Siis tarvinko muuntajan kun meen maahan missä on 110V ja 60 Hz. Jos laitan vaan adapterin, meneekö laite rikki. Ku jos yritän ladata mun akkupattereitani jonka välissä on vaan adapteri eikä muuntajaa nii latautuuko ne vai meneekö akut ja/tai laturi rikki.
Missään mun sähkölaitteessa ei ole mahdollisuutta muuttaa sitä 110V:ksi.
APUA! Sähköstä
11
7561
Vastaukset
- pappa
tarviit adapterin
- tiina05
laturin takana lukee: PRI: 230V/~50Hz//W
Eli ei toimi 110V verkossa? Lataan tolla laturilla tavallisia akku pattereita.
- AAA9840
Adapterilla pitäis selvitä jos kyse on esim seuraavien laitteiden käytöstä:
-partakone
-hiustenkuivaaja (saattaa puhaltaa vain puolella teholla)
-videokameran/digikameran laturit. Yleensä on sekä 110V/220V
-Kannettavat tietokoneet. Laturi ottaa vastaan 110V ja 220V ongelmitta.
-Kännyköiden laturit ottavat yleensä vastaan molemmat jännitteet.
Siitähän se selviää laturin tyyppikilvestä.
Jos enemmän matkustelee niin kannattaa ostaa sellainen monitoimiadapteri joka toimii myös toisinpäin. Itse latailen juuri jenkkimallin videokameraa suomalaisella sähköllä. Ei muuta kuin pistoke adapterin kautta seinään. - AAA9840
En nyt ole ihan 100% varma vastauksestani mutta:
Eikait se akku eikä laturi siitä mene rikki että tulojännite on pienempi kuin on suunniteltu. Akkuhan lataantuu kun sen navat kytketään oikein päin jännitteeseen, joka on suurempi kuin akun oma jännite. Tuskin laitteittesi akut ovat yli 110V ? :-)
Itse en ole vielä rikkonut yhtään akkukättöistä laitetta lataamalla niitä 110V jännitteellä.
Joskus mietittiin suomalaisten valaisimien käyttöä 110V jännitteellä. Sitten ajattelin että eipä sille lampun vastuslangalle varmaan ole hirveästi väliä onko jännite 110V vai 220V. Tietenkin pienemmällä jännitteellä teho on puolta pienempi ja lamppu himmeempi. Mutta siitähän selviää lamppua vaihtamalla.- tiina055
akut o 1700 mAh 1.2V
paljonkos tollanen adapteri maksaa? muuntajaha maksaa aivan törkeen paljon varmaa ainaki 30€ - sähköstä
tiina055 kirjoitti:
akut o 1700 mAh 1.2V
paljonkos tollanen adapteri maksaa? muuntajaha maksaa aivan törkeen paljon varmaa ainaki 30€"Tyhmät" sähkölaitteet joissa ei ole säätöelektroniikkaa, kuten hehkulamput tai hiustenkuivaajat eivät väärästä jännittestä hajoa, mutta nykyisissä akkulatureissa on elektroniikkaa, joka seuraa akun latautumista ja lopettaa latauksen akun tultua täyteen. Tämä voi seota väärästä jännittestä. Tällöin on mahdollista, että laite ei lataa lainkaan, jättää latauksen vajaaksi, pilaa akut ylilatauksella, tai sitten toimii oikein. Itse en kokeilisi, jos tyyppikilvessä ei ole mainintaa 110/60 sähköstä.
Viisanta on otta mukaan pelkät akut ja ostaa perillä halpislaturi akkuineen, samalla saat vara-akkusarjan. Tulee varmasti halvemmaksi kuin erillinen muuntaja. - AAA9840
tiina055 kirjoitti:
akut o 1700 mAh 1.2V
paljonkos tollanen adapteri maksaa? muuntajaha maksaa aivan törkeen paljon varmaa ainaki 30€www.walmart.com tuolta voit tutustua hintoihin jos olet USA:an menossa. Ei paljoa maksa jos ostat akuille 110V laturin.
- ana
tiina055 kirjoitti:
akut o 1700 mAh 1.2V
paljonkos tollanen adapteri maksaa? muuntajaha maksaa aivan törkeen paljon varmaa ainaki 30€Vaikka 110V sopiikin, tarevitaan adapteri. Usan reissulle kävin Motonetissä:
- Matka-adapteri World 4-eril 38-4238 5.90
Sitten vielä mukaan jatkopistorasia, että samaan aikaan voi ladata puhelimia, tietokonetta, kameraa, ajaa partaa jne.. - fff
tiina055 kirjoitti:
akut o 1700 mAh 1.2V
paljonkos tollanen adapteri maksaa? muuntajaha maksaa aivan törkeen paljon varmaa ainaki 30€Siis onko nuo nyt aivan tavallisia sormiparistoja vastaavia akkuja? Osta kaupasta pari pakettia niin sillähän siitä pääsee helpolla. Ei tarvitse miettiä kalliita adaptereita ja latureita.
- HoaX
Jos laite on suunniteltu toimimaan 230V/50Hz jännitteellä, niin hyvin todennäköisesti se ei toimi lainkaan 110V/60Hz jännitteellä (sekä jännite että taajuus väärät), pahimmassa tapauksessa kytkeminen rikkoo laitteen ja siihen kytketyt muut laitteet (esim. akkulaturissa akut).
Toisinpäin, jos tuot esim. jenkeistä laitteen joka toimii 110V/60Hz jännitteellä ja kytket sen 220V/50Hz jännitteiseen verkkoon, niin savut tulee pihalle; tämä on helppo testata kotikonstein, sillä toisinaan tietokoneen virtalähteessä on kytkin jossa voidaan valita 110V/230V jännitteiden välillä. Käännä se 110V asentoon ja katso mitä tapahtuu.
- kipo11
mistä saa adapteri joka käy ulkomailta ostettuun kameran laturiin että kävisi suomalaisiin pistorasiohin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006