Ensin kiritään 2 eri momenttiin sen jälkeen pelataan asteilla auki ja kiinni.
Typerältä kuulostaa moinen, mutta mikä idea siinä on?
Liittyykö jotenkin venyviin pultteihin tai itse teräspahvin asettumiseen?
Toisessa vehkeessä jossa teräspahvi "venymättömillä pulteilla", niin ei tuota löysyttämis vaihetta tarvii tehdä ollenkaan ohjeiden mukaan ja kiritään vain nyyttoneilla. Hyvin on kestänyt ajoa vuosia.
Ei oikein fiksua tietoa suomenkielellä löydy mistään. Tuntuu vaan että nää löysytykset on keksitty hankaloittaakseen normaali pulliaisten auton kunnostamista. ;)
Kannen kiristys ja löysytys
6
226
Vastaukset
- Anonyymi
Joskus remonttia tehneenä olen ymmärtänyt että tuo löystyttäminen tarkoittaa sitä että pulttia "herkistetään" jotta se kiristyisi hyvinkin vähän lisää täsmälleen oikeaan momenttiin, eikä paikalleen jymähtänyt pultti anna väärää tulosta.
Asianhan voi vaikka testata. Yrittää ensin kiristää pulttia momenttiin - ei kiristy yhtään. Sitten löysää hiukan ja kiristää uudelleen - yleensä pultti kääntyy pikkuisen enemmän.- Anonyymi
Mutta onko tällä pienellä herkistelyllä järkevää tekemistä kestävyyden suhteen? Sit ku arpin molyrasvalla kiritään studit tai pultit niin se kirraa paremmin. ;)
- Anonyymi
Venyvät pultit saattavat vaatia monta erilaista vaihetta asennuksen yhteydessä, mutta eivät vaadi enää jälkikiristystä.
- Anonyymi
Ettei liittys pahviin sittenkin? Teräspahvia on cometicilta saatavilla 2 erilaista. Toinen vaatii arppienkin kanssa jälkikirinnän ja toinen teräspahvi ei samoilla pulteilla tartte.
Mene ja tiedä sitten kumminko....
- Anonyymi
Ilmat tulee välistä pois ja sitten paffi pitää nesteet erossa?
- Anonyymi
Pultti on jousi, joka tulee saada tietyllä jännityksellä puristamaan sylinterikantta vasten moottorinlohkoa.
Kun pulttia kiristetään momenttiavaimella, kertoo tuo käytetty momentti vain sen, minkälaisella voimalla pultti vastustaa kääntymistä, eikä sitä, millä voimalla pultin jousivoima puristaa kantt
Onhan tuo jonkinlainen estimaatio tietysti, mutta tuohon momenttiin vaikuttaa kierteen kunto ja mahdollinen voitelu. Jos pultin kierre voidellaan, sen momenttia tulee vähentää jopa 30%, jotta saadaan sama pultin jousivoima.
Jos kierre on ruosteessa tai siinä on vaurio, pultti kiertyy luonnollisesti huonommin ja jos pultti tiukataan monemttiin, ei tarvittavaa jousivoimaa saavuteta.
Noilla sylinterinkannen esimomenteilla koitetaan hakea jokaiselle pultille samanlainen lähtötilanne, josta sitä pultin jousivoimaa lähdetään kääntämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860