Point&Click pelit

No niin, kun tuolla ei sopivaa paikkaa ollut, niin tämä nyt näytti sopivimmalta, koska ainakin Steamissa noi Point&Click pelit menee osin myös Seikkailupelien alle.

Nää pelit on siis sellaisia, että pitää käyttää niitä aivojaan, jos mielii saada pelin pelattua läpi. Minä olen kyllä aikuinen, vaikkakin osa näistä on tarkoitettu hieman nuoremmille pelaajille, mutta mitä siitä, nää pelit on mulle silti hyvää ajanvietettä.
Eli onko täällä muita jotka pelaisivat vastaavia ja mitkä ovat teidän suosikkejanne?

Itse tosiaan olen omat point&click pelit hankkinut Steamin kautta ja mun suosikkejani ovat:

Nightmares from Deep - sarja (mukavaa merirosvomeininkiä) ja Enigmatis-sarja. Kummassakin on kolme osaa ja ainakin tuo Enigmatis sarja luo hienosti tarinamaisen kaaren noiden kolmen pelin välille. Sama etsivä ja saman pahiksen perässä mennään.

Tuo Nightmares from Deep-sarja tosiaan on hyvin merirosvohenkinen ja siinäkin sama päähenkilö seikkailee kaikissa kolmessa, ratkomassa visaista salaisuutta. Sarjan osat ovat The Cursed Heart, Sirens Call ja Davy Jones. Näissä on todella hieno miljöö ja musiikki.

Enigmatis sarjassa taas on: The Ghost of the Maple Creek, The Mist of the Ravenwood ja Shadows of the Karkhala.
Nää kaks sarjaa on muuten samoilta tekijöiltä ja heillä on muitakin hyviä.
Ainakin Dark Arcana the Carnival, Abyss: The Wraiths of Eden ja Clockwork Tales: Of Glass and Ink

Sitten oli muutama ihan Grimmin satuihin pohjautuvaa vastaavaa, en muista oliko samalta firmalta, mutta tyyli on hyvin samanlainen.

Mutta tosiaan Steamista löytyy näitä paljonkin kun laittaa hakusanaksi sekä Click&Point, että Seikkailupelit, niin että luulisi löytyvän jokaiselle jotakin. :)

Nyt mä tosiaan päästän muutkin ääneen ja kuulisin mieluusti, että mitä mieltä te olette? Onko joku muukin teistä pelannut noita mainitsemiani pelejä ja mitä piditte?
Itse tykkään paljonkin ja olen jo useimmat noista pelannut läpi vaikeimmalla asteella, mikä nyt ei oo kummonen, kun noi on loppujen lopuksi aika helppoja.

1

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulta unohtui laittaa tohon alotukseen että noi point&click pelit kulkee paitsi seikkailupelien alla, myös Hidden Objects pelit nimellä. Koska noissa peleissä on noita etsi esineitä osioita, missä pelaaja saa listan esineistä/asioista, jotka pitää etsiä kuvasta.
      Noi pelit on mulla ainakin englanniksi ja suomiversiota en oo ees löytäny, joten ne esineiden/asioiden nimet on tietenkin englanniksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      61
      2900
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      47
      2509
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      102
      2164
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1385
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1237
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      184
      923
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      83
      863
    8. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      71
      811
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      772
    10. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      726
    Aihe