tuomittu nainen

nainen

Olipa kovia pahoinpitelyjä tämän päivän pohjalaisessa,nainen sai linnaa yli 2v,hienoa että hänen nimensä mainittiin..sääli tosin hänen vanhempiaan,sukulaisiaan,mielestäni aivan jees,että nykyään nimet julki..

85

12173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaasan kundi

tiedän tytsin,ei mikään hento typykkä...

• kero ihmeessä

ei löydy pohjalaista eikä jaksais lehtiroskiksesta ettiin.sano edes osa niin tiedän kenestä puhutaan

• lukenut
        kero ihmeessä kirjoitti:

ei löydy pohjalaista eikä jaksais lehtiroskiksesta ettiin.sano edes osa niin tiedän kenestä puhutaan

kyllä löytyy tämän päivän lehdestä,toisaalta mitä siitä,vaikka nimen mainitsisin,toisaalta taas,lue lehti,en lähde juoruilemaan.

• Hilma10
        lukenut kirjoitti:

kyllä löytyy tämän päivän lehdestä,toisaalta mitä siitä,vaikka nimen mainitsisin,toisaalta taas,lue lehti,en lähde juoruilemaan.

Onko se juoru jos se on lehdessä kirjotettu? Nimet esiin kaikilta kriminaaleilta!

• dukguydg

• vaasa on pieni

tiedän tytön,nuori,joku 20v,sanotaan Kataksi,oranssit hiukset,mielestäni mukavan näköinen nainen ja yllätyin kun kuulin jutut.

• huolestunut :(

Oli aika shokki lukee toi juttu,koska se kata jonka tunnen ei käyttäydy noin. epäilen että teko on tehty aineiden vaikutuksen alaisena. Kata on ihan symppis ja kiva tyyppi.

• Nimetön
        huolestunut :( kirjoitti:

Oli aika shokki lukee toi juttu,koska se kata jonka tunnen ei käyttäydy noin. epäilen että teko on tehty aineiden vaikutuksen alaisena. Kata on ihan symppis ja kiva tyyppi.

Joo, tosi symppis. Aineet ei ole mikään lieventävä asianhaara, päinvastoin. Saunan taakse tollaset niin saa kunnolliset ihmiset liikkua rauhassa kaduilla. Ihan oikein sille. Toivottavasti oppii jotain edes.

• Nimetön

Se jolle se tuon teki, tunsi sen myös. Jos tämä symppis kata olis tehnyt sen sulle, olisitko yhtä ymmärtäväinen?
        Ennestään väkivaltarikoksia, ja sun mielestä symppis? Onkohan omassa nupissas kaikki kotona?

• katan tunteva

Mikään ei ole puolustus väkivallalle,mutta pointti oli siinä, että huumeet saa ihmeitä aikaan ihmisen päässä. Selvinpäin symppis ja kiva tyyppi.

• ?????
        Nimetön kirjoitti:

Se jolle se tuon teki, tunsi sen myös. Jos tämä symppis kata olis tehnyt sen sulle, olisitko yhtä ymmärtäväinen?
        Ennestään väkivaltarikoksia, ja sun mielestä symppis? Onkohan omassa nupissas kaikki kotona?

tuota noin, mahtoikohan se "uhri" tehdä mitään??

• Riina
        ????? kirjoitti:

tuota noin, mahtoikohan se "uhri" tehdä mitään??

Teki tai ei, toi ei ole älykkään ja normaalin ihmisen käytöstä siltä katalta.

• Äly hoi
        katan tunteva kirjoitti:

Mikään ei ole puolustus väkivallalle,mutta pointti oli siinä, että huumeet saa ihmeitä aikaan ihmisen päässä. Selvinpäin symppis ja kiva tyyppi.

Joo, Jammusetäkin on varmaan selvinpäin ihan symppis jonkun mielestä.
        No ehkäpä säkin opit valitsemaan seuras ja kaveris tarkemmin sitten, kun sama osuu omalle kohdalles. Yhtä hyvin se olisit voinu olla sinä, kuin tuo sen toinen "kaveri". Mietipä sitä.

Mitähän se tekee vihamiehilleen???

• ............................
        katan tunteva kirjoitti:

Ja jos tietää tulevansa käyttäessään tollaseksi, eikö se tarkoita, että paskat välittää siitä, kun silti käyttää? Ihan oma tekonsa, itte on ottanut, itte hakannut melkein kuoliaaksi (ainakin kasvot pilalla ikuisesti), itte kantaa vielä seuraukset vuosíen päästä. Ikinä ei tuu saamaan tässä kaupungissa esim. töitä, se on varma.
        Se on paikkansa valinnu! Koko kaupunki tietää, kuka se on ja mitä on tehny, ja sen se tulee huomaamaan vielä varsinaisen rangaistuksen jälkeenki! Tulee olemaan syrjitty aina, seuraansa sitä ei halua kukaan muu kuin pohjasakka ja paskaporukat. Ittepä valitsi, onnea vaan. Saattaa ottaa päähän sit vanhempana, kun isi ja äiti ei enää maksa elantoa, ja sossukaan ei jostain syystä tykkää naamasta. Sillä ei tule olemaan ikinä mitään muuta kuin se maine.
        Näin toimii homma tässä kaupungissa, ja se on fakta.

• ----------------
        ............................ kirjoitti:

Ja jos tietää tulevansa käyttäessään tollaseksi, eikö se tarkoita, että paskat välittää siitä, kun silti käyttää? Ihan oma tekonsa, itte on ottanut, itte hakannut melkein kuoliaaksi (ainakin kasvot pilalla ikuisesti), itte kantaa vielä seuraukset vuosíen päästä. Ikinä ei tuu saamaan tässä kaupungissa esim. töitä, se on varma.
        Se on paikkansa valinnu! Koko kaupunki tietää, kuka se on ja mitä on tehny, ja sen se tulee huomaamaan vielä varsinaisen rangaistuksen jälkeenki! Tulee olemaan syrjitty aina, seuraansa sitä ei halua kukaan muu kuin pohjasakka ja paskaporukat. Ittepä valitsi, onnea vaan. Saattaa ottaa päähän sit vanhempana, kun isi ja äiti ei enää maksa elantoa, ja sossukaan ei jostain syystä tykkää naamasta. Sillä ei tule olemaan ikinä mitään muuta kuin se maine.
        Näin toimii homma tässä kaupungissa, ja se on fakta.

älä rupee kirjotteleen mitään tollasta paskaa, ku et tiedä mistä puhut!! Anteex vaan mut Catan YSTÄVÄT JA KAVERIT ei oo mitään pohjasakkaa, ni ku eräitten!! Jos sä ni hyvin tunnet ne ystävät ja kaverit, niin kai sit tiedät ketä ne tyypit on!!!

• Miettikää sitä
        Äly hoi kirjoitti:

No ehkäpä säkin opit valitsemaan seuras ja kaveris tarkemmin sitten, kun sama osuu omalle kohdalles. Yhtä hyvin se olisit voinu olla sinä, kuin tuo sen toinen "kaveri". Mietipä sitä.

Siis mitä sä sekoilet?!?Vertaat Kataa Jammu setään,oox aiva pöpi?Kaikki tekee mitä tekee mut ei se muille kuulu,mut te näköjään tykkäätte juoruta!!!Mitä te tollasesta puhut ku on ihmisiä jotka tappaa niin mix mietitte tällästä "pientä" juttuu!Vähemmästäki on tapettu ja kadotettu ihmisiä ennenki!Voi sattua jopa sun kohdalle!!!

• tuut tappamaan?
        Miettikää sitä kirjoitti:

Siis mitä sä sekoilet?!?Vertaat Kataa Jammu setään,oox aiva pöpi?Kaikki tekee mitä tekee mut ei se muille kuulu,mut te näköjään tykkäätte juoruta!!!Mitä te tollasesta puhut ku on ihmisiä jotka tappaa niin mix mietitte tällästä "pientä" juttuu!Vähemmästäki on tapettu ja kadotettu ihmisiä ennenki!Voi sattua jopa sun kohdalle!!!

salli mun nauraa idiootti hah hah!pikkulikat uhoo netissä ku omistaa pienet nisti poikakaverit jotka paskaa housuihin ku kerran vetää nyrkillä kataan eiku siis päähän.

• on pohjasakkaa
        ---------------- kirjoitti:

älä rupee kirjotteleen mitään tollasta paskaa, ku et tiedä mistä puhut!! Anteex vaan mut Catan YSTÄVÄT JA KAVERIT ei oo mitään pohjasakkaa, ni ku eräitten!! Jos sä ni hyvin tunnet ne ystävät ja kaverit, niin kai sit tiedät ketä ne tyypit on!!!

mitä ne nistit on muuta kuin pohjasakkaa?kasva nyt kakara aikuiseksi tai pidä se ruma turpa kiinni.

• HUH HUH!!!
        on pohjasakkaa kirjoitti:

mitä ne nistit on muuta kuin pohjasakkaa?kasva nyt kakara aikuiseksi tai pidä se ruma turpa kiinni.

Kuka on kakara?!?Sinä vissiin vai?!?

• joka kaikkea muuta kuin poh...

Tässä faktaa kataa tukevasta kaverista. Työssäkäyvä,en koskaan ole koskenut huumeisiin,en käyttänyt väkivaltaa,käyn työssä ja olen perheellinen. Katan teko oli typerä,mutta ei niin yksiselitteinen kuin lehdessä lukee.
        Myös "uhri" sai aikaan pahaa jälkeä. Käynnissä oli siis tappelu,jossa "uhri" sai pahemmat vauriot. Eli jos tämä neiti olisi voittanut tappelun olisi hän nyt syytetyn penkillä.

Ja töitä on saanut vaasassa pahemmistakin tuomitut henkilöt,joten älähän maalaa piruja seinälle.

Siellä on helppo "tietää" ja haukkua Kataa kun et ihmistä tunne.

• saatana

vitun pelle , kerro su osote ni mä tuun sinne mä voin kertoo kyl mu osotteen tollaselle pellelle . vittu nyt pelottaaa tällä o sentään vaasan kovin natsi vitttu tapan sut et paa tiedot tulee nii saat mun tiedot sosiaali turvatunnusta myöten vitun modi

• tikkalikka
        Äly hoi kirjoitti:

Jammu on muuten vaasalaissyntyinen ja on käynyt koulua ainakin Palosaaren ala-asteella.

• Cata
        Riina kirjoitti:

Teki tai ei, toi ei ole älykkään ja normaalin ihmisen käytöstä siltä katalta.

Ei todellakaan oo, olen samaa mieltä! Mutta eikö asia ole ihan oma asiani?

• niin saan nauraa
        saatana kirjoitti:

vitun pelle , kerro su osote ni mä tuun sinne mä voin kertoo kyl mu osotteen tollaselle pellelle . vittu nyt pelottaaa tällä o sentään vaasan kovin natsi vitttu tapan sut et paa tiedot tulee nii saat mun tiedot sosiaali turvatunnusta myöten vitun modi

no pikkunulikka sano nimes jos on pokkaa niin saan edes kunnon naurut.

• missä nimi viipyy?
        niin saan nauraa kirjoitti:

no pikkunulikka sano nimes jos on pokkaa niin saan edes kunnon naurut.

meniko teinarilla ne paskat housuun vai mikä on?

• Cata
        missä nimi viipyy? kirjoitti:

meniko teinarilla ne paskat housuun vai mikä on?

Lähti menee..mä vaan täs, kiwa lukee noita teijän paska juttuja DAIJUT!!!

• ...........
        Cata kirjoitti:

Lähti menee..mä vaan täs, kiwa lukee noita teijän paska juttuja DAIJUT!!!

arvasinkin että joku pikkutyttö tai sen typerä poikakaveri sielä vain uhoo ja uhkailee tappaa.kiitos hyvistä nauruista vai että että oikeen tapettu vähemmästäki hah hah!!!!

• Mä taas...
        ........... kirjoitti:

arvasinkin että joku pikkutyttö tai sen typerä poikakaveri sielä vain uhoo ja uhkailee tappaa.kiitos hyvistä nauruista vai että että oikeen tapettu vähemmästäki hah hah!!!!

Kuule typerä ja turhanpäivänen ihminen joka oot naurettava!!!Meillä on ollu tosi kovat naurut sun takia tai siis sun kirjotuxen takia ku sä oot muka niin aikunen,hohhoijaa ku väsyttää sun jutut!!!

• vanhempi kuin sinä
        Mä taas... kirjoitti:

Kuule typerä ja turhanpäivänen ihminen joka oot naurettava!!!Meillä on ollu tosi kovat naurut sun takia tai siis sun kirjotuxen takia ku sä oot muka niin aikunen,hohhoijaa ku väsyttää sun jutut!!!

että revi siitä nulikka

• entinen kaveri

Muistaakseni Kata alkoi joskus 7 luokalla kiskomaan piriä. Joka vaasassa vieläpä on suurimmaksi osaksi aivan jotain muuta, kuin piriä :D

Johannan se päätti sitten niitata. Parempiakin valintoja tosin olisi ollut.

Olen todella pahoillani, että entisestä kaverista tuli linnatyttönen.

Mutta eiköhän tuo kuulu kuitenkin enemmän Katalle tuo asia, eikä kaikille, jotka EI todellakaan tiedä, miten asiat on edennyt.

Kata, tsemppiä Hämäriin

• vituttaa tollanen
        joka kaikkea muuta kuin poh... kirjoitti:

Tässä faktaa kataa tukevasta kaverista. Työssäkäyvä,en koskaan ole koskenut huumeisiin,en käyttänyt väkivaltaa,käyn työssä ja olen perheellinen. Katan teko oli typerä,mutta ei niin yksiselitteinen kuin lehdessä lukee.
        Myös "uhri" sai aikaan pahaa jälkeä. Käynnissä oli siis tappelu,jossa "uhri" sai pahemmat vauriot. Eli jos tämä neiti olisi voittanut tappelun olisi hän nyt syytetyn penkillä.

Ja töitä on saanut vaasassa pahemmistakin tuomitut henkilöt,joten älähän maalaa piruja seinälle.

Siellä on helppo "tietää" ja haukkua Kataa kun et ihmistä tunne.

mä satun kanssa tietämään katan. ihan pienestä asti. en tajua minkä vitun takia se on käynyt jonkun varmasti itseään pienemmän kimppuun sen takia kun toinen ei halua ottaa kataa yöksi luokseen. en vittu yhtään ihmettele miksei.. ja sama *symppis ja kiva* kata kävin mun kaverin kimppuun kun kataa yritettiin hätää mun kaverin bileistä kun kata oli tunkenut ittensä väkisin sisään. kata puri ja löi mun kaveria.. ihmettelen vaan ettei mun kaveri saanu vesikauhua.. nisti se kata on.. sori vaan.. mun mielestä ei oo mitään järkee puolustella sellasta läskiä sekopäätä, säki varmaan puolustat sitä vaan siks ettet ite sais turpaan siltä.. en tajua ihmistä, joka viiltelee kaverinsa kasvot ja hakaa paskaks kun ei saa tulla yökylään, taikka pääse toisten bileisiin.. lisää roinaa ränniin vaan.. jepjep

• Zirp zirp
        vituttaa tollanen kirjoitti:

mä satun kanssa tietämään katan. ihan pienestä asti. en tajua minkä vitun takia se on käynyt jonkun varmasti itseään pienemmän kimppuun sen takia kun toinen ei halua ottaa kataa yöksi luokseen. en vittu yhtään ihmettele miksei.. ja sama *symppis ja kiva* kata kävin mun kaverin kimppuun kun kataa yritettiin hätää mun kaverin bileistä kun kata oli tunkenut ittensä väkisin sisään. kata puri ja löi mun kaveria.. ihmettelen vaan ettei mun kaveri saanu vesikauhua.. nisti se kata on.. sori vaan.. mun mielestä ei oo mitään järkee puolustella sellasta läskiä sekopäätä, säki varmaan puolustat sitä vaan siks ettet ite sais turpaan siltä.. en tajua ihmistä, joka viiltelee kaverinsa kasvot ja hakaa paskaks kun ei saa tulla yökylään, taikka pääse toisten bileisiin.. lisää roinaa ränniin vaan.. jepjep

Vai että lisää roinaa ränniin.Ota kuule asioista selvää ennen ku tollasta kirjotat.En oo Katan puolella tos hakkaamis jutus,mut tiedän kyl vetääkö se vai ei ja mitä se vetää jos vetää,mut sä et näköjään tiedä!

• reportteeri

Tässä Pohjalaisen artikkeli kyseisestä jutusta 1.4.2005

Rikkinäisellä pullolla viiltelystä vankeutta nuorelle naiselle

VAASA
      Jo aiemmin väkivaltarikoksiin syyllistynyt Katariina Salo tuomittiin Vaasan käräjäoikeudessa yli kahdeksi vuodeksi vankeuteen maksuvälinepetoksesta, pahoinpitelystä ja törkeästä pahoinpitelystä ja pahoinpitelystä torstaina.
      Syyttäjä katsoi myös toisen pahoinpitelyn täyttävän törkeän pahoinpitelyn edellytykset, mutta oikeus oli eri mieltä.
      Törkeä pahoinpitely tapahtui 1.7.2004 Vaasassa uhrin asunnossa. Salo ja uhri olivat kaveruksia, ja he olivat päivemmällä viettäneet aikaa alkoholia nautiskellen. Uhri lähti paikalta ennen kaveriaan asunnolleen. Syytetty seurasi häntä myöhemmin ja pyrki väkisin sisään. Hän oli suuttunut kaverin evättyä häneltä aiemmin luvatun yösijan.
      Aluksi Salo löi uhria nyrkeillä päähän ja takaraivoon. Uhri yritti paeta rappukäytävään. Syytetty ei kuitenkaan luovuttanut, vaan repi uhrinsa takaisin asuntoon ja jatkoi pahoinpitelyä hakkaamalla toisen päätä lavuaarin reunaan. Tämäkään ei riittänyt, vaan hän kävi uhrinsa kimppuun aseenaan ovenkarmiin rikkomansa siideripullo. Rikottu pullo aiheutti pahimmat vammat: 21-vuotiaalle naiselle jäi kasvoihin ja kaulalle pysyviä arpia. Kaulan pitkä viilto osui lisäksi lähelle kahta tärkeää verisuonta.
      Tämän jälkeen pahoinpidelty pääsi rappukäytävän puolelle soittamaan naapurin ovikelloa. Naapuri hälytti paikalle poliisin ja ambulanssin. Pahoinpidelty nainen vietiin Vaasan keskussairaalaan, jossa haavojen hoito vaati 18 tikkiä.
      Toiseen pahoinpitelyyn Salo syyllistyi vuoden 2003 keväällä. Ravintolan edustalla oli kehkeytynyt nahistelua, johon syytettykin osallistui. Hän potki maassa maannutta naista useasti päähän. Seurauksena tämä menetti tajuntansa.
      Salo sai teoistaan kahden vuoden ja yhden kuukauden ehdottoman vankeusrangaistuksen. Pahoinpidellyille hänet tuomittiin maksamaan korvauksia kivusta ja särystä yhteensä 1 800 euroa korkoineen. Lisäksi arpia saaneelle naiselle hänen on maksettava 4 800 euroa korvauksina kosmeettisten haittojen aiheuttamisesta. -AKR

• pitihän se arvata

hah hah heti kun oli kata niminen kyseessä niin jättikuulahan se tietenkin

• kuka?
        pitihän se arvata kirjoitti:

sitä ei varmaan lehdessä ollut mutta joku kavereista vois laittaa nimen tänne

• katan kaveri

kun sua teki.

• KLone

JPG:tä kehiin välittömästi! Tahdon nähdä sen pallopään!

• kjlökjklj

Kyllä vähän sekasi jos hermostuu jostain yönsijasta...

• hah hah
        katan kaveri kirjoitti:

kun sua teki.

mee muualle kakara rääkymään ei ketään kiinnosta

• Katan kaveri kans!

Ja mikähän mahtaa sulla olla iso????? Vai onko mikään :) ?

• toisin kuin sulla
        Katan kaveri kans! kirjoitti:

Ja mikähän mahtaa sulla olla iso????? Vai onko mikään :) ?

ja sun isopäisellä kaverillas

• Cata

Vanha juttu..lennätä ittes kuuhun, paras tapa olis vetää perse täyteen dynamitiä!!!

• diu diu
        kuka? kirjoitti:

sitä ei varmaan lehdessä ollut mutta joku kavereista vois laittaa nimen tänne

sano sä sun nimi!!!

• no tulee
        diu diu kirjoitti:

sano sä sun nimi!!!

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
        ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        karva oinonen

• kertokaa kertokaa

no kenet se on hakannu tai yrittäny tappaa?

• ???????

Se ketään oo yrittäny tappaa!!!!!

• voi kuolla
        ??????? kirjoitti:

Se ketään oo yrittäny tappaa!!!!!

kun hakkaa rikkinäisellä pullolla kaulaan?eikö se ollut aika lähellä että ei kuollut kun meinasi mennä kaulasta olevat valtimot?jos tekijä olisi ollut mies niin taponyrityksestä olisi tullut tuomio todennäköisesti.

• Cata

Johanna Anneli Hirvi! Ja me olemme edelleen parhaita ystäviä!!!!! Anteex waan.......

• tiedät kuka
        Cata kirjoitti:

Johanna Anneli Hirvi! Ja me olemme edelleen parhaita ystäviä!!!!! Anteex waan.......

saitko tänään jotain??

• cata
        tiedät kuka kirjoitti:

saitko tänään jotain??

joo mä sain vedettyä pöntön sekasin ja mietin kenet menisin pieksemään

• (Cata) Katariina Maria Salo
        tiedät kuka kirjoitti:

saitko tänään jotain??

Waikka mitä..mistä sen tietää mit tuleva ilta tuo tullessaan!

• tiedät kuka
        (Cata) Katariina Maria Salo kirjoitti:

Waikka mitä..mistä sen tietää mit tuleva ilta tuo tullessaan!

Tarkotan prisman pussia =)) Pärjäilehän. Terv.Melkeen serkku....

• Cata
        tiedät kuka kirjoitti:

Tarkotan prisman pussia =)) Pärjäilehän. Terv.Melkeen serkku....

Kiitos, kyllä sain! En tiedä, kuinka korvaisin, mutta tuli tosi tarpeeseen!?

• tiedät kuka
        Cata kirjoitti:

Kiitos, kyllä sain! En tiedä, kuinka korvaisin, mutta tuli tosi tarpeeseen!?

Ei tarvi,mä saan vaan mainita et vaasan hurjin mimmi on mun sukulainen jos joku alkaa räppäämään =)) No ei kai.. Se oli ihan pieni lahja,eikä sellaista korvata tai anneta takas. Oot ajatuksissa. =) *hali*

• otte noloja
        tiedät kuka kirjoitti:

Ei tarvi,mä saan vaan mainita et vaasan hurjin mimmi on mun sukulainen jos joku alkaa räppäämään =)) No ei kai.. Se oli ihan pieni lahja,eikä sellaista korvata tai anneta takas. Oot ajatuksissa. =) *hali*

"mä saan vaan mainita et vaasan hurjin mimmi on mun sukulainen jos joku alkaa räppäämään"

kunnon teinimeininki hah hah

• minä
        otte noloja kirjoitti:

"mä saan vaan mainita et vaasan hurjin mimmi on mun sukulainen jos joku alkaa räppäämään"

Ja sulla ei löydy huumoria alkuunkaan,vitun pelle....

• huh huh
        minä kirjoitti:

Ja sulla ei löydy huumoria alkuunkaan,vitun pelle....

kyllä kakarat jaksaa rääkyä taas

• Cata
        cata kirjoitti:

joo mä sain vedettyä pöntön sekasin ja mietin kenet menisin pieksemään

Witun feikki, kirjottaisit edes ekan kirjaimen isolla!!!!!!!!!!

• ...
        otte noloja kirjoitti:

oot vaa kateellinen!!!

• Kakaralle
        huh huh kirjoitti:

kyllä kakarat jaksaa rääkyä taas

Joo niin kakara näköjään jaxat rääkyy!!!

• heko heko
        ... kirjoitti:

oot vaa kateellinen!!!

älä nyt enempää naurata

• tunnen hänet

Täysi sekopää, joka tulisi laittaa suljetulle osastolle loppuelämäkseen.

Ja valitettavasti tämmöisiä aivovauriopotilaita meillä on kohta joka paikka täynnä, kun nuoriso vetää huumeita ja pillereitä naamaan korvat punaisena.

Ei näytä kovin ruusuiselta Vaasan ja Suomen tulevaisuus.

• H.M vaasa

että luulet tietäväs. Mitä jos ottaisit nyt nallen kainaloon ja lukisit lisää niitä iltasatuja.

Ps. Muista pitää kädet peiton päällä. Ja varo isoja pahoja viiltäjiä sänkys alla.....

• Cata

Jos kerta tunnet mut, niin miksi et tule sanoomaan päin naamaa? Ja sä varmaan tunnet, myös Johannan? Jos tunnet, niin varmasti tiedät minkälainen hän on ja miten käyttäytyi tässä tilanteessa!!!???

• wasamies

ei kai ny yks tappelu maailmaa kaada vai oliko tää muka ainut mitä vaasas on tapahtunu hä?hirveetä väittelyy turhasta.http://www.internetopas.com/netiketti/ lukekaapa tuo läpi näin alkuun.

• joskus

....tämä keskustelu mitä käytte.Se mitä tapahtui on tapahtunut.. Ei ole mitään mikä oikeuttaa ihmisen toimimaan toistaan kohtaan kyseisellä tavalla. Ei ole myöskään mitään mikä hyvittäisi tai saisi asian tekemättömäksi. Asia johtaa toiseen ja toinen taas toiseen.... Cata tulee kantamaan asiaa mukanaan lopun ikänsä ja on leimaantunut. Olkoon Vaasassa tai muualla asia pysyy mukana. Mikäli ystävät ovat todella ystäviä jättävät nämä täällä olleet viestit omaan arvoonsa eivätkä provosoidu ja ovat myös sillä tasolla tukena. Mutta ystävät, pyydän että älkää myöskään hyvitelkö sitä mitä hän teki. Ainut keino edes oppia virheistään on myöntää niitä tehneensä.
      Tämä ei tarkoita todellakaan sitä että missään muotoa hyväksyisin teot. Päin vastoin. Mutta kuten huomaatte, keskusteluja lukiessani provosoiduin kijoittamaan....

• catalle

uskon, että kata saa kaiken tarvitsemansa tuen perheeltä ja suvulta,kunhan ottaa sen vastaan.
        Toivon, että cata ymmärtää oman parhaansa ja menee kiltistä kantamaan vastuunsa teoistaan ja ottaa opikseen,eikä vain oman itsensä takia,vaan omaistensa takia,jotka ovat suunniltaan surusta ja huolesta.

Vastuunpakoileminen ei nyt auta mitään,vaan siirtää ongelmaa eteenpäin.

Cata,nyt otat itseäs niskasta kiinni ja näytät että oot nainen etkä tyttö!

• myöhäistä
        catalle kirjoitti:

uskon, että kata saa kaiken tarvitsemansa tuen perheeltä ja suvulta,kunhan ottaa sen vastaan.
        Toivon, että cata ymmärtää oman parhaansa ja menee kiltistä kantamaan vastuunsa teoistaan ja ottaa opikseen,eikä vain oman itsensä takia,vaan omaistensa takia,jotka ovat suunniltaan surusta ja huolesta.

Vastuunpakoileminen ei nyt auta mitään,vaan siirtää ongelmaa eteenpäin.

Cata,nyt otat itseäs niskasta kiinni ja näytät että oot nainen etkä tyttö!

parantaa tapoja mutta valitettavasti tuntuu aikalailla toivottomalta.pienestä asti kun on rikollisissa piireissä pyörinyt ja itsekin sitä harrastanut todella nuoresta asti niin vaikeaa on siitä selvitä.rikokset pahenee ja pahenee koko ajan mitä seuraavaksi eikö riitä taponyritys vai pitääkö tappaa oikeasti?en nyt puhu välttämättä juuri tästä catasta vaan yleensäkin samanlaisista tapauksista.

• aija
        myöhäistä kirjoitti:

parantaa tapoja mutta valitettavasti tuntuu aikalailla toivottomalta.pienestä asti kun on rikollisissa piireissä pyörinyt ja itsekin sitä harrastanut todella nuoresta asti niin vaikeaa on siitä selvitä.rikokset pahenee ja pahenee koko ajan mitä seuraavaksi eikö riitä taponyritys vai pitääkö tappaa oikeasti?en nyt puhu välttämättä juuri tästä catasta vaan yleensäkin samanlaisista tapauksista.

..alkaa ihmisiä nimien kera arvostelemaan jossain intternetin keskustelupalstalla nimettömänä... luuletteko itse olevanne jotenkin muita ylempiarvoisia tai jotai?? phah..

Jokainen voi nyt työntää sormensa vesilasiin ja se joka sen sieltä kuivana nostaa on kykenevä arvostelemaan koska minun täytyy myöntää että se ihminen on täydellinen ihminen.
        Muilla märkäsormilla ei oo si varaa arvostella muitten tekemisiä.
        Ja senkin vois tietysti si mennä sanomaan päin naamaa.

Valitettava tapaus tämä... aina sattuu kun tapahtuu :/

Katalle jaksamisia...

• katasta vaan
        aija kirjoitti:

..alkaa ihmisiä nimien kera arvostelemaan jossain intternetin keskustelupalstalla nimettömänä... luuletteko itse olevanne jotenkin muita ylempiarvoisia tai jotai?? phah..

Jokainen voi nyt työntää sormensa vesilasiin ja se joka sen sieltä kuivana nostaa on kykenevä arvostelemaan koska minun täytyy myöntää että se ihminen on täydellinen ihminen.

Katalle jaksamisia...

yleisesti ottaen että siinä on vähän eroa.

• aija
        katasta vaan kirjoitti:

yleisesti ottaen että siinä on vähän eroa.

Itse itseäni siteeraten "..alkaa ihmisiä nimien kera arvostelemaan" ethän sinä ole arvostellut joten miksi otit niin henkilökohtaisesti kirjoitukseni joka nyt pikemminkin kohdistui viestiketjun aloittajiin. Olen erittäin syvästi pahoillani pienestä virheestäni joka taisi aiheuttaa sinulle mielipahaa.

Viestien esitystapana sattui olemaan kaikki kerralla ja kirjoitin kommenttini viimeisen viestin loppuun... katsomatta sitten sen kummemmin mihin ketjuun se nyt sitten meni... ja tietty meni just väärään paikkaan..

Eiköhän mussuteta toises topicis vaikka pölystä ja koiranpaskasta :D niitä täälä Vaasas riittää.
        Mitään tehtyä ei saa tekemättömäks, mut onko se niin helevetin vaikiaa kerätä pikku pupsin sontaläjä tuolta kadulta?!?
        Nyt ku se kuivuu ja hiekkaa lakaistaan ja pölisee se menee hengitysteihin ja aiheuttaa varmaan kauheita keuhkosairauksia...
        T: 3 Sisäkissan omistaja :D
        ((kai kaikki tajus et tää oli tämmöne loppukevennys...))

• neon
        aija kirjoitti:

Katalle jaksamisia...

Kuulepas! Jos ihminen töpeksii niin rankasti, että sen seurauksena nimi laitetaan julkisuuteen virallisia kanavia pitkin, niin on aivan turha tulla selittämään, ettei ihmisillä ole oikeutta puhua tuosta henkilöstä ja hänen töppäilyistään julkisesti.

• aija
        neon kirjoitti:

Kuulepas! Jos ihminen töpeksii niin rankasti, että sen seurauksena nimi laitetaan julkisuuteen virallisia kanavia pitkin, niin on aivan turha tulla selittämään, ettei ihmisillä ole oikeutta puhua tuosta henkilöstä ja hänen töppäilyistään julkisesti.

En mielestäni yrittänyt selitellä yhtään mitään vaan ilmaisin halveksuntani tälläsiä "kasvottomia" arvostelijoita kohtaan.

Täälon suomenniemellä ihan eri ihmiset jotka jakelee oikeuksia jätettäkööt se niille.

Mielestäni KUKAAN ihminen ei ole toista millään tavalla parempi, saatikka mikään arvostelemaan ja tuomitsemaan toisten tekemisiä.

Viitaten nyt sitten esimerkiksi kirjoitukseen jonka mukaan Katan kaverit olis jotain nisti/roskasakkia, tai mitä ny ikinä.

-Kiitos, en ookkaan mihinkään sakkeihin kuulunu aiemmin.

Henkilöstä saa puhua ja tapahtumasta. Kunhan osaa keskustella asiallisella tasolla.

Esimerkiksi Katan ja Jammun "vertaaminen" oli mielestäni aivan asiatonta. Jammu on psyykkisesti sairas niinku kaikki varmaan tietää.

Eräskin nimetön halusi "saunan taakse tollaset et saa kunnon ihmiset liikkua rauhassa kaduilla"
        Onko siis ymmärrettävissä että kaikki lakia rikkoneet pitis viedä sinne saunan taa? Vai ketkä sinne sitte kuuluu?? Ja mitä ne siä saunan takana tekee..
        Ja miten nyt vetää eron kunnon ihmisiin ja meihin roskasakkilaisiin... samanlaisia tuola istuu eduskunnassaki, eli perus suomen kansaa..

Hyvää yötä olen puhunut... ugh!

• neon
        aija kirjoitti:

En mielestäni yrittänyt selitellä yhtään mitään vaan ilmaisin halveksuntani tälläsiä "kasvottomia" arvostelijoita kohtaan.

Täälon suomenniemellä ihan eri ihmiset jotka jakelee oikeuksia jätettäkööt se niille.

Mielestäni KUKAAN ihminen ei ole toista millään tavalla parempi, saatikka mikään arvostelemaan ja tuomitsemaan toisten tekemisiä.

Viitaten nyt sitten esimerkiksi kirjoitukseen jonka mukaan Katan kaverit olis jotain nisti/roskasakkia, tai mitä ny ikinä.

-Kiitos, en ookkaan mihinkään sakkeihin kuulunu aiemmin.

Henkilöstä saa puhua ja tapahtumasta. Kunhan osaa keskustella asiallisella tasolla.

Esimerkiksi Katan ja Jammun "vertaaminen" oli mielestäni aivan asiatonta. Jammu on psyykkisesti sairas niinku kaikki varmaan tietää.

Eräskin nimetön halusi "saunan taakse tollaset et saa kunnon ihmiset liikkua rauhassa kaduilla"
        Onko siis ymmärrettävissä että kaikki lakia rikkoneet pitis viedä sinne saunan taa? Vai ketkä sinne sitte kuuluu?? Ja mitä ne siä saunan takana tekee..
        Ja miten nyt vetää eron kunnon ihmisiin ja meihin roskasakkilaisiin... samanlaisia tuola istuu eduskunnassaki, eli perus suomen kansaa..

Hyvää yötä olen puhunut... ugh!

ihmisillä on oikeus kyseenalaistaa oikeuden langettamat tuomiot ja keskustella niistä julkisesti, ja tämä ei voi tapahtua ilman että esimerkkinä käytetään nyt puheena olevan kaltaisia rikoksia.

Jos kansalta vietäisiin tämä oikeus, niin sitten vasta kestämättömään tilanteeseen jouduttaisiin. Katariinan kaltaisten on vain pakko hyväksyä tämä. Ellei hyväksy, niin sitä ehkä kannattaisi funtsia edeltä käsin.

Ja mitä vielä tulee tuohon yleisesti viljeltyyn latteuteen, että muka "kukaan ihminen ei ole toista millään tavalla parempi", niin taisi olla jo filosofi Scopenhauer, joka totesi 200 vuotta sitten, että tuonkaltaisen vaatimattomuuden hyveen viljely on vain lurjuksien keksintö, koska sillä tavalla ihmiset saadaan ajattelemaan, ettei maailmassa olisikaan muita kuin heidän itsensä kaltaisia lurjuksia. ;)

• aija
        neon kirjoitti:

ihmisillä on oikeus kyseenalaistaa oikeuden langettamat tuomiot ja keskustella niistä julkisesti, ja tämä ei voi tapahtua ilman että esimerkkinä käytetään nyt puheena olevan kaltaisia rikoksia.

Jos kansalta vietäisiin tämä oikeus, niin sitten vasta kestämättömään tilanteeseen jouduttaisiin. Katariinan kaltaisten on vain pakko hyväksyä tämä. Ellei hyväksy, niin sitä ehkä kannattaisi funtsia edeltä käsin.

Ja mitä vielä tulee tuohon yleisesti viljeltyyn latteuteen, että muka "kukaan ihminen ei ole toista millään tavalla parempi", niin taisi olla jo filosofi Scopenhauer, joka totesi 200 vuotta sitten, että tuonkaltaisen vaatimattomuuden hyveen viljely on vain lurjuksien keksintö, koska sillä tavalla ihmiset saadaan ajattelemaan, ettei maailmassa olisikaan muita kuin heidän itsensä kaltaisia lurjuksia. ;)

Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Tämän viestiketjun aloitus oli ihan jees, ja luulen että aloittajan tarkoitus oli keskustella paikallisista "kahnauksista" ilman että 100 ihmistä alkaa haukkua Kataa.
        Mut nettihän on kai sit vähä niinku nykyajan jalkapuu, ihan sama kumpaan joutuu.
        Pohjalaisen kirjoitus oli aika yksipuolinen, en tiedä muuttuisiko monet kirjoitukset jos tietoomme olisi annettu tarinan koko tausta.
        Yksinhän riiteleminen on vähän vaikeaa.

• lintu
        neon kirjoitti:

nimet julkisuuteen??? Ja kuinkahan virallinen mielestäsi on joku Pohjalainen? Ikävä tuhota sun hyvä uskoisuus mutta nimenomaan tää ko. lehti harrastaa usein tämän kaltaisilla "uutisilla" mässäilyä, usein täysin puolueellisesti. Esim. moninkertaisen rattijuopon nimeä ei kyllä julkaista, mutta joskus ekakertalainenkin "pahoinpitelijä" pääsee hyvä ettei otsikoihin. Ja muistakaa nyt hyvät ihmiset että asioissa on aina kaksi puolta. Pohjalainen on maksullinen lehti, joka pyrkii kasvattamaan lukijamääriä julkaisemalla ihmisarvoa loukkaavia juttuja, ja te raukat nielette kaikki purematta!!!!

• aina lehteen
        lintu kirjoitti:

nimet julkisuuteen??? Ja kuinkahan virallinen mielestäsi on joku Pohjalainen? Ikävä tuhota sun hyvä uskoisuus mutta nimenomaan tää ko. lehti harrastaa usein tämän kaltaisilla "uutisilla" mässäilyä, usein täysin puolueellisesti. Esim. moninkertaisen rattijuopon nimeä ei kyllä julkaista, mutta joskus ekakertalainenkin "pahoinpitelijä" pääsee hyvä ettei otsikoihin. Ja muistakaa nyt hyvät ihmiset että asioissa on aina kaksi puolta. Pohjalainen on maksullinen lehti, joka pyrkii kasvattamaan lukijamääriä julkaisemalla ihmisarvoa loukkaavia juttuja, ja te raukat nielette kaikki purematta!!!!

kun tekijä saa yli vuoden tuomion. Pikkutuomioista ei ole Pohjalaisessa kuin maininta ilman nimiä!!

t.lehden lukija ja Katariinan tunteva yhden entisen koulukaverin vanhempi :)

• epäily
        aina lehteen kirjoitti:

kun tekijä saa yli vuoden tuomion. Pikkutuomioista ei ole Pohjalaisessa kuin maininta ilman nimiä!!

t.lehden lukija ja Katariinan tunteva yhden entisen koulukaverin vanhempi :)

Sillä useasti esim. ratista tuomioita saanut vaarantaa useamman ihmisen hengen kuin joku joka mahdollisesti vain puolustaa itseään. En nyt puhu em. tapauksesta vaan yleensä pohjalaisen tyylistä. Sen ei kai ole tarkoitus olla mikään juoru/rikos -lehti? Mielestäni on turhaa ja inhottavaa kertoa yksityiskohdat esim. ko. laisista pahoipitelyistä, jo uhrinkin kannalta. Ja sitten on nämä "lieventävät asianhaarat" kuten itsensä puollustaminen tai tappelut, joista vain toinen tuomitaan(kuten kai tää ko. juttu). Kun ne lehdet ei kerro kaikkea!!!! Suomessa ja taatusti myös vaasassa tuomitaan paljon hätävarjelun liioitteluita pahoinpitelyiksi, on miellestäni väärin että lehdet pilaa tuomitun lopunkin elämän kerttomalla julkisesti hänen nimensä ja ikänsä yms. kun joku skitso on ensin yrittänyt pilata/lopettaa sen tappamalla/raiskaamalla... Hyvä esim. on mielestäni vaasassa joku aika sitten tapahtunut vakavampi henkirikos, jossa nuori tapettin. Kaikki lehdet unohtivat kertoa asian toisen puolen, jonka tosi moni vaasalainen tietää: uhri ei ollut mikään loisto-ihminen, vaan taatusti oli osa syyllinen tapahtumiin...Ok, kärjistän asiaaa, mua vaan ottaa päähän tollanen valikoiva juorujournalismi! Ja selvennykseksi vielä: en ole kakara, natsi, rikollinen enkä ap. puheenaiheen tuomitun tuttu ;)

• laki*
        epäily kirjoitti:

Sillä useasti esim. ratista tuomioita saanut vaarantaa useamman ihmisen hengen kuin joku joka mahdollisesti vain puolustaa itseään. En nyt puhu em. tapauksesta vaan yleensä pohjalaisen tyylistä. Sen ei kai ole tarkoitus olla mikään juoru/rikos -lehti? Mielestäni on turhaa ja inhottavaa kertoa yksityiskohdat esim. ko. laisista pahoipitelyistä, jo uhrinkin kannalta. Ja sitten on nämä "lieventävät asianhaarat" kuten itsensä puollustaminen tai tappelut, joista vain toinen tuomitaan(kuten kai tää ko. juttu). Kun ne lehdet ei kerro kaikkea!!!! Suomessa ja taatusti myös vaasassa tuomitaan paljon hätävarjelun liioitteluita pahoinpitelyiksi, on miellestäni väärin että lehdet pilaa tuomitun lopunkin elämän kerttomalla julkisesti hänen nimensä ja ikänsä yms. kun joku skitso on ensin yrittänyt pilata/lopettaa sen tappamalla/raiskaamalla... Hyvä esim. on mielestäni vaasassa joku aika sitten tapahtunut vakavampi henkirikos, jossa nuori tapettin. Kaikki lehdet unohtivat kertoa asian toisen puolen, jonka tosi moni vaasalainen tietää: uhri ei ollut mikään loisto-ihminen, vaan taatusti oli osa syyllinen tapahtumiin...Ok, kärjistän asiaaa, mua vaan ottaa päähän tollanen valikoiva juorujournalismi! Ja selvennykseksi vielä: en ole kakara, natsi, rikollinen enkä ap. puheenaiheen tuomitun tuttu ;)

Laki on sen mukainen, että on lupa laittaa lehteen nimi, kun on saanut pitkän tuomion, eikä jutulla ole salassapitosuojaa, joka usein on, jos tekijä on alaikäinen tai syyntakeeton. Oikeudenmukaiselta se ei aina tunnu, mutta laki ei kysy tunteita ja lehden uutisointi on lain mukaista. Pohjalainen ei ole rikos-, eikä juorulehti, vaikka julkaiseekin rikoksista tuomittujen nimet. 1950 luvulla nimi tuli lehteen jo siitäkin, että oli saanut sakkoja!!

• Katalle terkkuja!!! :-)

Kas niin lapsukaiset ja EHKÄ vähän vanhemmatkin. Eiköhän jätetä se kata jo rauhaan ja anneta asian olla??? Aivan tarpeeksi olette mielestäni häntä jo haukkunu ja mollannu.
      Asiaa ette mitenkään saa muuttumaan kirjoituksillanne, tapahtunu mikä tapahtunu. Vaasasta löytyy varmaan muitakin ihmisiä jotka tekevät laittomuuksia, jauhettaisiinko välillä niistä paskaa?
      Mutta ajatelkaa sitä, että jos Kata ei olisi tehnyt mitä teki, OLISI TEILLÄ OLLUT PIRUN TYLSÄ VIIKKO!!! Katalle terkkuja!!!!!

• missä olet?

turha-aihe eikä asiallisia viestejäkään pahemmin löydy että pois vaan koko roska.

• missä

Olen itse Vaasalainen, mutta nyt meni ihan täysin yli ymmärryksen, eli mitä teki kuka ja milloin missä? Kun ei tule Pohjalaista, eli Vasabladettia, niin ei taida oikein mistään mitään tietääkään.
      Kamala haloo on ollut jostain Katasta, mutta kestä?

• että sitten niin.

asiaa on jauhettu enemmän kuin mitään muuta,tämä on enemmän persuksesta jo kuin kakka,mitä mökää siitä pidettävä jos frendit tappelee keskenänsä,paljon pahempia juttuja tapahtuu,jokaisella meillä mörköpuolemme,ne vain eivät tule aina julki.Nyt krookut pois nenistä ja loppu!

• just
        että sitten niin. kirjoitti:

asiaa on jauhettu enemmän kuin mitään muuta,tämä on enemmän persuksesta jo kuin kakka,mitä mökää siitä pidettävä jos frendit tappelee keskenänsä,paljon pahempia juttuja tapahtuu,jokaisella meillä mörköpuolemme,ne vain eivät tule aina julki.Nyt krookut pois nenistä ja loppu!

Tää on nyt vaan täs tuppu kyläs niin iso juttu, kun oli oikein lehteen laitettu!!! Pahempaakin täs isos maailmas tapahtuu. Antakaa jo olla, tuomios ja sen julkituomisessa on jo tarpeeksi paskaa!!!

• pikkunenpaska

Joko tämä nainen on siviilissä?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      86
      3929
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3737
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2225
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2074
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1756
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1183
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      106
      1180
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1109
    Aihe