      Se kuviteltu miehisyys on siinä tapauksessa kovin kovin heikoissa kantimissa.
      Tuntuu sille että valtavan moni mies on läheisriippuvainen eikä kykene itsenäiseen elämään. Ilman naista mennään hirteen, ilman naista juodaan itsensä hengiltä. Ilman naista ei voi elää!!
      Miksi mies on niin heikko?

    • Anonyymi

      Eiköhän tuo ajatus tule sinkun omasta päästä enemmän kuin "ihmisten ajattelusta"?

      Sinkkuus on ihan ok. Kuten parisuhteessa oleminenkin on ok.

    • Anonyymi

      Miksi kaikki rikkaat ovat luuseri-neitsyt-pojuja?

      • Anonyymi

        Ne on niitä harvoja järkeviä NÄKÖJÄÄÄN


    • Anonyymi

      Miksi Rolls Roycen omistaja ei osaa harrastaa vapaata seksiä? - Hän laittaa aina kondomin väärinpåin sylintereihinsä.

    • Anonyymi

      Kuka häpeää? En minä ainakaan!
      Vaikuttaa lähinnä siltä, että se häpeä on miesten kokemaa, ei naisten. Yksikään naistuttavani joka on sinkku, ei todellakaan häpeä, eikä ole syytäkään! Elämässä pärjääviä ja toimeen tulevia naisia kaikki. Tervepäisiä ja pystyvät itsenäiseen elämään ilman epätoivoista yritystä haalia kuka ja mikä tahansa miessukupuolinen otus elämäänsä.
      Miehet tuntuvat häpeävän, ja vieläpä haukkuvat ja mollaavat toisiaan asiasta. Se jos mikä todistaa todella surkeaa itsetuntoa. Ei arvosteta itseä eikä toista pätkääkään. Koko minuus ja miehyys perustuu siihen "saako" naista vai ei. Heikoissa kantimissa ollaan.

      Mutta - tämä on tärkeä tietää ja sisäistää - täällä oikeassa elämässä asia ei ole noin! Täällä oikeassa elämässä sinkkupalstaelämän ulkopuolella on paljon fiksuja miehiä ja naisia jotka elävät yksin koska sitä jonka kanssa todella haluaa elämäänsä jakaa ei ole kohdattu. Ainakaan vielä. Ja koska he ovat fiksuja he tietävät että elämä ei kaadu siihen onko naista tai miestä kuvioissa mukana koska elämässä on niin paljon muuta sisältöä. On työ, ystävät, harrastukset. Kaikenlaista kivaa ja mukavaa tekemistä kavereitten kanssa ja yksin jos haluaa.
      Jos elämä on pelkästään täällä netissä ja tällaisilla palstoilla, se kutistuu ja kapeutuu ja alkaa luulla että se on kaikki mitä löytyy. Kokonainen hieno maailma täällä ulkopuolella jää kokematta ja näkemättä. Kun istuu ja tuijottaa nettiä ja omaa napaansa pyörii todella mitättömissä ympyröissä.
      Mutta mikäpä olen sanomaan, kenties se on jollekin sitten tarpeeksi? Minulle ei olisi.

    • Anonyymi

      Ehkä sitten pitäisi laittaa valtakunnallinen pimppi-kielto kaikille naisille, kun seksi on naisille niin arvoton asia?

      Erityisesti avioliitossa oleville seksi ehdottomasti kiellettyä.

    • Anonyymi

      Miksi raha tekee aina ihmisestä luuserin ja impotentin?

      ... justiin jooh... minun noniin mitä oppeja saanut niiltä kkk-ihmisiltä neuvotteluihin... aika törkeitäkin tuollaisia ja teräviä... :D:D

    • Anonyymi

      "Ehkä sitten pitäisi laittaa valtakunnallinen pimppi-kielto kaikille naisille, kun seksi on naisille niin arvoton asia?

      Erityisesti avioliitossa oleville seksi ehdottomasti kiellettyä."

      Tässä kommentissa se on pähkinänkuoressa; miehelle parisuhde on pelkkä varmistettu seksin saanti ja pimppi. Ei mitään muuta.
      Ja se myös selittää sen, miksi yksikään järkevä nainen ei teitä ei ole huolinut.
      Nainen onneksi pystyy elämään ilman yhtäkään miestä. Hyvin menee mutta menkööt!

      Meneekö sulla?

      • Anonyymi

        Nainen ei koskaan pysty elämään ilman miestä ;)


    • Anonyymi

      Koska demokratia syövyttänyt ihmisen mielen.

    • Anonyymi

      Sinkkuutta hävetään?
      Kuka häpeää kuka ei, en minä ainakaan. Ei ole moinen tullu pieneen mieleenikään!
      Olen itse valinnut elämäntapani, itse olen myös oman elämäni asiantuntija.
      Jos joku katsoo minun epäonnistuneen elämässäni, se on hänen mielipiteensä. Jos elämässä epäonnistumiseksi katsotaan onnellisesti yksin eläminen on arvot aika kummalliset ja ainakin kovin kapeakatseiset.
      Onhan toki minultakin udeltu miksen ole miestä ottanut, on kummasteltu ja on sanottu että kyllähän sitä mies pitää olla. En kyllä käsitä miksi...

      Ärsyttää se kyllä että kaikkien pitäisi sopia johonkin tiettyyn muottiin, erota joukosta ei saisi. Katson kuitenkin että se on niiden muiden murhe ja vaiva jos eivät valintaani pysty hyväksymään. Kuten sanoin, tämä on minun elämäni, eläkööt muut omaansa.

    • Anonyymi

      Miksi naisellinen ja avioliitossa oleva mies on niin lapsellinen kaikkine lapsineen?

    • Anonyymi

      Luulen että naispuoliset sinkut saavat enemmän selitellä sinkkuutaan kuin miehet.

      Ensinnäkin, naisia ylipäätään kiinnostaa enemmän ihmissuhdekuviot ja toisaalta miehet toisten miesten asioista kiinnostumattomuuden lisäksi ymmärtävät että ei se parisuhde miehelle niin vaan järjesty.

      Tai kenties voin vain puhua omasta puolestani. Minulta ei ole koskaan työpaikan miesporukassa kyselty mitään että miksi minulla ei ole vaimoa ja perhettä.

      Itseasiassa minulta ei edes sukulaiset kysele että miksi minulla ei ole koskaan ollut tyttöystävää.

      • Anonyymi

        Minulta on varsinkin hieman vanhemmat miehet kyselleet miksi elän yksin.
        Kun sanon että haluan elää niin, ihmetellään ja päivitellään että pitäähän se mies olla!
        Jotkut mummot myös on kyselleet ja varsinkin kun ei ole lapsia, pitäähän niitä olla.
        Työkavereissani on paljon sinkkunaisia ja eronneita, kukaan ei kysele toisilta miksi. Sen olen kokenut kyllä että sinkkunainen on koettu uhkana. Naisella on itsellään mies ja minä olen sinkku, olen ei-toivottu porukassa. Ja jos sinne päädyn, myrkyllisiä katseita kohdistetaan ja omaa miestä vahditaan ja usein teräväkielisesti kommentoidaan ja komennellaan.
        Se tuntuu ilkeälle, en ole kenenkään miehen perässä sitä on turha pelätä! Ajattelen ettei sellainen parisuhde voi kovin onnellinen olla jossa toiseen ei tuollaisessa tilanteessa luoteta.

        Sukulaiset ei ole koskaan kyselleet ja vastaan suoraan ja kiertelemättä jos joku kysyy; en halua enkä tarvitse. Elän omaa elämääni juuri sen näköisesti kuin itse haluan.


      • Anonyymi

        Kyllä mua ainakin piikitellään ja jopa vihjailtu homoksi kun olen nyt yli 20 v ollut tapailematta ketään.Ja vielä tuollainenkin juttu et jos aiemmin tapasi jonkun naisen niin jossain vaiheessa tuli kysymys
        "onko sulla monta lasta"?No ei ole yhtään vaikka naimisissa parikin
        kertaa ollut, ilmeisesti päätelmä yleensä oli et tossa kaverissa
        on jotain outoa tai jopa homo, toinen oli työ ja kun sanoin et mun ei tartte töitä enää tehdä kun sattuman kautta rahaa on ja sellaseen ne sitten kaatui treffit yleensä.


      • Anonyymi

        Joo kyllä naiset varmaan joutuu selittelemään enemmän sinkkuuttaan mutta ei se ole yhtä yleistä tai sitä pidetä yhtään niin nolona kuin sinkkumiestä. Naisille pariutuminen halutessaan paljon helpompaa tästä syystä joutuvat sinkkuutta selittelemään hyvin yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Miksi laspsellisuutta ja avioliitossa olemista hävetään, jos on lapsia on lapsellinen, sinisilmäinen ja lapsellinen papparainen.

    • Anonyymi

      Miksi homo-miehet piiloutuvat avioliittjen kulisssien taakse kaappiin?

    • Anonyymi

      Häpeästä en tiedä, biologinen kello raksuttaa aikaa vastaan ja jokaisen lajin tarkoitushan on siirtää perimänsä eteenpäin. Jännä juttu Englannin kielessä nimeä Smith esiintyy siksi paljon, kun he jäivät eturintamilta valmistamaan sodassa käytettäviä tarvikkeita. Hyvää iltaa sinne.

    • Anonyymi

      Huono itsetunto. Tuntee eroavansa laumasta, on erilainen. Ja erilainen ei saa olla.
      Häpeä johtuu ulkoa ohjautuvuudesta. Kun toisten mielipiteet ja arvot ovat tärkeämpiä kuin omat.
      On kuuluuttava massaan.
      Myös heillä jotka häpeävät sen takia kun eivät ole kumppania onnistuneet saamaan, on huono itsetunto. Hävetään itseä ja tunnetaan huonommuutta.
      Kauheaa ajatella että ihmisen arvo omissa ja toisten silmissä lasketaan sillä onko sinkku vai parisuhteessa!
      Kun noin joka neljäs Suomessa rekisteröity ensimmäinen avioliitto päättyy edelleen eroon, ei se parisuhdekaan mikään taivas ole.
      Sitten kaikki nämä perheväkivalta- alkoholisti- ym. perheet jotka sinnikkäästi roikkuvat yhdessä jonkun kummallisen pakkomielteen varassa. Kärsitään ja lapset kärsii vielä enemmän. Sosiaaliset ongelmat kasaantuu. Huostaanotot jne.
      Kun realistisin silmin katsotaan ohi niitten Onnen Vaaleanpunaisten Poutapilvien.
      "Siihen ne ensin hinkuu ja siinä ne sitten vinkuu" sanoo minun mummoni, äitini äiti.
      Viisaasti sanookin.

      Mitä häpeään tulee sitä en ainakaan sinkkuuteni takia tunne! En ole tilivelvollinen yhdellekään oman elämäni ulkopuoliselle, päätän tasan tarkkaan omista asioistani ja juuri niin kuin se minulle itselleni parasta on.
      -sinkkunainen -

    • Anonyymi

      Mikkxi avioliitto ain aina luuxenin merkki?

    • Anonyymi

      Miksi nainen on yökoytsd yhteiskuynnalle, eivät kaikki mutta niin...

    • Anonyymi

      Pienet sielut kasvavat pienissä kylissä, jossa Syvä Joki virtaa ja banjot soivat..
      Kenties--;)

    • Anonyymi

      Miksi yli 50v äijät toitottaa työpaikaikalla nuoremmille että pitää olla joka vkonloppu tussia?

    • Anonyymi

      Eletään 2021 lukua ja naiset ajattelee vieläkin että miehen pitää tehdä aloite. Surullista kun on tää feministinen demokratia jossa mies on paha eli missä vika?

    • Anonyymi

      Me ollaan menty kovaa vauhtia jenkkilän tyyliin missä kun on olemassa tämä someaika kaiken maailman Onlyfansit, Instagram ym. vääristää helvetisti naisten kuvaa "unelmakumppanista" . Deittimarkkinoilla jenkeissä äijät alkaa jo pikkuhiljaa tajuamaan että ei ole miesten mitään järkeä nähdä vaivaa parisuhteen perustamiselle(eikä pidäkään olla enää) elämässä on muutakin kuin nirsot naiset. Se mikä itseä huvittaa näissä asioissa on tämä että tässäkin yhteiskunnassa miehet leimataan automaattisesti luusereiksi ja saamattomiksi jos ovat sinkkuja ikäänkuin mies ei voisi olla koskaan omasta tahdostaan sinkku ilman että leimataan? Samaan aikaan nainen on vaan itsenäinen omaa seksuaalista minää etsivä vapaaehtoinen sinkku hahhah antakaa mun kaikki kestää. Nyky-yhteiskunnat on muutenki ainakin lännessä miehille vihamielisiä se on karua faktaa.

    • Anonyymi

      Miksi naitso mao,osossa pöeva ,oes eo pöe olom' saamit seksiä naiselta?

    • Tuntuu, että nyt 2000-luvulla on alettu vähän nipottaa kaikesta ja viilata pilkkua. Milloin nipotetaan, että pitää olla parisuhteessa ja/tai avioliitossa, milloin taas ollaan sitä mieltä, että on vahvuutta pärjätä yksin. Milloin nipotetaan siitä, että Afrikan töhti -peli on rasistinen ja milloin ekologisuudesta, kierrättämisestä, kasvisruokien syömisestä, ilmastonmuutoksesta. Tiettyyn ikään mennessä pitäisi olla opiskellut niin ja niin monessa paikassa, olla hieno CV, talo, laina ja lapset. Päähän tässä menee sekaisin ja stressi tulee, jos kaikki yrittää tehdä prikulleen oikein ja oppikirjan mukaisesti. Joskus tuntuu, että tavitsee tauon kaikesta ja aikalisän. Oman osuuden tekeminen edes jossain ei aina tunnu riittävän ja se, että tekee omalla tyylillään ja sisintään kuunnellen. Pitäisi olla kuin jotkut Youtubettajat tai bloggarit ja kotikin kuin Pinterestistä tai jostain sisustuslehdestä.

    • Tuntuu, että se joku maanläheinen järki puuttuu joistain asioista. Ekologisuus ja kierrättäminen yms. on mulle aika tärkeää ja tykkään syödä paljon myös kasvisruokia, mutta jotain asiat eivät saisi mennä yli.

      Sama myös parisuhteen etsimisessä. Asioiden ei ole hyvä antaa hallita koko elämää ja olla koko sen sisältö. Jos näin tekee, elämästä saattaa pian kadota ilo ja asioista mielekkyys. Monille tuntuu parisuhteen etsiminen ja/tai saaminen olevan koko elämän sisältö ja muuta ei sitten olekaan (ellei töissä tai opiskeluissa olemista oteta lukuun, jos sellaista sillä hetkellä on). Monelle täällä Kaksnelosessa tuntuu olevan parisuhde niitä keskeisempiä keskustelunaiheita, jos ei oma, niin sitten jonkun toisen, esim, jonkun julkisuudesta tutun henkilön tai jonkun palstalaisen tai se, että joku ei ole parisuhteessa.

      2000-luku on valittamisen, nipottamisen, juoruilun ja toisten elämään puuttumisen aikakausi ja myös täydellisyyteen pyrkimisen.

    • Anonyymi

      miksi acioliitossa ei saa ikinä seksiä?

    • Ei ihme, että ihmiset stressaantuvat, palavat loppuuun jne. kun absoluuttista täydellisyyttä ei voi koskaan saavuttaa.

    • Anonyymi

      Aasialaisia naisia maahanmuuttajina pitäis saada tänne Suomeen enemmän ei mitään lähi-idästä sieltä ei tuu ku ongelmia tänne varsinkin ku suurin osa niistä on miehiä. Säästyisi verovarat ja kyllä saatais Suomen huono lisääntyvyys kasvuun. Aasialaiset naiset on luonnostaan kaikki hyvännäköisiä ja ne arvostaa esim. Suomipoikaa

      • Anonyymi

        Aasialaiset naiset on luonnostaan kaikki hyvännäköisiä ja ne arvostaa esim. Suomipoikaa

        Väärin. Aasialaiset naiset arvostaa suomi pojan rahaa ja omaa oleskelulupaansa Suomessa.


    • Anonyymi

      Naisten 85 senttiä miesten 100:sta sentistä. Naisten sata ikävuotta on 70 miesten ikävuodesta. Naisten suvunjatkamisen 50 ikävuotta on miesten 70 ikävuoteen. Naisten parisuhteen onnistumisprosentti 70 on miesten 20 onnistumisprosenttia.

      Tasan ei mee nallekarkit suuntaan eikä toiseen. Silti täällä vaan pärjätään, koska olemmehan inhimillisiä suomalaisia.

    • Anonyymi

      Naiset on vastaan aasialaista maahanmuuttoo ku niille jäis vähemmän kyrpää

    • Anonyymi

      Mulle sanoi yksi henkilö, että mun elämässä on jokin mennyt pieleen. Meinasin sanoa, että itte olet eronnot, ettei kannata puhua mitään. Törkeä kommentti

    • Anonyymi

      Kuka sinkkuutta häpeää? Kysynpähän vaan.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe