YLE:n uutisen mukaan yöllisen ukkosen takia "Lieksan seuratalon kattorakenteissa syttyneen tulipalon seurauksena rakennus tuhoutui tulipalossa täysin."
Mikähän tällainen seuratalo on ja missä?
Mikä on seuratalo?
15
138
Vastaukset
Kyseessä oli Varpasen seuratalo. Karjalaisessa luki näin.
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Lieksa on laaja kaupunki, jossa on monta kylää ja kylä- ja seurataloa. Karjalaisen verkkosivun mukaan ukkonen poltti Varpasen kylätalon.
- Anonyymi
Ei kai Varpasen koulu palanut. Sehän on kivitalo. Lehden mukaan paloi Varpasen kylätalo.
- Anonyymi
Ehtikös ne sinne kasata sen kaivosnäyttelyn? Paloi sitten vähän historiaakin ei vain entinen koulu
- Anonyymi
Koulu ei palanut!
- Anonyymi
Ja taas on sälleillä käsitteet sekaisin.
- Anonyymi
Salama oli polttanut Varpasessa puisen kylätalon Varpasentien varrelta perustuksiaan myöten. Kouluhan on kivirakennus Herralanniementien varrella hieman sivummassa Varpasentiestä. Tunnen koulun, kun olin siellä opettajan sijaisena lukion jälkeen.
- Anonyymi
Se on varpasen suojeluskuntatalo joka on palanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varpasen suojeluskuntatalo joka on palanut
Miten tähän joku voi koulua sotkea? Eroa on kuitenkin linnuntietä 377 m.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tähän joku voi koulua sotkea? Eroa on kuitenkin linnuntietä 377 m.
Viitaten alkuun, seuratalo on missä seurustellaan, eli mikä tahansa torppa voi olla seurustelutalo missä seurustellaan, eli vedetään viikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitaten alkuun, seuratalo on missä seurustellaan, eli mikä tahansa torppa voi olla seurustelutalo missä seurustellaan, eli vedetään viikseen.
Oisko vokki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko vokki?
Hyvä että ei kirjoitettu kuitenkaan että olis palanu työväentalo se olis pyhäinhäväistys...,,ihmisillä on suojeluskuntatalo ja pankakoskelaisilla työväentalo
- Anonyymi
Suojeluskunnat lopetettu jo aikoja sitten, joten jouti jo talokin mennä.
- Anonyymi
Kun suojeluskunnat lakkautettiin, talosta tuli Maamiesseuran talo. Maamiessseura lahjoitti rakennuksen kyläyhdistykselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun suojeluskunnat lakkautettiin, talosta tuli Maamiesseuran talo. Maamiessseura lahjoitti rakennuksen kyläyhdistykselle.
Näitä eri aatteilla ja nimikkeillä olevia taloja on ollut jokaisessa kylässä; Kylänlahdessa on nuorisoseurantalo, Vaaraniemellä myös (jonkin) seuran talo ja nytnyt palanut Varpasen Mäkitupa
(ent.suojeluskunnan talo, Mätäsvaaran kylältä ei tietoa näistä "aatteentaloista". No Viekissäkin on oikein Työventalo, ilmeisen käyttämättömänä. Sitten mennään Nurmijärven suuntaan ja siellähän on toki Seurala, olisikohan ent. maanmiesseuran. Jatketaan matkaa Pankakoskelle, siellä on toki oikea TYÖVÄENTALO. Kävästään Lieksan keskustassa. jossa on komea Kulman talo, oli TYÖVÄENTALO. Nykyisin yksityisomistuksessa, joten aate on kadonnut. Vuonislahdessa ja Kelvällä myös on omat seurantalot, Muistaakseni myös Hattuvaarassa.... -
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477