Kauanko Teillä on mennyt aikaa heräämisestä asioiden käsittelyyn ja ajatusprosessiin ja Lopulta siihen että uusi elämä on alkanut. Usein kun mukana saattaa olla mies ja lapsiakin ja asiat näin ollen eivät kovin yksinkertaisia. Kuulisin mielelläni kokemuksia..
Myöhäisheränneet, kauanko teillä on mennyt heräämisestä elämänmuutokseen?
78
697
Vastaukset
Minulle asia valkeni silmänräpäyksessä 😄... eli rakastuin tulisesti ja oli yllätys itsellekkin että kohde oli nainen... en kokenut sitä mitenkään vääräksi tai oudoksi, oivalsin heti että rakkaus ei voi olla väärin... kaikki vaan loksahti kohilleen, en enää ollutkaan se vähän outo tyyppi joka asuu yksin, ei seurustele eikä juokse miesten perässä... siitä alkoi minun uusi elämä 🥰.....
- Anonyymi
Käytöskukka kirjoitti:
Oi.. ihanaa. Melkein käy kateeksi mutta olen vain iloinen puolestanne 😔
Mikä sua estää elämästä miten haluat, jos ei ole miestäkään?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sua estää elämästä miten haluat, jos ei ole miestäkään?
Liian monen asian summa 😔
- Anonyymi
Onko muilla kokemusta tästä?
- Anonyymi
Jos naisella on ollut tai on parhaillaan mies niin se saa kyllä minut kiertämään tuollaiset naiset etäältä. Tulee tunne, että halutaan vain leikkiä naisen kanssa, kun oma mies ei enää riitä. Käy vähän jopa sääliksi sitä naista, joka joutuu koekaaniniksi tuollaisille "myöhäisheränneille". Jos olette sen miehen aikoinaan ottaneet ja sitä rakastaneet ja lapsiakin tehneet niin olkaa nyt hvyät ihmiset sille miehelle uskollisia älkääkä hyppikö kukasta kukkaan. Sittenkun kyllästytte naiseen niin vaihdatteko taas lennosta mieheen?
Älkää tulko heteronaiset testailemaan omaa viehättävyyttänne meihin homoseksuaaleihin. Petätte miestänne, itseänne sekä sitä naispuolista kumppanianne. Siitä harvoin hyvää seuraa.- Anonyymi
Se, jos on ollut mies ja lapsia ei tarkoita, että on ollut rakastunut siihen mieheen. Monet ovat eläneet kaapissa ja yrittäneet vastata kuvaa mihin yhteiskunta on nuoresta ohjannut.
Miksi usein, kun mies ollut kulissiliitossa, hänet hyväkaytään täysin homoksi ja kaapissa olleeksi, mutta nainen ei voisi olla homoseksuaali, vaan sitten bi tai kokeilunhaluinen?
Ihan yhtälailla nainenkin voi homoseksuaalina olla syystä tai toisesta väärässä suhteessa. - Anonyymi
Joo varattujen rinnakaissuhteet on mulle vieras juttu. En halua sellaiseen mukaan oli sitten kyseessä miehen kanssa elävä nainen tai naisen kanssa elävä nainen. Sillä ei ole väliä onko joskus ollut miehen kanssa. Itse olen henkilöön rakastuvaa tyyppiä. Yhteen ihmiseen kerrallaan sitoutuva. Näin on ollut aina. Kuitenkin naisiin ihastumista on ollut enemmän kuin miehiin ihastumista. Ymmärrän, että kaikille naisille ei kaltaiseni naiset kelpaa. Enkä pysty lupaamaan, että en koskaan enää ihastu mieheen. Tosin en voi luvata sitäkään, että en enää ihastu naiseen tai päädy suhteeseen naisen kanssa. Vaan tämä menee kyllä aiheen vierestä, koska en varsinaisesti ole myöhäisherännyt.
- Anonyymi
Samaa mieltä, kannattaisi pysyä sen miehen kanssa, jos hänet on valinnut ja lapset tehnyt. Turha alkaa teiniksi uudestaan, kovin tasapainoista kotia ei lapsille siitä tule, kun äiti aloittaa uuden teinielämän ja naiset vaihtuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo varattujen rinnakaissuhteet on mulle vieras juttu. En halua sellaiseen mukaan oli sitten kyseessä miehen kanssa elävä nainen tai naisen kanssa elävä nainen. Sillä ei ole väliä onko joskus ollut miehen kanssa. Itse olen henkilöön rakastuvaa tyyppiä. Yhteen ihmiseen kerrallaan sitoutuva. Näin on ollut aina. Kuitenkin naisiin ihastumista on ollut enemmän kuin miehiin ihastumista. Ymmärrän, että kaikille naisille ei kaltaiseni naiset kelpaa. Enkä pysty lupaamaan, että en koskaan enää ihastu mieheen. Tosin en voi luvata sitäkään, että en enää ihastu naiseen tai päädy suhteeseen naisen kanssa. Vaan tämä menee kyllä aiheen vierestä, koska en varsinaisesti ole myöhäisherännyt.
Vaikuttaa siltä, että joillekin seksuaalinen suuntautuminen ja sen kehittyminen tai itsensä löytäminen ovat vaikeita asioita käsittää. Itsekin olen miehen kanssa suhteessa, silti koen suurta naisenkaipuuta (vain erästä tiettyä kohtaan). Tämä ei tarkoita, ettenkö välittäisi miesystävästäni. Asiat eivät kaikkien elämässä mene vain kuten joskus oli suunnitellut. Itsensä heteroksi ennen ajatellut voi yhtä hyvin rakastua naiseen, laittaa elämänsä uusiksi ja identifioida itsensä ja oman suuntautumisensa, muiden kommenteista ja ajatuksista riippumatta. Hienoa, että jotkut ovat löytäneet ja tunteneet omat suuntautumisensa ja kiinnostuksen kohteensa jo nuorena. Kaikilla se ei vain mene saman kaavan mukaan. Oikean ihmisen kohdatessa sen kyllä tuntee, mitä haluaa. Jos ap on varma ajatuksistaan, niin siitä vain, päivä ja askel kerrallaan uutta luomaan, itselleen ja muille rehellisenä. Voimia ja rohkeutta se vaatii, itsekin olen pian saman äärellä. Vaikka pelottaa. Joillekin et koskaan kelpaa tai ole tarpeeksi, mutta sinulle oikeille ihmisille riität juuri sellaisena kuin olet. Menneisyydestä riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, kannattaisi pysyä sen miehen kanssa, jos hänet on valinnut ja lapset tehnyt. Turha alkaa teiniksi uudestaan, kovin tasapainoista kotia ei lapsille siitä tule, kun äiti aloittaa uuden teinielämän ja naiset vaihtuu...
Missä on sanottu, että alkaa teinielämän ja naiset vaihtuu. Ei kaikki elä kukasta kukkaan pomppimalla vaikka olis myöhäisherännyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, jos on ollut mies ja lapsia ei tarkoita, että on ollut rakastunut siihen mieheen. Monet ovat eläneet kaapissa ja yrittäneet vastata kuvaa mihin yhteiskunta on nuoresta ohjannut.
Miksi usein, kun mies ollut kulissiliitossa, hänet hyväkaytään täysin homoksi ja kaapissa olleeksi, mutta nainen ei voisi olla homoseksuaali, vaan sitten bi tai kokeilunhaluinen?
Ihan yhtälailla nainenkin voi homoseksuaalina olla syystä tai toisesta väärässä suhteessa.Naimisiinmeno sitten kulissien vuoksi? Aika rankkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Nää on niitä semmosia kommentteja joita en opi kyllä ikinä ymmärtämään 🙄
- Anonyymi
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Ei kyllä ole reilua sitä miestäkään kohtaa jos joku toinen mielessä, oli sitten nainen tai mies. Ja jos on jo parisuhteessa niin eikö voisi erota ja hoitaa edellinen suhde alta pois ennenkuin lähtee uuteen. Joo ymmärrän, että on ei asia vain haaveilla kuin toteuttaa ne haaveet
. Itse en kuitenkaan haluaisi olla kenenkään kanssa joka on jo parisuhteessa jonkun toisen kanssa. Se on enemmänkin polyamoriaa. Ja en ole myöhään herännyt ja ikää 40 (kuitenkin sitä joku kysyy) - Anonyymi
Kyllä ihan heterosuhteessakin elävät saattavat erota ja heterokumppanit saattaa vaihtua vaikka olisi ihan lapsiakin hankittu. Ja jopa monta kertaa. Hyyyyi.
- Anonyymi
Kyllä lesbokin voi rakastua heteroon /myöhäisheränneeseen /miehen kanssa suhteessa elävään naiseen. Että ei tuo asetelma automaattisesti tarkoita koekaniinina oloa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä lesbokin voi rakastua heteroon /myöhäisheränneeseen /miehen kanssa suhteessa elävään naiseen. Että ei tuo asetelma automaattisesti tarkoita koekaniinina oloa..
Juuri näin. Elämä voi yllättää ja tunteet myös. Joku seuraa tunteitaan ja toinen järkeään jne..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on sanottu, että alkaa teinielämän ja naiset vaihtuu. Ei kaikki elä kukasta kukkaan pomppimalla vaikka olis myöhäisherännyt.
Mäkään en ymmärrä tätä yleistämistä. Olen itsekin ollut naimisissa miehen kanssa ja eronnut mutta en todellakaan hae kokemuksia enkä poukkoile mihinkään suuntaan ja nykyisin vain naiset kiinnostavat.. tai tällä hetkellä vaan yksi ihana:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä ole reilua sitä miestäkään kohtaa jos joku toinen mielessä, oli sitten nainen tai mies. Ja jos on jo parisuhteessa niin eikö voisi erota ja hoitaa edellinen suhde alta pois ennenkuin lähtee uuteen. Joo ymmärrän, että on ei asia vain haaveilla kuin toteuttaa ne haaveet
. Itse en kuitenkaan haluaisi olla kenenkään kanssa joka on jo parisuhteessa jonkun toisen kanssa. Se on enemmänkin polyamoriaa. Ja en ole myöhään herännyt ja ikää 40 (kuitenkin sitä joku kysyy)Nimenomaan, ensin on hoidettava edellinen suhde loppuun ennen kuin toisen aloittaa, muuten väärin kaikkia osapuolia kohtaan. Sitäpaitsi turha luulo, että löytyy nainen joka suostuu johonkin joutavanpäiväiseen sekoilusuhteeseen.
- Anonyymi
Mua sen sijaan kiinnostaa mikä saa sinut pysymään suhteessa joka ei selvästikään ole sinulle oikea?
- Anonyymi
Miksi hengailelet täällä, ethän ole tosissasi naisista kiinnostunutkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän näköjään vastaa näihin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpöä ja hevonkakkaa. Sulla on jotain työstettävää omassa elämässäsi, mutta turha sitä tuskaa on täällä yrittää muihin tartuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua sen sijaan kiinnostaa mikä saa sinut pysymään suhteessa joka ei selvästikään ole sinulle oikea?
Hyvä elämä, luonnolliset edut ja kauniit kulissit? Ei oo muuten kovin harvinainen kuvio. Eikä hirveen kadehdittavakaan.
Anonyymi kirjoitti:
No mä olen tilanteeni ja syyt täällä jo kertonut, enkä ala toistelemmaan. Näin on menty tähän asti, mutta tuskin ikuisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä elämä, luonnolliset edut ja kauniit kulissit? Ei oo muuten kovin harvinainen kuvio. Eikä hirveen kadehdittavakaan.
No tuo on sun näkemys ja ihan omaa mielikuvitustasi.
Anonyymi kirjoitti:
Olen ihastunut viime vuosien aikana ainoastaan naisiin.
- Anonyymi
No mä olen tilanteeni ja syyt täällä jo kertonut, enkä ala toistelemmaan. Näin on menty tähän asti, mutta tuskin ikuisesti.
Enpä ole niitä tainnut lukea🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan, ensin on hoidettava edellinen suhde loppuun ennen kuin toisen aloittaa, muuten väärin kaikkia osapuolia kohtaan. Sitäpaitsi turha luulo, että löytyy nainen joka suostuu johonkin joutavanpäiväiseen sekoilusuhteeseen.
Valitettavasti niitäkin naisia löytyy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että joillekin seksuaalinen suuntautuminen ja sen kehittyminen tai itsensä löytäminen ovat vaikeita asioita käsittää. Itsekin olen miehen kanssa suhteessa, silti koen suurta naisenkaipuuta (vain erästä tiettyä kohtaan). Tämä ei tarkoita, ettenkö välittäisi miesystävästäni. Asiat eivät kaikkien elämässä mene vain kuten joskus oli suunnitellut. Itsensä heteroksi ennen ajatellut voi yhtä hyvin rakastua naiseen, laittaa elämänsä uusiksi ja identifioida itsensä ja oman suuntautumisensa, muiden kommenteista ja ajatuksista riippumatta. Hienoa, että jotkut ovat löytäneet ja tunteneet omat suuntautumisensa ja kiinnostuksen kohteensa jo nuorena. Kaikilla se ei vain mene saman kaavan mukaan. Oikean ihmisen kohdatessa sen kyllä tuntee, mitä haluaa. Jos ap on varma ajatuksistaan, niin siitä vain, päivä ja askel kerrallaan uutta luomaan, itselleen ja muille rehellisenä. Voimia ja rohkeutta se vaatii, itsekin olen pian saman äärellä. Vaikka pelottaa. Joillekin et koskaan kelpaa tai ole tarpeeksi, mutta sinulle oikeille ihmisille riität juuri sellaisena kuin olet. Menneisyydestä riippumatta.
👍 näin just.
- Anonyymi
Olisikohan kaksi vuotta realistinen, jos lapsia mukana kuvioissa. Ei kokemusta.
- Anonyymi
Tuulet jos myötäiset (esim. miehellä ihastus), voi olla että nopeampikin aikataulu onnistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulet jos myötäiset (esim. miehellä ihastus), voi olla että nopeampikin aikataulu onnistuu.
Onko liian pitkä aika odottaa, että kaikki valmista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko liian pitkä aika odottaa, että kaikki valmista?
Kenelle?
- Anonyymi
Menkää nyt rakkaat heteronaiset perheidenne luokse. Älkää tuottako sitä surua ja tuskaa perheillenne, älkääkä myöskään sille naisihastuksellenne, joka tulee teihin pettymään. Eläkää edes vähän aikaa yksinään ja miettikää mitä oikeasti haluatte.
Liikaakin on kokemusta heteronaisista, jotka ovat vietelleet ja sitten hylänneet, kun ei se elämä naisen kanssa olekaan sitä mitä halutaan ja palataan taas miehen luo tai otetaan uusi ukko. En enää koskaan lähde siihen leikkiin, en koskaan.
Etsikää jännitystä vaikka kirjoista ja elokuvista, mutta älkää leikkikä ihmisten tunteilla. Tai keksittykää perheenäidit lapsiinne niin saatte jotakin järkevää ajateltavaa.- Anonyymi
Kyllä moni niistä l-naisistakin haikailee ja palaa exänsä luo... Älä katkeroidu, elämä on.
- Anonyymi
Hei, siinä olet oikeassa, että olisi hyvä vetää välissä happea ja edetä suhteeseen hitaasti (asettumaan ensin itsekseen, omaan elämään). Yksinäisyys, jota koen ihan jäätävää. Ei siihen auta elokuvat, kirjat. Ei edes lapset, lemmikit tai mikään väliaikainen pintapuolinen säätö/kokeilu.
Toisen naisen tunteilla, niin kuin en omilla leiki. - Anonyymi
Olen pahoillani sun kokemuksista 😔, voin vain kuvitella kuinka satuttavaa tai ehkä en voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä moni niistä l-naisistakin haikailee ja palaa exänsä luo... Älä katkeroidu, elämä on.
Minua on varoiteltu naisten julmuudesta. Pelkään , että mulle käy niin, että ihastun, rakastun olen valmis antamaan kaikkeni ja sitten joku exä viipottaa viime metreillä kulman takaa ha murrun täysin.
- Anonyymi
Suru ja tuska. Kuule, se toivoton avioliitto voi olla yhtä tuskaa, jos seksuaalisesti eri maata. Sillon on molemmille helpotus järjestää asiat kaikille parhaalla mahdollisella tavalla. Voin sanoa, että kokemuksen esimakua on, siitä helpotuksesta joka molemmille osapuolille asioiden rehellisesti peiliinkatsomisesta ja myöntämisestä tulee.
- Anonyymi
En koskaan leikkisi tunteilla. Jos kemiat pelaa molemminpuolin myös livessä, tulen antamaan niin kaikkeni, että on oksat pois!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En koskaan leikkisi tunteilla. Jos kemiat pelaa molemminpuolin myös livessä, tulen antamaan niin kaikkeni, että on oksat pois!
Jos on lapsia ja mies niin ei siihen uuteen suhteeseen kaikkea pysty antamaan. Se on vain sellainen hetkellinen syrjähyppy. Kyllä sä ennemmin tai myöhemmin sen miehesi luokse palaat. Tämä on nähty ja koettu liian monta kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on lapsia ja mies niin ei siihen uuteen suhteeseen kaikkea pysty antamaan. Se on vain sellainen hetkellinen syrjähyppy. Kyllä sä ennemmin tai myöhemmin sen miehesi luokse palaat. Tämä on nähty ja koettu liian monta kertaa.
Ei se aina niin mene. 20 vuotta naimisissa ollut ja lapsiakin oli, olin ensimmäinen naisensa, mies oli silloin vielä kuvioissa. Löysi itsensä kanssani. Ei ole palannut miehiin, vaikka jutustamme on jo vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikessa ihanassa uudessa minulla myöhään heränneenä on mielessä myös elämän realiteetit. Uuteen suhteeseen ei pysty kaikkeaan antamaan, koska osa menee oman elämän uudelleen rakentamiseen ( ehkä karkeasti arvioituna 2-3 vuotta ) osa eroon, osa muuttamiseen, osa terapiaan, osa työhön ja osa lapsiin, (vaikka olisivat lähempänä täysi-ikää).
Se mitä minulla kuitenkin jossain vaiheessa on antaa, on paljon: intiimi läheinen minä, joka ei ole saanut eikä ole vastaan ottajaa ennen ollut, ei hetero suhteessa mieheen, ei edes avioliiton ensimmäisinä aikoina, niin kuin usein kuulee puhuttavan. (Uskokaa, että näin voi oikeasti olla.)
Vaikka olen nyt varma lesboudestani. Työstän ensi vuoden huhtikuussa alkavassa terapiassa seksuaalisuuttani, etten vaan lähde suhteeseen naisen kanssa vain pelkästään omat tyydyttämättömät ja täyttämättä jääneet tarpeet edellä (aiheesta olen jo keskustellut psykiatrin kanssa.) Pidän toisen ihmisen elämää arvokkaana. Tiedän, että minulla on tulevaisuudessa antaa paljon hellyyttä ja emotionaalista huomiota aikuiseen suhteeseen, siinä vaiheessa kaikkeni.
Kuitenkin sellainen kokonaiskuvan tarkastelu joka huomioi molempien naisten lähtökohdat on oleellista, ennenkö heittäytyy tunteiden vietäviksi. Tunnistan muut riskit, joka kuvioon liittyy ja joita täällä otettu esille, vaikka olen varma, etten palaa takaisin miehen luokse.
Aikuisena monen asian voi järkeillä. Itse olen tässä tilassa välttänyt menemästä vielä sateenkaari toimintaan mukaan, koska olen tosi tarvitseva, yksinäisyys minussa, etsii kohdetta johon tarttua ja se olisi itsekästä ahneutta. Järjestän elämälle paremmat lähtökohdat suhteen rakentamiseen, niin oman psyykkeen kuin muiden olosuhteiden osalta.
En hae jännitystä lesboista, haen ihan oikeaa suhdetta. En kuitenkaan ole vielä valmis rakentamaan suhdetta, tarpeet huutaa, enkä suostu menemään ne edellä.
Tämä on järjestys: Nyt eron valmistelu ( asunto järjestelyjen alulle laitto jne.), elokuussa uusi työ ja huhtikuussa psykoanalyyttisen terapian aloitus. Suomi24 palstailun vähentäminen ja ottaa vaikka Elina Renkolan kirjat, joihin turvallista uppoutua. Ostan päiväkirjan, niin ei tarvitse täälllä koko elämää perata 😊ja levitellä. Anonyymi kirjoitti:
Kaikessa ihanassa uudessa minulla myöhään heränneenä on mielessä myös elämän realiteetit. Uuteen suhteeseen ei pysty kaikkeaan antamaan, koska osa menee oman elämän uudelleen rakentamiseen ( ehkä karkeasti arvioituna 2-3 vuotta ) osa eroon, osa muuttamiseen, osa terapiaan, osa työhön ja osa lapsiin, (vaikka olisivat lähempänä täysi-ikää).
Se mitä minulla kuitenkin jossain vaiheessa on antaa, on paljon: intiimi läheinen minä, joka ei ole saanut eikä ole vastaan ottajaa ennen ollut, ei hetero suhteessa mieheen, ei edes avioliiton ensimmäisinä aikoina, niin kuin usein kuulee puhuttavan. (Uskokaa, että näin voi oikeasti olla.)
Vaikka olen nyt varma lesboudestani. Työstän ensi vuoden huhtikuussa alkavassa terapiassa seksuaalisuuttani, etten vaan lähde suhteeseen naisen kanssa vain pelkästään omat tyydyttämättömät ja täyttämättä jääneet tarpeet edellä (aiheesta olen jo keskustellut psykiatrin kanssa.) Pidän toisen ihmisen elämää arvokkaana. Tiedän, että minulla on tulevaisuudessa antaa paljon hellyyttä ja emotionaalista huomiota aikuiseen suhteeseen, siinä vaiheessa kaikkeni.
Kuitenkin sellainen kokonaiskuvan tarkastelu joka huomioi molempien naisten lähtökohdat on oleellista, ennenkö heittäytyy tunteiden vietäviksi. Tunnistan muut riskit, joka kuvioon liittyy ja joita täällä otettu esille, vaikka olen varma, etten palaa takaisin miehen luokse.
Aikuisena monen asian voi järkeillä. Itse olen tässä tilassa välttänyt menemästä vielä sateenkaari toimintaan mukaan, koska olen tosi tarvitseva, yksinäisyys minussa, etsii kohdetta johon tarttua ja se olisi itsekästä ahneutta. Järjestän elämälle paremmat lähtökohdat suhteen rakentamiseen, niin oman psyykkeen kuin muiden olosuhteiden osalta.
En hae jännitystä lesboista, haen ihan oikeaa suhdetta. En kuitenkaan ole vielä valmis rakentamaan suhdetta, tarpeet huutaa, enkä suostu menemään ne edellä.
Tämä on järjestys: Nyt eron valmistelu ( asunto järjestelyjen alulle laitto jne.), elokuussa uusi työ ja huhtikuussa psykoanalyyttisen terapian aloitus. Suomi24 palstailun vähentäminen ja ottaa vaikka Elina Renkolan kirjat, joihin turvallista uppoutua. Ostan päiväkirjan, niin ei tarvitse täälllä koko elämää perata 😊ja levitellä.Terveisin🙂: TiuhtinWau
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Terveisin🙂: TiuhtinWau
Viisainta lukemaani tekstiä sinulta, kuulostat aikuiselta tällä kertaa. Hyviä ajatuksia tässä, sopisi muillekin ajatusten pohjaksi tämä ennen kuin säntäillään sinne tänne.
Anonyymi kirjoitti:
Viisainta lukemaani tekstiä sinulta, kuulostat aikuiselta tällä kertaa. Hyviä ajatuksia tässä, sopisi muillekin ajatusten pohjaksi tämä ennen kuin säntäillään sinne tänne.
Niin, onhan tämä Suomi24 toiminut vähän sellaisena estot pois paikkana, kun omassa elämässä vaikea (ja suurten muutosten) kohta. Ei kehumista, yhdenlaisen ihmisen eteenpäin rämpimistä vaikeasta elämäntilanteessa.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Terveisin🙂: TiuhtinWau
Olet esimerkillinen ❣️Kiitos tästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on järjestys: Nyt eron valmistelu ( asunto järjestelyjen alulle laitto jne.), elokuussa uusi työ ja huhtikuussa psykoanalyyttisen terapian aloitus. Suomi24 palstailun vähentäminen ja ottaa vaikka Elina Renkolan kirjat, joihin turvallista uppoutua. Ostan päiväkirjan, niin ei tarvitse täälllä koko elämää perata 😊ja levitellä.Mies, lapset ja vielä uskovainen. Ei tule olemaan varmaankaan helppoa naisen löytäminen elämän kumppaniksi. Onnea kuitenkin matkaan ja toivottavasti terapia auttaa käsittelemään asioita.
Anonyymi kirjoitti:
Mies, lapset ja vielä uskovainen. Ei tule olemaan varmaankaan helppoa naisen löytäminen elämän kumppaniksi. Onnea kuitenkin matkaan ja toivottavasti terapia auttaa käsittelemään asioita.
Kiitos onnen toivotuksista!
Mielummin yksin yksin, kuin suhteessa yksin. Toivottavasti sopiva kumppani tulee vastaan, sopivaan aikaan.- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Kiitos onnen toivotuksista!
Mielummin yksin yksin, kuin suhteessa yksin. Toivottavasti sopiva kumppani tulee vastaan, sopivaan aikaan.Terapia ja elämän mietiskely murrosvaiheissa auttaa yleensä onneksi myös pääsemään pahimmista uskon maneereista (julistaminen, Raamatun tekstien lainaaminen ym) ja usko voi muotoutua sellaiseksi, että joku vähemmän uskovainen voi sen kanssa elää. Yksin voi kokea olla vapaampi kuin väärässä suhteessa. Hyvän suhteen aikuisena löytäneet ovatkin sitten jo lottovoittajia :)
TiuhtinWau kirjoitti:
Niin, onhan tämä Suomi24 toiminut vähän sellaisena estot pois paikkana, kun omassa elämässä vaikea (ja suurten muutosten) kohta. Ei kehumista, yhdenlaisen ihmisen eteenpäin rämpimistä vaikeasta elämäntilanteessa.
Wau Tiuhti! 👍💪
Kuulostaa niin hyvältä ja yksityiskohtaiselta suunnitelmalta, jotta oon aivan varma, että sie selviät voittajana ja löydät rinnallesi rakkauden 😊
Tsemppiä kaikkeen!
Lämpöisin terkuin yks joka ei varmaan tule ikinä osaamaan 😄Anonyymi kirjoitti:
Tämä on järjestys: Nyt eron valmistelu ( asunto järjestelyjen alulle laitto jne.), elokuussa uusi työ ja huhtikuussa psykoanalyyttisen terapian aloitus. Suomi24 palstailun vähentäminen ja ottaa vaikka Elina Renkolan kirjat, joihin turvallista uppoutua. Ostan päiväkirjan, niin ei tarvitse täälllä koko elämää perata 😊ja levitellä.Hienosti olet lähtenyt asiaa purkamaan...rehellisyys itselle on ehdoton kun asiaa käsittelet...ja sen rehellisyyden olen kuulevinani kirjoituksestasi...
Loppujen lopuksi asia on ihan yksinkertainen, riittää että sinä sen ymmärrät, sisäistät ja hyväksyt...
Älä eksytä itseäsi terapioihin vaikka ne hyviä ja tarpeellisia ovatkin...
Älä yritä ymmärtää kaikkea, elämä on jatkuvaa oppimista ja oivaltamista...
ja muista että asiat kyllä järjestyy, riittää että olet rehellinen itsellesi...Anonyymi kirjoitti:
Terapia ja elämän mietiskely murrosvaiheissa auttaa yleensä onneksi myös pääsemään pahimmista uskon maneereista (julistaminen, Raamatun tekstien lainaaminen ym) ja usko voi muotoutua sellaiseksi, että joku vähemmän uskovainen voi sen kanssa elää. Yksin voi kokea olla vapaampi kuin väärässä suhteessa. Hyvän suhteen aikuisena löytäneet ovatkin sitten jo lottovoittajia :)
Hyvän suhteen löytämiseen aikuisena on varmasti parempi, kuin lottovoitto. Siihen luulisi voivan vaikuttaa silläkin, että pyrkii kasvuun ja työstää ongelma kohtia, minulla juurikin tämä uskonasioissa tasapainon löytäminen ja turhan siihen liittyvän taikauskon/naivistisuuden pois kitkeminen.
- Anonyymi
Olen myös kuullut että joku lesbo ois joskus vietellyt heteronaisen, ”käännyttänyt” niin että tämä tulee kaapista ja alkaa puuhata uutta elämää, jättää miehensä. Ja kuinkas sitten kävikään....
Wau Tiuhti! 👍💪
Kuulostaa niin hyvältä ja yksityiskohtaiselta suunnitelmalta, jotta oon aivan varma, että sie selviät voittajana ja löydät rinnallesi rakkauden 😊
Tsemppiä kaikkeen!
Lämpöisin terkuin yks joka ei varmaan tule ikinä osaamaan 😄Kiitos EoEt! En sitä kuuden kohdan listaa vain teille laittanut, myös itse olen live elämässä vienyt asioita aktiivisesti eteenpäin ja selkeänä (kuvana silmien edessä) mielessä mitä asioita tahdon puolen vuoden, 3v ja 5v kohdissa ja sitten kohdat mitä teen (askel kerrallaan) niiden eteen, aika lopulta kuljettaa tavoitteita kohti, kunhan on omat kädet ohjaksissa.
Teen sen mitä, voin ja se on lopulta aika paljon. Nähtäväksi jää tuoko elämä eteen parempaa kuin lottovoiton, siitä ei ole takuita. Ainakin voin olla varma, että itse tein sen eteen kaiken minkä voin. Ei se ole osaamisesta kiinni, vaan tahtomisesta. Mitä haluaa ja mitä sen eteen tekee.
Ps. Älkää luulko, että vaan neuvon muita 😅,jos tuntisitte niin näkisitte, että elän niin kuin sanon.
Kiitos tsempeistä👍! Tsemppiä myös EoEt sulle oman tahdon löytymiselle!TuikiTuntematon kirjoitti:
Hienosti olet lähtenyt asiaa purkamaan...rehellisyys itselle on ehdoton kun asiaa käsittelet...ja sen rehellisyyden olen kuulevinani kirjoituksestasi...
Loppujen lopuksi asia on ihan yksinkertainen, riittää että sinä sen ymmärrät, sisäistät ja hyväksyt...
Älä eksytä itseäsi terapioihin vaikka ne hyviä ja tarpeellisia ovatkin...
Älä yritä ymmärtää kaikkea, elämä on jatkuvaa oppimista ja oivaltamista...
ja muista että asiat kyllä järjestyy, riittää että olet rehellinen itsellesi...Kiitos TuikiTuntematon!
Sinun tarinasi alussa kuulosti ihanalta ja helpolta, se oli kiva lukea, ettei kaikkien tarvitse mennä mutkien kautta.
Psykiatrini vanha kokenut, kohta eläkkeelle jäävä mies. Hän varmasti osaa ohjata minut sopivalle Kelan tukemalle ammattilaiselle. Hyvä neuvo, käärin hihat terapiassa työstän sen 2-3 vuotta ja jatkan elämääni, jäämättä enempiä teoriaan roikkumaan. (Eihän sitäkään määräänsä enempää.)TiuhtinWau kirjoitti:
Kiitos TuikiTuntematon!
Sinun tarinasi alussa kuulosti ihanalta ja helpolta, se oli kiva lukea, ettei kaikkien tarvitse mennä mutkien kautta.
Psykiatrini vanha kokenut, kohta eläkkeelle jäävä mies. Hän varmasti osaa ohjata minut sopivalle Kelan tukemalle ammattilaiselle. Hyvä neuvo, käärin hihat terapiassa työstän sen 2-3 vuotta ja jatkan elämääni, jäämättä enempiä teoriaan roikkumaan. (Eihän sitäkään määräänsä enempää.)*terapiaan (ei teoriaan)
TiuhtinWau kirjoitti:
Kiitos EoEt! En sitä kuuden kohdan listaa vain teille laittanut, myös itse olen live elämässä vienyt asioita aktiivisesti eteenpäin ja selkeänä (kuvana silmien edessä) mielessä mitä asioita tahdon puolen vuoden, 3v ja 5v kohdissa ja sitten kohdat mitä teen (askel kerrallaan) niiden eteen, aika lopulta kuljettaa tavoitteita kohti, kunhan on omat kädet ohjaksissa.
Teen sen mitä, voin ja se on lopulta aika paljon. Nähtäväksi jää tuoko elämä eteen parempaa kuin lottovoiton, siitä ei ole takuita. Ainakin voin olla varma, että itse tein sen eteen kaiken minkä voin. Ei se ole osaamisesta kiinni, vaan tahtomisesta. Mitä haluaa ja mitä sen eteen tekee.
Ps. Älkää luulko, että vaan neuvon muita 😅,jos tuntisitte niin näkisitte, että elän niin kuin sanon.
Kiitos tsempeistä👍! Tsemppiä myös EoEt sulle oman tahdon löytymiselle!Kiitti Tiuhti!
Tarttee varmaan muuttaa tuo oma nimmari
->En_osaaEn_tunneEnkä_tahokaan 😅
Ps. En oo luullu mittään 😉En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Kiitti Tiuhti!
Tarttee varmaan muuttaa tuo oma nimmari
->En_osaaEn_tunneEnkä_tahokaan 😅
Ps. En oo luullu mittään 😉Hei susta en ole luullu, että luulisit mitään. Muut paukapäät ne on täällä kovasti arvostelemassa, vaikka ei tunne😅 ...aina kait tälläisillä palstoilla saa vääriä kuvia ihmisistä, kun täällä näyttäytyy vain osa ihmisen puolista ja usein sekin vähän estottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen myös kuullut että joku lesbo ois joskus vietellyt heteronaisen, ”käännyttänyt” niin että tämä tulee kaapista ja alkaa puuhata uutta elämää, jättää miehensä. Ja kuinkas sitten kävikään....
Vaikea uskoa, kuulostaa ihan höpöltä. Mitä sitten tapahtui, jos olisi muka totta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea uskoa, kuulostaa ihan höpöltä. Mitä sitten tapahtui, jos olisi muka totta?
Ei ole saanut rakkautta mieheltään ja ihastunut siihen tunteeseen, kun joku pystyy rakkautta antamaan. Nuo käännytysteorit ovat kyllä kaukaa haettuja. Kyllä jokainen tietää sisimmässä onko homo vai hetero. Jos vähänkään itseään tuntee niin sen kyllä tietää jo nuorena, sitten kun niitä ensimmäisiä ihastuksia alkaa tulla.
Homous ja heterous on sisäänrakennettu juttu, ei siihen kukaan pysty käännyttämään. Uskovaiset yrittää käännyttää homoja heteroiksi, mutta eivät he siinä koskaan onnistu. Ihminen on sitä miksi syntyy, ei ne asiat muuksi muutu. Heteroon ei homon kannata sekaantua eikä toisin päin. Pahoittelut, jos suoruuteni ärsyttää, mutta muitakin kantoja saa kyllä esittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole saanut rakkautta mieheltään ja ihastunut siihen tunteeseen, kun joku pystyy rakkautta antamaan. Nuo käännytysteorit ovat kyllä kaukaa haettuja. Kyllä jokainen tietää sisimmässä onko homo vai hetero. Jos vähänkään itseään tuntee niin sen kyllä tietää jo nuorena, sitten kun niitä ensimmäisiä ihastuksia alkaa tulla.
Homous ja heterous on sisäänrakennettu juttu, ei siihen kukaan pysty käännyttämään. Uskovaiset yrittää käännyttää homoja heteroiksi, mutta eivät he siinä koskaan onnistu. Ihminen on sitä miksi syntyy, ei ne asiat muuksi muutu. Heteroon ei homon kannata sekaantua eikä toisin päin. Pahoittelut, jos suoruuteni ärsyttää, mutta muitakin kantoja saa kyllä esittää.Niin ja hyvin heteronormisessa yhteisössä elänyt ei välttämättä hyväksy ja tunnista homouttaan vaan yrittää elää heterona. Silti saattaa myöhemmässä vaiheessa elämää katua ja päätyä avoimesti homoseksuaaliseksi. Osa myöhään heränneistä on näitä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan olla rehellinen itselleen ja elää sen mukaan mitä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homous ja heterous on sisäänrakennettu juttu, ei siihen kukaan pysty käännyttämään. Uskovaiset yrittää käännyttää homoja heteroiksi, mutta eivät he siinä koskaan onnistu. Ihminen on sitä miksi syntyy, ei ne asiat muuksi muutu. Heteroon ei homon kannata sekaantua eikä toisin päin. Pahoittelut, jos suoruuteni ärsyttää, mutta muitakin kantoja saa kyllä esittää.Sisään rakennettua. Nuorena itsensä tunteneet eivät pysty ymmärtämään, että muunlaisiakin ihmisiä on. Aina hoetaan, että nuorena jo tietää. Mitä, jos ei vaikka ole saanut ympäristösyistä seksuaalista kasvurauhaa. On ahdistettu uskovaisten jutuilla tai tai seksuaalista hyväksi käyttöä. Myös tytöt voivat käyttää toista tyttöä hyväksi, silloin voi sulkea sen vaihtoehdon pois jo nuorena, vaikka olisikin lesbo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lesbo jätti ”heteron” toisen lesbon takia. ”Hetero” jäi täysin hajalla selviämään elämänsä pahimmasta kriisistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lesbo jätti ”heteron” toisen lesbon takia. ”Hetero” jäi täysin hajalla selviämään elämänsä pahimmasta kriisistä.
Kyllä tuotakin varmasti tapahtuu ihmisiä kun ollaan ja meitä on kaikkiin juniin ja joka lähtöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuotakin varmasti tapahtuu ihmisiä kun ollaan ja meitä on kaikkiin juniin ja joka lähtöön.
Kyllä minäkin heteroksi paljastuvan naisen jättäisin. Kannattaisi olla rehellinen ja kertoa jo suhteen alussa siitä heterotaipumuksestaan niin säästyisi paljolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisään rakennettua. Nuorena itsensä tunteneet eivät pysty ymmärtämään, että muunlaisiakin ihmisiä on. Aina hoetaan, että nuorena jo tietää. Mitä, jos ei vaikka ole saanut ympäristösyistä seksuaalista kasvurauhaa. On ahdistettu uskovaisten jutuilla tai tai seksuaalista hyväksi käyttöä. Myös tytöt voivat käyttää toista tyttöä hyväksi, silloin voi sulkea sen vaihtoehdon pois jo nuorena, vaikka olisikin lesbo.
Mutta ethän voi miehiinkään rakastua, jos olet oikeasti lesbo. Kyllä viimeistään teini-iässä pitäisi valjeta onko lintu vai kala, kun alkaa niitä ensimmäisiä ihastuksia ilmaantua. Kyllä on joillekin itsensä tunteminen vaikeaa.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Hei susta en ole luullu, että luulisit mitään. Muut paukapäät ne on täällä kovasti arvostelemassa, vaikka ei tunne😅 ...aina kait tälläisillä palstoilla saa vääriä kuvia ihmisistä, kun täällä näyttäytyy vain osa ihmisen puolista ja usein sekin vähän estottomasti.
Täällä se uskovainen haukkuu muita paukapäiksi. Lähimmäisen rakkaus kukoistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja hyvin heteronormisessa yhteisössä elänyt ei välttämättä hyväksy ja tunnista homouttaan vaan yrittää elää heterona. Silti saattaa myöhemmässä vaiheessa elämää katua ja päätyä avoimesti homoseksuaaliseksi. Osa myöhään heränneistä on näitä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan olla rehellinen itselleen ja elää sen mukaan mitä on.
Ei ne mitään myöhäisheränneitä ole. Aina ovat tienneet mitä ovat, mutta asian hyväksyminen ei ole luonnistunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä se uskovainen haukkuu muita paukapäiksi. Lähimmäisen rakkaus kukoistaa.
Oletko tosikko tai askeetikko.
Minusta oiva hassu ja söpö ilmaus. Onkohan tuo uskovaisista pahakin potit pottuina ilmaisu😀 Anonyymi kirjoitti:
Tämä on järjestys: Nyt eron valmistelu ( asunto järjestelyjen alulle laitto jne.), elokuussa uusi työ ja huhtikuussa psykoanalyyttisen terapian aloitus. Suomi24 palstailun vähentäminen ja ottaa vaikka Elina Renkolan kirjat, joihin turvallista uppoutua. Ostan päiväkirjan, niin ei tarvitse täälllä koko elämää perata 😊ja levitellä.Piti vielä kirjautua ja tulla korjaamaan kirjailijan nimi oikein. ELINA REENKOLA, myös: Mäenpää-Reenkola on suomalainen filosofian maisteri, psykologi, psykoanalyytikko, psykoterapeutti ja kirjailija. Koulutusanalyytikkona hän opettaa psykoanalyysia ja psykoanalyyttista psykoterapiaa ja antaa niihin työnohjausta
Sain kirja vinkin psykiatriltani, vaikuttaa mielenkiintoisilta. Näiden kanssa meneekin kivasti loppu kesä 🙂TiuhtinWau kirjoitti:
Piti vielä kirjautua ja tulla korjaamaan kirjailijan nimi oikein. ELINA REENKOLA, myös: Mäenpää-Reenkola on suomalainen filosofian maisteri, psykologi, psykoanalyytikko, psykoterapeutti ja kirjailija. Koulutusanalyytikkona hän opettaa psykoanalyysia ja psykoanalyyttista psykoterapiaa ja antaa niihin työnohjausta
Sain kirja vinkin psykiatriltani, vaikuttaa mielenkiintoisilta. Näiden kanssa meneekin kivasti loppu kesä 🙂Tuossa saattaa Tiuhti hurahtaa syksykin ja talvi ja.... 😁 Mun piti viimeks kun kirjastossa kävin kattella niitä Saisioita, kun sie niitä niin kehuit. Sitten kun pääsin perille olin jo kerinny unohtaa koko jutun ja matkaan tarttu aivan muuta. Jotku jäi huutamaan perräänkin. Tuo sama ilmiö mulle tapahtuu melkeen joka kauppareissulla myös.
Tuossa saattaa Tiuhti hurahtaa syksykin ja talvi ja.... 😁 Mun piti viimeks kun kirjastossa kävin kattella niitä Saisioita, kun sie niitä niin kehuit. Sitten kun pääsin perille olin jo kerinny unohtaa koko jutun ja matkaan tarttu aivan muuta. Jotku jäi huutamaan perräänkin. Tuo sama ilmiö mulle tapahtuu melkeen joka kauppareissulla myös.
Taidat olla ihan oikeassa, kyllä tässä syksy menee. Mulla on kova tahti kirjoissa, mutta Reenkola osoittautui sen verran pureskelua vaativaksi, etten hänen kohdalla ihan viikko per kirja vauhdilla etene. Hyvin on avannut Freudin puutteita, mitä tulee naisen seksuaalisuuteen. Kyllä se mun psykiatri tiesi tarkkaan, mitä suositteli minulle tähän elämän tilanteeseen.
Ystäväni suositteli Saisiolta paria kirjaa: Pienin yhteinen jaettava ja punainen erokirja. En tiedä mitä pitävät sisällään, taidankin keventää välillä niillä. Yleensä mulla on menossa pari kirjaa päällekkäin, nyt en ole vaan millään jaksanut.TiuhtinWau kirjoitti:
Taidat olla ihan oikeassa, kyllä tässä syksy menee. Mulla on kova tahti kirjoissa, mutta Reenkola osoittautui sen verran pureskelua vaativaksi, etten hänen kohdalla ihan viikko per kirja vauhdilla etene. Hyvin on avannut Freudin puutteita, mitä tulee naisen seksuaalisuuteen. Kyllä se mun psykiatri tiesi tarkkaan, mitä suositteli minulle tähän elämän tilanteeseen.
Ystäväni suositteli Saisiolta paria kirjaa: Pienin yhteinen jaettava ja punainen erokirja. En tiedä mitä pitävät sisällään, taidankin keventää välillä niillä. Yleensä mulla on menossa pari kirjaa päällekkäin, nyt en ole vaan millään jaksanut.Moi Tiuhti 😊
Hiljakseen hyvä tullee ja ei piä hötkyillä, sano joskus joku 😉 Kiitos Saisio vinkeistä 👍Miepä kattelen jos löytys, kun seuraavan kerran kirjastoon ennätän. Mullakin on monta kirjaa päällekkäin, hyllyssä. Ja on niitä myös limittäin, lomittain ja vierekkäinki.
- Anonyymi
Aikaisemmin halusin olla jonkun taskussa, niin että minulla oli tilaisuus hypätä ulos ja sisään silloin kun halusin. Nyt kuljeskelen ympäriinsä ja kuuntelen muiden taskuissa olevien naisten huutoja. - Liv Ullman
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973