Point&Click pelit

No niin, kun tuolla ei sopivaa paikkaa ollut, niin tämä nyt näytti sopivimmalta, koska ainakin Steamissa noi Point&Click pelit menee osin myös Seikkailupelien alle.

Nää pelit on siis sellaisia, että pitää käyttää niitä aivojaan, jos mielii saada pelin pelattua läpi. Minä olen kyllä aikuinen, vaikkakin osa näistä on tarkoitettu hieman nuoremmille pelaajille, mutta mitä siitä, nää pelit on mulle silti hyvää ajanvietettä.
Eli onko täällä muita jotka pelaisivat vastaavia ja mitkä ovat teidän suosikkejanne?

Itse tosiaan olen omat point&click pelit hankkinut Steamin kautta ja mun suosikkejani ovat:

Nightmares from Deep - sarja (mukavaa merirosvomeininkiä) ja Enigmatis-sarja. Kummassakin on kolme osaa ja ainakin tuo Enigmatis sarja luo hienosti tarinamaisen kaaren noiden kolmen pelin välille. Sama etsivä ja saman pahiksen perässä mennään.

Tuo Nightmares from Deep-sarja tosiaan on hyvin merirosvohenkinen ja siinäkin sama päähenkilö seikkailee kaikissa kolmessa, ratkomassa visaista salaisuutta. Sarjan osat ovat The Cursed Heart, Sirens Call ja Davy Jones. Näissä on todella hieno miljöö ja musiikki.

Enigmatis sarjassa taas on: The Ghost of the Maple Creek, The Mist of the Ravenwood ja Shadows of the Karkhala.
Nää kaks sarjaa on muuten samoilta tekijöiltä ja heillä on muitakin hyviä.
Ainakin Dark Arcana the Carnival, Abyss: The Wraiths of Eden ja Clockwork Tales: Of Glass and Ink

Sitten oli muutama ihan Grimmin satuihin pohjautuvaa vastaavaa, en muista oliko samalta firmalta, mutta tyyli on hyvin samanlainen.

Mutta tosiaan Steamista löytyy näitä paljonkin kun laittaa hakusanaksi sekä Click&Point, että Seikkailupelit, niin että luulisi löytyvän jokaiselle jotakin. :)

Nyt mä tosiaan päästän muutkin ääneen ja kuulisin mieluusti, että mitä mieltä te olette? Onko joku muukin teistä pelannut noita mainitsemiani pelejä ja mitä piditte?
Itse tykkään paljonkin ja olen jo useimmat noista pelannut läpi vaikeimmalla asteella, mikä nyt ei oo kummonen, kun noi on loppujen lopuksi aika helppoja.

1

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulta unohtui laittaa tohon alotukseen että noi point&click pelit kulkee paitsi seikkailupelien alla, myös Hidden Objects pelit nimellä. Koska noissa peleissä on noita etsi esineitä osioita, missä pelaaja saa listan esineistä/asioista, jotka pitää etsiä kuvasta.
      Noi pelit on mulla ainakin englanniksi ja suomiversiota en oo ees löytäny, joten ne esineiden/asioiden nimet on tietenkin englanniksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      267
      5930
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3872
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      35
      3244
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      60
      3129
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      169
      2992
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      46
      2814
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2777
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      82
      2470
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      77
      2068
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      196
      2067
    Aihe